Kjære blogger, du er også en klikkhore.

Utdrag fra Sophie Elise sin blogg.

“Robin er, i likhet med meg, sinnsykt god på markedsføring og vet nøyaktig hva man skal si for å få en spessiell reaksjon. Og ikke kom med noe “haha tror du at du er god på markedsføring” for ja, det er jeg. Jeg har klart å bli kjent ut av soverommet i harstad, kun ved å skrive om livet mitt som egentlig ikke skilte seg fra noen andre 16åringer på den tiden. Og nå, Robin – hvem er han, liksom? En partysvensk i oslo som nå plutselig blit stoppet på gaten minst like mye som meg, som er på forsiden av vg og har vært på tv flere ganger på veldig kort tid? Markedsføring. Han vet hva som provoserer, hva som gjør folk sure, og hva som gjør at man “vinner folk” tilbake igjen. Alt med blogg handler om image – mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer om man har lyst til å holde det gående. Jeg forstår at jeg er en underholdningskilde, og da må man noen ganger strekke seg litt langt, og pushe litt grensene til folk – eller sin egen”. 

.   .   .

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vel. Etter innlegget mitt for noen dager siden angående innlegget Sophie skrev om bloggbransjen, fikk jeg en kommentar fra en leser med link til et tidligere innlegg på hennes blogg. Overskriften var “flaks at jeg veier 43 kg” etterfulgt av “… neida” som første setning i innlegget. Avsnittet over her taler vel for seg selv.

Jeg liker at hun skrev i sitt nylige innlegg at det faktisk er så enkelt, og bare ikke lese disse “klikkhore” bloggene, men jeg forstår jo også at hun ikke synes det er en positiv ting – det å være “klikkhore”. Fant det bare litt ironisk da hun engang mente at det var det som måtte til. Jeg tror at fordi dette med “bloggnorge” har blitt så blåst opp, skal alle plutselig angripe oss som tyr til noe provoserende overskrifter akkurat NÅ. Ingen gjorde det da hun skrev om sex? Ingen gjorde det da hun hadde provoserende overskrifter? Kanskje litt lurt å ikke glemme at man selv kjørte samme “taktikk” for å “komme seg til topps” midt i all kritisering? Pekefingeren må nok senkes ned.. Ah, nei.. Ikke vet jeg. Jeg og Anna Rasmussen er absolutt ikke de eneste som har noe provoserende overskrifter, vi er bare de som plutselig står i fokus som jævla fuckings overskrifter (excuse my french) har blitt the new shit å henge seg opp i. En enkel, ussel setning. Betyr det virkelig så mye? Sånn egentlig

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La oss være ærlige – vi er alle klikkhorer.

46 kommentarer
    1. Digger det du skriver!! sååå sant.
      Sophie Elise ble kjent pga en “fake” krangel (stunt) med tcmn. hun er bloggnorges største klikkhore så rart at hun av alle velger å uttale seg om akkurat det. Liker hun og bloggen men ærlig talt!
      Det er ikke sånn at alle dine innlegg er provoserende, men likevel velger vi å klikke oss inn. Så da er det fordi vi liker det du skriver, provoserende eller ei.

    2. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg så innmari om dette jeg Isabel 🙂 Det er ikke noe å henge seg oppi, bare do your thing!

    3. Hva er problemet ditt? Sophie Elise har ikke nevnt deg en eneste gang. Du bare føler deg så truffet at du må svare tilbake med samme mynt. Sophie Elise sin blogg og verk kan ikke SAMMENLIGNES med din, haha. Du ble kjent fra en såpeserie og nå er du plutselig så “divabella” fordi du tjener penger på bloggen din. Hadde du ikke gjort det så hadde du ikke kalt deg selv for “divabella”. Tviler på at du alltid har hatt god råd for og si det sånn. Folk leser for og le av deg. Du kan ikke sammenlignes med noen av de andre bloggerne, Sophie Elise har jobbet for det, du har kun vært på paradise hotel som er så taper serie at der er trist.

    4. Ikkje tro at du er et bedre menneske enn Sophie Elise, hun har vert i blogg verden doddel så lenge som det du har vert!!!! Du var ingen erfaring Isabel!!!😠

    5. Jeg synes kanskje ikke dette var et såå godt eksempel..
      Overskriften lurte ingen om hva innlegget handlet om, innlegget handlet om innlegget til Robin, og det var tydelig i overskriften! 🙂 men klart det er en provoserende overskrift som får folk til å klikke seg inn 🙂 Sier ikke at hun ikke har hatt overskrifter som får folk til å klikke seg inn til et innlegg som ikke er like spennende som overskriften tilsier altså..
      Synes heller ikke at du er en “klikkhore”, synes ofte overskriftene dine passer godt med innholdet. Anna Rasmussen derimot synes jeg ofte har veeldig misvisende overskrifter.. Men synes heller ikke det er feil. Heller ganske smart gjort! i min mening 🙂
      Liker bloggen din veldig godt forresten! 🙂

    6. Alle er klikkhorer!!!Kan jo ikke si at Sophie er kjent på bloggen nå bare pga ho har brukt den “teknikken”!! Det som ho skriver fanger leserne..du er like ille som ho VAR på det

    7. Slapp nå av, dramaqueen! Trenger ikke å lage bråk! Hvis du har lyst til å være en klikkhore så kjør på! Ingen stopper deg! Sophie har sine meninger, du har dine! Trenger ikke å lage helvete på nettet Pga noe så lite. Også spør mennesker seg hvorfor det oppstår mobbing på nettet 😉

    8. skjønte ikke så mye av dette innlegget? var veldig rart og dårlig argumentert, og veldig rare argumentasjoner….. ?

    9. Dette blir for dumt. Alle dere bloggere er vel avhengig av lesere og klikk. Uten det, ingen økonomisk lønnsom blogg. Kan ikke dere bloggere passe på dere selv og hva dere selv gjør og ikke henge ut hverandre.

    10. Sophie var allerede på topp da hun skrev det innlegget. Det ville ikke hatt noe å si hverken fra eller til. Slutt å ta deg så nær av andre bloggere, du gjør det så fryktelig tydelig at du føler deg truffet.

    11. Dette blir for teit. Du blir så opphengt i småting. Innlegget til Sophie var ikke rettet mot deg, det var rettet mot bloggere generelt og hun er nok fult klar over at hun var en såkalt “klikkhore” før, men jeg vil ikke si at hun er det nå. Det er derimot du. Og nå går jo du direkte ut og skriver et innlegg som “angriper” Sophie for noe hun skrev for mange måneder siden! Det er jo fortiden?

    12. Du bruker enormt mye tid på å prøve å forklare deg selv og virker misfornøyd med det meste. Kan du ikke heller blogge om andre ting? Ikke fokuser på det negative, du lar jo haterne styre deg på den måten. Du har enormt mange klageinnlegg gjennom arkivet til å ikke ha blogget så lenge.. Liker deg veldig godt men begynner å bli lei denne typen innlegg.

    13. Skikkelig umodent å relatere direkte til folk. Du burde heller snakke generelt om det enn og bruke navn.. Barnslig og smakløst.

    14. Innlegget til Sophie Elise ble jo skrevet i 2014…? Og alle som følger bloggen hennes visste at den overskriften var ment i sammenheng med hva Robin sa på sin blogg. Jeg liker bloggen din, du har fine bilder og skriver bra(leser bloggen din daglig.) Men synes det er trist at du må “henge ut” Sophie Elise SÅ åpenbart når hun ikke engang har nevnt deg i innlegget som du snakker om her. Synes ikke dette var så voksent.

    15. Isabel hvorfor bryr du deg så mye om andre toppbloggere og hva de skriver? Kjør din egen ting og ikke legg deg opp i andre sine innlegg hele tiden, det er bare travelt og av å kommentere andre sine innlegg hele tiden får du ikke de leserene du vil ha

    16. Utrolig barnslig og noe du burde holdt deg for god for!!! småkleint at du bryr deg Såppas mye om hva andre sier om deg at du tråler bloggen deres for noe å ta igjen på;)

    17. Ettersom du må henge ut sophie nå, så må du føle deg utrolig bra truffet av et innlegg hvor hun engang ikke nevnte deg Isabell. Du vet jo selv at du er en av de, og det vet vi andre også med disse blogg overskriftene dine og ikke minst det du legger ut på snap!
      Synes faktisk du må vokse og slutte å henge deg opp i alt å navngi andre!

    18. Sophie elise jobbet seg fram til den plassen hun er idag, det gjorde ikke du… Du var med på en jævla klein serie som folk ser på bare for å le, det er ingen som faktisk liker paradise hotel.. Hadde det ikke vært for den latterlge serien hadde du jobbet bak kassen på en butikk for å tjene penger!

    19. Og sophie skriver fengende innlegg. Alt hun bryr seg om er ikke sminke, klær osv.. Hun skriver dype innlegg og hun KAN faktisk skrive:) DERFOR ER HUN PÅ TOPPLISTEN, hun er ikke på topplisten bare pga overskrifter! Just sayin

    20. Jeg mener ikke det gjør noe med provoserende overskrifter så lenge man får vite noe mer i innlegget under. Konstruktiv kritikk til deg er at jeg ofte blir skuffet over at det bare var en overskrift. Bokstavlig talt. Det er ofte ikke noe mer informasjon eller noe som demper nysgjerrigheten. Ikke alltid så klart, men veldig ofte forteller du ikke noe nytt i innlegget. Som at du skal på TV igjen. Jeg ble nysgjerrig og klikket meg inn på bloggen pga overskriften om TV3. Det sto ikke noe jeg ikke alt visste fra din post på Instagram. Du er veldig flink og du er der du er fordi du jobber mye og hardt, men noen ganger føler jeg at jeg blir lokket inn på bloggen din uten å få noe for det.
      Keep up the good work

    21. Bare jeg som syns det er utrolig morsomt at du sammenligner deg med bloggere som Sophie og Anna, som har vært i gamet mye lengre enn deg?! Du er ikke i nærheten av blogger som de to! Slutt nå, kjære deg. Skriv om ferie, badeliv og sminke. Dette kan du ikke noe om..

    22. Det er jævlig morsomt at alle forsvarer sophieelise og hennes teknikker, når hun selv har sagt at grunnen til at hun ble så kjent – er på grunn av puppene og leppene hennes… Hun sa det i et intervju.. Så skjønner egentlig ikke hvorfor folk blir provoserte av dette innlegget? Alle her ønsker jo å tiltrekke folk med en god overskrift, og alle klikker på det de finner interessant?

    23. Hei! Jeg er egentlig utrolig enig med deg Isabell!❤️ Og at folk går og sier at hun er bedre enn deg siden hun har vært i blogg lengre enn deg, det syntes jeg er lavmål siden liksom, du skal ha like mye rettigheter som henne selvom, og du er ikke dårligere siden hun har vært lengre i blogg fokus?? :)) – anonym haha :))

    24. Folk i kommentarfeltet kan roe seg ned og ikke ta seg så nær av hva Isabel skriver på sin blogg, haha

    25. Jeg synes du har all rett til å skrive dine meninger. Synes heller ikke du skrev noe du ikke burde, eller hang Sophie ut på noen måte. Når det er sagt så synes jeg du “Ida” kan klappe igjen, du skriver bare bullshit uansett. Om du mener hun skriver så elendig så ser jeg ikke hva du gjør på HENNES blogg i HENNES kommentarfelt. Tror aldri jeg har kommentert et blogginnlegg i mitt liv, men etter å ha lest alle de usaklige kommentarene her så blir jeg helt satt ut. Ønsker deg Lykketil videre, og håper du har noen som kan sile ut alle de dustete kommentarene her. Emilie

    26. Men i all verden så slemme folk er da! Scroller nedover kommentarfeltet og ser kun nedlatende og igrunn ganske drøye kommentarer fra folk. Skjerp dere folkens! Er da ingen grunn til å bruke tiden sin på å tråkke på andre? Blir sykt oppgitt!

    27. Forskjellen er at hun begynte som veldig ung, og jeg vil jo definere deg som voksen 🙂 da er man mer fjortiss vet du, og lager klikkoverskrifter 😉
      Folk forandrer seg opp gjennom årene. Som kjære Sophie Elise har gjort. Vi blogglesere har vært med på reisen hennes. Til tross for all dritt hun får, så anser jeg henne som den beste bloggeren. Eller hun er så utrolig flink å snakke for seg. Sett henne i debatter eller?!
      Sier ikke at du er dårlig, men du er jo relativt ny i bloggbransjen, sånn profesjonelt sett 🙂

    28. Her har du helt rett. Drøyt at Sophie har blitt en person folk ser opp til, hun er jo bare der hun er fordi hun elsker å provosere? God på makredsføring? Puh, hadde ikke overlevd et år med ordentlig markedsføring. Silikon, restylane og innlegg om sexliv selger, det vet alle, slik har det vært til alle tider. Denne dama har nesten blitt et politisk symbol som alle vil følge med på og roser for at hun er så tøff og ekte på bloggen. Du er ikke ekte om du opererer hele trynet i en alder av 18 også startet hver videoblogg med å si “jeg er så stygg idag” hva slags melding sender det ut til unge jenter? Spyr av at den jenta har den statusen hun har idag.

    29. Lise: Hvordan kan du tillate deg å skrive no sånt er du 8år? Det er jo seff konkurranse mellom bloggerne. Hun ble kjent fra paredise hotell hun vant ikke jeg vet men det var det ganske mange andre som ikke gjorde heller. Men som meg da…jeg hater egt å lese og jeg er ikke en sånn som sitter inne på en blogg hele dagen og venter på innlegg jeg bare tar den og den og leser det. Hvorfor skal jeg egt gidde å gå inn på en og lese dårlig fordi han/hun var med på paredise jeg leser denne bloggen fordi jeg synes Isabell skriver bra. Hvis denne bloggen er så jævlig så kan jo du bare ta å dra til helvete eller noe da😊

    30. Skjønner ikke at folk syns du er barnslig for å skrive et innlegg om hennes bloggteknikker når hun gjorde det samme om blant annet deg?? Er jo bare å gi tilbake med samme mynt.
      Sophie er ikke en slags dukke med skjøre følelser som ikke skal få noe kritikk, men bare drite ut enn masse selv.

    31. haha en annen ting som er morsomt er at hun en gang hang ut bloggere som skrev om shai barberhøvelen og at det er noe hun aldri hadde gjort, men senest for noen dager siden blogget hun om akkurat den

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg