ting jeg har lært de siste månedene

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

WE LIVE AND LEARN

· At drømmer aldri kan bli store nok. Jeg kan få til hva enn jeg vil – så lenge jeg jobber hardt nok for det. Jeg kan oppnå akkurat det jeg bestemmer meg for! Alt handler om hardt arbeid og ståpå-vilje. Ting jeg har oppnådd så langt hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å få til. Spesielt ikke i en alder av 22 år.

· Jeg er visst en forholdsjente likevel. Jeg har funnet mannen i mitt liv, og jeg er lykkeligere enn noensinne. En mann som elsker deg gjør hverdagen så mye mer givende. Hihi! Kliss klass.

· Jeg har innsett at det er helt okei å være overfladisk i blant. Tidligere har jeg stresset over at jeg har vært såpass overfladisk av meg, men vet du? Det er helt greit! Man er ikke et dårligere menneske for det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

· Dette året har jeg blitt mye flinkere til å tilbringe mer tid med familien. Jeg har innsett hvor viktig det er med god relasjon til de man er glad i, og dermed er også kvalitetstid blitt høyt prioritert. 

· Jeg har lært meg å kjøpe klær av høyere kvalitet istedenfor bare billig. Misforstå meg rett – jeg handler begge deler, men jeg har begynt å investere litt ekstra i plagg av god kvalitet. Spesielt da jeg har sett på Sweatshop, og fått lære meg at dyrere merker oftest har bedre arbeidsforhold for sine arbeidere. Jeg har blitt flinkere til å få en balanse mellom dyrt og billig.

· «You become who you are around». Dette utsagnet lever jeg etter. Det er så sant! Jeg har kuttet ut mange av mine overfladiske venner som ikke gir meg noe positivt. Jeg ønsker å ha en liten bukket med fine, trofaste venner som jeg vet hvor jeg har til alle døgnets tider. Jeg har lært at man ikke behøver titalls overfladiske venner, men heller noen få, fantastiske.

 

14 kommentarer
    1. Om du har lært at dyrere klær har bedre arb forhold har du tydeligvis ikke gjort nok research. Desverre er det ikke sånn. :-/

    2. Så trist at du skriver om internasjonalarbeidsdeling på den måten. Med billig, tenker du sikkert på kjeder som h&m, og dyre som Zara? Arbeidsforholdene er er nok like ille begge steder. Og et spørsmål jeg har da, dersom vi slutter å handle hos f.eks.H&M hva skal fabrikkarbeiderne gjøre? Selv om det er en lav lønn, mister personen den, selv om det er en trang leilighet, har man ikke muligheten til å ha den. Man mister det sosiale, og også muligheten til å utvikle seg som menneske.
      For all del, er VELDIG imot at mennesker må gå igjennom så mye, og oppnå så lite. Men jeg tror ikke at å slutte å handle billig er løsningen…

    3. Reklamerte ikke du for Shein for et par dager siden? Jeg synes ellers du er god til å stå for dine valg og meninger – men blir det ikke feil å si du har lært noe av å se Sweatshop når du tjener penger på å markedsføre en butikk som det?

    4. Du sier at det er helt greit at du er overfladisk, men så beskriver du de tidligere vennene dine som ikke ga deg noe positivt (og du kuttet ut), som overfladiske?? Du ser hvordan det er blitt paradoksalt?

    5. Elle: Det jeg mente er venner man typ kun fester med, men som man ikke har et nært forhold til om du skjønner 🙂 Ordla meg gjerne litt dårlig, beklager det! 🙂

    6. Du skriver hele tiden alt du har jobba for og oppnådd, men aldri HVA du faktisk har oppnådd og HVORDAN? Kan du ikke skrive et utdypende innlegg, fordi jeg lurer veldig på hva du faktisk har fått til.

    7. Mai: Time will show, Mia! 🙂 Men det som jeg har lov til å gå ut med nå er jo blant annet bloggen, og at jeg har mitt eget firma med milliomomsettning i en alder av 22 år. DET synes jeg er noe man kan være stolt over å oppnå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg