Er jeg unormal?


PLASTIC FANTASTIC


 Er det en ting som virkelig fascinerer meg må det være det å fikse på det ytre. Plastikkirurgi. Fillers. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg benytter meg av ulike former av fillers. Jeg har fylt på leppene mine i snart et halvt år. Nå har jeg tatt det til neste steg, og fylt på kinnbena også. Pluss botox. Jeg elsker det å kunne “forbedre” mitt sanne meg. For om det er slik at du ikke er helt fornøyd med utgangspunktet… Hvorfor ikke? Tenk at vi har muligheten! For noen ti-år tilbake var det ikke engang mulig… Da tok man til takke med det man hadde. Jeg synes at det er så rart at flertallet av befolkningen er i mot det. Mange synes at det er teit. Overfladisk. Har du fylt på leppene dine, ja da er du “bimbo og duckface”. Det er vel kanskje i hovedsak de eldre som har det synet, men det er de på min alder som mener det samme. Jeg synes at det er ganske spennende å se på de ulike reaksjonene jeg får når jeg velger å dele med offentligheten at jeg har fikset på ansiktet mitt. Folk er forskjellige, og det samme er meningene våres. 

Jeg hører ofte at folk rundt meg klager på ditt og datt. Hun ene vil gjerne ha større overleppe, men aaaldri om hun kommer til å ta restylane. “Nei, er du gal!”, svarer hun når jeg foreslår det. Er jeg gal? Haha. For meg er det så… normalt. Selvsagt skal man ta restylane om man ikke er fornøyd med volumet i leppene. Det er en selvfølge for meg. Det er normalt i mine öyner – men med måte! Jeg synes absolutt ikke at det er fint med de som overdriver det, og blir seende ut som en helt annen person. Ikke missforstå.

Det som kanskje “bekymrer” meg litt (eller hvertfall får meg til å tenke) er det at jeg ser på det som en såpass normal og allminnelig greie. Jeg syens at det er heeelt normalt å fikse på leppene. Hvorfor ikke sette inn litt sprøyter andre steder også? Jeg vil gjerne ha høyere kinnben! Da tar jeg fillers der også. Jeg vil ha silikon. Da legger jeg meg under kniven. Jeg vil fikse på nesen. Same deal.

Noen ganger føler jeg meg unormal ut ifra det synet jeg har på nettopp dette. Man bør kanskje ikke tenke sånn, for er det ikke slik at man skal være fornøyd med det man har?

22 kommentarer
    1. Skjønner hva du mener, men det handler om å godta hvordan man ser ut, istedenfor å legge seg under kniven for hver minste ting man ikke er fornøyd med. Jeg tror det er sunnere å godta at man har ting ved seg selv som man er mindre fornøyd med, men likevel er man veldig flott.

    2. Poenget er at dagens samfunn har blitt alt for fokusert på det ytre. Alle er pene mennesker, på hver sin måte. Det er trist at man må inn å betale tusenvis av kroner for å få litt større lepper eller pupper, for å skulle matche dagens skjønnhetsideal. Dette har blitt veldig vanlig nå, som du sier, og bidrar til at yngre jenter helt ned i 11-12 års alderen tviler på seg selv og den flotte kroppen de har fått tildelt. Hadde folk bare kunne vært som de er, vært fornøyd med det de har, så hadde ikke dette konstante presset vært tilstede. Dette er bare bagateller, og det er veldig trist at man må legge seg under kniven for å kunne være fornøyd med seg selv og den man er..

    3. Når folk klager på utseende sitt, men sier de aldri ville ha operert/gjort det finere – så er nok det mange grunner til. Det er ganske drastisk med mange skjønnhetsoperasjonee, og det koster forferdelig mye om du plutselig skal fikse deg helt perfekt. Og de aller fleste vil bli sett naturlig og høre “så nydelig du er” for min del blir det ikke det samme å høre det om du har operert alt mulig. Man burde så absolutt sette pris på det man har. Alt av fiksing på kropp og utseende skaper så mye mer kroppspress enn hva vi allerede har. Verst er det for de som sliter med seg selv, og må se på alle de som prøver å gjøre seg “perfekt” under kniven. Og vet du hva? Det er ingenting som heter perfekt. Ingenting.
      Når man først har fiksa lepper, kinn og andre “små”ting er det lett å fortsette med de større operasjonene.
      Du er heldig som tydeligvis har god nok økonomi til å fikse på det du nå måtte ha lyst til.

    4. Bra innlegg Isabel! Jeg mener at det er bedre for et menneske å føle seg pen, og konfertabel i sin egen kropp osv, enn å gå å føle seg ukomfortabel hele tiden. Jeg f.eks er ikke spesielt glad i nesa mi, og det påvirker veldig mye av livet mitt fordi jeg alltid går og føler meg ukonfertabel, og i tillegg har jeg veldig små lepper. Så jeg er helt enig med deg Isabel!

    5. Det er skikkelig skremmende at du ser på dette som helt normalt og ingen big deal. Tenker du aldri på at du har unge lesere? Virker ikke slik. Du mener det helt ok å legge seg under kniven og sprøyte inn fillers her og der. Har man penger, så er det bare å gunne på. Synes det er trist. Kan ikke si du er et bra forbilde for dine yngre lesere. Det er viktig å være fornøyd med seg selv og ikke føle man må fikse på hele ansiktet for å være pen. ALLE er pene på sin måte.

    6. Men det blir jo alltid litt dumt når man egentlig bare ser falsk ut med det! Dette var ikke ment som noe frekkt, villa bare dele min mening

    7. Du er et usunt forbilde, og burde ha litt filter over hva du blogger om. Hva skjedde med å være fornøyd med seg selv?

    8. Haha “selvsagt skal man fikse om man ikke er fornøyd” nei det er ikke bare en SELVFØLGE. Er jo helt sinnsykt at det er slik for deg. Er ikke alle som har økonominen til det. Og hadde ikke verden vært et bedre sted om det ikke var MULIGHETEN til å fikse på ting og tang? Hadde kanskje ikke vært så veldig stort press slik det er idag da.

    9. Hei! Helt enig med deg! Dersom ting som fillers eller silikon gjør at man føler seg bedre så er det da ingen grunn til å ikke gjøre det, tenker jeg 🙂
      Har forresten et spørsmål! Har du noen piercinger? I så fall, hvor? 🙂

    10. I think plastic surgery is great as long as people are honest about it. We are all responsible of not making it some kind of real life photoshop, where people can’t distinguish between natural and enhanced beauty.. And that’s what it becomes if one is not honest about his/her treatments. The Kardashians are great examples! So many girls out there still think their butts are real, and that they can have such thing themselves if they just do enough squats. It makes me sick! Be honest, especially if you’re a worldwide celebrity that so many people look up to. So I think it’s so great that you have chosen to be all honest <3 I want to ask you something about fillers, by the way. Do you have any idea why almost everybody use temporary fillers in the lips, instead of something more permanent like one's own fat ??? I mean, wouldn't it both be more natural and eventually cheaper than several restylane treatments to have bodyfat injected? I'm asking because I consider this myself, but since I haven't heard of anyone doing it I wondered why the temporary fillers are so popular. Thank you in advance, and sorry my comment got so long 😛

    11. Jeg tror man kan bli hektet viss man først begynner med noe. Tenker at det er andre ting man også skulle ha fiska på, og da baller det bare på seg.. Jeg syns det er helt greit at jenter ønsker å ta restylane, men bare de ikke overdriver. Det er så stygt med alt for mye restylan i leppene! Jeg har heldigvis fyldige lepper, så slipper å tenke på smertene ved å ta restylane :p Men har veldig litt lyst til å ta øyenbrynsløft, og er spent om du merket noe forskjell?

    12. jeg også ser på det som er normal ting, men det er kun fordi så utrolig mange gjør det. hadde jeg vært misfornøyd med leppene mine, hadde jeg fylt inn. men føler det blir litt for dumt at du ser på det som en SÅ stor selvfølge? “selvsagt skal man fikse om man ikke er fornøyd”.. føler du nesten oppfordrer oss til å endre på alt man ikke liker. det er liksom en del av det å leve, man kan ikke og skal ikke være fornøyd med absolutt alt, selvom det sikkert er digg å “bare” kunne legge seg under kniven for å fikse. men tenk at vi sitter her å er ufornøyd med de bittesmå tingene ved oss selv, når det bare er snakk om millimeter eller centimeter, og kanskje en bh størrelse eller to. det er folk som har kreft, det er folk som sulter. det er så mye større problemer jeg syns vi heller skal tenke litt over, og bruke penger på. at det faktisk ikke er nødvendig å legge seg under kniven pga en nese man ikke er helt 100% fornøyd med, for det er helt forståelig at man må legge seg under kniven når man har annsiktet fult av brannskader. det er så mange viktigere ting her i livet, og jeg er sikker på at du ikke har det noe bedre med de rundt deg av at du fikser på ditt og datt, dessuten kan det være avhengighetsskapende å drive med operasjoner. jeg syntes ikke fillers er noe big deal i det heletatt, men da man skal legge seg under kniven for å fikse en bitteliten helt uvesentlig ting, syntes jeg det går litt langt, selvom jeg på én måte liksom forstår det også?? haha frustrerende. jeg føler liksom det øker kroppspresset så inderlig, og jeg føler så med de som ikke har råd til det, som kanskje føler de aldri strekker til fordi de faktisk ikke har råd. likevel, samtidig som jeg skriver begynner jeg å tenke på at jeg helt sikkert hadde gjort det samme om jeg hadde hatt penger og lyst selv

    13. Er hotellet størret enn det den blir vist på tv? (ta gjerne dette spm med på “ting du ikke visste om paradise”)

    14. Jeg synes også det er helt greit. Man bestemmer jo selv over sin egen kropp, og velger selv hva man vil gjøre. Det er greit at folk har andre meninger om det, men alle vil ha ulike meninger om alt uansett. Jeg ser ikke ned på mennesker som velger å gjøre noe med utseende sitt. Det får være deres greie.

    15. Hahaha, bra forbilde for di unge jentene som lese bloggen din. Eg personlig hadde ikje klart å vært stolt øve noge som e fake. men for all del

    16. Personlig synt eg at du såg perfekt ut som du var! Men eg forstår at det alltid vil vert nåke en vil fikse på det ytre✨ sann har eg det sjølv, synst det er greit og fikse på ting sann som du gjer, men tenk det er ikkje alle som har like god råd😁 dessverre.. Men i mine auge er du so nydelig at eg ser ikkje forskjell på når du “fikser” på deg😉 du er et stort forbilde, liker deg uansett korleis du ser ut😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg