Derfor liker jenter gutter som er “hard to get”

Han er douche. Han ignorerer deg. Han gjør deg forvirret.

Rekk opp en hånd alle som har vært forelsket i en slik gutt! Jeg slenger begge armene mine i været. Hvorfor er det egentlig sånn? Hvorfor blir vi besatt av disse guttene som er så forbanna «hard to get»? De er jo douchebags… Eller er de egentlig det? De leker med våres følelser, og de vet veldig godt hva de driver med. Det er et spill. Et følelsesladd spill.

Jeg tror at det som fenger oss ved disse type gutter er at vi må jobbe. Vi må jobbe for det vi eventuelt vil ha. Gutten serverer ikke seg selv på et sølvfat, tvert i mot. Han spiller vanskelig. For min del er det spennende. Dersom jeg er keen på en fyr, og han er like keen tilbake, blir det fort kjedelig. Jeg vil jobbe! Jeg vil ikke ha noe alle andre kan få. Jeg vil ikke ha han som er lett på tråden.

Slik var det med Pierre også. Han var veldig htg i starten, spesielt da vi møttes for første gang. Jeg husker det som om det var i går. Han satt å holdt rundt to jenter på hotellet, dagen etter vi hadde kranglet. Dette for å få min oppmerksomhet, og for å vise at han “ikke brydde seg”, selv om han kanskje egentlig gjorde det. Men han oppnådde det han ønsket – jeg ble sjalu. Jævlig sjalu! Og det førte til at jeg ville ha han enda mer.

Jeg tror at det grunner i det at det er gøy med spenning. I tillegg er mange av oss jenter slik at vi veldig gjerne vil ha det vi ikke kan få. Sistnevnte tror jeg er hovedgrunnen til at vi blir så crazy in love med denne typen av gutt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21 kommentarer
    1. Absolutt helt uenig, faller ikke for sånne gutter. Litt dumt at du sprer sånne budskap at det er slik gutter burde være, når mange jenter tolker det som en som ikke er interessert

    2. Ikke så uvanlig å ha et slikt umodent følelsesliv når man er ung. Verre er det å ha det slik som voksen – vanskelig å få stabile, nære forhold.

    3. Du burde se fillmen he’s just not into you 😉 vil en fyr ha deg, da ringer han, han tar kontakt og får det til å skje. Om du må sitte og vente på at han skal ringe og han spiller ikke hard to get. Vi damer må skjønne at det bare er så simpelt. Når man vokser opp og begynner å se etter en ektemann og fremtidig far til sine barn slutter man å løpe etter fuckboys.

    4. Nyydelig header du har fått deg! Må bare si at øynene dine er så utrolig vakre. Oser godhet ❤️ Håper du får en fantastisk dag!

    5. Så du ville egentlig ha han lenge før han og Martine ble sammen? Helt siden da liksom? Da var vel du en falsk veninne? Men nok om det, dere passer bedre sammen da… Men du tapte et vennskap..:( men i krig og kjærlighet er jo alt lov;)

    6. Helt uenig! Jeg vil ha en gutt som viser at han vil ha meg. En som bryr seg om meg og ikke holder på med et jævla idiotisk “spill.” Synes det er dumt at du skriver et innlegg som dette når “goodboys” tror at de må være “badboys” å leke med jenters følelser for å få dem. Jeg vil heller ha en omtenksom kjæreste enn en som prøver å få meg sjalu.

    7. Svigerinna di sarien OVERKJØRTE deg på bloggen sin😂 Dør1-0, hadde det blitt fight mellom dere nå, så hadde Sophie Elise, kristin og alle backet hun.

    8. Veldig uenig. Sånt som det der er man vel ferdig med i en alder av 22? Jeg selv ser etter en som kan vise meg at han genuint er interessert, og gjør en innsats for å vise det. Er enig med dem over her at det blir litt dumt å gi gutter det inntrykket av at de må spille “hard to get” for å få jenters oppmerksomhet. På meg funker det hvertfall ekstremt dårlig og gjør at jeg minster all interesse.
      Å holde på med noen skal være en fin ting, ikke et spill og noe man skal bli sliten av.. 🙂

    9. Helt enig! Liker en gutt kjempegodt, og tror han liker meg og. Det eneste problemet med det er at ingen av oss “tør” å ta initiativ. Han er veldig en sånn “cool boy” type. Men håper at det kanskje blir noe i framtiden (helst før neste skoleball, det hadde vært så koselig).

    10. Jeg er HELT enig med deg ass. De fleste jentene jeg kjenner er helt enig i det der as, og JA, det er mange jenter 😉
      Hard to get gutter er jo såå tiltrukkende🙏🏼😍

    11. Kanskje du kan hjelpe meg med noe… Min nåværende ex som eg holdt på ned i hele 3 år før vi ble sammen og var sammen i 2 og ett halvt år for så og vere av og på i no snart 6 år. Det har alltid vert meg og han, og det er alltid vi to som ender opp igjen sammen. Greien er at han driver å har sex med typ alle jenter, og gjør egentlig som han vil.. Det er aldri noe mer enn ett ons med disse jentene og det er alltid meg han kommer krypende tilbake til.. Uansett hvor hardt eg prøver å ikke ta dette menneske tilbake så klarer han alltid å lure seg tilbake på ett vis.. Og eg er kjempe lei, rett og slett drit lei av å bli såra av han eg elsker mer enn noe i 5 år tilsammen no. Intilegg til at han mener at eg skal syns det er greit at han har sex me flere folk så får ikke jeg lov å røre noen andre… Ikke at eg har lyst til det, tvert i mot egentlig men ja, det er ikke slik det skal være…
      Hvordan skal jeg komme meg vekk i fra han her? Eg har prøvd i 4 år uten å lykkes.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg