Jeg beklager

Det har vært et styr uten like etter at jeg publiserte innlegget om operasjonen. Jeg har fått utallige kommentarer, både konstruktivt, direkte stygge kommentarer men også fine og støttende. Det er noe i alt dette som har fått meg til å tenke litt…

Jeg vil beklage. Jeg vil beklage til deg som kanskje begynner å tenke på operasjoner, på grunn av meg. Jeg vil beklage til deg som begynner å finne feil ved deg selv, på grunn av at jeg velger å endre på mine “feil”. Jeg beklager til deg som begynner å tvile på at det naturlige ved deg er bra nok.

Det siste jeg ønsker er å påvirke andre til å bli, ja.. like usikre på seg selv som meg. For jeg er det. Obviously. Om ikke hadde jeg klart å akseptert meg selv for den jeg er. Men samtidig føler jeg at dersom jeg ønsker å gjøre dette selv, så skal jeg få lov til det. Uten å måtte “normalisere” det. Uten å få andre, som kanskje aldri har tenkt på det, til å tenke i samme baner som meg. Men det er kanskje litt naivt av meg. Jeg vet ikke. 

Jeg står alltid for hva jeg skriver her på bloggen, også i denne situasjonen. Jeg vil endre på meg selv for MIN egen del. Ingen andres. Det er kanskje synd i dine øyner, at jeg “som er så ung” driver å opererer meg. For hva skjer med dagens samfunn, om jeg gjør det? Om jeg går ut med det og er åpen rundt dette temaet? Jo, da påvirker jeg i følge mange hele Norge. Det er baksiden med å være en offentlig person, for alt jeg gjør og skriver vil nok påvirke. Om jeg vil det eller ei. Jeg vil forbedre rumpen min gjennom en operasjon. Ja, man kan trene seg til det. Ja, man kan gå til psykolog. Men JEG kan også operere meg om jeg selv ønsker det.

Det jeg vil frem til er at DU som leser dette ønsker jeg ikke at skal bli usikker på deg selv, på grunn av mine valg. Jeg skulle ønske at jeg var såpass selvsikker og såpass fornøyd med alt ved meg selv og klarte å akseptere meg selv for slik jeg ser ut. Se heller på meg som ei som er for usikker på seg selv, som tyr til “dumme” avgjørelser. For det er kanskje det det i grunn er, men for min del er det det rette. Selv om jeg så inderlig skulle ønske at det ikke var det.
 

Jeg ønsker bare å være ærlig. Jeg vet om flere offentlige personer som har operert både det ene og det andre, men de går ikke ut med det. De later som om at alt er naturlig. Det er kanskje smart av dem i sluttenden… For det å være ærlig rundt dette temaet var ikke så lett med tanke på tilbakemeldinger. Dette er et tema som mange har forskjellige syn på, og det er helt OK. Nå er jeg en av dem som er for plastisk kirurgi, og det har jeg all rett til. Like stor rett til som du har til å være i mot det.

Synes du det er dumt å operere seg? Fine! Don’t do it! Vil jeg legge meg under kniven? Ja. Og det er også OK.

La oss være enige i å være uenige! 🙂 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

53 kommentarer
    1. Greia her er jo veldig enkel Isabel. Du er et forbilde enten du vil det eller ikke. Og her er det ikke snakk om å være et forbilde på 50 år som aldri drikker, røyker, fester osv. Her er det snakk om å være et forbilde på 21 år som gjør det 21åringer gjør.
      Jeg jobber på barneskole og jeg vet hvor SINNSYK stor innvirkning dere har på unge barn. Du burde ta deg en tur, prate med noen barn som går i 7. klasse og faktisk få deg en realitetssjekk. For jeg tror ikke du innser hvor stor “makt” dere faktisk har.
      De vokser opp med å føle seg usikre for hver en minste ting. De tror ikke det er normalt å ha et strekkmerke, en celulitt, tynt hår, litt korte øyenvipper eller flisete negler av og til. De er vant med å se forbildene sine ikke uttrykke en mine snart for det er så mye botox. Man tar en sinnarynke når man er 21 år……. Det er en ting å si om det og det er at det er SINNSYKT!!! Ta deg en tur å prat med noen på den alderen, for jeg kan fortelle deg det, alle i den alderen sliter med noe angående selvbilde!!
      For all del, gjør hva du vil, men pass på hvem du formidler budskapet til. Det handler ikke om “å være ærlig”, det handler om at du ikke trenger å dele alt og påvirke unge til å føle seg usikre om de ikke har store nok pupper, stor nok rumpe eller helt rett nese.

    2. Pleier egentlig aldri å kommentere blogger, men nå er det nok. Du har fått så utrolig mye unødvendig dritt, både fra andre bloggere og blogglesere. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for andre å bare la deg gjøre hva du vil med din egen kropp. At du bidrar til kroppspress og at andre legger seg under kniven, er bullshit. Alt kommer innenfra, fra deres eget tankesett – og hvis noen skal la seg “påvirke” så mye av noe du gjør med din egen kropp, så var allerede de dårlige tankene om dem selv der. Det er ikke noe du har skapt. Ja, man kan synes det er teit og dumt av deg, men det kan de egentlig bare holde kjeft om og heller tenke på sitt eget liv. Du gjør som du vil med kroppen din, det er jo tross alt DU som skal leve i den. Håper du ikke tar til deg alle de stygge kommentarene, men skjønner det kan være vanskelig. Ha en fin dag videre 🙂

    3. Blir helt sjokkert over mennesker som blir direkte sinte og slemme fordi DU vil endre på noe på DIN kropp. Siden når fikk andre mennesker lov til å bestemme over kroppen din? Det er DIN kropp og DITT valg, ingen andres. Du er ikke et barn lenger, du er gammel nok til å ta egne valg og hvis dette er noe du vil gjøre, så gjør det! Ikke la noen stå i din vei. Og jeg tror helt ærlig folk har misforstått dette med å være en rollemodell. Bare fordi du har en stor blogg med mange unge lesere betyr ikke det at du ikke skal være deg selv? Eller gjøre hva du vil med din egen kropp? Det er jo helt umulig å være en perfekt rollemodell i dag. Enten er du usunn og påvirker unge mennesker til å være usunne eller så er du for sunn og får barn til å få dårlig samvittighet for å spise en sjokoladebit. Du er enten for ærlig eller ikke ærlig i det hele tatt. Det er helt umulig å være perfekt og please alle. Poenget mitt er at jeg ikke skjønner hvorfor andre tror de kan bestemme over deg og dine valg bare fordi du er en offentlig person. Det er ikke riktig. Gjør hva du vil, bestem over deg selv og drit i hva andre sier, fordi de må være idioter hvis de tror de kan bestemme over en voksen kvinne. Jeg digger deg og ærligheten din, og heier på deg. Lykke til med operasjonen og jeg håper du blir sykt fornøyd med stumpen!

    4. Bra innlegg! Det er DITT valg om du vil ta operasjonen eller ikke. Folk trenger ikke alltid rakke ned på deg selv om de er unige. JA, du kan være uenig men kjære vene ikke skriv “der mistet jeg respekten for deg” eller “dumt valg” fordi Isabel bestemmer! Noen liker mote, sminke og kropp, andre liker biler, fly og båter! Sånn er det bare, alle liker ikke det samme! Stå på Isabel, ikke tenk på de som er frekke:)

    5. Følger ikke bloggen din fast, men har fått med meg dette styret om dine operasjonsplaner og alles meninger om dette. I dagens samfunn skal folk ha en mening om ALT! Syns det er helt latterlig at folk ber deg om å søke hjelp. Akkurat som at du er den eneste i verden som vil operere deg? Enda TUVA som selv har tatt silikon, sier at dine operasjoner er så syke og at man da trenger psykolog, mens hennes egen – det var noe annet fordi *mange dårlige grunner*, herregud, hvor dobbelmoralsk kan man bli! Folk burde ha bedre ting å gjøre enn å sitte å kritisere deg for dine valg, livstapere er det de er , som engasjerer seg så mye i en annen persons liv at de påberoper seg den retten til å kritisere andre for deres valg. Jeg kan også si at kjære deg, du trenger absolutt ikke operere deg og komme med mange grunner til det, men herregud – du bestemmer selv, latterlig at folk skal kritisere, håper du ikke tar det til deg!

    6. Folk tar jo helt av. I grunnen er det ikke du som lager et kroppspress, det er alle de hysteriet menneskene som sier at du gjør det. Hvem har makt til å definere om hva som skal være kroppspress? Jo, det er alle de kvinnfolkene som sitter å kommenterer. Tipper flertallet er godt voksne I tillegg. Om noen er 20 år å føler de må operere seg fordi du skal der så kom gjerne frem! Jeg er 22 år , jeg har ting jeg sikkert kunne vært mer fornøyd med. Men får jeg lyst til å operere meg fordi du skal det? Nei , tvert imot. Jeg får heller medlidenhet med deg som har så lav selvtillit at du føler du må forandre på deg selv. Så stå på Isabell. Gjør hva du selv vil. Folk må slutte å skylde på andre mennesker for sin egen lave selvtillit!!

    7. Enig med deg Isabel, jeg skjønner hva du mener😊 Men jeg skjønner på en måte Anette her oppe – samtidig så kan ikke det hindre deg i å ta ansvar for absolutt alle unge her i Norge. Du må jo ta dine egne valg for din egen kropp, som alle oss andre. Kjent eller ei.
      (Men jeg må ærlig innrømme etter innlegget ditt med rumpeforstørringen, så ble jeg litt bevisst på min egen rumpe, er den bra nok?..)

    8. Tror du må innse hvor mye makt og påvirkningskraft du har som offentlig person.
      Selvsagt kan du gjøre og velge hva du ønsker å gjøre med deg selv. MEN, du må også se konsekvensene av å dele det med hele bloggNorge. Det handler desverre ikke om å være ærlig. Det handler om å skåne usikre mennesker der ute. Du (dere bloggere) har STOR påvirkningskraft tro det eller ei. Som en annen i komentarfeltet over her sier, ta deg tid, dra på en skole f.eks snakk med yngre usikre jenter å spør hvor mye dere blogger påvirker, du vil nok få bakoversveis.
      Det er virkelig ikke normalt å ønske seg fillers, vippeextantion, botox osv til 18 års dagen sin. Hvor tror du disse jentene får dette fra? Pensumbøker på skolen? Nei, stort sett fra media, offentlige personer. Som kardashian jentene påvirker, påvirker faktisk du også ved å være så “ærlig” som du sier. Da er det ikke rart se su får negative kommentarer og folk tror at du er “ærlig” for å få like. JA du lever av likes, men tenk littegran på hvor mye makt du faktisk har 🙂 Ellers har du en fin blogg, og du er faktisk fin som du er, selvom du ikke mener det selv hehe. Gjør akkurat som du vil, men igjen tenk på makten du har. Peace ♡

    9. Folk tar jo helt av. I grunnen er det ikke du som lager et kroppspress, det er alle de hysteriske menneskene som sier at du gjør det. Hvem har makt til å definere om hva som skal være kroppspress? Jo, det er alle de kvinnfolkene som sitter å kommenterer. Tipper flertallet er godt voksne I tillegg. Om noen er 20 år å føler de må operere seg fordi du skal det så kom gjerne frem! Jeg er 22 år , jeg har ting jeg sikkert kunne vært mer fornøyd med. Men får jeg lyst til å operere meg fordi du skal det? Nei , tvert imot. Jeg får heller medlidenhet med deg som har så lav selvtillit at du føler du må forandre på deg selv. Så stå på Isabell. Gjør hva du selv vil. Folk må slutte å skylde på deg eller andre bloggere for sin egen lave selvtillit, med mindre de sier at alle som har liten rumpe bør skjems, eller små pumper er stygt. Gjør Isabell det? Nei. Så hold nå opp

    10. Først og fremst, jeg synes ikke det er greit at noen velger å slenge stygge og usaklige kommentarer til deg, selv om du velger å stå frem med noe så drastisk.
      Det som jeg ser noen andre har påpekt her er faktisk det at du er et forbilde enten du vil det eller ei.Det er så sant! Hva forteller det andre jenter når en helt sunn, frisk og flott jente som deg velger å gjennomføre en operesjon for å få en større rumpe? Det sender helt feil signaler til de mange tusen leserene du har! Vil så absolutt oppfordre deg til å se videobloggen som Krisitn Gjelsvik har lagt ut på sin blogg. Den vil kanskje forklare deg det jeg tror mange i bunn og grunn mener når de kritiserer ditt valg. En ting er når mennesker uten noen som helst påvirkningskraft velger å gå igjennom plastiske inngrep (jeg mener også det er unødvendig), men det blir mye verre med en gang en person med så mye påvirkningskraft som deg eller for eks. Sophie Elise gjør det. Vær heller stolt av ditt utseende og det som gjør akkurat deg unik =)!

    11. Du burde tenke om at hadde du fortsatt gjort operasjonen om du ikke hadde vært så offentlig? Hvor ble av den Isabell som va ekte før og i ph? Om du ikke hadde vært så offentlig ville du følt på ditte presset med å vær så perfekt, det tror ikke jeg. Er operasjon det som kan fikse det du virkelig føle? Ser ut som at du bare finner nye ting å fikse på hele tiden isteden for å faktisk finne ut hva som virkelig er problemet.. Håpe du får bedre sjøltillit etter operasjonen og at du kan begynne å leve livet uten å tenke på å alltid vær perfekt.

    12. Jeg innrømmer at jeg har kommet med litt negativ kritikk, men derimot ikke at du burde skaffe deg profesjonell hjelp. Jeg syns bare at velger en veldig vanskelig løsning, i stedenfor å trene riktig som folk flest. Skaff deg eventuelt en PT, jeg gjorde det, og wow jeg ble fornøyd. Kan jeg bli fornøyd, ja så kan du! 🙂

    13. Men tenker du over, dersom du oppererer rumpa di, da vil jo ikke folk tenke at “wow hun er heldig med den rompa”.. Folk tenker jo bare “æh, den er jo fake”

    14. Jeg er enig i det du skriver. Selvfølgelig skal du få gjøre det du vil med din egen kropp. Ditt eget valg!
      Når du er så åpen og ærlig om dette, så kommer det alltid til å være haugevis som kommenterer drit og snakker ned til deg. Greit at de har en annen synsvinkel enn deg, men å kommentere dritt og si “operer heller på det og det istedenfor” er unødvendig. Skjønner også hvorfor folk reagerer sånn som de reagerer. Men alt i alt, så er det jo ditt valg og ingen andre sitt.
      Men jeg lurer på en ting, kunne du ikke prøvd ut en periode med personlig trener og endring av kostholdet ditt, og sett om det funket? Før du eventuelt tar den operasjonen. Det kommer til å ta tid, men det er verdt det. “Roma ble ikke bygget på en dag” som mamma alltid sier til meg.
      Du er utrolig vakker slik du er nå. Håper du har tenkt grundig gjennom det og har lest om alt som er å lese om slik at du vet hva du begir deg ut på. Lykke til! ❤️

    15. Ojoj, tenkte nok du kom til å få en del stygge kommentarer eller dømmenede kommentarer. Jeg synes det er supert at du står for det du skriver og det er helt totalt latterlig at du skal måtte stå til rette for hva du gjør i ditt liv og med din kropp. Det er ingen andre som har noe de skulle ha sagt om hva du gjør. Folk sier at du må tenke over hva slags forbilde du er. Nei vettu hva! Vi kan ikke ha et samfunn hvor man må unnskylde seg for å være usikker på seg selv og egen kropp. Ingen har noen rett til å beskylde deg for å være et dårlig forbilde. De som er dårlige forbilder er alle voksenpersoner som lærer barna opp til å kritisere andre. Alle voksne som har egne barn eller som er pedagogisk ansatt må forstå at det er deres jobb å lære barn opp til å stå for det man mener, og å være trygge nok på seg selv til å ikke måtte rakke ned på andre.
      Som pedagog selv sier jeg til barna “alle er forskjellige på innsiden og utsiden. Noen kan ha vonde tanker om seg selv, og de kan få det bedre hvis de kan endre på det.” Det er faen meg det viktigste, å ha det bra med seg selv, operert eller ikke!
      Du er jo bare så skjønn, som så høflig unnskylder deg og ikke ønsker at folk skal påvirkes. Det bør du ikke trenge. Barna bør oppdras til å godta at det finnes tabubelagte tema, og de må forstå at det er greit å fikse på ditten og datten, så lenge de står for det selv.
      Ellers synes jeg du er en helt nydelig jente, Isabel, med god humor! Ikke ta til deg all kritikken, kritikere er de som i en eller annen sammenheng blir kritisert selv og må være stygge med andre for å føle seg bedre.
      Lykke til med operasjonen og ha en fin uke! 🙂
      Vennlig hilsen Christina 🙂

    16. så lenge barn under 18 ikke ser opp til dette som perfekt, goals og press,. driter jeg i hva du gjør med kroppen din. jeg er mørk, så alt det med store lepper-rumpe og kroppfigur ble jeg naturlig født med, så heldige meg 😉 liker at andre er så desperat på å bli og som meg. rart og tenke på egentlig…

    17. Jeg håper du ikke tar til deg de negative kommentarene som florerer i kommentarfeltet ditt, Isabell. Dette er din sak, og din avgjørelse, som ingen andre har noe med. Jeg synes det er bra at du er ærlig om det! Hadde mistet respekten for deg om det “hadde skjedd helt naturlig”. Stå på videre, og gi faen i hva andre mener 😀
      Jeg har også skrevet et blogginnlegg om det, ta gjerne en titt innom 🙂

    18. Isabel! Jeg syns det er respektløst av mennesker som ikke bare respekterer deg!❤️Jeg syns du er så modig, som sier at du faktisk skal opperere!💙Hadde det ikke vert for deg, hadde jeg ikke vert den jeg er i idag! Du har hjelpt meg på mange måter!💙 Takk for du er du!

    19. Enhver person bestemmer over sin egen kropp, heldigvis. Vil man operere seg for kosmetiske grunner, så har man full rett til det. Men om man opererer seg gang på gang, er det greit å tenke over om det er underliggende grunner til at man gjør det. Man trenger ikke være fornøyd med utseendet sitt, men det er viktig å akseptere det. Man har en kropp og et ansikt som er funksjonabelt, og det er samfunnet som sier at du ikke er bra nok. Det er der man enten gir etter, eller velger å stå imot. En operasjon definerer ikke hvem man er som menneske, men man blir en del av samfunnet som sier at man ikke er bra nok som man er.

    20. Just saying… Hadde du ikke fortalt oss om operasjonene hadde det gått spekulasjoner uansett.. For som du nevnte i et annet innlegg.. Rumpa vil bli større og det vil synes… Folk har alltid noe å si uansett. Ikke bry deg. Det viktigste er hva du selv vil Isabel:)

    21. Jeg er en av de som selvfølgelig synes du heller burde trene rumpa di, men jeg ønsker ikke å kritisere ditt valg. Det er jo ditt valg. Men jeg tror disse sinte meldingene kommer pga mange andre som også gjør slike valg så unge. Det er langt ifra bare bloggere, det vet jeg. Kanskje innerst inne har også du blitt påvirket av normaliseringen av plastisk kirurgi i dagens samfunn? Jeg tror vi alle blir litt påvirket, selv om ikke alle gjør noe med det. Det er veldig trist og veldig skummelt. Jeg tror dessverre du kan ha fått mye av skylden for dette alene.
      Vil også si at å kommentere usaklig og stygt under navnet anonym eller lignende er en like skummel utvikling! Tørr man ikke bruke eget navn vet man selv at det er idiotisk. Det gjør ingen noe godt, hverken for dere selv eller andre.

    22. Håper ikke de negative kommentarene får deg til å la være å skrive om prosessen! Er veldig interessert i å følge den og se hvordan det blir 🙂 masse lykke til!

    23. Lone: ingen BURDE opere noe som helst? For et vrengt syn på utseende du har. Nesen hennes er da vel fin som den er, husk at alle er forskjellige og det er ikke noe man BURDE gjøre noe med 🙂 husk også at slike kommentarer er med på å lage press, visse ting kan man holde for seg selv

    24. En ting er hvertfall sikkert, og det er at barna dine ikke kommer til å ligne på fremtidens deg. Og gjett hva? De kommer til å være mye penere enn det du blir. Gå en tur ut, og titt litt på folk som passerer istedet for på sosiale medier. Da tror jeg du vil legge merke til at du har en bedre kropp og et penere ansikt, enn de aller fleste 🙂

    25. Sykt bra 😛 du oppfordrer ingen til å gjøre noe som helst! Vist folk virkelig er så lett påvirkelige og skal skylde på deg for att dem har lyst å legge seg under kniven og ikke klarer stå opp for seg selv og heller skylde på dem som deler sine opplevelser så sier det mer om dem enn om bla deg som skriver om det DU vil endre på fordi DU ikke føler deg komfortabel i din egen kropp … hadde det vært deres så kunne man reagert men det er det ikke 😛 stå på du isabell, din kropp, ditt liv, og du som skal bestemme over det 🙂 så bare å gji f**n i alle de idiotiske kommentarene du får imot om at det er din feil å shit…jeg er en av di som har noen ekstra kg … vurderer legge meg under kniven, men du har ingen påvirkning over mitt valg … ja kanskje som mål av ren misunnelse men jeg er den som sier ja jeg vil ha former men det skal være fint … og ikke usunt spiker akti heller … akk passe … holder man øynene åpne og ser virkeligheten ser man det at ingen er perfekte! Alle har sine feil og mangler … ikke son som de på reklamer som mest sansynlig er photoshoppa på alle “skjønnetsfeilene” reklame modellen har …

    26. Synd du ikke ser hvor fin og vakker du er selv. Jeg håper du får fikset kompleksene dine. Men det stopper ikke nå, du finner bare flere feil etter hvert. Hallo? Ta en titt i speilet og si til deg selv du ser smashing ut, til stumpen også! Gjør det hver dag.
      For DU er vanvittig vakker.

    27. Vet du hva Bella, jeg synes faktisk at vi lesere har et like stort ansvar som bloggeren selv når det kommer til selvinnsikt. Dette er jo enkelt og greit din blogg, ditt liv – du deler på godt og vondt. Du kan ikke gå inn i andres hjerner og velge hvordan de skal oppfatte det de ser og leser. Du kan bare være deg, og dele fra ditt ståsted, som jo en blogg er for.
      Vi er alle usikre. Vi er alle påvirket av alt og alle. Og vet du meg hva, det er ikke din skyld 🙂 Om noen skulle bli påvirket til å ta rumpeforstørring så hadde de nok gjort det for lenge siden. Kim Kardashians rumpe er jo i vinden rett som det er, men får hun hets? Nei. Så ikke ha dårlig samvittighet. Men når du deler så vet du at det kommer til å bli mye negativt, og det valget må du ta før du deler, istedenfor å beklage deg etterpå. Hev hodet og ikke søk bekreftelse hos leserne dine i absolutt alt, så kommer du til å føle deg mer selvsikker. Du vet jo at rumpeforstørring er litt tabu for den gjennomsnittlige nordmannen.
      Sånn til sist da, jeg synes rumpa de er skikkelig bra! Sånn seriøst. Men om du faktisk får sprøytet inn fett (hvor tar de det fra forresten?), så må du passe på at det ikke blir ekstra fett på sidene også sånn at du får såkalte ridebukselår, for da mister du den fine fasongen din! God kveld, kos deg fine deg.

    28. Utrolig bra skrevet!! Er jo ikke alltid negativt det å påvirke heller, faktisk! Alle må stå for sine egne valg, va kan ikkje skylde på andre for evt domme valg man tar. Stå på og lykke til, selv synes jeg du e skam tøff som faktisk tørr, det setter jeg stor respekt for!! 🙂 selv vil jeg fylle lepper og ha brystløft men jeg tørr ikke hehe, heldigvis motivere bloggen din meg

    29. Kjære Isabell!
      Du er helt perfekt slik som DU er, og du trenger heller ingen andre operasjoner for å gjøre deg perfekt. Jeg har alltid vært veldig kristisk til din blogg, noe jeg fortsatt er. Men! Jeg tror du kommer til å angre noe helt sykt på alle disse forandringene du gjør på kroppen din om noen år. Det er helt sant at man forandrer seg fra 20-25. Man endrer tankesett. Det som var viktig for deg og “hot” noen år tilbake virker bare teit når man kryper opp mot 30-tallet. Jeg fant meg selv og var fornøyd med med meg selv det siste året. Jeg er 26. Og ja, jeg har aogså tenkt tanken på å operere meg. Men nei, jeg er så glad jeg har foreldre som har sagt nei, venner som har sagt nei, og alle andre som er glad i meg har sagt nei, du er unik akkurat slik som du er. Jeg kommer aldri til å operere meg nå som tankegangen min har endret seg og vokst(og det uten psykolog, det er bare noe som skjer med årene).
      Du kommer til å angre om noen år, når du er ferdig utviklet. Gjerne operer deg, men i hvertfall vent noen år før du skjønner omfanget av det hele og at tankegangen og synet på kroppen forandrer seg MYE på 3-4 år!

    30. Jeg ser at noen så fint skriver at det er ens egen feil at en lar seg påvirke og at man må stå for sine egne valg. Ja, det må man i utgangspunktet gjøre, og det er foreldres ansvar å oppdra barna sine. Men quess what: 10-12-14 år gamle jenter er ikke gammel nok, moden nok eller har nok livserfaring til å skjønne det. Så når folk skriver at “dette er mitt valg og jeg oppfordrer ingen til å gjøre det samme”, så er det ingenting annet enn ansvarsfraskrivelse. Barn hører på forbilder mer enn på sine egne foreldre når det gjelder slike ting. Og det vet bloggere, media og andre med påvirkningskraft så altfor godt. Punktum.

    31. Bra du fremhever dette. Men Isabel, selvsikkerhet og selvbilde har i like stor grad med det psykiske å gjøre som det fysiske, om ikke mer. Tro meg på dette. Ditt selvbilde og din selvsikkerhet er noe som utvikler seg med alderen, i løpet av barndommen din, i løpet av tenårene dine, og føler du deg så ille og lavt om deg selv er det noe annet som ligger bak det, ikke at rumpa di ikke er rund nok eller at leppene dine ikke er store nok. Det ligger mange dype psykologiske faktorer bak det som har fått deg til å se ned på deg selv og tvile din egenverdi. Vær så snill vurder en psykolog eller en slags klinikk på det STERKESTE, før du gjennomgår noen flere inngrep. Jeg lover deg de vil kunne få deg til å se på livet, deg selv og din tankegang på en helt annen måte du aldri hadde trodd var mulig. De vil virkelig åpne øynene dine og få deg til å se ting i et annet lys og få deg til å føle deg mye bedre. Jeg LOVER, bruk heller pengene dine på det i starten.

    32. Jeg vil gjerne uttrykke min mening over dette innlegget her. For det første synes jeg det er veldig trist at du føler at du må beklage deg over et valg som handler om din kropp – som vi andre ikke har noe med å gjøre i det heletatt. Jeg blir irritert når folk skriver at du er et “dårlig” forbilde for unge på grunn av de valgene du tar. Det folk ikke forstår er at du ikke kan begrense livet ditt bare for å gjøre andre fornøyde. Det som er, er at man aldri kan gjøre aldri fornøyde – derfor synes jeg at det viktigste er at du selv er fornøyd med deg selv og dine valg! Er det noen som skal beklage, er det nettopp de som bruker tiden sin på å rakke ned på deg og dine valg. Tenk deg at noen i det heletatt ville brukt et sekund på livet sitt på å skrive så hatefulle kommentarer bare for å såre deg igjennom anonymitet på nettet. Det er feigt gjort. Jeg håper det du velger å gjøre gir deg bedre selvtillit og sånn synes jeg alle burde tenke:) Stå på!

    33. En ting jeg lurer på er hvorfor det er så utrolig viktig for deg å se “bra” ut? HVORFOR? Hvorfor gjør en rumpeoperasjon, silikon og restylane deg glad og fornøyd? Jeg forstår ikke hensikten, “jeg er misfornøyd med rumpa mi så tar en operasjon da blir livet bra”? Merkelig…. Er jo faktisk ikke så jææævlig viktig å se sånn eller sånn ut haha herregud

    34. Hmm.. har allerede lyst å bite deg i rumpa! Den er jo perfekt☺ Ingen kan fortelle deg/bestemme over DIN kropp!! Selv synes jeg du er fin som du er☺

    35. Jeg har selv operert kjeven, noe jeg gjorde på grunn av underbitt. Denne operasjonen ble åpenbart gjort pga bittfeil, men førte til at jeg så litt annerledes ut i ansiktet. Dette la folk merke til, og noen av tilbakemeldingene jeg fikk gikk mye på at jeg nå hadde blitt så fin. Dette som var ment som et kompliment hørtes ikke så fint ut i mine ører, da det fikk meg til å innse at jeg ikke var 100% meg selv lenger, noe som er trist da det man sakte men sikkert gjør er å eliminere seg selv, man blir kvitt seg selv. Dette fikk hvertfall meg til å skjønne at jeg ikke ville endre på meg selv da det er egentlig er forferdelig å tenke på at mennesker kan hate seg selv såpass at man ikke klarer og leve med seg selv lengre. Husk at den personen du skal leve med resten av livet er deg selv, så jo raskere du klarer å akseptere deg selv, dess lenger tid vil du få til å nyte det livet har å by på. Vanskelig og forklare dette, men håper dere skjønner hva jeg mener..

    36. Jeg KAN operere meg, men velger å IKKE gjøre det fordi kroppen min er mer enn fin nok som den er, selv med noen skavanker. I love myself <3

    37. Herregud, folk overdriver så jævlig!!
      Synd det er kjempe bra at du deler hva du har og skal fikse på. Jeg ser på det som mye verre hvis du hadde tatt masse operasjoner, sett “perfekt” ut, og latt som om det var naturlig. Det skaper mer kroppspress enn hva operasjoner gjør. Flere burde gjøre som deg å være åpen om det. Da vet man i hvert fall at det er kjøpt å betalt for, og man trenger ikke leve opp til et totalt urealistisk bilde av “naturlig” skjønnhet.
      Og til de her inne som undervurderer unge så til de grader: Unge er nettopp det, unge! De har verken lov eller råd til å operere seg. Så hvis en jente på, la oss si fjorten år, blir påvirket av en elle annen blogg, rekker hun å tenke seg om både en, to tre og fire ganger før hun i det hele tatt har lov til å legge seg under kniven, for ikke å snakke om har penger nok til et slikt inngrep (aldersgrensen er faktisk atten år). En annen ting er at unge faktisk har hjerne og kan tenke, tro det eller ei. Og hvis en dere kritikere kjenner er så inkompetent at den ikke klarer å lage seg egne meninger og oppfatninger om ting, men heller følger slavisk alt som skrives på en blogg, da kan jeg fortelle at alt håp er ute for den personen uansett. Hvis en blogger i fult alvor skriver at det å bæsje på åpen gate er bra både for helsen og naturen fordi man kvitter seg med avfallsstoffer og samtidig gjødsler moder jord, tror dere alle unge plutselig hadde gjort fra seg utenfor Oslo S da? Jeg tviler strekt på det. Unge kan også tenke selv. I tillegg forandrer man faktisk ganske ofte mening om ting fra man er tolv til tjue, og det er ikke sikkert man har like lyst til å herme en blogg når man er atten, som det man hadde da man var fjorten. Vi er alle født med en hjerne, og de fleste kan, eller lærer seg med årene, å bruke den.

    38. Dette er litt off-topic, men du formulerer deg skikkelig bra i alle innleggene dine, må bare si det haha!

    39. Greit du skal operere rumpa, vi vet alle det. Men folk har fortsatt lov å
      mene at det er en skummel utvikling og veldig skummelt om det ikke er bra nok å
      bare være seg selv… Det jeg lurer på er, tror du du føler deg noe finere
      og bedre når du kommer med den falske rumpa di? Gjør det deg lykkeligere, får du bedre selvtillit ?

    40. DET.ER.ISABELL.SIN.KROPP.LA.HENNE.GJØRE.DET.HUN.VIL.ÅRET.ER.2016.OG.VI.BOR.I.ET.MODERNE.LAND.HOLD.MUNN.OM.DU.IKKE.HAR.NOE.STØTTENDE.Å.SI.

    41. Det er så ekstremt mange som skriver til deg at dette er dumt, når de hadde gjort akkurat det samme selv hvis de hadde hatt pengene og guts til det! Grunnen til at de reagerer, er som du har sagt – fordi vi bor i Norge og det ikke er så vanlig her. Dumt at du har dårlig selvtillit, men masse lykke til! Jeg vil hvertfall endre lignende ting på meg selv også, og det har jeg hatt lyst til langt før dette presset kom. You go, Isabel!

    42. Jeg ser ditt argument, at kver enkelt har ansvar for sitt liv, og si helse. Likevel er jeg delevis uenig, og vil prøve å få fram hvorfor. En stor blogg = en forretning , samt en formidlingskanal. Formidlingskanaler har et ansvar. Jeg vil bruke følgende eksempel for å illustrere: Det er en grunn for at det ikke er reklame for alkohol ( alkoholikere), det er en grunn til at det ikke er lov å reklamere for leker på barne tv. Det er mange ting som er den enkeltes ansvar, men som er regulert hos formidlingskanaler, for å skåne sårbare grupper, unngå missbruk osv. Når blogger ikke har aldersgrenser, og eventuelt velger å skrive om injeksjoner/operasjoner , ev gir rabatter ( sponsa eller ikke ), kan dette påvirke mange sårbare, lett påvirkelige ungdommer som leser bloggen. I sårbare øyeblikk kan en blogg være med å “få glasset til å renne over”, og påvirke unge til å ta valg de angrer på senere. Om en blogger skriver om hvilken røyktype , eller alkohol som “fikser” den stressfulle hverdagen /komplekser osv , kan dette påvirke folk som er sluttet å røyke. Blogger er en relativt ny form for formidlingskanal, men jeg vil tro det kommer flere restriksjoner i årene som kommer. Det jeg prøver å si er at det er ikke 100% min feil om en x-alkoholiker begynner å drikke igjen, det er til sjuende og sist hans valg. MEN, jeg kan ikke frasi meg alt ansvar som offentlig person, (som lever av en bedrift som er en formidlingskanal) og påstå at jeg ikke er med på å påvirke ham, dersom jeg var er et stort forbilde for ham,jeg frister ham ved å spre bilder av alkohol/ rabatter på alkohol/ og beskrivelser av hvor bra alkoholen var. Dvs jeg mener ikke privatpersonen “kaia” har ikke et ansvar for alkoholikere landet over når hun er på byen/snakker med venner osv. Men på sin offentlige formidlingskanal/bedrift/jobb, har kaia en stor påvirkningsevne og derav et moralsk ansvar. (Jeg vil legge til at jeg ikke har noe imot deg som person, håper det går bra med din operasjon og ønsker deg kun godt) Det er lov å være uenige og jeg ønsker bare å bidra til konstruktiv debatt/ tilbakemelding 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg