GLADNYHET!

Okei, dere! Etter responsen på innlegget om innkjøpsvideo, har jeg forstått at det er noe majoriteten ønsker seg. Dermed blir det en lang video til dere hvor jeg viser litt av innkjøpet. Det har seg sånn at jeg reiser i morgen, og derfor blir det vanskelig å få tatt med alt jeg har kjøpt. Med andre ord blir jeg nødt til å filme den videoen mens jeg er bortreist, og da blir jeg å ta med meg mine favoritter fra Londonturen. Så kanskje vi kan kalle det en favourites-from-london-haul? Ha ha! Jeg setter alltid deres ønsker høyt, så da får jeg gjøre det selv om jeg er bortreist. Håper det høres bra ut for dere? 🙂 

Jeg var litt kritisk til det hele før jeg la ut det innlegget, rett og slett fordi at jeg fikk så mye kritikk da jeg la ut bilder av innkjøpene. Jeg synes det er usedvanlig merkelig at noen reagerer så sterkt, når det faktisk er ganske normalt, vil jeg si, å shoppe litt store mengder om man har planlagt en shoppingtur til selveste London. Jeg svidde av akkurat samme sum da jeg var der for to-tre år siden, og la ut bilde da også. Ingen reagerte på den tiden, men nå plutselig er jeg kvalm og overfladisk. Livet som offentlig, dere. Det er ikke lett å gjøre alle fornøyde ass! He he.

Dette innlegget treffer spikeren på hodet. Jeg kunne ikke vært mer enig. Hele dette opplegget provoserer meg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

33 kommentarer
    1. Hvorfor ikke ta seg god tid til det istedenfor å gjøre det når du har det travelt? Vil heller ha kvalitet altså… Eller er det fordi du bare skal vise det dyreste og ikke det billige? Ikke alt trenger å være overfladisk

    2. Skjønner at folk reagerer på overforbruk, både med tanke på miljø og menneskene som lager de klærne. Tror det har blitt mer fokus på det nå enn før, men selvsagt er det fortsatt ikke greit å gå til heller overfladiske personangrep. Hadde selvsagt likt å sett deg snakke litt om etiske klær eller hvordan spise mer miljøvennlig, men veien å gå er vel ikke gjennom drittslenging..

    3. Hvordan kan du ikke se at leppene dine nå er altfor store? Ville du ikke satt pris på om noen sa ifra?

    4. Kanskje folk er misunnelig på at du kan kjøpe mye ting og dyre ting kanskje,men syns det er fint for deg at du unner deg ting,samme hva det er 🙂

    5. Kjære Isabel, du er sikkert drittlei alle som vet bedre angående utseendet ditt enn deg selv, men leppene dine er i aller største laget nå. Jeg ville bare si ifra, i tilfelle du faktisk ikke var klar over det selv.

    6. Har du fått større lepper og mørkere hår? For meg som er “publikum” vil jeg bare være ærlig for jeg digger deg. Jeg syntes den svartfargen ble for mørk svarttone for deg, og leppene ser ekstremt store ut nå? Håper det er ok å være ærlig 🙂

    7. Man ser det desverre ikke selv når leppene blir for store; det er helt okei! Alt ‘in this world is okey’ når man tenker på dagens samfunn. Så la voksne kvinner lære av sine feil før unge 20 åringer uten råd i det hele tatt gi henne en leksjon på hva som er ‘for store lepper’ – det finner hun vel brått ut selv 🙂

    8. For all del, kjøp alt du vil. Du har penger til det som du har tjent selv. Jeg skjønner det er irriterende med alle som sier du burde gjort noe for verden osv.. Men det folk blir provosert av er at du filmer kvitteringer i noe som fremstår som et forsøk på å flashe eller vise deg frem. Se på meg, så mye har jeg brukt. Du får også søstern din til å vifte med tusenlapper. Og JA, stikk deg frem, vær stolt av deg selv. Blogging er også en jobb, men BE HUMBLE. Det er en kjent sak at økonomi er et tema man ikke burde diskutere, da det er umulig å ikke tråkke andre på tærne. Du kan vise frem alt du har kjøpt og være fin på bloggen uten å måtte stemple beløpet du har brukt i trynet på folk.
      Du hadde ikke tatt med kvitteringen på skolen, gått frem på tavla og sagt “SE HER DA DERE, mihi”. Du hadde i så fall fått reaksjoner og folk hadde blitt provosert.

    9. Pierre sin blogg er egentlig ganske god og jeg har lyst til å lese den,det er bare det at den er på svensk…. Pierre var med på paradise hotel norge og er derfor “kjent” i norge. Han hadde nok hatt mange flere lesere om han skreiv på norsk eller hvert fall engelsk 🙂 det er lettere å forstå enn svensk

    10. “Gladnyhet” ? Åsså skriver du ingenting om den.
      Slutt å lag overskrifter der du lurer leserne dine. Blir så lei av det du skriver! Syns innlegget til Ariel passet deg veldig bra!

    11. Ingunn: Det er jo en gladnyhet for mine lesere, at det blir innkjøpsvideo? Jeg vet ikke om du er en fast leser her inne, men mest sannsynlig ikke dersom du ikke skjønte det 🙂 Jeg skrev et innlegg for to dager siden hvor jeg skrev at jeg egentlig ikke tenkte å lage, men da fikk jeg over 80 kommentarer av leserne mine om at det ønsket de. Ergo – gladnyhet at det blir innkjøpsvideo! 🙂

    12. Anonym: Vet du, kvitteringen kom ikke på snapchat før dagen etter innlegget, og da hadde alle allerede reagert på det viset. Så kvitteringen har i grunn ingenting med saken å gjøre – det gjorde jeg i etterkant kun for å irritere disse kritikerne enda litt til :):):)

    13. Du ligner ikke på Kim i det hele tatt, du ligner på en blanding av Aylar Lie og Frida fra “Frida med hjertet i hånden”.

    14. Men halloo, jeg tenkte først at det var syke overfladisk å handle for så jævla mye penger, men når man tenker seg faktisk om så er det jo ikke det! Greit du handla for sikkert 30k +, men du fikk jo ganske så mye for pengene. Så hvorfor skriker folk så høyt om det og ikke når en toppblogger kjøper en veske til 30k +? Latterlig egentlig, i bunn å grunn så er penger penger, hvordan man bruker dem er opp til hver enkelt, noen kjøper jævlig dyre vesker, noen biler på kredit og andre klær med penger de har. Ser ikke noe feil i det, men skjønner at folk reagerer for de selv ikke har råd til dette, men what so ever, hadde jeg kunnet handlet for så mye hadde jeg selvfølgelig gjort det selv 🙂 pusspuss

    15. ALTSÅ…Å si at man skal gå i klesskapet sitt å legge alle klærne ut på senga, også ser man at man har like mye klær selv… er det helt mørkt eller?! det er jo over hodet ikke det samme! verdens mest elendige sammenligning! Hvis jeg gjør det så ja, jeg dekker senga , men da er det også ALLE klærne mine som jeg har kjøpt meg i løpet av til sammen 4-5 år! Det du hadde på senga var innkjøp for 1 dag og det er HØYST sannsynlig at du hadde et rimelig fult skap hjemme også. Og at du var så flink som solgte “gamle” klær for en billig penge å greier… Det er ikke normalt å bytte ut garderoben flere ganger i året frøken! IKKE normalt. Det klesforbruket ditt er ikke normalt og ja, du driver en “moteblogg”, men hvis du tenker på hvor uendelig mye klær du har så er det jaggu ikke mange av de antrekkene vi får se noe av i forhold til hvor mye du har!

    16. Så du hadde kun de klærne du sto og gikk i helt til du fikk handlet ? Tror din og min mening av ordet “tomt” er ti vidt forskjellige ting . Og om så så så gjør det ikke dette noe bedre alikevel .

    17. Ja, kanskje er det normalt å bruke masse penger på shopping når man er i London… Et annet spørsmål er om det burde være slik. Jeg syns alle burde være bevisst på forbruket sitt, både mtp miljøet og de arbeidsforholdene som mange av de menneskene som lager disse klærne har. Dette er ment som konstruktiv kritikk, og absolutt ikke noe angrep på deg som person. Jeg skulle bare ønsket at flere ville fokusert på dette, i stedet for å fronte og “oppmuntre” til et sånt forbruk.

    18. Ganske normalt å shoppe store mengder i selveste London?? Nei dessverre, det er ikke sånn for oss alle. 🙁 Jeg kan ikke en gang reise til London, og nå reiser du igjen? Granca, London og … Det er ikke sånn for oss alle Isabel. Du sier du blir provosert, og synes ikke det gjør noen ting å “svi av” 30-40 tusen. Men vi andre kan ikke det, skjønner du ikke at vi blir provosert også! Men jeg orker seriøst ikke å lese denne bloggen mer, noe mer materialistisk må jeg lete lenge etter. Ha det! 🙂

    19. Gii dere for faaen, irriterende å lese så mye teite og urelevante kommentarer! Hvis dere ikke har noe fint å si, så ikke si det. 😉

    20. Herre min tid folkens!
      Skal dere kun kommentere for å slenge dritt, kan dere la være!
      Jeg liker bloggen din og koser meg med innleggene dine hver gang 🙂
      Selvfølgelig kan du jo handle mye når du er i London:) hadde jeg også gjort! Moro med shopping! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg