Det tærer på forholdet vårt…

I dag fikk jeg en ordentlig reality-check…

Jeg har blitt helt ekstrem når det kommer til all elektronikk. Jeg snakker Mac, mobilen, kamera. Uansett hva jeg har for meg, sitter jeg med noe klistret foran trynet. Er det ikke Instagram, er det bloggen. Er det ikke bloggen, er det kameraet. Jeg sitter konstant å surfer på sosiale medier, eller så dokumenterer jeg. Det begynner å bli fryktelig slitsomt for de rundt meg. Spesielt for familien min. Jeg er ikke hjemme på besøk så alt for ofte, helt enkelt fordi at jeg er såpass travel hele tiden og må løpe fra A til B døgnet rundt. Og så er jeg jo ofte på reis. Når jeg da endelig er hjemom, hadde det jo vært hyggelig å faktisk omgås, og være 100% tilstede. Istedenfor tar jeg meg selv i å si “hæ?” opptil flere ganger, fordi at jeg ikke får med meg hva mamma sa på grunn av at min oppmerksomhet var rettet til Instagram.

Det er ikke OK, ikke i det hele tatt. Det er pinlig, og det er ekstremt dårlig av meg. Jeg må begynne å ta tak i meg selv, og innse at internett-verden ikke skal komme på bekostning av mitt forhold til de rundt meg, som virkelig betyr alt for meg. Jeg føler at det begynner å gå utover forholdet mitt til familien min, spesielt. Mamma påpeker det ofte, og Gud så dårlig samvittighet jeg får da. Hun er tusen millioner ganger viktigere enn snapchat-storyen til Ola Nordmann.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10 kommentarer
    1. Er du oppvokst i Stavanger? Eller i Oslo? Lurer på det siden du snakker Stavangerdialekt og moren din og søsknene dine snakker østlandsdialekt? Kan du lage et innlegg om hvor du har bodd og slikt i oppveksten?

    2. Tror det er mange som har det sånn i dagens samfunn! Altså man skal ha med seg alt som skjer hele tiden, man må kanskje bare legge bort alt som heter elektronikk av og til når man er sammen med venner og familie <3 Forsøk i alle fall <3

    3. Ååå æ e gla æ ikje har sossiale-media kjenne æ.. slæpp og tænke på media, kun de som står mæ nær 🙂 E bare og slætte snap, ingen træng det 🙂 familie e viktigst!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg