Sannheten om bloggbransjen

Vet dere, jeg hadde aldri trodd at min blogg skulle bli så stor, ei heller at jeg kom til å bli signert og skrive kontrakt med Norges største mediehus, Nettavisen/Side2. Det er fortsatt helt surrealistisk for meg. 

Dette med blogg er ikke bare bare. Langt i fra, det er utrolig mye jobb, og det kan være ganske krevende til tider. For tenk hvor mange bloggidéer jeg må komme på hver eneste dag? Hjernen min går på høygir døgnet rundt, og alt jeg tenker er blogg, blogg og atter blogg. 

Jeg føler et stort press. Jeg vil jo prestere! Jeg vil gi dere interessante og gode innlegg. Ikke bare innlegg om hva jeg har spist til frokost, eller hva jeg har på meg. Jeg vil åpne meg, og jeg vil skrive om saker som jeg brenner for. Og her blir det problematisk for meg… Jeg er en jente med veldig mange, sterke meninger og jeg er aldri redd for å skrike dem ut. Men av en eller annen grunn holder jeg litt tilbake når det kommer til å skrive om de her på bloggen. Det tror jeg kommer av at alt jeg skriver her, blir lest av 30.000-40.000 mennesker. Det er jo en hel konsert! Ha ha. Og det er skummelt i blant. Vi er alle forskjellige, og vi har alle forskjellige meninger og dermed vil “meningsinnlegg” få en del kritikk. 

Det ser nok veldig lett ut for andre, dette med blogg. Det er jo bare til å sette seg ned og skrive to setninger og legge til et par bilder? Sannheten er at nei, det er det ikke. Noen innlegg er så enkle, det har dere rett i, men det er langt i fra slik det er mesteparten av tiden. Man skal måtte levere bra innhold som fenger leserne, og som gjør at du vil klikke deg inn her igjen hver eneste dag. Og det? Det er ikke bare bare, skal jeg si deg.

17 kommentarer
    1. Kan du skrive litt om fargelinsene du bruker? Eller om hvordan du holder deg så tynn da du ikke trener spesielt mye

    2. Det er jo bare til å komme med en syk overskrift og at innlegget ikke handler en drit med overskriften å gjøre. Sånn som det er blandt mange bloggere om dagen.

    3. d eeneste du skriver om er jo om pierre, hva du bruker penger på, reiser, mote og skjønnhet og tips. det går liksom om og om igjen, så du er ikke så veldig kreativ.

    4. Hei Isabel! Jeg har et godt forslag til deg!
      Hvis du virkelig vil skrive noe som interesserer leserne dine er det jo bare å høre på hva de spør om. Jeg har flere ganger sett lesere kommentere på om du kan fortelle litt om bakgrunnen din? Hvorfor har du vokst opp i fosterfamilie/ hvorfor har du ikke kontakt med dem nå / har du hatt noe kontakt med faren din / hva er situasjonen med storesøsteren din / hvorfor kom foreldrene dine til norge? Har du bodd hele livet ditt i Norge eller kom du som liten/ hvorfor byttet du navn til Isabel=
      Du har jo en utrolig interessant historie bak deg, så du hvis du virkelig vil engasjere leserne i noe litt dypere enn billige klær og under middels fine hotellrom så er det kanskje med deg selv du skal starte? 🙂

    5. Du hadde jo fått en mye mer ekte blogg med reel kontakt med oss lesere om du hadde meningsfylt innhold og tematikk som kan engasjere og skape samtaler mellom deg og oss som lesere. Det har blitt veldig veldig tydelig i det siste at du mangler innhold og derfor velger å “vri” og provosere frem overskrifter som ikke stemmer overens med det du skriver på bloggen i det hele tatt. Skjønner du vil skape klikk, men du skaper jo ikke et ekte forhold til oss lesere når du lurer oss inn på bloggen gjennom overdrevne overskrifter. Men spørs hvordan blogg du vil ha da, vil du tjene masse penger og fortelle om klær, sminke, kjæresten din og fest uten noen dybde så gjør du jo det. Men det er en overfladisk blogg som ikke vil vare i lengden. Det er forhold med leserne, ekthet og tillit som gir en langsiktig å god blogg. Jeg syntes hvertfall det er mye mer spennende, og kjenner meg lei av at du lurer oss inn med overskrifter, blogg helle en gang om dagen med skikkelig innhold en å blogge for å blogge.

    6. Hadde faktisk ikke tatt meg mye tid å komme opp med flere innlegg om dagen på samme nivå som det du leverer. Noen har vel bare lettere for å tenke kjapt og effektivt enn andre.
      Jeg vet akkurat hva haterne nå vil si:”Hvorfor er ikke du en kjent blogger da liksom?” Helt enkelt fordi jeg aldri har vært med på Paradise Hotel + utroskap/trekantdrama etterpå. Isabel hadde helt åpenbart ikke klart å slå gjennom som blogger hvis hun aldri hadde vært med på PH. Og det er ingen bragd å ha vært med i PH. Hard jobbing er når du blir en kjent blogger utfra ingenting, som f.eks Sophie Elise og Pappahjerte. Mange blogger blir lest bare fordi person bak er kjent fra før. Hvem i huleste hadde giddet å lese bloggen til f.eks John Arne Riise ellers?

    7. Nå skal det sies at hadde du startet på bunnen med bloggen uten å ha vært på tv eller noe så hadde du nok neppe hatt den suksessen du har nå. Så du fikk jo god hjelp av bl.a paradise hotel .. (og dramaet som Martine satt igang :P)
      Men det er jo bare supert! Håper du fortsetter å holde deg på toppen:) Det er jo ikke bare å komme på toppen men det er jo også det å holde seg der uten at folk mister interessen og det har du klart:D

    8. Jeg tror folk flest leser bloggen din fordi du er kjent, ikke fordi du er en suuppeeerflink blogger, du har ofte skrivefeil osv og innleggene dine er jo bare op hva du gjør, reiser osv… Men liker fortsatt bloggen din veldig godt (y)

    9. Grunnen til at det er gøy å lese bloggen din, er fordi det er underholdende å se hvor dumme folk er, og hvordan du tør å formidle ting å skrive på den barnslige måten du gjør.. Det er som å lese tekster jeg skrev på ungdomsskolen 🙂

    10. Den eneste grunnen til at bloggen din er kjent er din deltalgelse i PH og trekantdramaet som oppsto i etterkant. Bloggen din er ikke unik, men PH + trekantdrama gjorde deg relativt kjent så derfor har du fått en ganske stor leserskare.
      I motsetning til hva mange sier så syntes jeg du var ganske smart som startet blogging etter PH og dramaet. Du tjener jo mer en leger og advokater til sammen, og siden du er kjent trenger du ikke veldig bra innhold i dine innlegg! Jeg vil si credz til deg og fortsett hva du driver med; drit i hva folk sier om hva du gjorde for å bli i bloggtoppen for du tjener sikkert 10x mer enn dem pluss at du drar på ferie oftere enn ola nordmann skifter sokker.
      Men at blogging er en hard jobb er bare bullshit haha, og det vet du nok 😉 “Provoserende” innlegg = flere lesere. Du trenger ikke å stå opp 0630 for å rekke jobben, komme hjem 1630 for lage middag for så å kollapse på sofaen. Du har ingen alarmklokke og bestiller sikkert mat hver dag. Igjen credz til deg!
      Du har skutt gullfuglen i livet så vær evig takknemlig. Drit i hva folk sier, fortsett med det du gjør 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg