slik kommer du deg over eksen!

Jeg har, i likhet med veldig mange andre, hatt kjærlighetsorg. Du vet den følelsen av at du ikke er god nok? At du febrilsk vil beholde din partner, men han vil gå videre? Vel, jeg har vært der, og det vil jeg tro at flere av mine lesere også har (eller er, for den saks skyld). Jeg tenkte å dele mine beste tips til hvordan å komme seg videre fra en breakup. For det må man jo før eller siden uansett, og jo fortere? Jo bedre!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

MINE BESTE TIPS

1. HOLD DEG TRAVEL. Hele tiden! Vær med venner, finn på ting, kom deg ut! Opplev litt nye saker. Si ja til hver eneste mulighet du blir tilbydd. Reise på en weekendtur? JA! Afterski i Hemsedal? JA! Filmkveld med jentene? JAJAJA!

2. TINDER. Jepp. Last ned appen! Kom deg ut på datingmarkedet igjen. Jeg skjønner at du gjerne ikke finner andre gutter interessante når man helst vil ha den du ikke kan få, men det hjelper. Tro meg – det hjelper. Man trenger ikke nødvendigvis jakte etter en ny kjæreste, men kom deg ut på en date eller to! Hvem vet hva det kan føre til? Tenk om Theodor på 26 år viser seg å være «the man of your dreams»?!

3. PARTY ON! For meg personlig er festing veldig, veldig gøy. Da får jeg tankene over på noe annet, og jeg koser meg glugg i hjel. Spesielt om jeg drar på vorspill med jentene, og vi alle sammen drar ut på byen og koser oss.

4. SEX. Det høres gjerne noe vulgært ut, men det er så jævlig sant. Kom deg ut og få deg nytt kjøtt. Man bruker ikke være så keen på andre på det viset, men.. «Get under someone to get over someone», helt enkelt.

5. NO CONTACT. Det dummeste man kan gjøre er å stalke, kontakte og treffe eksen rett etter et brudd. Da kan jeg love deg at det vil ta deg myeeee lengre tid enn nødvendig og komme seg videre. Slett han fra dine sosiale medier, slett hans nummer og prøv å ikke heng der du vet han bruker å være. 

23 kommentarer
    1. Jeg tror jeg forsto hintet ditt. “Afterski på hemsdal” der du skal i helgen selv? Det har skjedd noe mellom deg og pierre.. 😛 Håper det ordnet seg da. klemklem :*

    2. Var det et hint om at det er slutt mellom deg og Pierre? Tenker på “mørkt”-innlegget i går, og det med å dra på afterski i Hemsedal for å komme over et brudd. Du har jo akkurat skrevet at du skal på afterski i Hemsedal selv.

    3. Syns dette ble litt for kort, syns du kunne tatt med flere tips, som ikke kun trenger å basere seg på festing, alkohol og sex.

    4. Marthe: Det var isabels beste tips,og en del av hennes beste tips er kanskje festing, alkohol og sex? Du må forstå å respektere det når hun sier klart ifra at det er HENNES beste tips. 🙂

    5. Tusen takk for innlegget, trengte et slikt stykke å lese nå. Er selv 8 måneder siden jeg ble slutt med eksen, men vi har fortsatt kontakt og jeg klarer ikke komme over han, og klarer heller ikke la være å kontakte han eller svare når han kontakter meg. Føler ikke det er noen andre i hele verden jeg noen gang vill ha uansett hvor mye mer jeg fortjener, forferdelig følelse og savne noen så dypt hver eneste dag…

    6. Jeg ble sammen med en fyr i 9ende, som gikk på samme trinn som meg på samme skole. Vi holdt det gående i 5-6 måneder tror jeg, og han var den første jeg virkelig elsket. Og ja, det var kanskje tidlig å si det, men jeg elsket han. Da det hadde gått 5-6 måneder sa han at han ikke hadde følelser for meg lengre, og at det var en annen jente han hadde et øye for. Jeg ble helt knust og gråt kjempelenge. Jeg vil jo da si at jeg var veldig lita, så jeg visste ikke hvordan å håndtere det skikkelig da. Haha, jeg bodde i en liten leilighet med mamma, og stepappaen min hadde akkurat kommet inn i bildet på den tiden, og det var vanskelig å åpne seg for å bli kjent med noen nye. Derfor ville jeg ikke akkurat gråte foran dem og stefaren min da, synes det var veldig ekkelt.. Så jeg gikk ut i skogen å gråt. Og jeg gråt som faen. Det er kanskje litt teit å si at jeg gikk i skogen for å gråte, men det er faktisk tungt å tenke på den dag i dag også. Det var veldig tungt og sårende for meg. Jeg og kjæresten snakka fortsatt litt etter bruddet, og han sa han var glad i meg, og jeg merka jo at han ikke klarte å gi slipp på meg. Og jeg ville jo heller snakke litt med han enn ingenting, så jeg gikk jo med på alt.
      Og vi snakka veldig av og på. Den ene dagen sa han at han savna meg, og den andre dagen ga han ikke fra seg en lyd. Jeg ville jo snakke med han hver dag. Etter som tiden gikk ville han møte meg igjen, for at vi skulle snakke litt og få ordnet opp. Jeg husker jeg dro til han også satt vi å klemte hverandre og gråt. Det var veldig godt, og vi på en måte ordnet opp. Men det ga jo ikke slipp på mine følelser. Etter hvert ville han møtes igjen.. Og vi møttes jo selvfølgelig, jeg var jo desperat etter han, jeg gikk med på alt. Så hadde vi sex.. Og dagen etterpå sa han at vi ikke kunne møtes mer, og at vi ikke kunne fortsette sånn. Så ble jeg knust igjen, fordi jeg tenkte jo kanskje at han ville noe mere, siden han ga jo ikke helt slipp på meg. Litt senere spurte han om vi skulle være fuckfriends.. Og det gikk jo jeg med på. Jeg husker jeg gråt hver gang jeg kom hjem, og den ene gangen gråt jeg rett etter vi hadde hatt sex. Det var så tungt for meg å begrense min kjærlighet. For han ville jo ikke annet enn å ha sex. Men for meg var han jo min verden. Vi var fuckfriends ganske lenge, helt til han sa at det ikke funka mer. Jeg ble igjen veldig knust. Vi holdte litt kontakt etter det, og snakket som om ingenting hadde skjedd. Etterhvert skulle han begynne å møte venninnene mine, og spurte meg om det var greit osv. Jeg ble helt knust, men det skjønte han tydeligvis ikke. De møttes ikke da vel og merke. Ettersom at venninna mi faktisk er en ekte venninne <3 Så kuttet vi kontakt. Så fikk vi kontakt igjen. Husker jeg la ut et bilde på instagram da jeg skulle på ferie til spania, da skrev han til meg rett før jeg gikk inn på flyet, og jeg husker jeg bare satt å venta hele flyturen på å få kommet meg av og svart han. Han kontaktet meg alltid når jeg skulle noe, slik at han hadde kontroll på meg. Så mistet vi vel kontakt. Vi går på samme vgs, så jeg har jo sett han, og da er det heller ikke så lett å glemme.
      Nå går jeg andreåret på vgs, altså fire år etter vi var et par, og jeg tenker fortsatt på han. Jeg drømte sist om han i natt. Jeg gråter når jeg tenker på den tiden jeg gråt i skogen. Selv om jeg var ganske lita og uvitende sitter det fortsatt i meg enda. Jeg synes det er tungt å se han, se at han legger ut bilder på instagram osv. Og sånn skal det ikke være, hvertfall ikke når jeg har hatt kjæreste i et og et halvt år ;))) Det føles så ekkelt. Jeg elsker kjæresten min over alt på jord, men samtidig har jeg han andre fyren bak i hodet enda, til og med etter 4 år med av og på ''forhold''.
      Og vi har felles venner, som da vil si at vi har møttes noen ganger på fest. Og jeg blir som regel alltid alt for full, så jeg begynner å gråte når han snakker til meg. Han er alltid så søt mot meg. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke passa? Vi er helt samme person? Jeg angrer hvertfall på at jeg ikke var mer kostbar og fikk han til å jobbe litt mer for meg. For det var min første kjærlighet, og jeg var jo helt forelska. Jeg gikk med på alt, og gutter liker jo å ha litt motstand liksom, at de må jobbe for det liksom.. men jeg tenkte ikke helt da.. wish we could go back and re-do everything.....

    7. Ey Isabel. Forsiktig med å anbefale Tinder til leserne dine. Tinder er det nye markedet for misbruk, voldtekt og seksuell omgang med mindreårige. I see your point, men Tinder er ikke løsningen. For noen uker siden tok de en 64 år gammel mann for å ha kontakta og prøvd seg på 13-14 år gamle jenter. Fine tips, men det der var upassende. Tro meg, jeg har gått på MANGE smell der og det er IKKE noe unge lesere burde oppfatte som tips.

    8. Et annet tips er å ta deg tid til å sette deg ned og virkelig slippe ut alt av snørr og tårer. Det er lov å føle på ting, sette på The Notebook og spise is! Men man må passe på at følelsene ikke tar helt over 🙂

    9. Om noen av dere har Isabel Raad på snapchat, skjønner dere at Isabel og Pierre ikke har slått opp. Bra tips btw

    10. Ble dumpa for en uke siden, og alle disse tipsene har hjulpet masse!! har blitt invitert på middag med en kjempe hyggelig fyr fra tinder så det blir nok koooos

    11. Jeg er VELDIG sikker på at dette er et hint til Pierre at hvis han ikke skjerper seg så er det dette du gjør… Jeg tviler ikke på at Pierre er veldig forelsket i deg,men vil du noensinne stole 100% på han? Jeg har vært i forhold tidligere som har vært ganske likt hvor jeg ikke har følt at jeg kan stole på vedkomne,hatt en magefølelse som sier at det er noe som ikke stemmer og at ting er for godt til å være sant og magefølelsen har ALLTID stemt…. Du er så vakker,intelligent og suksessfull så du kan velge og vrake i hvem du vil så hvis du fortsetter å være usikker på Pierre burde du bare ende det før du blir for knyttet..
      jeg kastet bort så mye tid på menn jeg aldri burde stolt på som fikk meg til å føle at det var vanskelig å elske meg og få meg til å føle han var den eneste jeg kunne få (det var egentlig veldig langt fra sannheten fordi jeg hadde jo så draget egentlig…)
      Pierre forteller han er veldig sjalu på bloggen og menn som er veldig sjalu er ofte sjalu fordi de ikke engang stoler på seg selv…
      Jeg sier IKKE at jeg vet noe om deres forhold,men om han får deg til å føle at det er “vanskelig” å bli glad i deg og gjør deg usikker så kvitt deg med han og nyt livet ditt! Du har nok penger til å reise hvor som helst i verden og leve et spennende liv så nyt livet.
      Håper det står bra til med deg og at du får en fin tur på fjellet ❤️

    12. like greit å aldri få kjæreste for da slippe man å gå gjennom det og bare holde seg til å ha sex med folk

    13. Tusentakk. Jeg trengte dette veldig nå. Ble slutt mellom meg og kjæresten på onsdag og jeg sitte kun for meg selv og gjør ingenting annet enn og tenke og være lei meg og sint. Vi hadde det kjempe bra og vi var sammen i 3 år og 2 måneder imorgen ( påskeaften ). Vi har hatt oppturer og nedturer vi også som alle andre men at han mistet følelser for meg kom som er lite sjokk på meg da jeg ikke fikk noe forvarsel … Jeg trodde aldri det skulle ende sånn her.. Fikk bare en melding tidlig på dagen at han ville hente meg og snakke med meg og jeg tenkte det værste med en gang, såklart og håpet på og redde dette igjen ( holdt på og skje før ) men jeg fikk ikke komme til ord før han begynte og gråte og fortalte at dette var den værste dagen i hans liv og at han ikke ville være min mer… Vi gråt sammen i flere timer og etter noen timer hvor jeg fikk roet meg bittelitt begynte vi og pakke alle tingene jeg hadde hos han.. Vi gråt og vi gråt og det er noe av det jævligste jeg har vært med på i hele mitt liv.. Jeg var hans første og dette var hans første forhold. Jeg trodde vi skulle flytte ut sammen og at ting skulle bli bedre enn noen gang før men det rakk vi aldri… Mange av vennene mine mener at den gutten er den mest trofaste og lojale man kan få tak i og at han vil komme tilbake bare han får litt tid for seg selv. Jeg håper jo det skal skje men sliter fortsatt med og skjønne at ting er over mellom oss..
      Vi var på vårt 4 år sammen og vi har veldig mange gode minner og ting hvertfall jeg aldri kommer til og glemme.. og han var veldig glad i meg, det vet jeg men at dette skulle skje viste jeg ikke..
      Han sa til meg på onsdag når det hele skjedde at han ville ikke kjøre meg hjem før vi kunne skilles som venner. Han vil veldig gjerne ha kontakt og at vi skal være gode venner fremover og da tenker jeg at han ville aldri sagt det vis han ikke var glad i meg..(?) så vi ble enige om det. Men nå som det har gått 3 dager så har jeg ikke klart og la være og sende han meldinger og vi har snakket på kveldene i telefon og vi har hatt en fin tone de siste dagene, men det han er redd for er at det ikke kommer til og hjelpe meg og ha kontakt med han for han vil komme seg litt over dette og ikke sitte og tenke på dette fremover så han er redd for at vis vi har kontakt fremover – at det igjen ikke hjelper meg og komme over han, så han har sagt at vis jeg fortsatt sender masse meldinger og vil snakke med han masse og hele tiden så vil han heller kutte all kontakt for at vi skal komme oss over bruddet, og det sårer meg så sykt.. Men vi skulle gi det noen dager og vis det ikke bli bedre fra min side så ville han kutte all kontakt og det håper jeg virkelig ikke skjer så jeg må bare ikke sende han noe meldinger og bare vente til han vil snakke.. Men det er det som er problemet for meg – og gå fra over 3 år sammen og være sammen hver dag og snakke sammen hele tiden til og plutselig kutte ned på alt – virker som om at det skal gå fra alt til ingenting på noen timer.. men dette er ikke så lett for meg 🙁 Får håpe noen av tipsene hjelper og at jeg kan tenke på noe annet fremover selvom alle følelsene mine for han er der ennå og jeg elsker han over alt på jord…
      Skulle ønske jeg bare kunne starte alt fra dag 1 igjen…
      Håper noen skjønner meg og kanskje har opplevd noe av det samme og vil snakke med meg om det? 🙂 Hilsen en redd og lei seg 20 åring..

    14. drit deilig å få det nå. tenker syyykt på exen min. vi ble nettop venner igjen og det funker bra, men vær gang han sier noe med “crushen” sin, knuser noe inni meg og det tar flere timer å glemme. men nå har jeg nettop fått kontakt igjen med en jeg var liksom sammen med for et og et halvt år siden. og jeg føler meg sååå forelska i han. men vi møtes bare når vi er på hytta. men takk for tipsene. btw, dere er jævig dumme som tror dette har noe med pierre å gjøre. hahahahah smartinger

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg