Jeg bruker 8000,- kr på byen.


A: – “Hvorfor jobber du?”

S: – “Vel, for å kunne gi alle de jævla drinkludderne på byen drinkene de kommer og snylter til seg”.


 

DEAR GIRLS. Som jente selv, blir jeg flau. Vi kjenner alle dem som sier så: “vi trenger jo ikke bruke penger på byen, vi finner bare noen boys som spanderer”. Ikke sant? De som tenker at “jaja, vi kan da dra ut selv om vi er blakke”. For de skal jo uansett finne noen gutter på nattklubben som de skal gå å snylte på. Jepp – snylte. Det er nettop det de gjør. Jeg blir helt ærlig dødsflau når jeg vitner det. Flau på deres vegner. Ser de ærlig talt ikke selv hvor desperat og fattigt det ser ut? Hvor teit det ser ut? Vi vet jo alle at du aldri kommer til å bli med denne gutten hjem – eller at du i det hele tatt et er bittelite snev av interessert i han. Jeg har et perfekt eksempel. Jeg, Emilie, Mathias og KP var ute på Lawo for noen få helger siden. Gutta dro for å kjøpe mer drikke, i mens satt jeg ved borde vårt. To menn dukker opp, og presenterer seg for meg: “Hei, Karl”, og rekker frem hånden. Hyggelig nok, jeg hilser pent tilbake. Disse to var nok over 30 år. De spør om jeg har lyst til å bli med opp til deres bord. “Vi har maaaasse vin og champagne, du får akkurat hva du vil”. Jeg forklarer at jeg er ute med mine venner, og dessuten så liker jeg å betale for min egen drikke. “Ellers takk”! De tar det helt fint, men i steden for å gå tilbaket til bordet sitt, går de direkte til bordet ved siden av mitt. Der satt det ett par andre jenter. Det tar ca. 1 min før jentene kjapt røsker med seg veskene sine før de spankulerer opp til bordet med mannfolkene. Altså, hva gir du meg? Disse jentene var utrolig flotte, og jeg kan love deg at de var så absolutt ikke interessert i guttene – men drinkene. Desverre. Greit nok at de tilbydde seg, men fortsatt. Hvor er respekten for deg selv da? Du selger deg jo faktisk utrolig billig. For litt ekstra alkohol i glasset. Personlig synes jeg at det er patetisk. 

Vi har jo også de som faktisk bare tar seg til rette og TAR andres alkohol. Her har jeg også et perfekt eksempel! Vi var ute på Nox for to helger siden. Jeg og T spleiset på flaskene og drinkene vi fylte opp bordene med. Ja, jeg brukte faktisk 8000,- kr den helgen. Vi spanderte på vennene våres med glede, for akkurat det elsker jeg! Jeg elsker å kunne spandere og “skjemme bort” vennene mine. Litt senere på kvelden kommer en fyr bort til bordene våres. For det første: han har absolutt ikke noe godt forhold til hverken meg eller Pierre. For det andre: resten av folkene kjenner han ikke engang. Han presterer å ta tak i en av champagneflaskene. Rister på den for å se om det er mer igjen. Jeg tok meg selv i å bare stå å måpe mot han. Altså, HVOR frekk er det mulig å være?? Det hadde kanskje vært en idè å i det minste HILSE før du skal komme å snylte?! Haha, er det mulig. Så nei, det gjelder faktisk ikke bare jenter… Haha, jeg skjønner det bare ikke. Eier dere ikke skam?

Jeg skal ikke legge skjul på at mine tuselapper flyr når jeg er ute på byen. Rett og slett for jeg elsker å spandere på mine kjære og jeg liker å ha et bra bord. Når jeg går ut går jeg som regel all in! Jeg elsker å feste (no shit) og da holder jeg ikke tilbake på kortet. Vi skal STORKOSE oss! Ingen snylting eller utnytting for meg og mitt crew, takk. 

Hva synes dere? OK eller IKKE OK?

13 kommentarer
    1. Haha. Teite folk. Kunne aldri ha tørt å gjøre det. Ikke OK. Folk burde skamme seg!
      (PS: Elsker deg Isabellllllll)

    2. Du vil ikke at andre skal få spandere på folk, mens du er en spanderer..? Gir ikke helg mening, motsider deg selv litt

    3. Du må huske på at det fins mennesker der ute som ikke har så vanvittig mye penger at de vil sløse dem på alkohol på byen. Når det kommer andre mennesker og tilbyr seg å spandere en drink (til kanskje 100 kr eller mer) så sier man jo ikke nei. Personlig, så har ikke jeg råd til å kjøpe drikke på byen, fordi jeg er student og har nok med å prøve å ha råd til mat! Når noen tilbyr meg en drink så er det jo kjempe hyggelig. Og hvem er det som har kommet med regelen om at alle som spanderer prøver seg? Det er tydeligvis en uskreven regel. Jeg har flere ganger blitt spandert på, for så og observere den gutten gå sin vei til noen andre etterpå. Kanskje var han dum (evt for full), eller så ville han kanskje faktisk være hyggelig å spandere en drink til jenta som satt alene, og var kanskje ikke nødvendigvis var så fryktelig inntressert.
      Jeg er så lei av jenter som tror at enhver spørsmål om å bli spandert på er en one-way ticket inn på soverommet. Nei, kanskje han bare skal være SNILL. Du sier jo selv at du liker å spandere på vennene dine for det gir deg en god følelse.
      De fleste drar ikke byen for å bli spandert drikke på, men for å møte andre og nye mennesker. For mange, kanskje sjenerte gutter så er det en fin start og begynne på. Og det skal sies at jeg er enig med deg med de jentene som sier JA og så stikker når de er ferdig med drinken sin. DET er frekkt, og sykt gjennomskuelig for andre rundt. Det viser bare at det kan være to sider av en sak. 🙂

    4. Men herregud. Fint for deg da, men det er ikke alle som har 8000,- å bruke på en kveld. Det er vanlig månedslønn for meg det. Ekkelt at du føler for å skryte så vanvittig. Mtp hvor lite jeg tjener, så sier jeg gjerne ja takk til en drink, men jeg utnytter ingen.

    5. Synes det er helt ok å svare ja om noen tilbyr seg om de sier at de har alkohol. Det er kanskje en måte for guttene å få jenter i seng, men de fleste er ikke så lette på tråden så hvorfor ikke takke ja? Uansett så må det være lov å bli kjent med folk uten å hooke. Ikke alle har råd til å bruke 8000 på hver helg.

    6. Therese: Vi har alle forskjellige meninger. Men for meg er det merkelig å ville bli spandert på av en 40 åring for å så stikke når alkoholen er tom. Det mener jeg er utnytting og snylting. Min mening! 😀

    7. Jeg er verken enig eller uenig. For det er flere tilfeller der jeg har opplevd at noen har spandert en drink eller cider uten at dem har spurt meg først. Jeg har bare stått i køen for og kjøpe meg en drink, da han som står forran meg har spandert på meg uten og ha spurt! Noen gjør det bare for og være hyggelig 🙂 men jeg er enig at det er sykt frekk og legge seg etter eldre bare for og få påstandert drikke, og når det begynner og bli tomt stikker du fra plassen. Og disse som stjeler drikke, er noe av det verste jeg ser! En opplevelse jeg hadde i fjord vinter: står med drinken min ute sammen med venner som røyker, da en gutt kommer og sier hei og snakker litt, også tar han plutselig drinken min ut av hånda for og forsyne seg. Sånn er ikke ok! Eller disse som går og spør om og få bomme en røyk! Røyker du, bør man har råd til og røyke, selvom det bare er på fest. Blir så irritert på dem som går til alle de ser får og bomme en røyk :p haha

    8. Jeg tror du burde se på dette med en litt annen synsvinkel. Du sir at det er “utnytting og snylting” om en jente stikker når alkoholen er tom – men synes du ikke det er litt utnytting og despart at en 40 år gammel mann prøver å kjøpe seg jenter med alkohol? Det er vel det som egentlig er problemet her.

    9. Kanskje ikke det smarteste å brenne tusenvis av kroner på fyll, dessuten er det ganske harry og veldig åpenbart at det er fordi man er ‘nyrik’ og ikke vant til å ha så mye penger. Supert for deg at du tjener så mye, det skal jeg ikke ta fra deg, men du bør kanskje tenke litt mer langsiktig, er ikke sikkert glansdagene varer evig vet du.

    10. Vet du hva, skrev kommentaren over isted, og nå angrer jeg. Pleier ikke å skrive slike kvasse kommentarer på nettet til folk jeg ikke kjenner, du jobber og tjener dine egne penger, og derfor bør du faktisk bruke de som du vil. Skjønner at det å dra ut også er en del av jobben din, til en viss grad! Førøvrig er jeg enig i innlegget ditt, og jeg pleier heller aldri å ta imot drikke på byen, da jeg heller er selvstendig og kjøper den selv. Gidder ikke snakke med noen i 30 min for en drink, når jeg er ute med mine venner. Ha en fin kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg