“Hun derre Isabel! For ei lita hore” – Olav, 45 år.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentar i Kvinneguiden: “Hun derre Isabel! For ei knulledukke” – Olav, 45 år. 

I dagens samfunn holder vi fortsatt litt på det der at vi skal ha respekt for de eldre. At de eldre vet best. At man ikke skal motsi en som er voksen og godt oppe i årene, for de vet jo bedre enn oss unge. Jeg er enig i dette til en viss grad. Men fy, så uenig jeg er også i visse situasjoner.

Jeg har opplevd at flere godt voksne tror at de kan bruke deres alder som en unnskyldning. Som et type skjold. De skal kunne kommentere piss, snakke nedlatende og gjøre urimelige saker, men fortsatt forvente seg at de skal respekteres. Dette har jeg opplevd mye dette siste året. Jeg tror ikke jeg snakker for meg selv heller, men flere offentlige ansikt i Norge. Det finnes utallige gossipsider og forum der både Kari på 66 år og Frank på 46 tar seg friheten til å “ytre sin mening”, som de så fint kaller det. For det er jo bare det de gjør, påstår de når noen prøver å få øynene deres opp. Når noen prøver å få dem til å se hva de faktisk driver med. At de sitter å sprer løgner, hat og generell negativitet om en person som er 25 år yngre enn seg selv, på nettet. Som de ikke engang kjenner. Jeg vet ikke hvordan det var for 40 år siden da dere ble oppdratt og vokste opp i samfunnet, men det driter jeg faktisk i også. Vi er i 2016. Det er ikke greit å oppføre seg sånn, hverken nå eller i 1873. Viser du null respekt ovenfor meg, får du null respekt tilbake. Og jeg driter i hva din alder er – 67 eller 12.

Jeg synes at det er så synd at vi i dagens samfunn legger så mye vekt på at netthat ikke er OK, mens flere eldre oppfordrer til det. For det er jo sånn, vi gjør jo som mamma og pappa gjør! Barna dine lærer av din flaue oppførsel. Er det det du vil? Vil du oppdra barnet ditt til å bli et netttroll og en mobber? Jeg håper virkelig ikke det. La oss tre frem som gode eksempel!

Nettmobbing er ikke greit, dere. Det sjokkerer meg bare at de voksne oftest er verst.

30 kommentarer
    1. Det er veldig ofte de voksne som er værst på mobbing og kommer med nedlatende kommentarer på nett.. Er ikke rart barna begynner å mobber, de gjør jo som foreldrene! 👎🏻

    2. Ey drit i dem!!isabell du r helt perfekt og du r 100% forbilde til mange jenter!spessielt meg!!du er kjempe pen,snill påalle måter og du fortjener ikke sånt!drit i de,de har så liteliv at de må kommentere dritt!de har sikkert ikke barna sine der,eller de blir sjalu eller så ble de selv mobbet og tar det utover deg!du fortjener det ikke du er helt perf!glem de gamlissene❤️❤️❤️❤️❤️

    3. Kjere Isabell håper at du ikkje bryr deg om sanne folk han der er bere dum å har ikkje forstått hvordan live virker jeg har lest bloggen din lenge nå å sanne folk gjør det bere for oppmerksomhet du er best jeg elsker deg å bloggen din håper at du ikkje bryr deg å ver deg selv for dei som skrive hate på Internett har bere eit så verdiløst liv elsker deg å bloggen din aldri slutt dagen min hadde ikkje vert det samme uten bloggen din å deg ej e veldig takknemlig for at du deler live ditt med oss på Internett TUSEN TAKK

    4. Helt enig!! Herregud, har faktisk hørt at voksne er faktisk de verste mobberne. Det er rett og slett helt sykt😕

    5. Hei, vi bare si at du er rå! Du tørr virkelig og si ting du mener og bryr deg ikke om hva andre sier! Jeg ser utrolig mye opp til deg og kommer til og lese bloggen din i all evighet. <33 stå på!
      PS: dette er en generell kommentar om bloggen din ikke dette innlegget alene<333

    6. Helt enig! Bra skrevet.
      Hver gang jeg møter noen, så sier folk “Du ligner sykt på Isabel fra paradise”

    7. Trust me god voksne kan mobbe dæ helt fint ut av en jobb eller få dæ til å bli så usikker at du slutte å sove. Skulle ønske æ va like tøff som dæ når æ va ung 🙂
      Eva fra prosjeltavslappet.blogg.no

    8. Det er så trist at du opplever sånn nesten daglig…
      Det er jo sant som du sier at nettmobbing er ofte verst blant såkalt “voksne”, er ikke rart ungdommen blir sånn når man har slike forbilder…

    9. Hei Isabel. Jeg må bare komme med en liten kommentar. Jeg er 35 år. Har to små barn og er gift. Lever et liv som er vel ganske stikk motsatt av ditt. Men jeg har vært der en gang. Og jeg må fortelle deg. Jeg har aldri lest blogger. Egentlig syntes det har vært litt “kjedelig” å lese om leppestiften eller maten til ei blondine den siste uka. Men av en eller annen grunn. Spesielt via Instagram klikker jeg meg inn på din nesten hver gang du poster en overskrift. Fortsett med dette, du er flink og virker å være en herlig jente. Stå på. Og glem nettrollene. De er bare dumme og øker statistikken på bloggen din. Så keep up the good work ❤️

    10. Altså heeeelt enig at dette er veldig teit og barnslig. Men siden du no e en offentlig person og sånt må du jo se at alt dette kommer til å komme.. ikke frekt ment men du må seriøst ikke la sånne idiotiske ting som dette provosere deg. Stå på pretty girl

    11. Helt enig med deg! Du er såå god <3
      Noen spørsmål til senere:
      - Hvordan Mystory liker du å se, av de du følger? Typ hva er kjedelig og hva er gøy!
      Personlig digger jeg dine, du er så personlig og viser real life 100% 🙂
      - Hva slags Instagrammer liker du? Hva er gøy å se og ikke?
      Digger bloggen din og vloggene med du og Pierre! Dere byr på dere selv, er såå gøy. <3 ser ting om og om igjen! Stor klem

    12. Knulledukke brukes om jenter som ser ut som dukker, altså med mye sminke, løshår osv. Det er ikke så ille å bli kalt, er det vel? Folk har brukt uttrykket om bilder av meg også, for jeg er opptatt av å ordne meg og se sexy ut, men sannheten er at jeg er jomfru og er en reflektert og ordentlig person. Derfor synes jeg nesten det er morsomt å bli kalt det, for det betyr at jeg iallfall ikke har problemer med å få meg noe om jeg vil 🙂
      Men jeg skjønner frustrasjonen din når menn godt opp i årene slenger dritt på nettet for å yngle enda mer dritt rundt deg som person, det er skikkelig lavmål. Men ey, det er virkelig ikke det verste å bli kalt, kjære – du vet jo med deg selv hvem du er og at du duger til mer enn å vekke menns lyster 😉
      God natt Isabel, senk skuldrene, lukk øynene og sov din dypeste skjønnhetssøvn. Så våkner du med et smil i morgen og ser i speilet hvor bra du er, både på utsiden og innsiden. Så bra at folk orker å skape blest rundt det!

    13. Fytti… Det er helt sykt. Så du episoden Haterne med Sophie? At slike mennesker finnes, voksne menn, som kaller unge jenter for knulledukker er avskyelig. Men dette er mennesker som logger seg inn på nettavisen ol sider for å skrive dritt om andre. Det er så trist. Bare tenk på hvor trist det egentlig er (for dem). Og til kommentaren over, det er jo ikke greit å bli kalt knulledukker. Det er et overtramp i likestilling, til jenter generelt, at de ikke kan se ut som de vil, at de ikke er annet enn objekter om de ser bra ut. Slutt å legalisere den type ordbruk, eller rettferdiggjøre det.

    14. burde ikke være vanskelig å styre sæ. en grei regel æ følg e: har du ik noe pent å si så hold kjeft😊 og har lagt merke til at spesielt mannfolk fra 40+ e ekstrem i uttalelsen sin om andre.. kan jo lure på om dæm aldri har fått oppdragelse??

    15. Ja sånt er kjipt,men dessverre finnes det mye rart og gærne folk der ute😕Dumt kjolen var utsolgt,men takker så mye for svar☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg