Jeg var 18 år og fortsatt jomfru

I dagens samfunn er sex en stort tema. Et tema som alle prater om, i alle aldre. Venninnene jeg hadde på ungdomsskolen var tidlig ute, hvert fall noen av dem. Da begynte jeg å føle på presset for første gang. Presset om å ikke lenger være jomfru.

Når er det egentlig normalt å bli seksuelt aktiv? Når skal man hoppe til sengs? Detter er spørsmål jeg har stilt meg selv, og jeg er ganske sikker på at flere av dere som leser dette akkurat nå, er på det stadiet. Derfor tenkte jeg å skrive litt om min erfaring. Jeg synes at det er gøy å fortelle om det da jeg ikke har den typiske, mainstreem «første gangen» som mange andre har. 

Jeg holdt ofte på med gutter da jeg var yngre. Jeg vil nesten si at jeg var til tider kaldhjertet mot disse stakkars guttene som jeg ble interessert i. Jeg byttet de ut fortere enn svint, for jeg ble kjapt lei. Jeg forstod fort at jeg ikke ønsket å ha samleie med hvem som helst. Jeg ville vente. Jeg fylte både 16 og 17 år, og statusen var fortsatt den samme: jomfru. Venninnene mine syntes det var rart. Hvorfor ville jeg ikke miste jomfrudommen? Det var jo da snart på tide, Isabel? Var det ikke flaut? For meg var det aldri det. Jeg stresset aldri med det.

Jeg satte en forhåndsregel til meg selv. Denne regelen gikk ut på at jeg skulle miste jomfrudommen min til en som jeg var trygg på og som jeg var seriøs med. Jeg ville ikke ligge bare for å ligge. 

Da jeg fylte 18 år begynte jeg å holde på med min eks. Tiden gikk, og vi lå fortsatt ikke sammen. Jeg gjorde det tydelig for han at jeg ikke kom til å ha sex sammen med han før vi var sammen, og jeg visste at dette var noe jeg virkelig ønsket. And so I did. Jeg rakk å bli 18 år før jeg mistet min jomfrudom, og det er jeg ufattelig glad for den dag i dag. Jeg hadde fått angst om jeg hadde mistet den til en random fyr på fest, i senga til moren til hun som hadde hjemme-festen. 

Så jenter, ikke føl på presset. Ikke hast dere med å bli kvitt jomfrudommen. Jeg kan love deg at du vil få en fem tusen ganger bedre opplevelse om du venter til du møter en du er trygg på, og som du kan stole på. Ikke forhast deg! Vent til det kjennes rett for DEG og ikke minst til du er klar. Det har ingenting å si om du går i andre klasse på vgs, eller om du går i niende. 

Hilsen ei som er glad for at hun ventet.

50 kommentarer
    1. Altså jeg hater virkelig alt det styret med blogging..jeg har aldri likt å lese blogger og syns alltid at det var uinteressant af..men din blogg er faktisk sjukt gøy å lese på o.o er ein del som klage på deg men bare gi faen i dem 🙂 lykke til videre

    2. Super bra skrevet Isabel<3 synes det er bra det du skriver om at det å vente også er veldig bra😃
      Elsker deg og Pierre, verdens beste par❤️

    3. Jeg var 14 år når jeg hadde sex med kjæresten min som jeg fortsatt har i dag. Du har rett, det er bedre å ha sex for første gang med en du liker og kan stole på <3 loveu

    4. Jeg hadde ikke blitt 12år ennå… Mista jomfruendommen på nyttårsaften den 31.januar, og jeg har bursdag den 08.januar… Er veldig flau for at jeg mista det så ung.

    5. Tusen takk Isabell! Nå har jeg følt lenge på dette presset, når alle venninnene mine har gjort det, vil jo jeg også. Men har alltid tenkt at jeg må vente til jeg møter en jeg er helt trygg på, i det siste har jeg blitt usikker på dette. Men nå, etter dere innlegget er jeg sikker på at jeg skal vente. Takk Isabell for å ha skrevet dette!

    6. Føler det er så individuelt hvor viktig folk synes det å miste jomfrudommen er. Jeg selv hadde sex veeldig tidlig første gang , jeg var 12 ( snart 13) og hadde det første gangen med min daværende kjæreste på samme alder. Vettikke heelt om jeg vil kalle det ordentlig sex, mer en prøvelse , fordi vi fikk det ikke til også ble det kleint også lot vi være , men gjorde seksuelle ting etterhvert i forholdet. Jeg vil ikke anbefale noen å ha sex når de er så unge, jeg skjønner jo at jeg var veeldig liten! Kusina mi er på den alderen nå, og at HO skulle ha hatt sex nåå??!!! Det er uforståelig , så håper da virkelig ikke det skjer…. Men, tilbake til poenget! Jeg har aldri angret på at jeg hadde sex den gangen, men å miste jomfrudommen kan bety så forskjellig fra person til person, om dere skjønner? miste jomfrudommen har liksom ikke betydd så mye for min del. Og bestevenninen min mistet ikke jomfrudommen før hun var rundt 18, og hun tenkte det skulle være så spesielt å miste den, men hun sa i ettertid at det ikke var noe sånn “spesielt” , og det er det fler jeg kjenner som har fortalt meg også.
      Men, jeg rakker ikke ned på noen av de som vil vente, eller tror, håper , synes, syntes at første gangen er spesiell! 🙂 jeg vil egentlig bare si det at å miste jomfrudommen er veldig forskjellig fra person til person.
      Men sånn egentlig, så vil jeg anbefale å IKKE miste jomfrudommen på fylla, ha det heller første gang med en du er glad i der og da evnt 🙂 Ikke noe fylle ting første gangen, å ha sex når man er full kan fort utarte seg til noe annet – om man egentlig ikke vil alikevell …
      Gjør hva dere selv vil og føler , både gutter og jenter – men husk på å ikke press hverandre, det må være greit for begge to , ta vare på hverandre ❤️

    7. Jeg hadde sex første gang en uke før jeg fylte 20 år! Dette med min daværende kjæreste. Veldig glad for at jeg ventet til jeg følte meg klar og trygg på personen jeg hadde sex med 🙂

    8. Takk for at du forteller meg at det er OK å vente ❤️ Jeg er 17 og blir 18 i år! Har følt presset en stund, men ville ikke ligge bare for å ligge med noen! Takk!!

    9. Tusen hjertelig takk for at du deler dette! Jeg har følt det på akkurat samme måte. Jeg venta til jeg var nesten 19 år da jeg møtte drømmemannen og som fikk meg til å føle meg trygg. Dessverre var ikke jeg hans første….
      Mange klemmer, tusen takk! Dette syns jeg var et viktig innlegg.

    10. Ja, jeg vet ikke selv egentlig haha, men jaa, jeg var på en fest med mange andre, jeg har alltid festet, og drakk ganske tidlig, så det skjedde med en jeg holdt på, også flytta jeg vekk.

    11. Dette var et bra innlegg,jeg var i samme alder men kjente jeg følte mye press egentlig siden det hørtes ut som de fleste hadde seg på ungdomskolen ,hvorfor skal det være så viktig å ha sex tidlig og nesten før man utvikle seg og får kvinnelige former og mensen

    12. Jo lenger vi kommer, jo tidligere har man sex. Foreldregenerasjonen ventet kanskje til de var i midten av tyveårene, mens dagens ungdom vurderer det så fort muligheten byr seg. Noen er knapt tenåring! Jeg er dog enig i at man skal vente til man føler det er riktig, og personlig tenker jeg ikke det er før man er hvert fall 17…. De fleste finner vel livspartneren sin på første forsøk uansett!

    13. Ja her var det mange unge jenter som mistet jomfrudommen i alt for tidlig alder ser jeg… Selv mistet jeg min jomfrudom da jeg var 22 år, og er stolt av det..

    14. Jeg var 15 år da jeg mistet min, men jeg mistet min til min daværende kjæreste, og er veldig glad for at det var såpass spesielt og fint! Vi holdt sammen i mange år, så jeg er glad jeg delte den opplevelsen med en jeg var så glad i, fremfor en ukjent.

    15. Tusen takk for at du delte dette innlegget. Er nettopp blitt 17 og har følt på det presset å miste jomfrudommen helt siden jeg fylte 16. Har enda ikke mista den, nettopp fordi jeg vil at det skal skje med en jeg er gla i og trygg på. Igjen takk for at du deler innlegget og får meg til å føle at det ikke er galt å vente. ❤️

    16. Ikke si at dere har mistet noe! Dere har fått noe. Vi må slutte å dyrke det å være “jomfru” og “urørt” slik man har gjort i opp igjennom historien og fortsatt gjør i visse kulturer. Det er så ødleggende. Ha sex med den du vil, når du vil, når det føles riktig og trygt. Du er like dyrebar og flott og herlig uansett om du har sex første gang som 14 eller 25 om det var med en fremmed på fest eller en du elsker. Selvfølgelig kan det oppleves som mye mer spessielt om man gjør det med en man elsker, og det er fantastisk!
      Vi jenter er så til de grader med på å undertrykke vår egen seksualitet. Free your self!! <3 <3 <3

    17. Jeg mistet min når jeg var nesten 19 år,men det var på en fest og jeg var så full at jeg husker ikke hva som skjedde, jeg anbefaler ingen å gjøre det samme, jeg kunne ønske jeg heller hadde ventet enda lengre.

    18. fint budskap i selve innlegget, at man skal vente til man er klar og ikke stresse med det! men vil likevel påstå at å være 18 og jomfru slettest ikke er unormalt eller spesielt sent. vet om flere på min alder (21+) som ikke har gjort det ennå, fordi det ikke har passet seg sånn, eller fordi de har villet vente, slik som du gjordet. føler dette er svært individuelt! 🙂 og er man 18 år og venter er man absolutt ikke “sent ute”, vil nå jeg si!

    19. Altså, jeg vet at det å ha samleie kan være normalt for de fleste av dere i samfunnet her i Norge fortiden! Men min mening er å vente til man er gift, det er mye bedre fordi da føler du deg ren og veldig stolt tro meg. Det haster ikke med sex jenter, selvsagt er dette et valg dere tar selv, det skjønner jeg jo! Men det å ha sex haster ikke, man må ikke ha sex bare fordi du føler deg trygg på han du er sammen med, ja det er helt greit men som sagt, den dagen du er gift og har samleie med din ektemann som ikke er den samme personen du hadde sex med, vil tenke ‘nei hun er ikke noe spesiell, hun har jeg sett naken fra topp til tå og hun har jeg prøvd’. tro meg, dere som ikke har hatt sex enda burde være stolte nå! Jeg er jomfru og er drit stolt, no sex before marriage. Det haster ikke, tålmodighet trengs 😉 hvis dere er så keen på sex, anbefaler jeg at dere helst gifter dere eller venter. Man må ikke åpne beina sine for en ukjent gutt du tror du er trygg på.

    20. Jeg mistet den når jeg var 16. Til en god kompis som jeg følte meg trygg på og hadde en god tone med. Har alltid tenkt og hørt at det beste er å gjøre det med en kjæreste osv. Men jeg tenker at så lenge man er klar og føler seg trygg på personen så har det ikke mye å si:-) Jeg hadde ikke hatt noe imot å ha ventet, men samtidig angrer jeg heller ikke.

    21. Jeg er 19 og er fortsatt jomfru. Flere av vennene mine er ikke jomfru, og det er selvsagt stunder hvor jeg føler at jeg burde ha sex og “få det overstått”. Det er lett for at en føler seg “unormal” i dagen samfunn dersom en venter med å ha sex. Jeg føler av og til at det er noe jeg går glipp av. Samtidig har jeg aldri vært i et forhold, og det å bare ligge med en fyr bare for å gjøre det er noe jeg aldri kunne tenke meg. Ikke fordi det er feil, men fordi jeg selv ikke føler meg komfortabel med det. Jeg forventer ikke at første gang skal være helt spesiell og en magisk opplevelse, men jeg vet bare at jeg ikke vil dele en så sårbar situasjon med hvem som helst. Så ja, jeg er altså 19 og jomfru, og håper ikke det blir sett på som en negativ ting… Takk for at du delte dette innlegget, det er godt å se at en ikke er alene med å være litt senere ute 🙂

    22. Jeg savner hoveddelen i innlegget. Gledet meg til å lese om din erfaring, sånn som du innledet med at vi skulle få høre, men isteden var innlegget nesten ferdig. Jaja.
      Jeg er 19 og jomfru. Har prøvd flere ganger, men det går ikke. Tør ikke. Har gjort det meste innen sex, bare ikke akkurat DET. Føler heller ikke noe behov for det. Synes det virker ekstremt vondt, og jeg sliter med å nyte da jeg omtrent skjelver.

    23. Tusen tiusen takk for dette innleget❤️❤️ Det at du som er så perfekt faktisk ventet, gjer at føler meg mindre stygg. Håpe min tid snart kommer, er litt tungt å føle meg som den eneste som fortsatt er jomfru
      Hilsen jente 18

    24. Jeg var 18 og i et fast forhold. Hadde et langvarig forhold som 16 men følte meg for ung. Som 18 åring og også i et langvarig forhold var det greit. Kjente jenter som begynte i 12-13 års alderen men de fikk ingen ting ut av det annet enn et dårlig rykte. Guttene skrøt selvsagt og jentene ble aldri kvitt stempelet som billig.. Noen måtte faktisk flytte fra bygda for å starte på ny frisk, og de som ble igjen måtte leve med at alle visste at de var såkalt løse på tråden, og var ikke en potensiell kjærestekandidat. Kun noen gutta kunne bruke og kaste. Dette er noen år siden, og mulig ting har endret seg. Men det er intet sjakktrekk å være pur ung, da ble du ikke sett på som annet enn dum og billig. Madrass var et mye brukt ord, og mange angret veldig når de ble litt eldre. Men da var ryktet ødelagt for alltid. Gutta ble sett på som tøffe, det er sprøtt den ulikheten i ryktene de fikk. Håper det er blitt bedre, men tror fortsatt det ikke er så lurt å kjøre fullt samleie som barn. Hvorfor ikke heller kose på andre måter, til man vet hva man gjør, til man i hvertfall er lovlig? Og hvorfor ødelegge noe fint i fylla for gutter som etterpå ikke ser i din retning? Kan umulig føles bra.. Men folk er forskjellig og jeg synes dette var et fint i innlegg. Her står virkelig bloggeren frem som et flott forbilde!

    25. Kjempebra skrevet! Jeg selv er 20 nå, og var akkurat en av de som mistet jomfrudommen i senga til mora til kompisen min som hadde festen.. Men en jeg ikke kjente så godt… Vi ble riktig nok sammen, men det viste seg at han brukte meg bare for sex! Jeg var akkurat fylt 16 når dette skjedde. Neste gang jeg hadde sex var med han jeg er forlovet med den dag i dag! Altså, sexen er MYE bedre, alt er generelt mye tryggere. Når jeg tenkter tilbake nå.. Jeg var jo bare et barn?! Når jeg ser på de som er 16 nå synes jeg nesten det er helt sykt at de har startet å ha sex.
      Jeg vil absolutt anbefale alle til å vente med å ha sex, gi faen i presset.

    26. næ, syntes helt ærlig ikke at jomfrudommen er no spess. Folk tar det så alt for seriøst, er trossalt bare nytelse. Etter min mening, da. 🙂 Hver sin mening så klart, men jeg skulle gjerne mistet den tidligere for å være ærlig hehe.

    27. Jeg er 18 år og er fremdeles jomfru. Føler ikke noe press på det selvom alle vennene mine har hatt det! De er like spent hver gang jeg har vært med en gutt om jeg har hatt sex eller ikke og jeg syntes bare det er morsomt å se reaksjonen dems når jeg sier at ingenting skjedde. Grunnen til at jeg ikke har hatt sex er fordi jeg er redd for at det skal bli drit kleint og jeg har alltid styrt unna kleine situasjoner, men jeg stresser ikke fordi jeg vet det kommer til å skje en eller annen gang uansett og jeg vil at det skal skje naturlig. Bra du skrev dette innlegget! Fint å informere unge jenter og gutter at det ikke haster!

    28. Jeg er 21 år, blir 22 i august. Jeg venter til ekteskapet. Kroppen min er et tempel, og mannnen min skal føle seg spesiell. Jeg vil være helt ren når han får se meg på bryllupsnatten, og at han skal vite at denne kroppen er kun for hans øyne, og det er kun han som noensinne får se meg.
      For meg er sex spesielt. Gud har skapt det for to mennesker sammen.
      Jeg kommer til å føle meg helt trygg på han, og kommer til å vite at han her elsker meg 100%. Han har valgt å dele livet med meg, og får derfor meg i gave på bryllupsnatten. Det blir en gave å ha sex med meg. Guds gave til oss er at vi kan ha sex med hverandre i ekteskapet.
      Hva er liksom så speiselt med ekteskapet hvis man gjør akkurat det samme man gjorde før man ble gift?
      Jenter, vi er prinsesser, og kroppen din er tempelet ditt, og en gave til din mann/fremtidige mann, hvis dere angrer, så vent fra nå av!!<3
      Føler folk som har sex med mange forskjellige kommer til å hate meg nå, haha, men vis dere ikke syntes det er spesielt, så stå for det! Ikke bry dere om andres meninger! Jeg dømmer ikke dere som har ligget med mange folk, jeg bare deler min egen mening og hvordan jeg ser det!

    29. Jeg er 27 år, og fortsatt jomfru, og helt ærlig, synes jeg det er veldig flaut..
      For meg er det ikke slik at jeg føler at det er veldig spesielt å miste jomfrudommen, heller det at jeg vil ikke vise kroppen min til hvem som helst, rett og slett fordi jeg ikke liker kroppen min. Hva om han synes jeg har stygg kropp? Hva som han ler? Hva som han ombestemmer seg?
      Derfor har det blitt så mye lettere for meg å vente, enn å “hoppe i det”. Men nå har jeg blitt 27 år, og jeg er fremdeles jomfru, og det synes jeg er pinlig..
      Hver bursdag sier jeg til meg selv, “okei, innen neste bursdag, skal jeg ha mistet jomfrudommen min”, men så skjer det liksom aldri.. Har heller aldri hatt kjæreste, det synes jeg også er dritflaut..
      Skulle nesten heller ønske at jeg mista jomfrudommen min når jeg var 17 på fest. Hadde iallefall slippet å være i den situasjonen som jeg er i nå.
      Tror jeg kommer til å dø som jomfru… 😛

    30. Veldig bra innlegg. 🙂
      Selv hadde jeg sex for første gang alt for tidlig, da jeg var 14. Men heldigvis hadde jeg sex med en som jeg var sammen med, en som jeg var helt trygg på og som jeg var sammen med helt til ifjor sommer. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg