Jeg fikk hjertet mitt knust

Jeg var overlykkelig! Endelig hadde jeg fått av gipsen og fått se min nye nese. Shit så takknemlig jeg er for at jeg har både råd og mulighet til å gjennomføre dette, tenkte jeg. 

Privatsjåføren min stod klar utenfor og åpnet døren for meg. Jeg satte meg inn i den luksuriøse bilen, mens jeg tok opp iPhonen min og scrollet på instagram. Fornøyd, og jævlig glad. Alt hva penger kan gjøre! 

Bilen stoppet plutselig opp. Det var trafikk. En sinnsyk trafikk, som gikk så enormt sakte. Dette har jeg ikke tålmodighet til – jeg vil hjem og se på serier!

Mobilen dør. Bilen står fortsatt bom stille. 

Og da.. Da kommer du frem til bilen. Du lener hele din kropp inntill vinduet mitt og ser på meg med dine store, triste øyne. Du snakker på arabisk. Og jeg forstår arabisk, og skjønner hva du sier. Du er så sulten, sier du. “Please, vær så snill og hjelp meg”. 

Jeg blir forbannet. Forbannet på meg selv, for hvorfor i helvette har jeg ingen penger løst??? Hvorfor i faen er jeg så jævla dum i hodet???

Du står fortsatt der, og ser inn på meg. Inn på meg i den store, luksuriøse bilen. Med Cèline solbriller på hodet og skinnjakken til 5.000 kroner. Mens du? Du har filler på deg. Du er skitten. Jeg kan ikke engang prøve å gjette hvor lenge siden du hadde fått ta deg en lang, god dusj. Jeg ser at du? Du har absolutt ingenting. Du ser så ufattelig trist ut.

Jeg brast ut i gråt. Du kunne vært min lillebror. Min lillebror på 12 år. Du var nok enda yngre. 

Det knuser meg. Det knuser meg så fryktelig. Tenk at et lite barn som deg, er nødt til å stå midt ute i veien, midt i trafikken, for å be på dine knær om å få noen usle mynter. Mynter som du kan kjøpe mat med, til å fulle den lille magen din. 

Og jeg? Jeg var den dritt kjærringen som satt i den dyre bilen, men som ikke kunne gi deg en eneste, jævla krone. Men du så at jeg gråt. Du så at det skjærte inni meg.

Jeg håper at jeg møter deg igjen, og da lover jeg å gi deg alt i verden. Jeg skal kjøre den samme strekningen i morgen, og da skal jeg ha både mat og penger i bilen. Og du skal få all min hjelp.

Du knuste hjertet mitt. Verden er så forbanna jævlig.

104 kommentarer
    1. Fikk frysninger nå! Det er helt sykt hvor mye vi har når vi tenker på at det er så mange mennesker her i verden som ikke har en dritt!! Sykt bra skrevet. Forbildet

    2. Ja, tenk at for de pengene du brukte på å operere nesen din kunne du brødføt en familie i mange mange år. Verden er ikke riktig skrudd sammen

    3. Åh så bra innlegg!!
      Og til dere som må vri og vende på alt mulig, hva tenker dere med egentlig? Herregud, bare gi opp. Det er ikke deres valg uansett.

    4. Vet du hva?❤️ Du er et så sinnsykt fantastisk menneske! Jeg vet ikke om noen bloggere som er en bedre person en deg💘💘Bare tenk på nå at når jeg leste dette innlegget, så tenkte jeg ‘Alle mennesker trenger en Isabel! Haha’ Skulle ønske jeg hadde en som deg som en venn, familiemedlem, et eller annet nære!❤️fordi du er så bra på alle måter! Faen så omtenksom du er!❤️ Stå på! Herlige deg!

    5. Lurte på når du skulle utføre fettinsprøytning til baken? Er veldig interresant, og håper du deler erfaringer her på bloggen 🙂

    6. Anonym: greit, jeg er selv ingen fan av Isabell. Men dette var et fantastisk og rørendes innlegg! Der hun sier at det såret henne så mye og selv skjønte hun hadde det mye bedre enn denne gutten.
      Så kommer du og skal snu det hele til noe negativt, mindre fan av deg en henne. Du burde sjemst.

    7. Jeg er enig om den kommentaren fra den anonyme. For fyyfaen jeg har snudd om på synet mitt på deg! Du er faktisk en blogger som har en blogg som er verdt å lese!!! Stå på!!❤️

    8. herregud for et sterkt innlegg Isabell! Du er så flink til å skrive, og jeg håper virkelig du får møtt denne gutten igjen 💘 klem

    9. Det kan du tenke på når du klager på idiotiske ting. Og lager innlegg om at du er en diva som må bytte hotell, da det dere bodde i, ikke var bra nok

    10. Du har en evne til selvinnsikt som de fleste bloggere mangler,Isabel. Ble stolt og litt glad da jeg leste innlegget ditt. Verden er urettferdig, men på tross av dette må man ta valg og det et det du gjør. Du virker som en flott jente,og du gir mye av deg selv. Skulle ønske det var flere av oss på det punktet. ☺ Ha en fortryllende uke,vakre menneske. Klem fra meg.

    11. Kjære vakre fine Isabel❤️ først og fremst vil jeg bare si at jeg virkelig beundrer deg for hvor sterk, god og fin du er. At du står på ditt og dine valg til tross for all den unødvendige dritten du får fra andre. Du er vakker både på innsiden og utsiden og har et hjerte av gull. Jeg håper du har det bra og koser deg sammen med Pierre, du fortjener virkelig å ha det så bra som mulig! Ha en kjempefin kveld videre, nydelige deg!

    12. Å fy søren! Du er sykt flink til å skrive Isabell! Dette skjærte i hjertet mitt❤️❤️❤️

    13. Shit, skjer med kommentarene her?
      Bare fordi du “får dårlig samvittighet”, betyr ikke det at du er et bedre menneske. Det er noe som burde forventes av et menneske. Hva er sannsynligheten for at du ser denne personen igjen? Close to nada, det tror jeg du vet selv. Mener ikke at du skal kurere sult i verden, men at du faktisk klarer å snu dette til å handle om DEG og at du ble lei deg. Kvalmt.

    14. Jeg leste bloggen din før ph, og likte deg utrolig godt der inne! I ettertid syntes jeg du endret deg litt, virket nesten litt høy på deg selv og litt bitchy… Men ser jo all dritten du får slengt overalt, så forstår at man kanskje blir litt sånn da. Poenget mitt er at jeg ser du fortsatt er den samme søte jenta. Utrolig vakker før, men nå er du typ Kim K. God bedring med nesen 💕 elsker bloggen din!

    15. Litt ironisk at det forrige innlegget ditt var om de super dyrene veskene du siklet over.. Forhåpentligvis fikk du ett litt annet syn på det nå, noe det virket som også. Så det er jo bra:)

    16. ååh det er virkelig hjerteskjærende😢💔 men du Isabel, jeg får bare større og større respekt for deg hver dag som går. Du er en sinnsyk bra person, håper du vet det!
      ❤️❤️Klem

    17. Mens du? Du har filler på deg.
      Jeg ser at du? Du har absolutt ingenting.
      Og jeg? Jeg var den dritt kjærringen som satt i den dyre bilen
      Et lite tips; slutt med denne måten å skrive på. Det minner veldig om en som skriver stil på ungdomsskolen.
      Håper du treffer den lille gutten igjen, og hvis ikke er det sikkert nok av andre barn du kan hjelpe og bruke overfloden din på. Hva med å skaffe seg noen fadderbarn gjennom Plan Norge f.eks? Og siden i dag er kvinnedag er det verdt å nevne det Plan Norge sier “Der barn har det ille, har jenter det verst”. Bli fadder i dag og gjør en forskjell.

    18. Er så hinsides bullshit det du skriver. Hvis du vil gjøre noe, så gjør det.
      I steden for å sikle og bruke penger på en Chanel veske til 30 000, gi de pengene til noen som trenger det..
      Vis at du mener det du skriver og ikke bare vil ha mer likes og lesere! PT lurer du kun disse 13-14 åringene..

    19. Hvis det hjelper på samvittigheten din er det barn i hele verden som blir sendt rundt i gatene for å banke på rutene til taxiene (fordi de vet at det er der turistene er) å be om penger. Dette blir styrt av bakmenn, som sitter rundt hjørne å tar pengene barna har fått. Så lenge turistene fortsetter å gi penger til barna vil dette fortsette. Så tror i bunn og grunn det er veldig bra at du ikke gav.

    20. Ja nemlig. Bare heng i å prøv å samk sympati nå som du har vist at alt som betye noe for deg er å fikse alt som fikses kan på segselv med penger.

    21. Du får dette innlegget til å handle om deg, deg, deg, deg. som vanlig! “Meg med jakke til 5.000” javel, tror absolutt alle driter i hvor mye jakken din og solbrillene dine koster men du må jo ta det med, fordi alt skal jo handle om deg 🙂 sorry, men du er 20 år, skal du snart starte å bli voksen i hodet og?

    22. Enig i kommentaren over ang. skrivemåten. På en måte minte det meg om noe Sophie Elise har skrevet, men dere har kanskje samme måte å uttrykke dere på 🙂
      Sympati er som nevnt over her et sted noe som forventes av et hvert normalt menneske. Hadde blitt mer imponert om du hadde tatt med deg gutten i bilen og kjørt til et kjøpesenter, tatt han med og spist og handlet nye klær til han.
      Men ey, jeg synes overhode ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ha operert nesen din og kjøpt deg dyre klær osv. Bare fordi noen har det verre, betyr ikke at du ikke har grunn til å “klage” over det som er problemer for deg. Det blir jo som å si at man ikke skal være glad fordi noen har det bedre.

    23. Arabisk i tyrkia? Bodd der mange år og det er sjelden vare. Hvordan kan du det? Spennnende at du kan et så vanskelig språk:)

    24. Hjerteskjærende og flott innlegg på samme tid. Og det knuste 💔 Mitt ved å lese dette… Verden er urettferdig….

    25. Ååå Isabel!!❤️ Jeg har egentlig vært litt mot at du har valgt å operere deg for du er like fin som du er, men dette innlegget synes jeg var veldig rørende!!

    26. Det er en selvfølge å ha den sympatien ovenfor andre mennesker for guds skyld? Hva gjør dette Isabell til et “fantastisk” menneske? Ja, inderlig godt at du ser det selvfølgelig. Men for all del, måten dette innlegget ble skrevet på? Som det ble nevnt over her; at du får alt vendt om til å handle om deg selv i dette innlegget, det er jo soleklart! Det virker jo som om du skrev dette innlegget for å vise dine verdier av penger? At du er så fancy og kan gjøre hva du vil? Har vi en liten “nyrik” Isabell her? Ikke det at du er rik egentlig.. Men jeg ville nesten ikke lese ferdig innlegget, for jeg ble pinlig berørt. I tillegg til at måten du skriver på får det til å virke så usympatisk som det går an å få det til. Vent litt til, kanskje noen tiår, før du i det hele tatt uttaler deg rundt dette temaet er du snill; for du ødelegger alle følelser rundt det.

    27. Marie: La meg spørre deg, Marie. Hva vet du om hva jeg gjør? Hva vet du om hvem jeg gir penger til og hvem jeg hjelper? Jeg har ikke behovet for å dele her hver gang jeg gjør en fin gjerning for noen. Men siden du åpenbart kritiserer meg for å IKKE hjelpe andre; jeg gir en uteligger som alltid sitter på broen mellom Oslo City og Oslo S 200 kr hver eneste gang jeg går forbi (og det er ganske ofte, du). Jeg og familien har fadderbarn, og det har vi hatt i mange år. Synes det blir feil av deg å gi meg piss for noe du ikke vet.

    28. Flott at du ser slike verdier Isabell! Men du burde endre litt på skrivemåten din:) Men ellers fint innlegg ❤️

    29. Anonym: Ja, han pratet arabisk. Kanskje han var flyktning? Ikke vet jeg… Vokste opp med språket, men det skal sies at jeg ikke prater noe særlig bra! Hehe. Men jeg forstår en del 🙂

    30. Syntes folk skal slutte å vende og vri på alt mulig her! Det er jo bare flott å se at Isabell bryr deg? Og selvfølgelig reagerer man ved å felle noen tårer? Syntes du er flott Isabell❤️ Virkelig. Bry deg heller om det du selv mener, og de fine kommentarene alle legger igjen til deg. Du er en super flott jente❤️

    31. Vet ikke hva som er pointe med innlegget men hvis du syns synd på noen så gi dem noe da istedenfor å bare bruke cash på unødvendige ting til deg selv

    32. Du burde selge litt av det du ikke bruker siden du har i haue vis! Shopper 24/7 kan umulig være så bra det heller. Men flott at du tenker på litt annet og 🙂 heier på deh

    33. Folk skal virkelig vri og vende på alt. Til og med når man viser at man er et virkelig bra menneske! Fokuser på de fine kommentarene du får. For du er virkelig bra!! Digger deg Isabel❤️

    34. utrolig bra skrevet! Elsker at du viser en slik side av deg, og at ikke alt bare er rosa og perfekt❤️ Håper du møter han igjen og at du får gitt han mat og penger

    35. Bra skrevet👍🏻 jeg bare lurte på om du og Pierre kunne lage en ny spørsmålsrunde på YouTube ? Altså når du er helt frisk😊

    36. Ååh, det er så vond følelse 🙁
      Du er et godt menneske du Isabell. Får håpe du møter på han i morgen <3

    37. FYSØREN ISABEL!!! EG KLARE ICHE Å SE KA FOLK SER I DEG SOM ICHE E GODT!!! Asså litt silikon her og der definere absolutt iche deg som person!!!!
      Du e ein sinnsykt bra person!!
      Hilsen ein fast leser så endelig har lært seg dette me kommentarer haha!!!

    38. Jeg gråter nå😔 Ble sykt rørt sv det du skrev jeg kan aldri tenke meg og se en liten jente eller gutt bære sulten jeg adde stopp og gitt han eller hun penger eller mat som du sier skjønner at du ikke hadde der og da

    39. Ok, bra du tenker sånn.
      Men jeg trodde da du visste dette herre fra før av. Dette med at verden er kald og ond.
      Det er så jævlig mange folk i denne verden som jobber ræven av seg for $1, mens her sitter folk å tjener penger på å reise på paradise hotel med fine damer og gutter og tjener ræven av seg med penger, for å faen meg ligge der å sole seg eller ka no enn faen. Håper det du sier er sant. På grunn av du har nok en av de beste livene folk kunne ha drømt om.
      Ville vært gøyt å sett deg gi tilbake.
      Bra skrevet forresten, det skal du ha.
      Men det er to store forkjeller. Tenke eller det herre med å gjøre.

    40. Jeg får vondt i hjerte av så mye når det kommer til deg. Jeg syns det kommer så sinnsykt mye ufortjent dritt din vei. Du er bare ett menneske akkurat som dem og meg. Oppi mye dritt så vit at jeg ser deg Isabel, du er ikke bare det mennesket folk ser på tv, blogg osv. Du er ett menneske av høy verdi! Og dette innlegget var nydelig. Du er reflektert. Jeg ser deg Isabel <3 sender deg en god varm klem.

    41. Kjære, vakre og snille Isabell.. ære være deg som poster dette innlegget! budskapet du gir er så viktig! Vi klager for mye.. vi irriterer oss over filleting og tror vår dag er ødelagt dersom den starter med er snev av motgang. Det er viktig å alltid huske de som faktisk må gå ut av sine soner for så å tigge, tigge etter mat og penger. Er du som meg, kjenner du på en ekstrem vond følelse nå. dårlig samvittighet. Men du, kjære vakre og snille du, du gråt.. han så det, han følte ikke avslag, han følte empati og sympati. det er sjeldent at jeg har kontanter, i alle fall i utlandet. Selv om dette blir å sette dype spor i sjelen din; ikke lid av dårlig samvittighet. du vet, mange løfter hånden til slike, med avslag. det gjorde ikke du! ha en fin kveld videre.
      å du? du er vakker, både på innsiden og utsiden <3

    42. Jeg er helt enig, og du er et godt menneske som tenker sånn! Men du snakket så mye om disse klikkhorene som skrev overskrifter bare for å få folk til å gå inn på bloggen?? Også gjør du det sjæl hele tiden.. hater sånne overskrifter som er sånn, da forventer jeg noe helt annet.

    43. Innlegget er skrevet veldig bra og jeg syns du får frem det du vil si, at fattigdom og måten den rammer så ufattelig mange barn på er urettferdig.
      Men til tross for hvor bra innlegget var skrevet kan jeg ikke slutte å tenke på hvor kvalm jeg blir av det. Det er helt sinnsykt hvor mye penger det går an å bruke på dyre klær, vesker og operasjoner – kun for å se bra ut. Det er greit nok at man har komplekser, men dette begynner å virke veldig i overkant. Det er så utrolig mange som lider og kunne trenge disse pengene du og mange andre bruker på slike ting, dette gjør meg trist og sint.. Det blir da utrolig rart og kvalmt når du står frem som om du bryr deg om denne gutten og slike barn, for å så fortsette i samme mønster.

    44. Såkalte “haters” kommer nok alltid til å vri det positive om til noe negativt. Og om man gjør en god gjerning, så vil noen alltid skrike at det du gjør ikke er bra nok. Jeg vil også driste meg til å påstå at disse mest sannsynlig ikke har løftet en finger for andre selv her i livet – sett bort ifra å peke med den.
      Det har seg nå faktisk sånn at man kan ikke redde alle alene. Litt er mer enn godt nok. Litt er bedre enn ingenting.
      “No act of kindness, no matter how small, is ever wasted”

    45. Herregud, er det mulig???? Leser kommentarer ovenfor her og det er nesten så jeg blir flau. “Chanel for 30 000 blabla” “skal du gi den tilbake blabla” Det må jo gå an i denne verden å kjøpe noe uten at alle skal fuckings klage? Hva faen vet folk om hva Isabel gir og ikke gir, man må ikke snappe eller blogge hver eneste gode gjerning man gjør. Blir så sur……….. Bare gi faen, Isabel <3 Jeg synes det er jævlig trist at verden er sånn, og har opplevd det samme med at et barn banker på vinduet, det er helt forferdelig, man skammer seg bare. MEN det skal sies, at om jeg hadde hatt masse penger, så hadde jeg gitt en stor del bort til veldedighet, men hadde faen meg også kjøpt Chanel 🙂 Folk er bare sure fordi de ikke har råd til det selv ahahah, you go girl

    46. Du har en fantastisk personlighet! Virkelig alt du poster på bloggen er kjempe interessant og dette var noe trist, men håper virkelig du ser personen igjen og får gitt penger eller mat. Du er flott jente, Isabell 🙂

    47. det er utrolig trist, men du kunne i det minste gå ut av den bilen og gitt ho/han penger og kjøpt mat til de, og om du mener du er så rik som du skriver her så hadde du kunne kjøpt klær å! 🙂

    48. lll: Jeg er helt enig med deg. Men du vet sånn fulllllstappet kø? Med tre-fire felt? Hvor det er stappa fult med biler som tuter og hoier? Slik var det, og da er det ganske umulig å gå ut av bilen, og det er nettop det som også gjorde meg så trist. At dette barnet var blant alle disse bilene, og det var ikke mye trygt kan jeg si deg… 🙁

    49. Isabel, vakre, pene isabel ❤
      Jeg skal fortelle deg en historie som knuste meg.
      Jeg kom med buss til Oslo. Jeg hadde trillekoffort, var nydusja, sminket, fine klær og jeg lengtet etter å komme meg til hotellet jeg skulle sove på. Venninnen min var med meg og vi hadde bestilt weekenstur til Oslo. Men så gikk jeg, skulle inn på Oslo city før vi skulle til hotellet. På broen der satt det ei nydelig dame. Pene klær, vakkert sminket og nydusja.
      Jeg satte meg ved siden av henne, tok hånden hennes og spurte hva hun gjorde der, med alle smykkene og det freshe håret. Hun klemte hånden min og så ned i bakken. Hun ga meg null øyenkontakt. Men vi satt i 2 minutter før hun svarte meg. La oss kalle henne Charlotte.
      Charlotte; “jeg bor I en fin treromsleilighet med døtrene mine på 7 og 10 år. De er på skolen nå, så jeg gikk på butikken for å handle. Men jeg har ingen penger. Jeg har såvidt råd til husleie i måneden. Så jeg kommer hit hver dag nesten for å ha råd til middag til barna mine.”
      Vi satt alle 3 og pratet i nesten 2 timer. Så gikk jeg og min venninne for å sjekke inn på hotellet og sette fra oss bagasjen. Vi hadde bestemt oss for å hjelpe damen, men vi visste ikke helt hvordan vi skulle gjøre det. Så vi gikk tilbake til charlotte. Tok henne med på butikken og handlet inn mat, godteri, juice, brus, saft og posekake og mye mer. Vi handlet for over 2000kr. Vi hjalp henne hjem med de 14 posene hennes. Huset var rent og ryddig, barnerommet var helt rosa, det var vakkert innredet. Charlotte insisterte vi ble til middag. Hun lagde noe som smakte himmelsk. Barna var fantastiske. De ville ha oss med å lage smykker og vi var der til 20:00. Vi hadde tilbringt 11 timer med charlotte. B
      Når vi møtte våre venet var kvelden så bra. Vi koste oss masse og hadde det såå gøy!
      Dagen etter dro vi tilbake til charlotte. Vi spiste lunsj med de på kafeteria. 10 åringen hadde aldri spist ute. Etter dette lot vi charlotte få tid for seg selv og vi tok med barna på Oslo city. De fikk velge hver sin ting. De valgte noe til mammaen sin begge to. 10 åringen valgte stekespade, fordi deres var ødelagt og bare halvt funksjonabel. 7 åringen valgte strykejern. Vi klarte ikke motstå, så vi betalte og de pakket inn gavene sine og holdt hver sin pose og var utrolig stolte. Men siden planen vår, var at de skulle kjøpe seg noe de selv ønsket seg. Tok vi en runde til. 10 åringen valgte frost filmen. De hadde alltid ønsket å se den. Denne kunne de se som en familie. 7 åringen valgte seg Lego friends. Hun og søsteren hadde alltid ønsket seg jentelego. Disse valgene knuste hjertene våre. Så vi tok de med til arkaden for å kjøpe fjolle-godteri. Der var vi i en time.
      3 tusenlapper senere ringte charlotte å spurte hvor det ble av oss. Vi fikk hjem, spiste middag, satte frem tonnevis med potetgull, ostepopp, smågodt og mye mer. Og vi så på frost filmen. Alle sammen for første gang. Etter filmen satt alle på gulvet og bygde Lego. Dette tok oss 3 timer. Siden vi tok den største esken vi fant.
      Jentene sovnet nydusja på sofaen under pleddene sine og charlotte så utrolig lykkelig ut.
      Kvelden begynte altfor seNT for oss på byen, men det gjorde ingenting. Vi var så stolte av oss selv. Vi fant vår mestringsfølelse. Jeg har fortsatt kontakt med charlotte. Vi er gode venner. Etter den helgen gikk hun seg jobb hun elsker. Har masse penger, barna er 2 år eldre nå, så 10 åringen blir altfor snart tenåring. Jeg har møtt de mange ganger etter dette. Når jeg er i oslo, sover jeg hos de.
      Jeg føler at jeg reddet en familie. At jeg ga de håp. Denne hendelsen har gjort meg lykkelig. Jeg er glad for det jeg har.
      Charlotte, du vet hvem du er. Leser du det her, så må du vite at jeg er så glad I deg. Du betyr masse for meg. Jeg er glad for at jeg traff deg.

    50. Som du ser her blir dine yngre lesere og fans rørt når du “gjør gode ting for andre”. Derfor er det merkelig at du over her i en kommentar sier at du ikke ønsker å fortelle om “når du gjør gode gjerninger”. Jeg vil faktisk påstå at dine yngre fans ser ut til å bli inspirert når du inkluderer innhold som ikke kun er overfladisk på bloggen. Det ser ut til at de faktisk vil ta etter deg, og kanskje gjøre lignende handlinger selv. Her ser du din sjanse til å være et bedre forbilde. Ta den, vær så snill. Det begynner å bli nok nå.

    51. Men i alle dager, uansett skrivemåte klarer selv en død person å se at dette var ment godt. For det gjør vondt å se de store kontrastene i verden. Det ER vondt at noen mennesker er verdt mer en andre og det Brenner i sjela og vite at mine ekstra penger etter regningene er betalt kan brødfø en familie på 4 hverdag.
      Men DU kjære anonym, du er en Hater! Du bidrar ikke til noe som helst. Du velger å rakke ned på en annen uten grunnlag. For ett bidrag til en bedre verden du er. Hvor mange fadderbarn har DU? Before you start pointing fingers make sure your hands are clean.

    52. Jeg lurer på hvorfor det er så viktig for deg å påpeke at du så det hjemløse stakkars barnet igjennom de RÅDYRE solbrillene dine?
      Give me a fucking break!!!
      Når du først skal skrive om noe sånt igjen bør du tenke deg litt om igjen. Dette var rett og slett nitrist å lese, fra start til slutt. Historien i seg selv er trist, men hvordan du legger det frem er enda mere trist.

    53. Du lever i din egen bobble, av penger glam, og overfladiskhet, men du er i hvertfall et godt menneske som innser at det finnes en annen tristere realitet bak gitteret.

    54. Endelig kom det en sånn innlegg👍🏻 merke at du kun skrive om hvor mye du shopper å leve et liv der alle drømme om. Å nå skrive du om dette er veldig bra. Men det var vel på tide du ser hvor mye fattigdom det er her i verden. Alt handle ikke om shopping, ut å spise, bo i luksus på ferie, og fikse på utseende. De pengene der kan du bidra med å gi til dem som har ingenting. Live handler ikke om hvor mye man bruker penger. Alle ønske å leve et liv som deg å Pierre. Så håper du kan hjelpe andre nå, å håper du treffer han igjen. En dag kan pengene gå slutt å da må du jobbe hardt for å tjene på å sitte på ræva å skrive på en pc. Hjelp andre å slutt å tenk på deg selv!

    55. Mennesker er virkelig onde. Hva er det med dere folk? Snu alt Isabel og andre bloggere skriver om til negativt. Bedømme skrivetaktikken, og innlegg. Hun er ikke forfatter heller. Hva med mammatilmichelle? Hun har i mange år hatt blogg, jeg selv legger merke til når innleggene hennes blir redigert av andre med bedre kunnskap, ellers så er det en del skrivefeil de dagene hun ikke får hjelp til å gå gjennom teksten. Det har hun selv skrevet en gang på et innlegg hvis jeg ikke tar feil. Til og med forfattere har folk som fikser på det forfatteren skriver. Jeg personlig skriver ikke alltid like bra selv og det tror jeg ikke dere gjør heller. Poenget med innlegget er jo rikdom vs fattigdom. Ikke skrivetaktikken og idioter som skal leke perfeksjonister.
      Har veldig mye å si om det innlegget her faktisk. Syntes at det er flott at Isabel fikk en smakebit av hvordan det er å se barn i nød i utlandet. Det burde alle oppleve for å sette pris på ting, bloggere eller ikke. Toppbloggerne som er over 20 har faktisk ikke hatt det like luksuriøst som mange av dere lesere som er i alderen av 13-18. Ingen av de bloggerne hadde en iPhone og tablet, Mac og Gud vet hva annet dere får servert av foreldrene deres i denne alderen, bare fordi dere har lyst på det. Det at hun nå har mulighet til å bruke penger på seg selv og de rundt henne er en deilig følelse. Hvem har ikke lyst til å ha penger? Sett deg ned og tenk på hva du hadde gjort om du plutselig tjente 50-100 000kr++ i mnd (aner ikke hvor mye bloggere tjener, tipper nå) tror ikke du hadde tenkt å dra til Afrika feks for å mate alle og glemme deg selv og dine, ikke med det første hvertfall. Til og med Hollywood stjerner som tjener så mye mer er ikke helt opptatt om de fattige i verden, selvom mange hjelper til innimellom. Hadde likt å se en av dere lesere bli plutselig en toppblogger, en helt vanlig jente som går på VGS eller har droppet ut og får plutselig så mye i lønn av bloggen. Jeg kan banne på at dere hadde begynt å kjøpe alt av merke ting, ferier og endelig få gullmuligheten og fått fikset kompleksene deres. Mange av dere hadde også blitt så høy på pæra i tillegg. Jeg personlig hadde endret veldig mye selv, kjøpt meg mye nytt og hvorfor ikke dyrt? Hadde etterhvert prøvd å spare til egenkapital, lappen osv. Selvfølgelig ville jeg tenkt på de fattige, selvom jeg ikke tjener mer en 18.000 i mnd nå så hjelper jeg gjerne til når jeg har til overs. Du trenger ikke å være en blogger for å hjelpe verden. Du selv har mulighet til å hjelpe den. Får du ikke lønn? Da får du stipend. Får du ikke stipend? Da får du sikkert lommepenger. DU kan også bidra.
      Slutt å dømme, du går virkelig ikke langt med det. Hvis du mener at Isabel eller andre Toppbloggere skulle gjort mer for denne verden, så gjør det selv og slutt å tenke på hva andre bør gjøre.
      Du trenger ikke ha all verdens med penger for å hjelpe til her i verden, for noe så lite kan hjelpe så mye.
      Her om dagen var jeg og en venninne i byen utenfor Oslo City. En tidligere narkoman spurte om vi kunne bidra til med litt penger for at han kunne få kjøpt seg vintersko. Det her var i januar, kjempe kaldt og glatt. Han hadde på seg slitte høye converse og bokstavelig talt tre par sokker under. Så ut som skoene skulle revne fra alle sider. Jeg og venninnen så ned på skoene hans og begynte å tenke. Vi endte opp med å spleise på nye sko til han. Han ble med til skobutikken og fikk velge sko. Vintersko på halvpris, jeg og venninnen brukte 150kr hver. Det er ærlig talt ikke mye. Gjett om han unge karen ikke ble fornøyd? Han hoppet og smilte av glede. Han ville gi oss småpengene han hadde samlet den morningen av takknemlighet. DU kan gjøre en forskjell. Ikke forvent alt av andre.

    56. Jøss, her var det mange negative komenaterer, som om at noen av de som kommenterer negativt her hadde kommet til å gjort noe annerledes i samme situasjon, eller ikke unner seg noe “luksus”.
      For selvfølgelig; man kan velge å bo i en liten rønne av en leilighet i en eller annen bygd, kun spise havregrøt og grønnsaker til måltidene, ha to sett med billige klær (sånn at man kan bytte på når det ene er møkkete og trenger en vask), bruke minimalt med støm og varmtvann, gå (evt. sykle på en skranglekasse av en sykkel) overalt, og så sende alt man har av overskudd etter lønning til fattige barn. Men jeg tipper de færreste gjør det, og så lenge man ikke gjør alt for å spare og gi til fattige barn selv, har man i alle fall ingen grunn til å kritisere hva andre bruker penger på istedenfor å sende disse pengene til fattige barn. Kun fordi du mener at det andre bruker penger på er unødvendig. Jeg syns f.eks det er unødvendig å bruke penger på blant annet godterier, for det har jo ingen egentlig godt av, men jeg kritiserer ikke andre for å bruke penger på det istedenfor å sende det til fattige barn. Og selv om man kan prøve å rettferdiggjøre det med at det er billigere enn f.eks celine-solbriller, så vil en gjennomsnittsnordmann i løpet av et år bruke en del penger på godteri og potetgull. For ikke å snakke om røykere og snusere, de bruker masse penger på unødvendigheter i løpet av et år!! Selv har jeg en del par sneakers/joggesko og treningsklær, noe som er veldig unødvendig det også, for strengt tatt trenger jeg jo bare to par sko (ett til utebruk og ett til inntrening) og egentlig bare to par sett treningsklær. Og for ikke å snakke om alle pengene jeg bruker på et år på treningssenter, når jeg egentlig kan få samme effekten av å trene ute og hjemme bare jeg bruker fantasien litt mtp. hva jeg bruker som vekter. Og ikke sender jeg alt av overskudd av penger til fattige eller hjelpeorganisasjoner, man kan heller finne på å unne meg et cafebesøk eller en kinotur istedenfor. Selv om dette også er veldig unødvendig bruk av penger.
      Jeg syns innlegget her var nydelig, det setter ting i perspektiv. Og jeg skjønner at det skjærer i hjertet. Jeg håper du ser gutten igjen.

    57. Kjære nydelige deg. Syns det var et utrolig fantastisk og rørende innlegg. Her sitter jg og leser det med tårer i øynene,mens jeg vugger på min 2måneder gammel sønnn i armene og tenker for en urettferdig verden vi lever i. Noen har alt mens noen har ingen ting. Det skjærer i hjerte. Å ja det er mye plan fader /redd barna gjør. All ære for den hjelpen men tenk hvor mye prosentandel går til andre SOM JOBBER for de organinasjonen ,mens det lille som blir igjen går til de som trenger det. “Frivillig” er bare “et vakkert ord”uten betydning. Å dere med spydige kommentarer,regner med at dere ikke har “feiet ordentlig foran dørren deres” før dere feier over andre sin😞

    58. Skjønner ikke hvordan folk klarer å slenge så mye dritt! Du er en sterk og godhjertet person Isabel! Liker at du står får meningene dine uansett hvor mye hat som stormer inn i kommentarfeltet. Du har dine meninger så får andre ha sine. Keep up the good work. Jeg DIGGER deg og bloggen din <3 ha en fin dag videre!

    59. kan du snakke arabisk på video en gang? haha bare et par setninger? hadde vært sykt gøy! <3 digger deg

    60. Du har ikke gjort noe godt for noen andre. Du har gjort noe godt for deg selv. Igjen. Så flink du er.

    61. Kan du plis få noen til å lese korrektur før du publiserer? Er så vanvittig irriterende å lese gjennom et innlegg som kunne vært helt OK, men som er full av gramatiske feil… Spørsmålstegn der du burde brukt komma. Og og å feil. Skjønner du “ikke bryr deg”, men jeg tviler på at jeg er den eneste som irriterer meg grønn over slike feil… Når du lever av å “skrive” bør du kunne ta det norske språket litt seriøst.

    62. Ja rett og slett jævlig… godt skrevet Isabel. Ufattelig trist. Bilde nederst fikk det til å stikke ennå hardere. Gid vi kunne hjulpet alle fattige, i det minste barna.

    63. Slutt å svar på negative kommentarer som ikke har noe konstruktivt å komme med. Dette er folk som ikke har folkeskikk og som har bestemt seg for at de ikke liker deg. Uansett hva du skriver kommer ikke det til å forandre disse menneskene. Klarer du og leserne dine la være å svare på disse kommentarene, kommer de til å slutte. Det er bare feige mennesker som ønsker oppmerksomhet.
      Jeg har lært at hvis du ikke har noe pent å si, så la vær å si noe. Jeg har også lært om fordommer.. Ikke vær så dumme at dere tror dere vet alt om de som blogger. Nå anser jeg meg som MYE smartere enn de som lirer av seg av dritt på slike blogger da.

    64. For d første elsker deg!!!
      Får d andre fikk du møte ham igjen eller😭😭flott innlegg Isabel❤️❤️❤️💎

    65. Nå fikk jeg frysninger! Fantastisk å se hvor mye du bryr deg, selv om du – let’s face it – er ganske materialistisk, ikke vondt ment 🙂 men derfor gjør det litt ekstra inntrykk å se at du bryr deg såpass mye. Jeg har også kommet hjem fra Lesvos for to uker siden, så sånne ting som det her blir forsterket på grunn av det også. Møtte du gutten igjen?

    66. Frem til nå, så har jeg på deg som en ekstremt selvopptatt drittkjærring som bare tenker på utseende sitt og seg selv. Syns heller ikke noe om at du støtter pelsbransjen og syns det er fryktelig trist, men etter å lest det innlegget her ga det meg frysninger. Selvom du ikke fikk gjort noe for den vesle gutten, har du hjerte på riktig sted. Du er vakker på innsiden, Isabel<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg