Er dette fjortis av meg?

Hver gang jeg er i tvil, vender jeg meg til dere. Verdens beste, og muligens verdens ærligste lesere. Jeg ser på dere som vennene mine, dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på dere. Spesielt elsker jeg når dere kommer med tilbakemeldinger til meg – det er så gøy! 

Okei, over til dagens dilemma. 

Jeg lurer fælt på en sak. Det er jo sommer nå, og bikinien kommer til å bli brukt en hel del de neste månedene. I den sammenheng vurderer jeg å pierce navlen! Hva synes dere? Jeg er ganske delt. På den ene siden synes jeg at det er super fint, mens på den andre siden er jeg redd for at det er litt harry og «fjortis»? Jeg vet ikke. Jeg har hatt navlepiercing en gang tidligere, men av en eller annen grunn grodde den ut. Det var kjempe ubehagelig – kroppen «presset» den ut. Den hang igjen i tynn hud til slutt, og det har ført til at jeg har fått et lite attraktivt arr. Det ser nesten ut som om at jeg har to navler, liksom. Ha ha. Tanken er at om jeg piercer på nytt, vil piercingen skjule arret. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg trenger å høre deres meninger! Skal, skal ikke? Jeg synes jo at det er sååå fint, men er det passelig? Tell me ♥

89 kommentarer
    1. Det samme skjedde med meg.. Så jeg prøvde enda en gang, og kroppen presset den ut da også 😥 Ble et enda tydeligere arr + at gang nr 2 var vondere å ta piercing, fordi nålen måtte gjennom arrvev. Er ikke sikkert det skjer med deg! Det er i hvertfall ikke Harry! Er super fint og kunne ønske jeg hadde hatt piercing den dag i dag! Det hadde sett virkelig bra ut på deg!! 😘

    2. Piercing i navelen er kult uansett! Er ikke fjortis i det hele tatt. Jeg syns du skulle tatt det hvis du syns det er så fint – og det er jo bare et puss at den i tilegg skjuler arret. Go for it, girl! 😉

    3. Jeg stemmer for ingen piercing. Syns genrelt i navlen kan bli litt fjortis og Harry og du begynner jo å bli såpass “voksen” i tillegg. Du blir automatisk litt sånn “oi hun har piercing” hvis du skjønner

    4. Jeg har tatt hull i navlen 3 ganger, og alle gangene har de grodd utover igjen..:-/ Ba han siste gangen om å ta den langt inn, men det ble ingen forskjell.. Synes det er veldig fint, jeg er selv 26. Hadde tatt det igjen, hvis den ikke hadde grodd ut igjen og igjen.

    5. Det er kjempefint! Føler det kanskje er harry om man har sånne store anheng, men en liten diamant er fint😊 Problemet er at om fen har grodd ut en gang, vil det nesten garantert skje igjen, og da blir arret større🤔

    6. Tror du kommer til å passe det kjempe fint❤️ Hvis du ikke liker det er det jo bare å ta den ut igjen👍🏼 Har selv og elsker den😍

    7. Piercing er kjempefint! Det skjedde akkurat det samme med meg som det som skjedde med deg. Grunnen til det er at du ikke tåler denne type piercing/det metallet som blir brukt. For da støter piercingen ut og blir til slutt et arr. Det er veldig trist for det er sinnsykt fint! ❤️

    8. Hei jeg synes du burde ta piercing !! Du hadde passet det utrolig bra ! Man lever bare en gang …. ❤️ Men gjør det du synes er riktig ! Men du hadde passet det sykt bra da

    9. Man skal gjøre som man vil, har jeg blitt lært. Synes selv at det er litt fjortis – men hva gjør vel det? Det kan være fint på noen også. Bare vær obs på at det kommer veldig fort betennelse/infeksjoner der om man ikke renser skikkelig osv. Ville nok heller ventet til etter sommeren med å ta, slik at den får “heale” seg fin til neste bikinisesong. Snakker av erfaring, har hatt tidligere. (J23)

    10. Har piercing i navelen, men nå er jeg 17 også. Føler at når man er så voksen som du er nå så kan det fort bli litt umodent, men gjør akkurat det du føler for. Det er din kropp og kun ditt eget valg☺️☺️

    11. Kroppen din tåle det sje. Eg har pierca navlen 4 ganger, leppå to ganger og tungå 3 ganger. De gror bare ut. Så kroppen reagere. Dessuten sa en piercer te meg at det e for lite å ta i på magen på en måte. Og det ser eg at du og har.

    12. Om du tenker å få barn en gang i tiden anbefaler jeg deg å IKKE gjøre det. Kommer sikkert en del bilder opp om du googler. Er ikke alle som trenger å være uheldig, men de som er det…. Jeg er en av de… Det er så fult!

    13. Kan du ikke bare la et arr være et arr, arr har en historie det og. Ikke steb mot å være perfekt, du vil sikkert en vakker dag forstå at ingen er perfekte og alt du gjør med utseende bare gjemmer dine egentlige tanker om deg selv bort, for du fokuserer på feil ting. De mest sexy vennene jeg har er de som spiser hva faen de vil, trener nok, og elsker kroppen sin i bikini og viser selvtillit herifra og til månen. Vis selvtillit, for snart er den selvtilliten over en kropp du har fikset så mye på at det ikke er ditt strev og din ære, det er ikke du som har skapt den sånn, det er tankene dine som har blitt noe du får til ved til penger, som blir brukt på operasjoner du har rå til på grunn av at du skriver om operasjonene dine og alt du vil fikse på. Det er en dårlig ringvirkening, dra heller til en psykolg, finn ut av dine indre greier, så finner du ut at du er vakker som du er. Jeg orker ikke mer press en det som er i verden, kan du ikke drite i det, bare elsk deg selv da, ikke lat som du gjør det om du må fikse på hvert minste arr..
      dette er ikke meningen at skal være en “hate” kommentar, men et forsøk for å få deg Isabell til å åpne øynene, du kommer til å forstå om noen år, jeg lover!

    14. Jeg blir 29 år i år.. og har piercing i navlen!:) kanskje litt Harry, men søtt-Harry!;) elsker den! Tror det hadde passet deg bra med tanke på hvor strøken mage du har!:)

    15. Jeg tok piercing da jeg var 14, og har det fortsatt. Er 21 år nå og syns det er helt rart uten, føler meg faktisk synnere med piercing. Akkurat som at fokuseret blir der og ikke på hele magen 🙂
      Syns piercing i tunga, øyebrynet, leppa osv. er sååå harry, men piercing i navelen er bare superfint <3

    16. Syns alle steder utenom navelen er harry.
      Jeg er 21 år nå og har hatt siden jeg var 14. Føler det er helt rart uten nå, er akkurat som jeg ser tynnere ut på en måte. Det er som fokuset er rett på piercingen og ikke på hele magen 🙂
      JA JA JA til piercing i navelen

    17. Det hadde blitt kjempefint! Du ser og er jo veldig ung, så det hadde ikke vært noe problem når vi snakker om alder<33.

    18. Husker jeg hadde veldig lyst på det da jeg var i 14-15-årsalderen. Nå, et par år senere, synes jeg det kan være ganske harry. Jeg ville ihvertfall ikke tatt det selv nå. MEN; jeg har for all del sett bilder av jenter som har fått piercing i navelen til å se utrolig stilig ut, så mitt svar er at piercing kan være både blodharry og utrolig fint, helt avhengig av hvilken piercing. En liten, diskret navlepiercing er absolutt innafor mener jeg 🙂

    19. Sykt fjortis og Harry. Men du er jo litt fjortis. Så derfor hadde det passet deg midt i blinken. Da får du poengtert at du er fjortis 🙂
      Det var inn for flere år siden. Men kjør på hvis du vil se fjortis og Harry ut 😉
      Lykke til !

    20. Jeg er 24år og har hatt piercing i navlen siden jeg var 14. Det du må passe på er å ikke bade i klor. Saltvann renser jo sår, og om du er på stranden og er bekymret for betennelse, så vasker du bare området med rent vann fra vannflasken 🙂 jeg syns ikke det er stygt, føler selv jeg ser slankere ut med piercing i navlen. Til og med min mor som nettopp har bikket 45 har piercing i navlen og har hatt den i sikkert 15år 🙂

    21. Har også hatt piercing i navelen to ganger. Begge gangene grodde den utover. Arret ble større og mer synlig etter piercing nummer to.
      Dessverre er det slik for noen at kroppen ikke vil godta det uansett.. Har selv piercing i tungen, og har hatt ovenfor leppen. Har også en i den lille flippen i øret som jeg har hatt i nærmere tre år nå som enda ikke har grodd pga. noe som kalles kapsling. Har nå kommet til det punktet at jeg innser at den aldri kommer til å gro og blir pent nødt til å ta den ut.
      Det er veldig fint med piercing i navelen men synd å måtte gjøre det flere ganger, og at det mest sannsynlig ikke vil gå men bare lage større arr. Den siste i navlen behandlet jeg super forsiktig men det hjelper lite når kroppen ser på den som et fremmedlegeme. Jeg ville ikke prøvd igjen om jeg var deg:-)

    22. Jeg synes det er fint, men har en venninne som også piercingen grodde ut på! Hun prøvde derfor å pierce opp igjen noen år etter, men kroppen støtet ut den på samme måte som den første. Vet ikke om det er det samme for deg, men er jo litt kjipt å få enda mer arr av at den gror ut igjen. Ville ikke kroppen din ha den der første gangen, er det nok ikke sikkert at den vil ha den der nå heller 🙂

    23. Jeg skjønner ikke hvorfor folk alltid skal følge “trenden” i stedet for å bare gjøre det man føler for. Synes du piercing er fint, så tar du piercing. Så simpelt er det 🙂 Jeg synes også det er fint!

    24. Synes det er litt fjortis, og er så mye finere uten! For å være ærlig sier gutter at piercing i navelen er horete. Finere å være clean!

    25. Ikke gjør det Isabell. Det samme skjedde med meg. Og andre gangen jeg prøvde, presset den seg utover igjen. Noe som førte til et enda større arr enn fra før. Hvis du ikke ønsker mer arr, dropp å ta piercing.

    26. Synes absolutt du burde droppe det og vertfall hvis du har et arr fra en tidligere piercing 🙂 Og som du sier selv også så ser det rimelig harry ut, men det er jo til slutt uansett opp til deg å avgjøre 🙂

    27. Piercing i navlen er rått uansett hvor ganmel du er.. Ikke 50 da vel og merke, men du har bra kropp, så hvorfor ikke pynte den litt? Jeg har selv piercing i navlen og er 22. Elsker det

    28. Jeg har tatt hull i navlen mangen ganger. Den bare gror ut. Nå sitter jeg igjen med ett stort stygt arr. Så om du ikke er redd for at den skal Gro ut igjen og arret skal bli verre, er det bare og ta 🙂 er veldig fint da

    29. Unnskyld, men må le litt av at du plages av et piercing arr. Min mage er blitt slaktet opp over 14 ganger, tilogmed piercinghullet som de pent sydde slik at jeg kan bruke piercing. Men det er ingen som merker et så lite arr, så om du vil ta for å skjule arret(noe den ikke vil gjøre, den nye vil jo bli lagt under der den forrige ble frastøtt av kroppen), så ja, da er det Harry. Og dessverre vil nok mest sannsynlig kroppen frastøte seg en ny, slik som den forrige, dessverre. Vil du gjøre det fordi du syns det er pent og ikke tenker på arret, er det en Annen sak., men redd det samme vil skje. At kroppen vil kvitte seg med fremmedlegemet. Hilsen piercer.

    30. “Redd for at folk syns ditt og datt”.. Hvis DU har lyst på piercing i navelen, SÅ GJØR DET! Du lever bare en gang vettu!

    31. Kan du ikke heller fjerne arret?
      Jeg er helt for å ta en til siden du har hatt det før og gjør det av grunn. Men ting kan skje med denne også. Kanskje det blir verre?

    32. jeg synes du burde gjøre det😍 jeg synes det er kjempe fint og det er ikke fjortis i det hele tatt, storesøsteren min er 38 og har det så hvorfor kan ikke du også? ikke noe galt i det❤️

    33. Tog piercing i navlen när jag var 16/17, nu er jag 22 oå tok den ut för noen dag siden. Tyckte bara piercingen var ivägen och att det var litt “fjortis”, var veldigt rart i begynnelsen utan piercing men nå er jag veldig fornøyd 🙂
      Men du ska göra det som DU vill! Lycka till 😘

    34. Syntes det er flott jeg 🙂 Om man har en helt ok liten diamant eller noe… Ikke noe svære greier.. jeg er 25 🙂

    35. Jeg har piercing i navlen, og dette er tredje gang. Den revna på meg også de to andre gangene og dette er fordi man ikke lar den Gro slik den skal. Man skal absolutt ikke bruke bukser som gir press på den for da kan den gro skjevt og dette ut, pass på at du ikke ligger på magen og at du ikke etter slik at magen bøyer seg! Anbefalernoalo bodyart hvor jeg har tatt min piercing !

    36. samme skjedde meg, hele 2 ganger! og ikke for å skremme deg, men skjer det igjen så er arr nr.2 mye styggere.. kroppen din tåler det ikke om slikt skjer, så jeg ville evt funnet ut hva du hadde i navlen sist (mest sansynelig kirurgisk stål eller titan)og f.eks funne noen som kan sette ekte sølv eller andre ting du VET du tåler. Så slipper du med ett nytt arr som er enda større enn det forrige 🙂

    37. Hadde piercing selv før, men jeg valgte å ta den ut selv. Etter mine erfaringer tar de fleste ut navle piercingen ut etter et par år. Ikke fordi det er stygt eller noe, men fordi man innser ofte at selv om det er litt pent å se på er det faktisk penere uten. Så ja, kanskje litt fjortis? Man gjør jo som man vil, men jeg slet mye med betennelse og det endte opp med mer styr enn hva jeg synes det var verdt. Angrer ikke på å hverken ha tatt eller å ha tatt den ut 🙂 arret er jo ikke så stort og det er også ganske vanlig etter som omtrent alle har hatt det en gang i tiden

    38. Nå som du har fått så kjempe fin kropp (ikke at du ikke hadde det fra før), så syntes jeg du ikke burde ta det! Kropp uten navlepiercing er såå sykt mye finere syntes jeg! Jeg føler man ser så naturlig og fin ut uten en ting som “dingler” midt på magen! 🙌🏻

    39. Når den har blitt støtt ut av kroppen din før kommer det mest sannsynlig til å skje igjen. og du ender opp med enda et nytt arr :O

    40. Jeg synes ikke det er fint lengre. Hadde det selv da jeg var 14 eller noe. Den eventuelt nye piercingen vil jo bare skjule arret så lenge du har piercing der. Når du tar den ut, blir sikkert arret litt større eller det samme. Jeg har selv et lite arr der, men det synes ikke godt og jeg tenker aldri over det. 🙂

    41. Synes ikke du skal ta piercing, nei! Ikke i det hele tatt! Du er fin som du er:-) og jeg har erfart at det er ikke lurt å ta en gang til om du har fått bettenelse og hatt vondt av den før, da burde du ikke ta! Anbefaller det ikke, men på om det er fint eller ikke så kommer det jo veldig an på. Men min mening er at det er en liten fjortis greie og ja, kan fort se veldig Harry ut:-) men selvføglelig, gjør som du vil! Man må jo synes om det selv, det er jo det viktigste!
      Stå på! Du er fantstisk! La ingen ødelegge deg<3

    42. Det at d e fjortis og harry e bare tull.. E ingen som bryr sæ, og uansett så e det mye mer sexy med hull i navelen :p Tok min når æ va 14, e 20 no og æ elske piercingen. Magen ser mer treng og slimmere ut og d e fiiiiint!

    43. Om du vil ta den! Om du syns det er fint er det det eneste som burde telle for deg 🙂 Jeg tok piercing i navlen for 25 år siden, (shit jeg er gammel) 😀 Hadde hullet vært der enda hadde jeg tatt den i, hvertfall innimellom. Det er uansett fineste med mennesker som er fornøyd med hvordan de ser ut 😉 Ha en fin dag 🙂

    44. Jeg er syns det er fint på noen å andre ikke men venninne min sin grodde også ut, så tok hun på nytt å det samme skjedde. Det har vell med at kroppen prøver å støte ut noe som ikke skal være der. I tillegg kan du ikke ta oppå det gamle arret ditt så du risikerer jo å få et nytt et hvis det ikke går denne gangen heller.

    45. Jeg syns at du burde ta piercing. Selv har jeg det selv og jeg syns det er kjempefint. Jeg ser for meg deg med piercing og du hadde passet det veldig bra.

    46. jeg syns ikke du burde pierce navlen.. det blir litt harry syns jeg.. men det er selvfølgelig ditt valg.

    47. Som nevnt av andre tidligere, hvis dette er noe du ønsker, så go for it! Ikke tenk på hva andre tenker! Det eneste som betyr noe er at du syns det er fint 🙂

    48. første gang jeg tok piercing i navlen skjedde det samme med meg, har ett utrolig stygt arr. så jeg prøvde en gang til for jeg tenkte det samme som deg at jeg ville skjule arret. Det samme skjedde igjen og nå ser det helt jævlig ut.. nå er det litt blå/lilla hud som har vært slik i flere år nå! anbefaler det ikke da det samme kan skje deg og du får et mye verre arr!jeg synes ikke at det var verdt det

    49. Jeg har piercet navlen 3 ganger og hver gang pushet den seg selv ut og arret ble
      bare større å større :O i såfall anbefaler jeg å ha selve ringen i en GOD stund først 🙂
      Good luck 😀 !!

    50. Tok det når jeg var 13 nå er jeg 17 og føler jeg har vekst i fra det. Jeg tik den ut når jeg var 14 og ville det skulle gro og det gikk et år og hullet/arret hadde ikke forandret seg noe og synes det var så stygt med arret at jeg tok piercing igjen. Det er jo fint men er utrolig lei og angrer for jeg vil heller ha piercing en arr. Men du har jo sikkert råd til pg opperere vekk arret, haha

    51. Jeg syntes at du ikke skal ta det. Du er for voksen til det nå, og du burde lene deg over det fjortisstullet der 😀 Du er så fin!

    52. Stay classy, og dropp piercing. Angrer sykt på at jeg tok min og tok den ut for lengst da jeg syns det ikke er noe fint. Nå prøver jeg å finne ut om det er noe måte å få fjernet arret på men det er ikke bare bare… Kanskje du kunne spurt dine lesere om noen var noe erfaring med å fjerne piercing arr?

    53. Jeg synes det er kjempe fint! Jeg synes du burde gjøre det. Du sier du har et arr og at hvis du tar en ny vil den skjule arret. Hvis det går galt og den vil ut så vil du kanskje få et større arr, men det er jo bare en navel, navelen er jo ikke så stor så jeg tror ikke du vil få et stort arr. Jeg synes at du burde gjøre det, men valget er ditt husk det

    54. Gjør det. Man har nok av tid til å være voksen å kjedelig. Før du rekker å tenke sitter du med barn å hus å ikke har den samme muligheten til å BARE gjøre ting. Ingen ting som heter fjortis når det gjelder pynt😊 Er ikke en gang lov å ta det når man er 14 hihi jeg er 28 å har min i enda😊

    55. Det vil si at kroppen din gir beskjed at den ikke tåler piercing der. Min søster tok en gang til etter det skjedde og da revnet navlen så anbefaler å ikke ta igjen om du først har reagert på at den grodde ut 🙂

    56. Har piercing og det er kjempefint! Men du må rense i hele sommer da, og skal helst ikke være i solen på 3-4 uker… Eller klorvann

    57. Men hva om den gror ut igjen? Kjenner ei som har stygt arr i navlen og under navlen pga hun har tatt flere ganger og den har grodd ut igjen hver gang. Ikke gjør det du!

    58. Hei Isabel! Jeg mener at du ikke burde gjøre det igjen, det er en grunn til at huden din ikke tålet den første gangen. Samme skjedde med meg da jeg var 13, jeg merket at huden begynte å bli tynnere og etterhvert tørt rundt piercingen og det resulterte med at jeg klarte å dra i piercingen sammen med huden min mens jeg skulle ta av tskjorten, hadde plutselig ikke hull lenger, bare navelen som så ut som om den den var delt i to. Derfor anbefaler det ikke, selv om jeg selv syntes det er fint!

    59. skjedde med meg også, men klarte ikke å få det ut av tankene. så jeg enda opp med å ta hull på nytt 4 ganger, å arret ser ikke ut den dag idag…
      men det er nydelig suns jeg, men vist kroppen din jir beskjed at den ikke vil ha den , så anbefaler jeg deg å ikke ta på nytt. arret blir bare styggere å styggere:/

    60. Du burde ikke. Du er en vakker og ordentlig dame, ikke noe Harry over deg!
      Bare husk at det ikke er bra for kroppen, hilsen en ung legestudent:)

    61. Nei!! Ikke ta piercing! Det er fint på ja, men når du tar den ut ser det bare stygt ut og du får arr. Du kan også få flere betennelser som kan forårsake til at det blir værre og kan resultere i et styggere arr..

    62. Ja, gjør det! Det blir fint 🙂 piercing fresher opp en hver mage. Ser slankere ut også og du kommer til å kle det

    63. IKKE GJØR DET!!!!!!
      Det eksakt samme skjedde meg også, piercet da atter en gang for å skjule arret, men det arret jeg sitter igjen med nå er noe av det værste. Fikk i tillegg betennelse i hele navlen da jeg måtte ta den ut og det hele ble bare masse styr…. så min anbefaling er å ikke gjøre det.

    64. Heisann! Jeg tok også piercing, der kroppen reagerte slik som med deg.
      Jeg prøvde på ny, og jeg lover deg. viss du kjenner en liten “klump” der enda, er dette vev. Dette skal nålen presses igjennom. Det er nemlig vanskelig å få igjennom vevet.
      Så Kommer det til å gjøre sykt vondt. Det som skjedde med meg etter andre gang, var at kroppen kjempa enda hardere enn første gang med å få piercingen ut. Så nå, har jeg et mye større og styggere arr på grunn av at jeg tok det på ny. Synest faktisk at det er igrunn finere uten nå. Angrer at jeg tok piercing i det hele tatt. Skjer det med deg slik som med meg, kommer du garantert ikke til å legge ut særlig mye bilder der magen viser. Er allerede 2 år siden jeg prøvde for andre gang, og arret er rødt enda og nekter å gå bort….
      – Anna

    65. Tok min for to år siden og angrer så absolutt ikke! Har alltid hatt lyst på navlepiercing fordi det er så fint, men følte meg egentlig for gammel for det siden det er som oftest 15 åringer som tar det. Men gjorde det likevel og jeg elsker det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg