da prøver jeg for tredje gang

Helg, sier du? Ikke helt enda, sier jeg.

Denne frøkna skal ut å gjøre trafikken utrygg i dag, folkens. Advarsel, advarsel! For tredje gang skal jeg prøve å få den j*vla oppkjøringen i boks. Jeg har da altså strøket to ganger tidligere – den ene gangen i Stavanger og den andre i Oslo. Så nei, jeg kan ikke skylde på at «det er så vanskelig å kjøre i Oslo». Det var visst like tricky i Stavanger. Vi kan vel bare konkludere med at jeg er definisjonen på utsagnet om at kvinner suger i trafikken, ikke kan kjøre bil og hele den remsa.. Sorry ladies – jeg er prakteksemplaret på dette, og jeg er den dere skal forakte! I hate you, drittlapp. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Før min første oppkjøring ble jeg fortalt at den ene sensoren var veeeldig glad i unge jenter pluss pupper. Kjørelæreren min slengte inn et lite tips om å kjøre et skittent triks; utrigning og et ekstremt stort smil under hele oppkjøringen. Ingen problem, tenkte jeg og ble drit glad! Tits and smiles – easy! Det som ikke var like easy var at jeg fikk en dame til sensor. Ingen mann som likte kløft og glis = ikke bestått. 

Dette lover jo godt, da!!! Såååå glad og motivert for min første kjøretime på lenge, haha. Neeeida, nå overdriver jeg litt. Bittelitt. Jeg gleder meg litt også. Litt. Det skal bli deilig å endelig (forhåpentligvis) bestå oppkjøring og kunne kjøre på egenhånd. Jeg har prøvd siden jeg var 20 år. Det er jo litt flaut… Men hva skal man gjøre! Third time is the charm? Akkurat nå er det fanken meg mitt nye motto, helt enkelt. Jepp! THIRD TIME’S THE CHARMMMM!!!

Klem Petter Solberg.

24 kommentarer
    1. Lykke til!
      Jeg tilhörer ikke den prosenten av kvinner i allefall. Jeg har hatt lappen i over 20 år. Klarte det på förste forsök og aldri hatt problem. Kanskje du ikke er så himla konsentrert. Att du har hodet ditt ett helt annet sted.

    2. Jeg strøk 3 ganger og besto på den fjerde! Ikke gi opp, for det går nok til slutt 🙂 er bare sinnsykt demotiverende når man ikke klarer det man har jobbet utrolig hardt for. Men det blir jo ingen lappen hvis man ikke prøver til man klarer det 😄 Klem

    3. Hehe;) Du må tenke “jeg elsker lappen, jeg skal bestå”.
      Prøve å visualisere hvordan oppkjøringen går bra, du er konsentrert og består. Se for deg dette mange ganger så kommer det til å skje!
      Følg gjerne bloggen min http://freshsister.blogg.no
      Klem og lykke til! Dette klarer du<3

    4. Er du fra Romania? Ser så rumensk ut med det lange håret. Lykke til med lappen Husk vikeplikt fra høyre! 🙂

    5. Du kan ikke kjøre, vi andre kvinner kan. Bare fordi du ikke kan, så betyr det ikke at alle kvinner ikke kan heller. Hvem tror du at du er av og til?

    6. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig ment dette med sensoren var, men om det har seg slikt at man lettere består en oppkjøring ved å kle seg utfordrende, er det virkelig noe alvorlig galt med sensoren. 😯😯

    7. Hei Isabel! Lurte på om du kunne hatt en innlegg om hvilke produkter du bruker i håret ditt? Trenger litt tips, har gått tom for ideer 😀

    8. Hei, jeg besto første forsøk på både bil, lastebil og henger, å jeg er bare 19 år. Men det hjelper å bare øve på de rutene i Oslo så går det seg til. Masse lykke til!!😃👍🏻

    9. Hei! Jeg har spurt om dette før men tror ikke jeg fikk noe svar på det i det innlegget 🙂
      Er det trygt å bestille klær fra shein.com? Hvilke erfaringer har du fra den siden? Har du noen dårlige opplevelser derifra eller er det legit? 🙂

    10. Det kan faktisk ha noe med plassen du skal kjøre opp jeg har slete veldig med dette og vet andre og har gjort det men dra til mo i rana så får dj deg til utrolig lett plass og kjøre på. Ikke noe flerfelt eller noe!

    11. Lol skal du nå plutselig ta oppkjøring idag? Seff klarer ikke du å bestå når du ikke har kjørt på lenge,så kan ikke u forvente at du skal bestå nå lisso for å klare å bestå så må man øve skikkelig masse! Alt jeg har sett er at du sitter baksette i en taxien.

    12. Kjære Isabell!
      Jeg håper du har en fantastisk dag idag. Det ser ut som ting går bra for tiden med leilighet og alt. Det fortjener du. Du jobber så bra og hardt med denne bloggen, jeg blir sur når folk sier du ikke “fortjener” plassen på topplisten.. For ser de ikke hvor mye jobb du legger i denne bloggen? Ja du var med på Paradise og derfor fikk du en gylden mulighet til å begynne å blogge, men det har også mange andre tidligere paradisedeltagere gjort, men det er ikke like mange som har klart og holde seg på topp etter en stund slik du har gjort. Og Kristin! Det er fordi du jobber hardt, du tar bra bilder og oppdaterer ofte.
      Det er jo faktisk ganske slitsomt og måtte ta bilder og skrive noe hver eneste dag, som andre skal finne interesant. Og det klarer du. Du skal være stolt over det. Du skal være stolt over det du har fått til. Jeg ville bare si det, jeg pleier ikke skrive så ofte kommentarer på bloggen din, men jeg leser hver eneste innlegg og følger med på livet ditt her 🙂 . Jeg håper alt går bra med deg og Pierre, dere er helt nydelige sammen. Og ikke minst håper du klarer lappen! Masse lykke til fra meg <3

    13. Lykke til.
      Jeg strøk faktisk selv på oppkjøringen den første gangen.. Det var kjipt. Jeg klarte teoriprøven på første forsøk og på 19 minutter med kun tre feil. Var veldig fornøyd med det i alle fall 😀 haha.

    14. Jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig å stryke på lappen, og ja: Jeg er jente og jeg fikk den da jeg fylte 18 🙂

    15. Det er veldig fort gjort å la være tenke på konsekvenser av ting.. Men når du skriver på en ganske kjent blogg at kjørelæreren din i Stavanger ga deg dette tipset. Så kan man jo spore seg opp til hvem denne kjørelæreren var, eller om noen kjenner til det. Tenker at det ikke er så heldig for denne for denne kjørelæreren at han har slike holdninger og ytrer til elevene sine. Eller at du mistolket dette og han kan bli hengt ut for at du skrev dette på bloggen din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg