lenge leve den jævla dobbeltmoralen

Jeg er ganske så irritert akkurat nå. Dere skal få en real ventilering fra meg. Jeg beklager mitt engasjement allerede nå, ha ha.

Jeg forstår meg bare ikke på samfunnet. De dobbeltmoralske jævlene (unnskyld språket) som finner feil i ALT. Og da mener jeg alt! På instagram for eksempel har veldig mange “følg drømmen, ikke strømmen” i sin bio. Den samme quoten er favoritten til mange. For det er slik det skal være, ikke sant? Vi skal jo følge drømmene våre? Vi skal kunne bli hva vi vil. Jobbe med hva faen vi vil. Reise hvor faen vi vil. Ja, enkelt og greit gjøre det som gjør DEG selv happy. 

Problemet er bare at det ikke er slik det faktisk er i realiteten, ikke når det kommer til stykke. For med en gang man driter i den jævla strømmen, og stikker seg ut? Da er man idiot. Hva skal det bli av deg, spør de.

Min jobb er et perfekt eksempel i denne situasjonen. Jeg blogger. Min blogg er min jobb. Macen min er mitt kontor. Jeg er min egen sjef. Men! Når jeg blir spurt om hva jeg gjør, og jeg svarer at jeg blogger? Da rynkes det på nesen til disse bessewisserne. Det er jo ikke en jobb, sier de med det sleipe smilet sitt. Nehei? Hva er egentlig en jobb? Hvordan ser en “vanlig” jobb ut? Må man sitte på et kontor fra 08-16 for og bli akseptert?

Hva om jeg plutselig ønsker å reise jorden rundt? Drite i jobb, drite i studier. Jeg vil reise, jeg vil oppleve. Sette livet hjemme på vent. Da er man også komplett idiot, for man må jo tenke på fremtiden og ikke kaste bort tiden!

Ser dere hva jeg vil frem til? 

Jeg er bare så jævlig lei av at alt skal være så forbanna A4. For om man ikke gjør som alle andre, blir man heller ikke akseptert. Men likevel skal vi alle sammen sprade rundt og fortelle hverandre at «vi må jo følge drømmene våres»! Så, kan vi ikke please gjøre det? På ekte? La oss gjøre hva vi vil. Jobb med det DU vil. Se ut hvordan du vil, bli forelsket i hvem faen du vil og spis donuts til frokost om DU vil. 

Legg bort den dobbeltmoralen. Vær så snill. La folk være som de vil! Hvem er du til å fortelle en annen hvordan man skal være? Hvem er du til å bestemme hva som skal gjelde for en annen person? Fortelle hva som er «normalt»? Det er så irriterende å bli kritisert som menneske bare for at man velger en annen vei enn nettopp deg, som følger strømmen. 

La oss drite i å hele tiden prøve å være som alle andre. Er dere med?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

46 kommentarer
    1. Du vil jo se ut som Barbie. Du gir jo ikke faen i hva andre vil og drømmer om, er det noen som følger strømmen.så er det du!

    2. Litt morsomt at du skriver det da du faktisk har gjort det stikk motsatte selv. Nesen din f.eks. Den gjorde deg unik. Den gjorde deg til deg. Men du velger å operere den, slik at du får en nese som “vanlige” nordmenn har. Du tok vekk de persiske trekkene dine, for å bli som alle andre. Fordi det er et “press” blant unge som du selv uttalte i en artikkel. For meg blir dette selvmotsigende

    3. Jeg er så ENIG!
      Her i landet skal ALLE gjøre det samme for og bli godtatt, skiller du deg ut får du negative reaksjoner for det, samtidig så skal alle være seg selv og følge drømmene sine som du sier.
      Nei vett du hva, livet er kort, det er viktig å høre på seg selv, ta egne valg for hva som er best for seg.
      Det virker som om det er mer akseptert i andre land….

    4. Syntes du gjør det riktige og er en super blogger, alle har en del drama i livet sitt ! Det må alle godta, men forskjellen på bloggen din og andre toppbloggere er at du forteller om livet, mens andre forteller om kun det som passer seg ! JEG ELSKER BLOGGEN DIN !! fortsett med det gode arbeidet så skal du se at en dag ligger du på 1 plass

    5. Det er jo noe DU ville pga strømmen da.. Hadde du aldri hatt et speil og ikke viste selv hvordan du så ut hadde det aldri fallt deg inn å endre på utseendet ditt.
      Man ser jo hvordan “kjendiser/de populære” ser ut i dag og det er jo tydelig at du vil være som dem. Derfor fulgte du drømmen for bli en av de “beste” i strømmen..

    6. Tror jeg aldri har kommentert på bloggen din ettersom jeg har vært uenig i mye du har sagt, og jeg ville ikke kommentere noe negativt bare fordi jeg har andre meninger. Men ville bare si at selv om vi to er helt forskjellige, og sikkert aldri ville hengt sammen. Så synes jeg du virker utrolig snill på privaten, spesielt mot Pierre, og det er så sykt søtt! Selvom du setter opp et litt mer bitchy uttrykk på bloggen av og til så ser det likevel ut som du tar sykt godt vare på dine nærmeste og jeg tror helt ærlig at du er tvers igjennom god mot dine <3 synes ikke du fortjener alt det pisset du får! Stå på!

    7. Ja, det var fortsatt noe DU ville, men hvorfor? For å se “normal” ut? Som alle andre? Da følger du jo strømmen. Du blir like påvirket som alle andre. Det er jo en grunn til at du ønsker å operere deg “normal”. Du sa jo at du hadde hatt komplekser for nesen i lang tid. Men hvorfor? Alt handler jo om selvbilde, og hvorfor ønsker du ikke å se ut som du opprinnelig gjør? Jo, pga påvirkning. Jeg syns det er helt OK at du velger å operere deg, men det blir feil å lage et innlegg med meninger du setter høyt, men som du egentlig ikke følger. Du gjorde det fordi DU ville, men i bunn og grunn er det jo samfunnet som vil det.

    8. Uff.. man skjønner godt at dette er jantelovens land..
      er helt sykt enig med deg, med en gang man begynner å skille seg litt ut så begynner folk å slenge dritt!

    9. Jeg tolket den siste setningen i innlegget som en kritikk mot de som “følger strømmen”.Du skriver: “Det er så irriterende å bli kritisert som menneske bare for at man velger en annen vei enn nettopp deg, som følger strømmen.”
      Du må nesten lære deg å formidle ting på riktig måte Isabel? Det finnes lite relevanse i det du skriver, ut i fra det du eventuelt ØNSKER å formidle.
      Hva er det du egentlig mener..
      Og slutt å kritiser andre, for at de ikke tar valgene du tar. De som følger strømmen og ønsker det, må da søren meg få gjøre det også. Som du sier; kan man ikke bare få være hvem man vil å gjøre hva man vil.
      Huff

    10. Helt enig med deg søte Bella💋❤️ Man skal gjøre akkurat det man vil med livet og utseende! Så gjør akkurat det du vil og gi full faen i folk som reagerer! En del er misunnelige fordi de selv ik har nok penger elr ikke engang tørr å prøve, noe de kanskje innerst inne vil.

    11. Dere bloggere gjøre mye likt da ,operere dere og reiser rundt omkring ,handle ikke om så mye annet egentlig ,det dere tjene penger på å blogge om tydeligvis

    12. Og til dere negative mennesker: dere har virkelig problemer med dere selv. Se og bli litt mer positiv på livet 😄

    13. Hm, lurer på hva som hadde skjedd med samfunnet hvis alle hadde fulgt drømmen sin og blitt bloggere. Vi trenger også leger, tømrere, malere, økonomer osv. Det må du ikke glemme. Du burde også formulert deg litt bedre da det oppfattes som kritikk mot oss som faktisk har en drøm om å bli f.eks lege. Slutt å bry deg sånn om hva andre gjør og fokuser på ditt eget liv 🙂

    14. YOU goooo guuurl!!
      ER helt ENIG med deg!! Og til dere som fortsatt ikke skjønte innlegget til Isaell, er dere seeeeriøse??
      Kan dere ikke bare gi faen å være så fordomsfulle, seriøst folk som sitter bak skjermen og er frekke, sliter i livet sitt noe jævelig, så dem lar det gå utover deg Isabell! Idioter, blir så forbanna er det mulig og være så negativ :O wow!
      Men men.. Du gjør en bra jobb, isabell, elsker bloggen din. Stooor klem <3

    15. Rene: Det handler ikke nødvendigvis om å se ut som alle andre kjendiser, det hadler om at noe hu ville gjøre for seg selv! Kan garantere deg om at det er SÅ mange her i verden som ville endret noe på seg selv her i verden hadde de bare hatt penger til det. Bare fordi noen har klart å opparbeide seg pengene og kan bruke de på seg selv er vel velfortjent! Slutt å kritiser andre for hva de mener og hva de vil gjøre for seg selv.
      Ja verden er full av dobbelmoral og kan si meg helt enig i at det er for jævelig. Hvordan vet dere som Uttaler dere om at Isabel gjør ting for å se ut som andre kjendiser eller hvordan vet dere hvordan hun tenker og mener, klapp igjen. Dere vet ingenting. Ingen kan si hvordan dere er for det vet dere vel best selv??
      Stå på Isabell!

    16. Pointe med det at dere dere bare blogge om hva dere skal operere og hvor dere skal reise ,er at mange av dere som blogger bare sier sånt ,så du gjøre kke akkurat noe unikt på bloggen ,det som blir sagt her på bloggen er ikke noe unikt enn å jobbe utenfor pc skjermen

    17. Du klarer ikke å formulere deg riktig en gang. Dobbelmoral? Du klarer ikke å legge ord og inntrykk på hva du vil frem til, så hele innlegget er idiotisk. Drømmen er å bli en blogger? Wow, for en sinnsyk drøm. Hvis du skal diskutere dobbelmoral, vit hva det betyr først.

    18. Jeg kommenterer faktisk aldri blogger, men nå synes jeg det er på tide. Jeg er så enig med deg i det du skriver her! Jeg drømmer om en hverdag hvor jeg kan bestemme selv når og hvor jeg vil jobbe. jeg føler at for at jeg skal bli akseptert så må jeg få meg en “ordentlig” utdanning, noe jeg ikke ønsker. Jeg har nå startet opp min egen business og trives utrolig godt med dette og merker at dette er noe jeg brenner for! Når jeg forteller hva jeg driver med derimot, møter jeg mye motgang der folk flest sier: “ja, dette er vel fint som en hobby bare”. Hvorfor skal man ikke få lov til å følge drømmen sin? Jeg synes det er kjempe bra at du har funnet noe du liker å jobbe som, nemlig blogging! Det er faktisk blitt et yrke det også, et yrke jeg synes vi bør bli mer positive til. Det tar mye tid og personen som sitter bak er faktisk et helt vanlig menneske med følelser det også.. Jeg synes du er så sterk, Isabel som takler alt det her! Stå på, jente! ❤️

    19. Kan du skrive et innlegg om hvor du kommer fra? Altså etnisiteten din? Lurer spent, btw superbra blogg 🙂 stå på beste isabel!

    20. Er det én blogger som skiller seg ut å følger sine egne veier og mot strømmen så er det: STYLECONNECTION, Kristin Gjelsvik. DET er ei dame med bein i nesen som gjør hva faen hun vil, og går en annerledes vei.
      Misforstå meg rett. Du jobber nok hardt, tar valg. Som mange andre. Men du skiller deg ikke ut som innlegget du skriver gir inntrykk av, du følger strømmen 🙂 – jeg er jobber selvstendig, jeg er min egen sjef. Men jeg hakke et offentlig tryne, det er forskjellen som gjør at du føler all kritikk mot deg ang blogging og valg om å f eks reise.
      Stå på!

    21. Du vet at det finens veldig mange som jobber mer enn 8 timer hverdag og fortsatt ikke har råd til å oppnå sine drømmer og reise. Det som plager noen ganger er at vi jobber så hardt og likevel får vi ikke det vi ønsker, mens dere sitter, reiser og skriver og får veldig mye. Alle kan vise kroppen, gå under kniven og tjene millioner, det er ikke vanskelig. men det er ikke dette vi ble født til å gjøre, å tjene penger på utseendet er ikke det livet egentlig handler om. Jeg ville likt deg mye mer om du tok en 3års utdanning og samtidig blogga. du kommer ikke til å alltid være en top blogger, så det er bra å ha noe du kan gjøre etter din blogg karriere. Ellers liker jeg veldig godt:))

    22. Jeg kjenner jeg blir sinnsykt irritert over så mange som kommenterer her!! Dere skjønner jo ikke hovedpoenget i teksten I DET HELE TATT!!!?!?! Kommer og finner EN setning som ble formulert feil, og går fullt imot henne! Er det virkelig vanskelig å forstå at alt hun ber om er å få lov til å følge SINE drømmer uten å bli fullstendig kritisert for hvert skritt hun tar??? Aksepter at FUCKINGS ALLE er forskjellige!! Noe hun drømmer om, trenger ikke være lik din drøm! Det trenger heller ikke virke som store drømmer for DEG! Så lenge det hun gjør ikke gjør henne til et dårlig MENNESKE, noe det IKKE gjør i det hele tatt, så burde faen alle holde de skitne kjeftene deres og jobbe med dere selv innvendig, for dere virker faen ikke til å ha det bra som prøver å trokke ned på et uskyldig menneske gang på gang!!!

    23. Poenget til Isabel var enkelt og greit at man skal gjøre det man vil, og at andre skal akseptere det. Hvis drømmen til Isabel var å få ny nese, og alle leserne var imot det, så fulgte hun jo ikke strømmen? Da tok hun et selvstendig valg som de fleste i strømmen aldri hadde turt å ta. Drømmen trenger ikke nødvendigvis å være noe helt sinnsykt, folkens, det kan være stort og smått, som f eks å bli mer glad i seg selv. Husk at det er et ganske drastisk valg å ta, med mye smerte og rett og slett en stor risiko, så ikke se så lett på den dere! Og hva har nesa med innlegget å gjøre, egentlig? Jeg ble inspirert av innlegget og synes det var mye bedre enn mye annet Isabel har skrevet. Love and peace alle mann, ta dere litt candy og hold kjeft denne deilige lørdagskvelden <3

    24. Kan alle som kommenterer, begynne å skrive slik at man forstå hva som står der??
      Er så mange her som ikke klarer å skrive!! Totalt uforståelig å lese…

    25. hehe, om det er noen som følger strømmen så er det deg 😉 “alle” skal blogg om dagen, og alle blogger om det samme, så ja du følger strømmen og du stikker deg dessverre ikke ut.operasjoner er noe nesten annenhver jente gjør idag, så det er å følge strømmen det og.
      ikke noe ved deg gjør deg annerledes enn folk flest, og ikke noe ved meg gjør meg annerledes enn folk flest.
      å gå imot strømmen i 2016 må være å velge en helt annen livsstil enn folk flest. og ikke dokumentere det på bloggere eller lignende, da følger man jo strømmen igjen. men så lenge du er happy med å følge strømmen så go for it, og så lenge gro hansen nedi gaten er det, så good for her too.

    26. Hahaha, dette er jo så dumt ! Du følger jo strømmen mer enn noen andre 😂😂 … Kristin gjelsvik er et ekte menneske , med egne og ekte meninger. Hun mener det hun sier , sier det hun mener og er så gjennomført ekte og unik. Du er bare som alle andre . Virkelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg