Hvor mye tjener en toppblogger?

annonselenke

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvor mye tjener egentlig en toppblogger?

Det spørsmålet får jeg ofte stilt. Hvor mye tjener jeg i grunn? Jeg synes helt ærlig at det er litt uhøflig og stille det spørsmålet i hovedsak. Det er jo en privatsak, dette med økonomi. Men! Samtidig forstår jeg at dere lurer, for det er ikke så enkelt å finne ut av. Man vet liksom hva en tjener i en “vanlig” jobb, men ikke i blogg-bransjen. 

Jeg kan si så mye som at jeg tjener veldig, veldig bra, og det er jeg så ufattelig takknemlig for. Jeg jobber hardt fra morgen til kveld, hver eneste dag. Hele året. Jeg har aldri fri. Aldri! Derfor synes jeg at det er veldig merkelig når jeg hører folk bable om at blogging ikke er en jobb. De er ignorante. Enkelt og greit. For blogging? Det tar uendelig med tid, og det er hardt arbeid – om du vil forstå det eller ikke. Selvsagt er en toppblogg en god business? Og for at den skal gå bra må jeg legge min sjel og ufattelig mye tid på den. Dessuten har jeg en arbeidskontrakt – akkurat som du. Jeg har mitt eget AS som jeg driver helt på egenhånd, og mitt AS drar inn mer penger i måneden enn både en lege og en advokat gjør til sammen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da jeg var mindre slet jeg veldig med hvilken retning jeg ville gå når det kom til yrkesvalg. Hva ville jeg bli? Jeg ville jo drive med noe jeg virkelig kan brenne for, og som jeg kunne glede meg til hver dag. Nå kan jeg gledelig meddele at jeg har funnet mitt favoritt yrke. Jeg har funnet min drømmejobb! I en alder av 21 år, har jeg funnet ut hva jeg vil bruke 24 timer i døgnet på. Jeg elsker min blogg og jeg elsker det jeg driver med.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Topp her

Sist men ikke minst elsker jeg DERE! ♥ Tusen takk for at dere vil følge meg og min blogg hver eneste dag. Jeg må fortsatt klype meg selv i armen til tider, for dette føles så surrealistisk. Takk!!

51 kommentarer
    1. helt enig der, før skjønte jeg ikke helt at blogging var en jobb, men har nå skjønt at bloggere legger vedldig mye tid i arbeidet sitt, fine bilder foressten 🙂

    2. Blogger er en lettvin jobb. Du tjener penger på å si din mening, når du skriver et provoserende innlegg klikker flere seg inn for å lese det. 5 kr pr leser, og 100 000 lesere om dagen blir 500 000 på en dag det. Selvsagt må du skrive om noe interessant eller være litt kjent slik at folk vil lese bloggen din, men når du først har det i boks er resten bare barnemat.

    3. Hør Isabel, blogging er en jobb i den forstand at man tjener penger, MEN du kan ikke være seriøs å sammenligne blogging med andre yrker som ikke alle andre kan utføre. Heldigvis er du bare 21 år og du har mye å lære fremover. Blogging er ikke utfordrende på noen som helst måte. Det å skrive innlegg etter innlegg om Restylane, operasjoner, solarium, fikse negler, billige klær, frisørbesøk hos Hendrix osv er ikke noe som er nevneverdig vanskelig. Det blir for dumt å si at de som ikke ser på blogging som en jobb er ignorante. Du har veldig unge lesere som ser opp til deg og det å rosamale blogging er litt farlig. Tenk hvis alle skulle blogge, hva slags samfunn hadde vi hatt da? Nei, da kan du heller oppfordre til å ta utdanning, slik at man iallefall har en utdanning å falle tilbake på om bloggingen ikke funker livet ut, for det gjør det nok veldig sjelden.

    4. Lege og advokat tilsammen?
      ikke sammeblign en “blogger” med en lege please..
      en lege har studert flere år og har en høy statu i samfunner, en blogger,som DEG blir bare sett ned på og ikke i nærheten av en lege eller en advokat. Ikke studert, ung og tror utseende er alt… {ikke bra
      jaja for se hvor du vil være når du har gått ut av dato og ikke tjener de pengene du absolutt ikke fortjener

    5. Jeg digger deg! Du har ikke knekt selvom du har fått så sykt mye hat! Du er seriøst den tøffeste bloggeren jeg har sett. Jeg respekterer deg, fordi du gjør absolutt alt du selv vil, uten av å bry deg om hva andre tenker. Du er kjempe pen, og jeg elsker alt med deg! Jeg har selv tatt Restylane og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Det er så flott at nå i 2016 at vi kan velge å fikse på feilene våre. Keep up the good work, digger deg!

    6. Jeg tror bloggen din hadde nådd enda høyere dersom du la ned litt mer arbeid i bildekvaliteten og rettskrivning 🙂 Ikke ment som noe annet enn konstruktiv kritikk! Stå på

    7. Blogging en vanskelig jobb?
      Kødder du?
      Du tror alle blogger like bra som deg? Nei vennen, ikke alle legger så mye som deg i bloggen. Blogg generelt er lett, DIN blogging er ikke. Du oppdaterer flere ganger daglig, du skriver ned alt og alle. Det er derfor du synes det er hardt, det er derfor jeg leser daglig, det er derfor du er TOPPBLOGGER. Heller lese noe “real” enn sukkerstrødde innlegg på hvor perfekt et liv er…kaster opp sukkerspinn av alle de innleggene.
      Husker mitt førsteinntrykk av bloggen din, vinket til hun ved siden av på arbeidsplassen
      “sjekk ut hun her Isabell bloggern, hun er jo råå real!” Sa jeg..
      -nei æsj, hun er fake! …sier dem
      “Er du sjalu, eller bare topp misunnelig fordi hun har utseende og penga?”
      Fra den dagen, fult hvert innlegg og ønsket deg mer og mer suksess…”in their faces!!”
      Fortsett det HARDE ARBEIDET vennen !!

    8. Først må jeg si at jeg digger bloggen din!! Men jeg synes det blir litt dumt og skrive overskrifter som ‘hvor mye tjener en toppblogger’ eller ‘hvor skal vi nå” også får vi aldri ikke et konkret svar.. Om du skjønner hva jeg mener. Det at du sier at du tjener bra sier meg ingenting:) bare et tips!! Men digger deg og bloggen din, stå på

    9. Du er rå og står på hele døgnet med bloggen din! 😊
      Men du er vel enig i at det er noe som ikke er helt riktig når du tjener det dobbelte, om ikke det tredoble mer i året, enn hva en helsefagarbeider eller for den saks skyld, en advokat gjør? Jeg er fast leser på bloggen din, og jeg digger deg. Men min ærlige mening er at det blir feil at en person som blogger, skal tjene sååå mye mer enn dem som står på døgnet rundt ute i den lange land å hjelper de eldre og de sårbare, og advokater som hjelper mennesker til det ytterste.
      Ellers, så fortsett som før 😊 Kos deg masse med Pierre og mammaen hans i Sverige 😄

    10. Til dere som sier at hun ikke skal sammenligne blogging med leger og advokater? Det var da ikke det hun gjorde? Hun sa at lønnen kunne sammenlignes med en advokat og lege tilsammen.
      Og jo, blogging er faktisk en jobb. Det virker kanskje ikke så vanskelig for alle leserne som sitter bak en skjerm å kun får med seg det hun publiserer? Men dere må da skjønne at det å finne på noe interessant å skrive om i det hele tatt kan ta utrolig land tid. Å etter de har funnet tema skal de ta bilder, skrive, redigere, og i tillegg finne på enda flere blogginnlegg? Det å være blogger er sikkert dobbelt så tidskrevende som det å ha en normal jobb, å man kan aldri ta en ordentlig pause for da kan man også miste lesere. Så helt seriøst, skjerp dere folkens. Noen av dere høres ut som en gammel mann eller dame på 60 år som nettopp har fått seg iPad å ikke forstår halvparten av det som foregår på det sosiale nettverket.

    11. Uff – sikkert veldig hard jobb ja. Jada, du tjener mye penger og er heldig – selv er jeg ferdigutdannet lege om 1 år og stolt av det. Selvom du tjener mer enn meg, så vil jeg kunne gjøre noe nyttig – redde mennesker og det er for meg verdt mer enn penger til plastiske operasjoner og dyre vesker. Tenk at noe så enkelt gjør deg lykkelig, det er kvalmt 🙂

    12. Jeg har ingen ting imot deg. Og dette er første gang jeg kommenterer negativt på en blogg. Blogging er ikke et yrke, og det er så sinnsykt feil at bloggere tjener så sykt mye… sier så mye om dagens samfunn. Veldig trist at du også ser på dette som et yrke, for det er det så absolutt ikke. Sykt at noen kan mene at det andre har som en hobby, altså, skrive tekster og ta bilder av seg selv, er en 24-timers jobb.

    13. Jeg håper du får deg en utdanning mens du fortsatt er ung og har et liv lesere intresserer seg i å lese om på bloggen. Om 15-20 år er du mye eldre leserne dine har vokst opp og blitt opptatt med sine egne liv. Du vil ikke være toppblogger til du er i pensjonistalder. Da sitter du der uten noe å falle tilbake på. Blogg og arbeidsmarkedet forandrer seg konstant. Men du visner og blir eldre leserne dine vil forsvinne. Om du ikke har noe utdanning å lande på så vær så god trekk en kø lapp på din lokale NAV kontor når du blir eldre for det er der du ender opp.

    14. Ja, det er en jobb, men det er ikke en vanskelig jobb. Men en tidkrevende jobb kan jeg være enig i. Det er vanskeligere å vinne en rettsak og operere bort en kreftsvulst, så ikke prøv å overbevise om at møter og selvutløser er mer slitsomt.

    15. Hei Isabel.
      Jeg tenker at man skal ha respekt for hvert yrke som finnes og det må ikke alltid Være a4.når man sitter på gamlehjemmet og tenker tilbake på livet sitt,da skal du sitte med et smil om munnen og Være fornøyd og tenkt at du har levd livet ditt og ingen andres.klem.

    16. Hei Isabel 😄
      Lurte på noe.. Ser du bestiller en del klær fra Shein.com.
      De er super fine, men ossen er det med frakt? Må man betale toll itillegg?
      Håper du kan svare 😄❤️

    17. Helt idiotisk at en blogger får så mye i lønn. Hadde vært så mye bedre viss minst 1/3 av lønna gikk til f.eks røde kors, kreft foreningen eller noe sånt. Ja jeg skjønner at blogging er hardt arbeid, men så mye penger trenger ikke en i 20 årene.

    18. Blogging er ikke en jobb nei, sammenlignet med andre yrker med samme lønnsnivå. En lege feks har studert 7-8 år på medisinstudiet, som er rimelig harde studier, for så å bruke den kunnskapen til å redde mennesker hver dag. Syns bloggere burde ha litt mer selvinnsikt og innrømme at JA det er lettjente penger punktum

    19. Blogging er en hard jobb! Lå på 100plass på norgeslista, og det var sykt krevende og finne på innlegg, alltid være fresh og ta bilder og redigere de etterpå. Det samme i hvert innlegg, om du bare skal ha noen få innlegg om dagen kan det ta heledagen for å finne ut av noe intressant å blogge om. For dette er ikke enkelt!
      Stå på! Heier på deg😊

    20. Kan godt være at bloging tar mye tid,men jeg syns det blir litt feil å ha attituden “jeg har jobbet hardt og fortjent denne lønna.” Du meldte deg på PH. Hadde du ikke vært med der,og hatt et trekantdrama etterpå,så hadde ikke bloggen din blitt så populær som den er. Det er ikke hard jobbing, det er å lage drama,og det kan vel alle,hvis de virkelig vil?
      Greit at bloggen din tar mye tid i hverdagen din,men syns du virkelig du fortjener så høy lønn? Hvis du f.eks sammenligner med en lærer, som får ca.25 000 utbetalt i mnd. Læreren jobber hver dag,og når han/hun kommer hjem, jobber han/hun enda mer med retting,forberedelser til neste dag,leser seg opp på nyeste forskning innen pedagogikk eller et annet fag osv. Så kommer spørsmål fra elever konstant på mail eller telefon, samtaler med foreldre,møter utenfor arbeidstiden osv. Hvorfor er denne jobben verdt 25000 i mnd,når din er verdt 170000?
      Det er greit at du jobber hardt,men det gjør en lærer også. De har heller aldri mulighet til å dra på luksus-jobbreiser til Syden. Det er vel bare sånn det er, at noen tjener mer enn andre, men jeg syns bloggere skal legge av seg den attituden som antyder at de jobber så mye mer enn andre. Det blir litt det samme som å si at Kardashians jobber hardt.

    21. Du har en av de mest ustabile lønnene av alle yrker.. Det kommer Ann på hvor mange som leser bloggen din. En dag kan du tjene 100 000 en annen 400 000. Å si at du tjener like mye som en advokat og lege til sammen er vel å ta litt hardt i, men kanskje du gjør det noen dager… Ikke alle, kjære deg. Du sier du liker å provosere, det er jo det som gjør at du tjener så godt..

    22. Nesa di begynner å bli veldig fin nå! Den ser veldig naturlig ut på disse bildene. Men; du er allikevel veldig annerledes enn hva du var. Veldig trist at selvtilliten din er så lav at du må endre så drastisk på ditt eget utseende. Skulle ønske du bare kunne godta deg selv!

    23. Bruker ikke å lese bloggen din. Bruker heller ikke å bli provosert av rosabloggere. Det jeg imidlertid stusser over er at du sammenligner din lønn med “leger og advokater” og sier at du tjener dobbelt som mye som de gjør til sammen. Hvor har du disse tallene fra? Håper du er klar over at advokater har ulike ranger – fullmektig, fast advokat, seniroradvokat, partner osv. En advokat kan tjene 15-20 mill i året. Tror vi trygt kan slå fast at du ikke tjener dobbelt så mye som det. En annen ting er at du, som skriver om sminke og operasjoner, i det hele tatt sammenligner din lønn med lege og advokat. Det er jo en latterlig stor klasseforskjell her. Jeg mener fortsatt at å drive en blogg ikke kan kalles “jobb”. Å skrive meningene sine, ta selfies og å sminke seg er noe som mange gjør som en hobby. Den eneste forskjellen er at du tjener penger på det. Om du synes denne holdningen er ignorant og merkelig så gjenspeiler det kanskje hvor merkelig “jobben” din faktisk er. Jeg er selv jusstudent på 4-året. Jeg er derfor ikke sjalu eller bitter på ditt liv ettersom Jeg har en veldig sikker fremtid. Det er ikke derfor jeg kommenterer. Det som sjokkerer meg er at sånne som deg (bloggere uten utdanning som skriver om utseende sitt) kan tjene så godt. at det er urettferdig og ufortjent kan du vel innerst inne være enig i?

    24. Nei så mye sjalusi og uvitenhet det skulle være i kommentarfeltet?
      En blogg på topplisten er ikke lenger bare en blogg folkens! Det er ikke bare å skrive gode innlegg, med bra bilder (som faktisk tar tid), men det er møter med sammarbeidspartnere, det er reklame for samtlige produkter (akkurat som at VG har reklame på sine nettsider), det er jo rett og slett en egen business! Og da må jo folk klare å fatte at det faktisk ligger mye jobb bak det. Er viktig at dere skiller mellom en hobbyblogger og en som faktisk gjør dette som en jobb!
      Markedsføring og medier er viktig i dagens samfunn for veldig mange! Så det at hun tjener såpass som hun gjør gir mening i mine øyne.

    25. Så deilig Isabel! Gratulerer md god lønn:) sørg for å kjøpe deg en leilighet eller to og gjør en god investering så du har noe sikret for framtiden:)

    26. Blogging er IKKE et yrke. Trist at du kaller det det. Sørg for å sett av penger du heller. Kanskje ha en plan for hva slags utdanning du vil skaffe deg, når det å tjene penger uten å gjøre nytte for samfunnet ikke holder mål lenger. Og du forresten? Du er en toppblogger KUN på grunn av din deltakelse i Paradise Hotel, OG fordi du slo kloa i Pierre. Men flott og interessant blogg har du så absolutt!! 😊😊 nei jeg er ikke sjalu, dere som måtte påsta det.

    27. Vakre Bella <3
      Skjønner godt at du syntes det er irriterende eller unødvendig når folk spør om hva en tjener. Folk har jo ingenting med det å gjøre.

    28. Elsker bloggen din, har mange blogger jeg liker, men din er den eneste jeg kommer tilbake til hver eneste dag. Elsker å lese den😍 Og snap storyen din er også underholdene💞

    29. Ja, blogging er et yrke. Men du kan ikke si at det er så grusomt krevende når du ikke har noe og sammenligne det med. Jeg er helt sikker på at bruker ekstremt mye tid på å tenke på hvilke klær du skal ha på deg i dag for å se best ut på bloggen, hvordan sminke deg, hvilken pose du ska ha på bildene, hvordan redigere bildene og hvilke innlegg du skal skrive om dagen. Men sammenligner du dette med hvilket som helst annet yrke i Norge får du rett og slett ikke lov til å si at dette er krevende!!! Tenk på de som står ute i vær og vind å bygger hus, de som er på sykehus og redder liv, de som jobber i barnehager og på skole for å passe på at morgendagens ungdom har det trykt og godt. Jeg er ekstremt glad på dine vegne for at du tjener så mye som du gjør, men for guds skyld ikke stå der å si at du jobber hardt nok for de pengene, for det er 1000 andre yrker som fortjener de pengene mer enn en blogger fordi de har et yrke som er helt nødvendig for samfunnet vårt.

    30. OBS OBS!! ikke legge ut denne kommentaren!!! 😛
      Jeg ville bare dele min frustrasjon med deg!
      Faen så frustrert jeg blir av å lese alle de negative kommentarene!!
      Jeg spyr av sinne!!
      Jeg vet det sikkert går inn på deg selv om du kanskje ikke skriver om det så ofte.
      Men seriøst vennen, stå på, hold ut. Du har f-eks 60000 lesere, 5000 er jackasses mens de resterende 55000 digger deg.
      Som du ser, vi er her for deg, vi forsvarer deg i kommentarfeltet. Vi støtter deg fullt ut.
      Bare fortsett med å være gode glade Bella! En gang tøffing alltid tøffing!
      Ville bare minne deg på at man blir mer påvirket av slemme og negative kommentarer enn de positive.
      Så bare slett kommentarene deres, gjør det du føler for, klem P og legg et fint smil om munnen din! Du vet godt innerst inne at du burde være stolt!!
      Håper du får en god natt/ god morgen/ god dag med et smil om munnen når du leser dette!
      Mvh
      Fatima

    31. Blogg er sikkert et yrke for deg, men et yrke for meg og mange andre er nær du har en utdanning. De fleste her sammenligner sikkert en hard jobb sammen med en kontor jobb, med tanke på at folk sier blogg er en hard jobb. Ja du går sikkert på møter og alt det der men hva tror du en advokat gjør? Han gjør en ti ganger så hardere jobb enn det du gjør, det gjør også en lege, lærer, brannmann, politiet tilogmed en vaskedame. De står opp grytidlig eller jobber kjempe sent på natta. Du sier blogg er en 24 timers jobb, sover du aldri eller? Blir litt å ta i vennen

    32. Tviler ikke på at jobben din som blogger er tidkrevende – men hvor hardt det er kan vel diskuteres. At du tjener mer enn en lege og en advokat til sammen sier heller ingenting om hvor hardt du jobber.

    33. Jeg liker å klikke meg inn på din blogg. Du legger ut fine bilder og gir meg som leser et innblikk i ditt liv. Som blogger kommer du nok til å utvikle deg, få innblikk å kjennskap til bedre og gode blogginnlegg, men slapp av! Jeg føler at du skriver innlegg på innlegg bare for å publisere noe, at det noen ganger skal være noe sykt for at jeg som leser blir nysgjerrig og vil klikke meg inn, for så å bli “skuffet” eller “irritert”. Nå er du blitt en toppblogger, du har meg og mange andre som faste lesere, du behøver ikke lage mange innlegg som ikke gir mening og forvillende overskrifter bare for å få klikks. Nå vet jo ikke jeg hva slag arbeidskontrakt og hvilke retningslinjer du må følge, og hvem som krever at du må gi meg som leser flere innlegg om dagen, men tenk deg bare litt om. Ville du selv synes dine villedende innlegg er interessant? Jeg liker deg og mange av innleggene dine, men noen innlegg er bare dårlig og “tullete”. Hvis du ikke har noe mer å blogge om den dagen, ikke gjør det. Ikke ramle oppi en grøft av mange slike innlegg. Sats heller på god kvalitet fremfor dårlig. Bare mine tanker og ville bare vise deg at man kan stå for sine tanker rundt konstruktiv kritikk og ikke gi umoden tilbakemeldinger, som jeg har lest utallige ganger i kommentarfeltet ditt. Ha en hellers fin søndag og påske 😘

    34. Du skal ha for at du har kommet deg så godt opp i media etter paradise og at du har en blogg som er på topp. Hvis du syns det er frekt at folk spør hva du tjener, så trenger du ikke og lage et innlegg om det. Skriv om noe annet du brenner for. Blir for dumt når du avslutter innlegget med og si at du tjener mer enn leger og advokater. (du er jo åpenbart stolt og liker og gni dette inn i ansiktet til folk) Advokater tjener ikke en viss sum i mnd, de tjener forskjellig de og. Tviler ikke på at det krever mye tid det du gjør, men vil ikke si dette er et “yrke” som krever mest. Du har jo masse tid til og fikse på deg og alt du gjør. Advokater ligger ikke på en strand 3 til 4 ganger i måneden. Blir feil i mine øyne og si at dette er hardt arbeid, men helt klart bra at du har funnet noe du liker og gjøre.

    35. Uansett, for en drømmejobb, så lenge du har en plan for fremtiden når du ikke kan leve av bloggen så kjør på, kos dæ masse! Og ha et kjedelig A4 liv kan du ha når du blir eldre, du er en av de heldige som klarte og knekke blogg koden, har vært på topplista lenge, du er flink på det du gjør! De negative over her kan ta seg ei bolle, er som regel en god del misunnelse ute å går 😉 invister i en leilighet og heller nyt friheten mens du kan <3 klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg