Derfor er jeg overlegen

 Foto: Rolf-Ørjan Høgset

I dag oppstod en litt lei situasjon. Jeg og Michelle var på Fridays og spiste lunsj da det kom bort to gutter og ville ta bilde sammen. Jeg syntes det var litt upassende da jeg satt å spiste, og takket høflig nei og forklarte at jeg bare ønsket å spise ferdig først. Så kunne jeg med glede ta så mange bilder de ønsket etterpå. Det ble ikke tatt med godt sinn, noe jeg synes var veldig leit. Jeg fikk slengt at jeg var så overlegen, også dro de. 

Hva synes dere? Er man overlegen dersom man ønsker litt privatliv når man sitter å spiser middag? Jeg håper ikke at denne handlingen av meg speilet et negativt inntrykk av meg for disse guttene, for det siste jeg ønsker er å fremstå slik.. Men hvor går egentlig grensen? Jeg elsker dere som støtter meg og følger meg over alt på jord, og jeg stiller alltid opp til rimelighetens grenser. Men akkurat når man spiser er det jo litt greit å kunne ha litt privatliv, det synes vel både du og jeg. Alle liker å spise i fred, uansett om man er Ola Nordmann eller Isabel Raad.

Jeg ble bare litt lei meg etter denne episoden da jeg fikk dårlig samvittighet etterpå.. Jeg håper jeg kan treffe disse guttene en annen gang og ta bilde sammen! 🙂

 

36 kommentarer
    1. slettes ikke 🙂 det er langt ifra å være overlegen =D ikke noe å tenke på, alle mennesker ønsker litt privat liv, spesielt når man sitter å spiser…
      At noen mennesker mener det å være overlegen så tror jeg ikke dem veit helt hva det er ^^
      Tviler på at dem største stjernene i verden hadde sakt ja til det heller:)
      Stå på ^^

    2. Enhver normal person ville gjort akkurat det samme 🙂 Tror det bare forventes mer av deg siden du er en offentlig person, og defor blir folk mer “hårsåre” hvis du først sier nei. Men altså, å ha lyst til å spise opp maten sin først er da helt innafor 🙂 Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet!

    3. Du er jo slettes ikke overlegen! Du, jeg og alle andre (vell nesten) liker vell å ha litt privatliv med vennene sine.

    4. Det du svarte var helt rett! Man skal kunne ha privatliv også! Så må du bare se vekk ifra de som ikke kan respektere det! Syns du er ei fantastisk dame og du har godt igjennom mye! Lykke til videre! :))

    5. Det var litt dårlig gjort, ja! Du har valgt å være en offentlig person og derfor må du iallfall tåle at to snille gutter spør om en autograf. Tenk hvordan DU fikk dem til å føle da??

    6. Du er en offentlig person som velger å spise ute på en offentlig plass blant folk, selvfølgelig vil det komme noen bort til deg. Ærlig, hvor mye tid av livet ditt ville det tatt å gi disse guttene et bilde sammen med deg? Hvis dette var en dag du ønsket å være i fred, så kunne du laget deg lunsj hjemme. Jeg ville faktisk oppfattet deg som overlegen i denne situasjonen, det er jo tross alt du selv som har tatt det valget om å bli gjenkjent av folk og få denne typen oppmerksomhet.

    7. Det var helt greit av deg å si det! Hvis de hadde vært høflige ville de sagt at det var ok å ta det etter middagen. Ikke ha dårlig samvittighet for det! 🙂 De guttene får lære seg litt folkeskikk!

    8. Jeg synes det er helt greit at du ønsker å spise i fred og ro, men det har seg slik at du er en kjent person og da må du jo regne med mye oppmerksomhet blant andre mennesker. Selv om du sitter å spiser, så det liksom 10 sekunder å ta et bilde eller to. Hvis du ønsket å spise et rolig måltid med venninnen din, så burde dere kanskje ha spist hjemme. Jeg forstår deg selvsagt meget godt, men du må bare tenke på at du faktisk er en kjendis og at det ikke akkurat tar så voldsomt med tid å ta et bilde😄

    9. Til dere som sier at hun kunne ha spist hjemme;
      Mener dere at fordi hun er en offentlig person, så kan hun ikke spise middag i fred og ro med venninner uten at noen skal komme bort og “forstyrre” henne midt under middagen? Hun har valgt å være en offentlig person, og må derfor sitte hjemme og spise fordi da slipper hun å bli avbrutt mens hun spiser?
      Er da vanlig folkeskikk å la folk spise i fred. Om det er så viktig å få ta bilde med henne, så får dere vente til hun er ferdig med å spise.
      Spis maten din i fred – med god samvittighet, Isabel!

    10. Tenk på hvor lenge de kanskje måtte manne seg opp for å tørre å gå å spørre!!? Også får de et nei…

    11. du er ikke overlegen det er vanlig å ha litt privat liv jeg tror ikke de guttene vet hva overlegen er bare stå på

    12. Ja det syns jeg, hadde tatt deg noen sekunder. Som de over her skriver så kunne du spist hjemme hvis du ville hatt det rolig. Tenk hvordan de følte seg

    13. Ehm ja, tenk hvor lenge det sikkert tok for dem å manne seg opp til å gå bort til deg. Også får man et nei. Men måten de reagerte på var unødvendig

    14. Ja, Pia. Det er uhøffelig å spørre folk når de spiser. Men for allt me vett så skulle de kanskje rekka noe, så måtte gjer at de ikkje hadde tid til venta. Når ein er en offentlig person så vett alle at da vil det komma folk å spør om autograf og bilder osv. Å hu har sjøl valgt detta. Et bilde tar ikkje longa tido, når hun først har valgt å spisa ute, så må hu forventa det. Ellers finns det jo alltid take away😎

    15. Helt enig med deg, selv om du er en offentlig person
      må folk kunne vise respekt. Kunne aldri falt meg inn
      å gå bort til noen på en resturant mens de spiser.
      Det hadde vært noe annet om du bare gikk rundt i byen f.eks 🙂

    16. Jeg syns det faktisk er ganske frekt å spørre om bilde hvis du ser en kjendis som sitter og spiser. Og til dere som sier det bare tar noen sekunder: Det er en kjent sak at dersom en kjendis sier ja til bilde,så vil flere tørre å spørre. De som egentlig ikke tør å spørre, tørr når de ser at andre har fått ja. Det å forstyrre folk som spiser er en uting. Hvis det var så viktig for disse guttene å få ta bilde med Isabel,så hadde de vel klart å vente til hun var ferdig med å spise.

    17. Hei Isabel
      Jeg bare lurte på om du kunne vise hvordan du fjerner kroppshår?
      Har prøvd mye, men ingen ting funker. Har brukt ca 400 000kr på forskjellige ting som shai, O.S.V

    18. Så du mener disse guttene skulle stått og ventet på at du er ferdig med å spise? Herregud, hvor vanskelig er det å smile til et kamera i 5 sekunder. Ja, jeg syns du var veldig overlegen. Disse guttene hadde nok mannet seg opp før de kom og spurte deg, også får de et nei? Hadde jeg vært i deres situasjon så hadde jeg blitt sykt skuffa. Du er en offentlig person, du må nok tåle slikt. Men det er vel ikke mye mer man kan forvente av deg..

    19. du vil heller at guttene skal bruke minst en halvtime på at du skal spise ferdig, enn at du bruker 5 sekunder rett på stedet å smile til et kamera og gjøre noen andre glad? ehm,

    20. De ga lett opp. De synes sikkert ikke det var så big loss om de ikke fikk det bildet. Ikke tenk på det.

    21. Næj æ syns ikje man e overlegen, man vil jo bare ha free når man spis og ville sagt næj me en gang sjøll 🙂

    22. Jeg skjønner deg til en viss grad, men samtidig får det deg til å virke litt prippen.. Det er kanskje snakk om 1 minutt av din tid for noen som faktisk er en del av levebrødet ditt.. Fans, eller hva du vil kalle det.. Du er jo en offentlig person så jeg synes ikke det er rart i det hele tatt, hadde det vært meg ville jeg slått av en prat og bare synes det hadde vært kos 🙂 Man vet jo aldri hva de menneskene føler eller tenker før de kommer frem på denne måten, kanskje de ble flaue og fikk vondt i magen, uansett ville ikke “driti” ut noen følgere/fans på den måten.. Selv om det kanskje ikke var dine intensjoner, men ville tenkt litt på at dette er faktisk mennesker som ser opp til deg…

    23. Det er livet du har valgt, da må du nesten stå for det as… Eller så må du holde deg unna offentligheten, rett og slett.

    24. Wow, legger godt merke til at flere over her er ganske unge mtp. at de ikke skjønner vanlig folkeskikk. Du trenger ikke spørre om råd, når rådene kommer fra 10-12 åringer. Du vet bedre selv 🙂

    25. Hei isabell. Skjønner godt hva du mener her ja, privatliv er noet alle har rett til og ha! Du skal ikke ha dårlig samvittighet eller noet for dette hær nei. Skjønner det faktum at det hadde tatt deg ca 1 minutt av din tid og tatt bilde med disse gutta, men alle har rett til privatliv. Jeg ville ikke sagt ja jeg heller hvis jeg hadde hvært kjendis… Hvis du feks. Hadde mat i munnen og sitter og har jentekveld. Selvfølgelig skal du da få kose deg. Hvis de hadde hvært så gira for og få et bilde av deg med dem hadde de ventet.
      STOR FAN: til Isabell ❤️ Du er et stort forbilde for meg og du er vakker og deler ikke bare de lyse og pisitive sidene av deg! Du deler alt hær på bloggen. Fulgte med på PH å du har en blomstrende persjonelighet må jeg få si! Du r et utrolig bra forbilde for alle! Du tørr og si dine meninger og står på. Synes du er helt perfekt sån som du er og jeg legger merke til kommentarer om at du var overfladisk og prippen! Dette er jo ikke greit… Ja skjønner at de må få si sine meninger. Men hvis de kanskje tenker over vanelig folkeskikk, så har du helt rett i det du gjorde!❤️ Stor fan og stå på Isabell❤️❤️

    26. Du er litt overlegen i og med at jeg så hvordan du oppførte deg når unge jenter prøvde å få kontakt me deg i Rhodos. aldri sitt noen overse noen på en så bitchy måte. men privat liv må du ha, så i denne situasjonen var det ikke overlegent gjort. Men du velger selv å være offentlig.

    27. ehh, du er jo ikke i kardashian family akkurat. kardashian family er mer 10000000 ganger kjendis enn deg og de tar bilder med fansen selvom de har flere paperazzi rundt seg. og det er ingen paperazzi som følger deg og det var bare to gutter som spørte, det hadde tatt deg et minutt å tatt selfie med de. så ikke lek så jævlig kjendis, because you are not 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg