Paradise Hotel forvandler halve Norge til mobbere


Det er ingenting som får frem mobberen i nordmenn som Paradise Hotel.

Fy søren så irritert jeg blir. De siste to dagene har det sluppes “sneap peak” bilder av seks av årets PH-deltagere. Det er bilder som ikke viser hvem de er, bare litt kropp og hud. I kommentarfeltet blir det fyrt løs, allerede. “Enda en gjeng med hjernedøde idioter”, “fy faen, at flere vil ødelegge livet sitt og drite seg ut for hele nasjonen”, “jeg blir flau på deres vegner”. JEG blir faen flau på dere som sitter hjemme å kommenterer dette. Dere som sprer hat og mobber. Er dere bedre?! Snakk om å være en “hjernedød idiot”. De som smeller ut stygge kommentarer er faen meg mer hjernedøde, spør du meg. Det har ikke en gang gått èn dag, og folk har allerede rukket å snakke masse piss. Disse menneskene som dømmer og hater på noen de ikke en gang vet hvem er, det eneste de vet er at de er PH-deltagere, kan ikke ha det godt med seg selv. Ærlig talt.


Om man velger å delta på Paradise Hotel så skal man da få lov til det uten at samfunnet skal hakke ned på en? Jeg har opplevd dette selv, og gud hvor mye dritt det ble skrevet i ulike forum på nett. De eldre var de verste. Hva er egentlig problemet med at noen velger å få oppleve tidenes eventyr? Hvordan påvirker det deg at X er i Mexico på innspilling, du som sitter hjemme og hater bak tastaturet ditt? La folk være. Synes du det er så forbanna tragisk, greit! Folk synes kanskje at det du gjør i ditt liv er like teit – hadde du da likt å blitt slengt piss til for det?

Jeg tar faktisk på meg ansvaret å sier i fra. Jeg har opplevd det og jeg vet hvordan det føles. Ha i bakhodet at alle har følelser, PH-deltager eller ei.

33 kommentarer
    1. Nå vil jeg tro at ganske mange ikke reagerer på det at de er MED i programmet, men jeg leste selv denne ene artikkelen hvor 3 av guttene hadde svart på noen spørsmål og det er dette jeg tror folk reagerer på.. “Jeg takler for eksempel ikke hår her og der, og alt skal være perfekt. Jeg takler ikke overvektige folk,..” var svaret til en av disse. Er vel bare det de sier og måten de blir fremstilt på av media som gjør at folk blir sånn. For det er jo ikke til å stikke under en stol at media og PH fremstiller deltagerne som litt dumme? 🙂

    2. Heilt enig! Folk forhåndsdømme å skjønna ikke at nærmest alt blir dratt ut fra en heilt anna sammenheng enn kordan det blir framstilt! 🙂
      Ha ei fin helg!

    3. Helt enig med deg. Men kan forstå at folk blir provoserte da mange av deltakerne sier helt sykt frekke ting, og enkelt virker jævla cocky.

    4. Eneste jeg reagerer på er for eksempel en person som skreiv at han er perfeksjonist, og ikke tåler overvektige folk. Å bli partner med en overvektig er noe han aldri kunne klart. Det skreiv en deltaker i årets PH.. Da er det kanskje litt lett å få et dårlig inntrykk?

    5. Om PH hadde vært før i tiden, er jeg sikker på at mange av de som skriver dritt hadde vært med selv. lol på voksne

    6. Det virker jo som om enkelte av årest PH-deltakere dømmer andre ganske raskt også, av like overfladiske ting, som utseende. Jeg er enig med deg i at det er helt utrolig teit å kalle noen for “tøs” uten å vite noe annet om vedkommende enn at hun har meldt seg på paradise hotel. Men samtidig er noen av utsagnene til enkelte deltagere så utrolig nedverdigene og frekke. Og dette er jo nettopp dette bildet media fremstiller, dermed er det lett å dømme folk som melder seg på et program som assosieres med fyll, dumskap og overfladiske mennesker. Sier ikke at alle som melder seg på programmet er det, men mange av deltakere har kommet med flere dømmende og sårende utsagn tidligere.

    7. Det er ikke rart at folk reagerer når en av de nye deltagerne sier at han “ikke tåler overvektige folk”. Unnskyld meg men hva forventer du da? Tror du det er lett for overvektige folk som vet at de aldri har sjangs til å delta på noe som paradise? Tror du det er gøy for dem å høre at deltagerne ikke “tåler” dem. Det er ikke perfeksjonisme det er mobbing.

    8. No offense men hvor fårdu “halve norge” fra , en statistikk eller? eh snakk om å dra alle under samme kam

    9. Det vil alltid finnes slike mennesker overalt som vi dessverre ikke kan gjøre noe med. Jeg tror noen bare føler seg bedre ved å hakke og trykke ned personer ved første øyekast! Er enig med deg i at folk skal kunne få lov til det de har lyst til uten at hele samfunnet sitter bak et skjerm anonymt (faktisk) og hakker disse ned fordi de selv ikke har noe bedre å gjøre med livet deres.

    10. Det skal ikke være slik at folk skal hate på de, men det er sånn samfunnet har blitt. De finnes alltid de som finner feilen i den minste ting, og som PH deltager burde man være klar over dette. Jeg personlig digger PH fordi det er evig morsomt, men programmet er definitivt rettet til de yngre. Det er faktisk de eldre som dømmer programmet, og er veldig skeptiske til den yngre generasjonen.

    11. Kanskje folk reagerer for de som er med på paradise skal framstå som verdens mest perfekte mennesker og når du skriver at du ikke takkler overvektige mennesker så får du son fortjent

    12. Det er ganske tragisk at folk skal sitte hjemme bak skjermen sin og slenge dritt om forskjellige ting. PH er jo en av dem.
      Det som er rart er at andre programmer som Farmen og Big Brother for eksempel får ikke like mye pes, men der er det de eldre som sitter og er kjempe engasjerte. Merkelig verden vi lever i.

    13. Jeg er en av disse eldre som “hater”. Eller, misliker, vil jeg si. “Hater” er et altfor sterkt ord. Jeg hater ikke disse deltakerne, det ville indikert at jeg tilla dem noen form for betydning de ikke har. Jeg misliker dem strengt tatt heller ikke, bare holdningene de har presentert i media. Først og fremst “jeg takler ikke overvektige mennesker”. Dette er fisket fram og framhevet av produksjonsselskapet for å generere støy av den typen vi ser her, og derved oppmerksomhet som igjen fører til seere og reklamekroner. Likevel er det et utsagn som er så til de grader overfladisk, uvitende og tvers gjennom uintelligent at det er vanskelig å ikke kommentere det. Når presentasjonen i tillegg er gjort anonym (inntil videre) er det også mye lettere å bruke kraftuttrykk og sterke karakteristikker for å dømme deltagerne. Igjen; dette er en helt bevisst strategi fra produksjonsselskapet.
      Og vi går fem på, hele gjengen.

    14. Jeg syns programet burde ta inn “normale” folk. Ikke bare de med perfekt kropp. Likte ph mye bedre før. Virker som om det er avtalt at hvis du vinner må du skaffe deg silikon osv.. Blir for teit. Men digger selve opplegget til Ph ! 🙂

    15. Jeg er helt enig med deg, hvorfor skal folk bry seg?
      Jeg ville aldri deltatt på Paradise hotell, men det betyr ikke at jeg har rett til å dømme mennesker som gjør det. Dessuten er det så sykt gøy å se på, så hvorfor hate?
      btw, må bare si at jeg liker veldig godt at du er så ærlig på bloggen din. du sjuler ikke mye og er 100% deg selv, uten en fasade eller et filter på tekstene

    16. Katia: Helt enig med deg, Katia. Det er det jeg ikke forstår, hvorfor spre hat og dømme? Er man i mot det, fine. Man trenger ikke bli en mobber for det! 🙂
      Takk for det, det er det jeg prøver på 🙂 Skriver rett fra levra, hehe!

    17. Anonym: Jeg synes at de tar inn både “perfekte” og “normale”. Produksjonen er veldig nøye på det å ta inn forskjellige mennesker, slik at det blir dynamikk og drama der inne. 🙂

    18. Det er vel kanskje ikke så rart at PH-deltakere blir hatet på, da 70% av alle som er med enkelt og greit er drittunger og frekke overfladiske folk. Ikke alle selvfølgelig, men mange! Paradise tar jo inn de “dummeste” som regel, for å skape mest drama osv..

    19. Folk må innse at media bare lar oss se det de vil vi skal se.. Det er to sider av hver sak, og selv om jeg synes det å si noe som “jeg takler ikke overvektige folk” er motbydelig, er det ikke sikkert det var det han sa engang, de har kanskje bare vridd og vendt på det til noe annet. Folk må forstå at de prøver å lage TV, og det skjer ikke hvis alle er snille som lamb og alle går overens. Slik som Farmen-Olav, jeg kjenner han personlig og vet at mye ble tatt ut av kontekst og å få han til å virke mye værre enn han var. Dette ble såklart ikke kun gjort med han, men med mange andre også. Dette er så enkelt som for å lage TV, det er ingen som vil følge med på et program uten litt dramatikk og spenning mellom deltagerne, det er fakta. Paradise spiller på “dumme” folk, de spiller på at deltagerne skal være fitness-avhengig og kun spise brokkoli for å ikke legge på seg, fordi dette provoserer folk, gir de mer oppmerksomhet og igjen gir dem flere seere. Det å irritere seg over noe så dumt som dette, er bare på tryne. Dere kan se selv at mange på Paradise ikke er “hjernedøde”, eksempel som Isabell, Pierre og Sara. De er alle herlige mennesker, og ikke det Paradise prøvde å få dem til å fremstå som. Det er på tide å innse at TV handler om seere, og Paradise har funnet sin måte å provosere og hente seere på. Det er på tide å roe seg ned og slutte å irritere seg over alt! Hvis man ikke liker program som Paradise, kan man ganske enkelt unngå å se det, og ikke lese artiklene om det 🙂
      Stå på Isabell, du er en fantastisk person og jeg elsker bloggen din! Jeg beundrer måten du har kommet deg ut av “Paradise-dømmingen” på, og viser hvor smart og herlig du egentlig er!

    20. Hei.
      Nå er det jo noen av oss “gæmliser” som ikke tar PH så veldig høytidelig,da.. Promgramserien er laget for et ungt publikum, og om man tar det i betraktning så er det et helt OK program. Jeg har ikke sett så mye av det, men har fått med meg det meste som Audun er med på. – ikke fordi jeg sikler etter unge menn, men fordi jeg kjenner Audun og familien og vet at de er kjempehyggelige folk. Det hele handler vel litt om respekt for hverandre og å erkjenne at folk er forskjellige uten at det nødvendigvis skal være negativt.
      Jeg leser bloggen din av og til og syns du gjør en kjempefin jobb.
      Hils Audun om du treffer på ham 🙂
      -klem-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg