NÅ KAN JEG ANMELDE STALKEREN

Jiiippiiii!

Revolusjon, dere. Nå er det lovlig å anmelde stalkere! Det var jammen på tide at det er blitt straffbart. Jeg mener, hvorfor i alle dager skal det være OK å trenge deg innpå fremmede? Hvordan kan det være innafor å trakassere et annet menneske? Er det ikke slik at man skal ha privatliv og kunne forby ukjente å oppsøke deg? For meg er det helt sykt at det ikke har blitt ulovlig før nå.

Kjapp story:

Jeg har heldigvis ikke opplevd stalkers på et ekstremt nivå, og det er jeg så takknemlig for. Men, jeg har selvsagt opplevd noe. Det er en fyr som konstant spammer meg på Facebook. Det går i meldinger som gjør meg ganske ukomfortabel, typ “hvor i Oslo bor du, jeg vil komme hjem til deg”. Når han ikke får svar på messenger, har han nå gått over til å spamme meg på mailen. Vi snakker ikke en mail i måneden liksom, vi snakker flere daglig. Heldigvis har ikke denne personen oppsøkt meg mer enn som så, men bare det der har fått meg til å føle ubehag. Samtidig lurer jeg på hva som er innafor og ikke? Det kan jo hende at han bare er en hyggelig fyr, som kanskje ikke har sosiale antenner på plass. Eller så kan det være at han faktisk er en creep – det vet jo ikke jeg.

Det finnes veldig mange drøye historier om dette, og derfor synes jeg at det er helt supert at det endelig har blitt en lov som sier at dette er forbudt. Les saken her.

37 kommentarer
    1. Det er kjempe bra at det har kommet en ny lov om dette. Håper han gir seg snart så du kan være i fred. Det kan ikke være mye gøy å ha det sånn. Håper alt går bra med Pierre også 😀

    2. Flere meldinger daglig?
      Tror du bommet ganske mye der, for på bilde ser d ut som om d var en gang i måneden..
      Fyfaen som du overdriver..

    3. Hvis du skal anmelde forholdet er det kun de overtredelsene som har skjedd etter vedtaksdato som kan anmeldes, dette følger bla av grunnloven om at ingen lov skal ha tilbakevirkende kraft og at ingen kan dømmes uten hjemmel i lov. Altså kan ikke vedkommende straffes for lovbrudd begått før det ble ulovlig. Videre er det tvilsomt at det du viser i innlegget vil omfattes av det nye straffebudet, da dette er svært mildt. Eskalerer det derimot er det som sagt kun det som er gjort etter vedtaksdatoen som vedkommende kan straffes for.

    4. Syns litt synd på fyren. Hvorfor ikke bare blokkere facebook-brukeren hans + mailen. Jeg tror han hadde skjønt poenget til slutt hvis du gjorde det! 🙂

    5. politiet kommer neppe til å gjøre noe med saken 😛 er ikke værre en å blokke han:P
      har anmeldt en som overfalt meg og kvelte meg og senere så la denne personen meg ut på nettsider å skulle få folk til å ta meg.. å gjett hva politiet gjorde ikke en dritt.. å her er det snakk om en som spammer mailen din som er en helt normal ting så hadde ikke gidde å tatt brye å gå ned til politiet 😛

    6. Blokkér han og så er det mest sannsynlig over. Synes du har en lei tendens til å overdrive.
      Mail og messenger “stalking en vel ikke det verste.(og godt er det,for det er ingen som har rett til å stalke andre) men synes dette virket nokså harmløst.
      Hadde denne personen oppsøkt deg eller tlf terrorisert så er ting litt anderledes.

    7. Anonym: Er vel ikke akkurat normalt å spamme mailen til folk. Creepy er det. Unormal oppførsel. Avvikende adferd. Anmelder man det, er det ihvertfall registrert og personen blir ihvertfall registrert hos politiet. Skulle det skje mer, har de det som tidligere har skjedd der. Bedre enn å ikke gjøre noe ihvertfall. Og dere, hva vet vi om hvor mange stalkermail og div. Isabella får. Hun viser jo bare en liten bit her. Ja, klart hun kan blokkere, men uansett er dette unormal oppførsel av folk. Creepy.

    8. Det spiller egentlig ikke en rolle om at dere tenker ” nei, hun blir ikke stalket! Det der ikke stalking” det som spiller en rolle er at hun faktisk blir ukomfortabel av det, og ja hun kan blokke han! Men det var ikke budskapet i dette inlegget, så slutt å ver så butthurt og la Isabel få få frem meningen sin om hva som faktisk var budskapet med dette blogg inlegget, og slutt å døm før dere vet hele historien!

    9. Hærregud folk.. at det går ant og kommentere sånner her ting på et innlægg.. har dåkker aldri tænkt og slutte !?

    10. Hei, lurer på en ting. Har du fjernet fett fra lår og plassert til din nye rumpe eller er det implantater? Kan du skrive et innlegg om det ? 🙂 Ser du har fått litt smalere lår og mye mindre gap . 🙂

    11. Du burde kansje ikke bruke ordet at du har blitt stalket, for jeg vet hvordan det er og det e i minste grad du har blitt det. Og du sier i andre komentarer at du mente bare at det va blitt straffbart men du kunne heller latt vert og skive om denne personen som sender meldinger..

    12. Slutt å kommentere for helvete hvis alt er så fuckings irriterende for dere! Slutt å les bloggen hvis dere kun har dritt å slenge!i hvert eneste innlegg slenger en eller annnen kun dritt, hvorfor kaster dere bort tiden føcka jævler! Men beste av alt er at hun gir blaffen i alt det dere haters sier! Stå på Isabel❤

    13. MY: ikke normalt? vet du hvor mange desperate folk det finnes der ute? har 8-10 stykker som driver å spammer meg på diverse nettsider å jeg er en nobody. og der er ikke værre enn å blokke folk så pleier dem å slutte.. men begynner de å henge forran huset ditt osv.. så kan man begynne å snakke om hvor alvorlig det begynner å bli

    14. Her syntes jeg Isabell at det blir feil å kalle dette stalking.. Hvem har ikke opplevd en rar mann Fks som har skrevet til en på Facebook noen ganger.. Hadde denne mannen begynt å trakassere, fulgt etter deg eller vært veldig plagsom åå meldinger ja, men her har han skrevet 4 meldinger om hvor du bor, tror heller han har lite sosial intelligens enn være stalker! Da foreslår jeg du trykker på blokker 😉 dette blir for tamt å kunne anmelde!! Og stalker er han ikke!! Ikke av dette lille der…

    15. Virker som at personen som hær vises som eksempel er 11 år tbh. Veldig dårlige norsk Iallefall. Kan være en liten gutt/jente som vil møte deg, vettu.

    16. “Nå er det lovlig å anmelde stalkere!” Visste ikke at det hadde vært ulovlig, jammen bra du kan opplyse om sånt 🙂

    17. Nå synes jeg du overdriver Isabell, det her er så vidt stalking. Politiet kommer neppe til å gjøre noe mee dette.

    18. Han spør om å møte dere begge, høres ut som en 13 årig paradisefan spør du meg! Dette er ikke stalking!

    19. Har hatt to ekle stalkere som sende meg meldinger flere ganger i uken, som fant ut ganske mye om meg og heldigvis etter et år/ et par måneder der jeg ikke svarte dem i det hele tatt så sluttet dem. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg