Dette reddet vårt forhold

SJALUSI ER GIFTEN

Slutt å vær sjalu! Jeg har slitt mye med dette tidligere, spesielt i starten av forholdet vårt. Jeg ble sjalusi, og skikkelig eiesyk. Det var trolig slik på grunn av at tilliten var så og si ikke eksisterende på den tiden. Da blir det veldig fort gjort å bli usikker, og kanskje tro at partneren er shady, selv om det ikke er tilfelle. Heldigvis har tilliten vokst, og jeg er ekstremt sikker på Pierre, og på forholdet vårt generelt.

Å KJENNE PÅ SAVNET

En spesifikk ting som er veldig viktig i et forhold, i følge meg, er å ha litt tid fra hverandre. Det trenger ikke være ofte eller over lang periode, men litt innimellom. Jeg prater om den tiden man tilbringer med venner, og kanskje familie. Jentetur, shopping, café-date – you name it. Det er alltid like godt å se hverandre igjen etter litt tid borte, og man virkelig har tenkt “faen, nå savner jeg h*n!”.

ROLIGE OMSTENDIGHETER

Alle par krangler. Uansett hvilket forhold det er snakk om, oppstår det uenigheter og krangler. Jeg og P har begge et enormt temperament, og når vi først går i strupen på hverandre kan det fort bli noe… hissig. Vi har funnet ut at det beste er å la den andre roe seg ned, puste inn, telle til 10 før vi ordner opp.  Da er det mye lettere å komme til enighet, og se situasjonen fra den andres perspektiv også.

DET LILLE EKSTRA

Hverdagen kan fort bli tatt for givet, og det samme kan kjærligheten. Man jobber, spiser middag, ser på TV og legger seg sammen. Vi er veldig flinke til å piffe det opp! Vi gjør småting for hverandre hele tiden, og passer på å glede den andre. Det behøver ikke være all verden – kanskje at du disker frem favorittmåltidet hans når dere egentlig har avtalt å spise din favoritt? Hjemme hos oss går det mest i sånne små, søte greier, men også større som for eksempel reiser. 

KOMMUNIKASJON

Prat sammen! For guds skyld, he he. Ingen er tankelesere, den andre kan ikke vite at du kanskje misliker eller irriterer deg over noe dersom du ikke snakker ut om det. Man kan virkelig aldri prate for mye sammen – heller for mye, enn for lite.

13 kommentarer
    1. Mange fine punkter her! Meg å min kjæreste er veldig flinke til mye av dette, men et forhold på jo pleies underveis, ingenting kommer gratis! Hahah. Klem til deg isabel<3

    2. Dette er virkelig gode råd! Jeg var selv veldig sjalu i starten av forholdet med kjæresten min, ettersom min forrige kjæreste var utro mot meg flere ganger bak ryggen min. Men jeg måtte bare si til meg selv at de ikke var samme person, og jeg kunne ikke straffe min nåværende kjæreste for hva eksen min gjorde! Jeg har også veldig stort temperament slik som du og Pierre, men heldigvis er kjæresten min veldig tålmodig og gir meg litt tid når jeg hisser meg opp. Som regel kommer jeg tilbake med halen mellom beina og unnskylder når jeg innser at det egentlig ikke var nødvendig å hisse seg sånn opp, hehe 😉 Håper du har en fin dag Isabel, kos deg i pinsen! 🙂

    3. Gode råd!
      Jeg lurer på om du kan legge ut “før-og-etter-bilde” av hele deg, fra før operasjoner og etter. Hadde vært spennende
      Ha en fin dag videre!

    4. gode råd, dette! har selv venninner som heller prater med sine venninner enn sin egen kjæreste når noe er galt i parforholdet, noe som i mine øyne blir helt feil! for det første har ingen andre noe med hvordan parforholdet går, og for det andre kan man ikke ordne opp i noe, få svar på noe eller forbedre noe som ikke blir snakket om seg imellom!

    5. Halo, jeg lurte på hva er din mening om den nye serien sweatshop?? hva tenker du om at de som syr klærne våres får 3 kr i timen? Støtter du H&M? Og hva mener du generelt om klesindustrien idag?

    6. Hei kan ikke du ha videblogg snart ? Sammen med Pierre . Dere kan ha spørsmålsrunde eller andre morsomme videoblogger ?savner videobloggene dine og ser nesten daglig på de gamle videbloggene dine .

    7. Takk takk takk for dette innlegget. Jeg trengte virkelig en påmindelse om at kjæresten ikke bare skal bli tatt for gitt. Han skal bli satt pris på og man må kunne vise han det av og til at du virkelig setter pris på han❤️ Takk takk takk isabell

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg