Slik er en dag for en blogger – morgen til kveld!

Det er mange som ikke vet hva det å blogge innebærer. Jeg tenkte at det kunne vært gøy og interessant for deg å lese hva jeg faktisk gjør i løpe av en dag, som har med bloggen og gjøre! Kanskje noen av dere forstår litt bedre at det er litt jobb bak en blogg? 🙂 Det gjorde ikke jeg før jeg startet selv, hehe. Så jeg klandrer absolutt ingen. Her har dere en typisk ‘bloggedag’ i mitt liv.


 

Good morning! Morgenen starter alltid med å sjekke kommentarer jeg har fått her på bloggen. Disse leser jeg og besvarer så godt jeg kan.

Mail. Mailen er nok det som opptar mesteparten av en dag hos meg. Jeg er konstant på mailen, svarer og sender. Det plinger stadig, og da er det veldig viktig for meg å kunne gi et kjapt svar. Det er nok svært få saker jeg misliker mer enn å måtte vente i 100 år for å få svar.. Derfor prøver jeg å være så aktiv og tilgjengelig som jeg bare kan! 🙂

Put on my face. Jeg må fikse meg og sminke meg, slik at jeg er klar for dagens bilder som skal tas senere. Kanskje jeg skal sminke meg litt annerledes og lage innlegg om det? Hva med å vise mine favorittprodukter? Brainstormer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Poster innlegg! Jepp, etter at sminken er på bruker jeg å skrive dagens første innlegg til dere. Jeg liker best å ha noe klart kvelden før som jeg bare kan bygge videre på, slik at det ikke tar så alt for lang tid.

Facebook, Instagram og Snapchat. Nytt innlegg er postet – nå må jeg dele det! Jeg oppdaterer mine sosiale medier om at et nytt innlegg er ute. Dette gjør jeg spesielt på facebooksiden til bloggen min.

*Sulten*. Frokosten inntas, og den må være inspirerende. Kutte opp frukten fint, legge ved noen nøtter (selv om jeg hater det…, men det ser bra ut på bildet!), dandere tallerken. Ja, det må helt enkelt se fint ut! *Flash*, bilder tas.

Outfit! Dere elsker jo antrekks innlegg, så det prøver jeg å få til så mye jeg kan. Roter gjennom hele garderoben for å finne noe coolt! Hey, jeg har jo flere plagg fra den siste pakken jeg mottok fra Sheinside som jeg ikke har vist frem enda! Både outfitbilder og promotering av plagg i en smekk. 

Mase, mase, mase. Det er en ting jeg (og sikkert de fleste andre bloggere) bruker uendelig mye tid på, og det er å tvinge de rundt meg til å leke fotografer. Og her blir jeg masete, dere. Haha, huff. Det må være fra rett vinkel, jeg må være i fokus, alle detaljer må syne godt og jeg må helst ha 100 bilder.

Shoot. Jepp, etter at jeg har fått noen til å hate livet sitt og blitt min fotograf drar vi ut og finner en fin location. Det er veldig viktig at bakgrunnen er fin, og helst lys. Det er ikke alltid like gøy å dra ut på leit når gradene er såpass lave, men hva gjør man vel ikke for bloggen! 🙂 Dette tenkte du kanskje ikke på? Hehe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Postkontoret! Her bor jeg nesten. Helt ærlig. Haha! Jeg må innom postkontoret flere ganger i uken for å hente pakker. 

Try on! Som oftest inneholder pakkene jeg mottar sko og klær, og da må jeg prøve alt på og sjekke at det er fint. Jeg pleier jo å plukke ut plaggene selv, men det er jo ikke alltid det sitter like fint som det gjorde på modellen på nettsiden. Dere vet garantert hva jeg mener, hehe. Er det noe jeg ikke er fornøyd med, legger jeg det til side. Jeg promoterer aldri for ting jeg ikke er fornøyd med. 


Reklame. I blant har jeg annonser som skal ut på bloggen. Disse jobber jeg gjerne med noen dager i forkant slik at det er klart til dagen det skal publiseres. Dette liker jeg å få unnagjort fortest mulig, slik at jeg har mindre å tenke på. Et annonseinnlegg krever ganske mye tid da annonsører gjerne har ønsker og krav om hva som skal være med i innlegget, bilder skal tas og jeg skal vurdere og teste produktet for å kunne gi min ærlige mening. Her har jeg en forhåndsregel om at jeg kun publiserer på bloggen dersom jeg med hånden på hjertet kunne ha anbefalt det til mine næreste. Det er godt nok for mine kjære lesere kun hvis det er godt nok for min bestevenninne eller mamma.

*Pling, pling!*. Mailen kaller igjen. Sjekker, leser og svarer. Dette gjør jeg heeele tiden i løpet av dagen.

Aktiviteter. Jeg prøver å finne på mye gøy å gjøre, slik at det blir enda mer spennende innhold her. Uansett hva jeg gjør dokumenterer jeg. 🙂 Om det så er cafèbesøk, middag, omgås med familien… You name it. Når jeg er med venner bruker jeg å la være, da ikke alle synes at det er så kult å bli blottet foran alle og en hver – og det er helt greit! 

 

Møter. Jeg er på ulike møter flere ganger i uken. Enten er det møte med samarbeidspartnere eller møter som omhandler andre baller jeg har i luften. 

Beauty-time! Som blogger har jeg mange goder. Blant annet sponsorer når det gjelder til alt med beauty og det ytre generelt. Jeg har et fantastisk team som får meg til å se mest mulig smashing ut! Hendrix Hair Torggata er helt fantastiske når det kommer til hår og Brow Rehab er underbare på bryn! Jeg har faste dager jeg går til mine sponsorer og blir freshet opp. Her blir det tatt bilder og jeg skriver innlegg om besøket. Hvilke produkter ble brukt? Hvor mye koster behandlingen? All informasjon skrives ned slik at jeg kan gi dere svar på alt dere lurer på.

 

Regnskap! Blæh… Trenger vel ikke utdype dette noe mer? Haha. Viktig å ta vare på alle kvitteringer og alt som mottas. Alle lønninger som kommer inn og alt som går ut – alt må være under kontroll. Apropos det, jeg tror søren meg at jeg må ansette en regnskapsfører. For dette? Dette er ikke gøy for Bella med 2-er i mattemmatikk. Kremt…

Brainstorme. Dette punktet er gjerne det mest sentrale. Jeg må hele tiden tenke på hva jeg skal skrive til dere. Hvilke innlegg jeg skal publisere, hvilke bilder jeg må ta, hva vil dere ha? Hva er interessant? Hva har dere spurt etter? Det jeg ofte gjør er at jeg tenker fælt i dusjen, og da kommer jammen meg alle de gode idèene poppende opp også. Jeg tror at 90% av mine innlegg er resultater fra dusjen, haha. Så Pierre? Nå forstår du hvorfor jeg alltid dusjer i 40 år. Hihi!

25 kommentarer
    1. Sku ønske jeg levde et sånnt liv., men må jobbe for lønn og betale hverdags ting.. Får pakke jeg også men den betaler jeg selv hehe 😉

    2. Hei! Bra innlegg!
      Kan du lage en video hvor du og P tar challenger? Beanboozeldchalenge/vannkondom/tintanchallenge el?

    3. Så artig innlegg. Det er mye som må gjøres når man blogger selv om ikke alle tror det. Skal du få en skikkelig bra jobb, så er det mye arbeid. Du blogger kjempe bra, stå på! ❤️❤️

    4. Forresten, er ikke du og Sara med hverandre lenger? Føler det er en god stund siden dere har hengt. Ha en fin dag ❤️

    5. Amalie: Hei! Ååh jo, vi prater i tlf nesten hver dag men hun jobber ganske mye for tiden og jeg er også travel. Så vi har ikke fått mulighet til å treffes enda, men det skal vi snart 🙂 klem!

    6. Så spennende innlegg! 🙂 skjønner at det er en del arbeid bak bloggen, men du gjør en fantastisk jobb! Om jeg ikke husker feil så gikk du til Beauty House før? Er det en spesiell grunn til at du ikke går der lenger? 🙂 Jeg har testet de ut èn gang, men aldri igjen dessverre.. :/

    7. Nydelig blogg! Kan du ikke ha sminkevideo der huden (ansiktssminken) er i fokus?
      Og kan du forresten ha innkjøpsvideo? Synes det er så artig å se!❤️😄

    8. Synes vel kanskje ikke du er den helt rette til å skrive et slikt innlegg.. Og helt ærlig, danderer du frokosten din? Eller er det noe du har hørt at en blogger gjør? For hvor ofte legger du ut bilder av frokosten din? Høres ut som du skriver det du vet de store bloggerne gjør. Og du har vel ikke helt det argumentet at du har blogget siden 2012, for du hadde vel ikke akkurat lesere før nå i det siste? Haha! Og tror neppe du har hatt en slik hverdag siden 2012 pga bloggen..

    9. Litt gøy å lese gjennom alle kommentarene til sjalue lesere. Hvorfor bruke tiden sin her om dere ikke liker det hun skriver? Du er superflink Isabell, jeg elsker bloggen din og du inspirerer meg mye. Håper du får en fin helg:)

    10. Isabell, du er veldig fin, kanskje litt for fin. Jeg syns at du skal vise oss hvordan du egentlig ser ut. Jeg syns det er litt unødvendig at du skal alltid pynte deg på vert eneste bilde. Eller jeg vet jo hvordan det er, ingen jenter vil være stygge på bilder. Men visst du føler deg stygg, så tar du veldig feil. Jeg tror at du er like fin med sminke, som uten. Klem Ida<3

    11. Hey elsker bloggen! Man du legge ut bilder av leiligheten din og innleg om framtids planene til deg og Perrie

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg