Til mamma fra meg!

Mamma hadde fødelsdag i går, som sagt. Hun ble hele 50 år, og det fortjener en real feiring og en heidundrende gave. Mamma har aldri vært noe kravstor – hun foretrekker i utgangspunktet å ikke få noe som koster penger da hun ikke vil at vi skal sløse. Men vet dere? Når mamma fyller 50 spares det ikke på en eneste krone, ass. Hun fortjener hele verden. Beste mammaen min! 

WE ARE GOING TO DUUUBAI! Jiiiiippiiii!! Jeg kan love dere at mamma hoppet i taket av glede da jeg fortalte henne det. Jeg kunne ikke annet enn å smile – det å se mamma så glad gjør dagen min. Vi reiser til høsten, i september. Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Dubai, og det har mamma også. Det blir masse shopping, kvalitetstid, soling og nyting av livet. Jeg klarer nesten ikke vente… Jeg tar gledelig i mot alle tips dere har! 🙂

39 kommentarer
    1. Kan ikke fatte at du vil ta med mammaen din til Dubai av alle plasser?
      Har ikke du skjønt at Dubai er ikke et trygt land for en turist?? Håper virkelig at det ikke skjer noe nør dere skal være der for guds skyld.

    2. familien min og jeg reiser til Dubai i juleferien hvert år! Dere burde bo på jumeirah beach eller marina, men det er jo selvfølgelig opp til dere. Desert safari, dubai mall, miracle garden, stranda på jumeirah anbefales!!

    3. Jeg har vært i dubai og det var helt fantastisk
      Dere må inn i verdens største kjøpesenter de har alt alt!!
      Det er så synsykts svært at vi måtte bruke 2 dager for å se gjennom alt

    4. Flott presang, men vær oppmerksom på at der er mange regler som må følges. Frykter ikke at din mor ikke følger dissse, men det er kanskje ting du ikke har tenkt over:
      )
      Dubai har krav om en anstendig påkledning for alle. Her skal kvinner ikke ha for korte skjørt, gå i bukser, det skal ikke være gjennomsiktige klær, ettersittende klær, utringede klær og man har ikke lov til å gå i badetøy andre steder enn i badeområdene. Man skal spesiellt være oppmerksom på hvordan man går kledd i og ved regjeringsbygg.

    5. Hei. Ikke for å kritisere (er fast leser av bloggen), men er ikke det litt dårlig gjort i forhold til dine søsken? De har jo ikke akkurat samme inntekt som deg og dermed ikke mulighet til å gi samme “gave”. Setter du ikke søsknene dine i skyggen av deg selv? Hvis du var søsteren min ville jeg vært kjempeglad for mamma som får en tur, men ville også fælt meg “dum/nedverdigende” fordi jeg ikke kunne gitt samme gave

    6. Jeg har vært i Dubai nå 5 ganger. Det jeg anbefaler å bo på Atlantis. Der er det badeland, det går an å bade med delfiner og akvariet. Det er tilsammen 3 basseng og egen privat Strand til hotellet. Frokosten er kjempe god og det er mulighet til å shoppe på hotellet. Det er mange restauranter å velge mellom som f.eks. Er Nobu der. Det er også egen starbucks inni hotellet. Utenfor vil jeg anbefale en tur opp i verdens høyeste hus, og fontene show. Og helt sinnsykt store shoppingsentre!!!

    7. Til Lisa
      Det er det dummeste jeg har lest. Det er moren som er 50 år og har fått en gave. Hva har det med barna å gjøre? Slutt med å alltid finne noe å kritisere. Hva skal de i Dubai? Tull og tøys. Forresten har moren sikkert godt av en tur alleine med Isabelle. Blir sikkert kjempefint

    8. Dubai er helt fantastisk, feiret nyttårsaften der for noen år siden.
      Fyrverkeri blir aldri det samme etter man skal sett det i Dubai 🙂
      Det er jo et enormt kjøpesenter der, anbefales og reise innom 😉
      Det er veldig fint på stranda der nede 🙂
      burj al arab Er en opplevelse og være innom, fantastisk Hotel 🙂
      Atlantis er også kjempe fint sted, både for barn og voksene 🙂
      Der man kan svømme med delfiner, små haier og piggrokker 🙂
      Bare husk hvis du skal bade med noen av dyra, husk kontanter, de tar ikke kort 😜
      Riktig god Tur til nydelige Dubai ❤️

    9. Ååå!! Så utrolig heldige begge to!<33
      Har dratt mange ganger til Dubai på familieferie! Anbefaler å dra turen til havnen i byen (der er det kjempefint med maange resturanter), gamlebyen er et must å oppsøke i Dubai. Anbefaler "Atlantis the palm" på det høyeste (om du ser videoen av hotelet på youtube garanterer jeg deg at du blir målløs).
      Kos dere maaasse! Hilsen en 13-åring fra Stavanger!

    10. Så heldig din mor er! Fy søren for en gave! Til de som maser om at man må gå anstendig kledd, vel JA om man skal utenfor “turistsonen”. Ellers kan man gå kledd akkurat som man vil uten problem. Selvfølgelig er det ikke som på charter når man ser ekle mannfolk i speedo gå rundt i gatene eller sitte på restaurant, og HELDIGVIS for det! Så det er ikke akkurat veldig strengt, husk at de lever på turisme. Dere kommer til å kose dere såååå mye! Ørkensafari er btw dødsgøy!

    11. Var der sommeren 2015. Det var utrolig varmt der! Kjøp solkrem hjemme i Norge. Det er utrolig dyrt der nede, samme prisene som hjemme og muligens enda dyrere nå grunnet valutakursen. Veldig god mat og koselige mennesker. Følg reglene, ikke lov å holde hender offentlig med kjæreste eller gå lettkledd visse plasser. For eksempel til og fra bassenget må man tildekke seg med klær, hjelper ikke med bare håndkle. Dette gjelder også menn, bar overkropp er ikke lov. Et kjempefint land alt i alt!! 🙂 mye fint å shoppe + kjekke severdigheter å se på. Besøk dubai marina og burj khalifa + the palm.

    12. Til deg som lika shopping: Dubai Mall. På kvelden MÅ du få med deg fontene showet som blir vist kvert 30. minutt, rett utenfor Dubai Mall og rett under verdens høgaste Burj Khalifa. Utrulig vakkert. Og mange restauranter der. Du finner meir info på: thedubaimall.com. På Mall of Emirates kan du stå på ski.. Strender: Jumeirah Beach (framfor luxus hotellet Burj al Arab) og Jumeirah Beach Residence (Dubai Marina). Ved Dubai Marina ligger SkyDive Dubai der man kan hoppe i fallskjerm over The Palms. Om det blir litt too much, så kan man besøke Burj Khalifa til en viss etasje med super utsikt! Dubai er superflott 🙂

    13. Dubai? Du vet hvordan de behandler kvinner der? Er jo ikke lov å drikke alkohol der, så om du blir busta, havner du i fengsel. Om man blir voldtatt, får man selv skylden og havner i fengsel. Skjønner ikke at du kan reise dit og støtte et land som er så jævlig.

    14. Jeg har også vært i Dubai med familien min. Av de tingene vi gjorde anbefaler jeg Ørken safari, aquaventure waterpark, at the top burj khalifa, Dubai marina osv. Mulighetene er uendelige men disse var mine favoritter!

    15. Dubai er fantastisk! Men jeg ville nok heller ha dratt dit på vinteren. Var selv der i Oktober og det var nesten umulig å være ute pga varmen. Få med dere ørkentur med kameler og ørkensafari med hummerbiler, dritkult!

    16. Reiser til Dubai neste uke! Hørt juli er den verste måneden å reise, men men, studentlivet har skylda

    17. Til du over her: jo det er lov å drikke alkohol der? Haha. Har vært det selv et par ganger, og det fult og helt lov med inntak av alkohol. Det er bare at på store offentlige steder, f.eks ved shoppingsentrene så må man sitte i andre etasje av restaurantene hvis man vil drikke alkohol, for å vise respekt ovenfor troen til muslimene!
      Jeg vil anbefale Buddha Bar! Helt fantastisk mat med deilige drinker! Søk det opp, så kan du se selv om det er noe for deg og din flotte mor 🙂 Klem

    18. Jeg blir virkelig positivt overrasket over deg, Isabell! Jeg var litt skeptisk i starten da alt gikk i å fikse på utseende, men du investerer i bolig og gir de rundt deg litt ekstra oppmerksomhet – og det syntes jeg sier mye om deg. Mange andre toppbloggere som er gjerrig på pengene og holder alt for seg selv! Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre det samme for min mamma også. U go girl!

    19. Ååååh, så snill du er mot moren din! Jeg skal selv til Dubai om 2 uker, gleder meg veldig 🙂 Dere burde dra på Dubai sitt største shoppingsenter som er det største i hele verden! Masse fint der har jeg hørt.

    20. Bra med shoppingsteder i dubai så det er ikke noe å tenke over egentlig.
      Det jeg anbefaler er å evt leie bil (med/uten sjåfør) og kjøre gjennom de andre emiratene, DET er en opplevelse det. Emiratene er små og det tar ikke lang tid, trenger kun en dag til dette. Abu Dhabi f. eks ligger ikke langt unna og der må man innom Shaykh Zayed Mosque! Strendene i Abu Dhabi er veldig mye renere enn de i Dubai så det anbefales og ta en tur innom en strand der også. Man møter også ville kameler på veiene som alltid er utrolig kjekt. Annet enn det anbefaler jeg deg Desert safari, firehjuling i ørkenen, jumeirah beach, badeland (wild wadi/atlantis), miracle garden, høyeste bygningen, luftballong (tror det skal være bak shoppingsenteret som heter Ibn Battuta) og vannscooter 🙂

    21. Da jeg var der var ikke shoppingen noe spesielt billigere enn andre steder som London f.eks, ikke at det er billig i London, men det er ganske dyrt der.

    22. Jeg har vært i Dubai 3-4 ganger. Ser at mye har blitt navnt allerede, men helt enig med personen over at sheikh zayed mosque og sheikh zayed castle i abu dhabi er dødsssfine og verdt å besøke i tillegg til alt andre i dubai. Kos dere!

    23. Jeg har vært i Dubai , mange ganger. Var der i fjor sommer 2 måndter. Det var virkelig vert å reise ditt. Jeg var i byen Ajman 30 min med bil unna flyplassen Dubai internasjonal AirPort. Ramada er den fineste hotellet i Ajman. Det er både spa, basseng,resturant,trening,bar osv. Utsikten er stranden og så har du kfc, dounut coffe, pizza hut og masse annet. Dessuten kjører taxi foran hotellet hele tiden. Det er også bank rett rett ved siden hotellet. Matene er dritt billige, det er snakk om kurs på 2~. Dubai mall er verden største senter, det er mane merker butikker blandt annet Gucci , dior, Michael kors,isador, forever 21 Og massa annet. De har også fridays. Klarer ikke nevne, det er masse fint der.

    24. dubai er den beste byen(?) jeg har vært i! skikkelig gøy der.
      ville anbefalt å dra disse stedene:
      Burj al khalifa. Det er verdens høyeste tårn, (skyskraper). Man kommer opp i sånn 100ede etasjen av 800 tror jeg? Veldig interessant fordi i heisen på vei opp står det masse fakta om bygningen, og generelt på veggene osv, dere forstår når dere er der.
      så dubai mall; verdens største kjøpesenter. De har veldig mye der!! de har faktisk en hel etasje hvor det bare er restauranter.
      så inne på senteret er det gigantisk akvarium og skisenter! det er helt sykt
      så ørken safari. man tar buss til et sånt sted hvor man tar en slags taxi som fører deg til selve safarien. Bare den bilturen er sinnsykt gøy! den er sånn humpete og man føler liksom man hele tiden skal vippe over på en måte. selv om det er skummelt, men sjåførene er profesjonelle sjåfører så det går helt fint. så kan man ri på kameler, kjøre firehjuling i ørkenen og skikkelig god mat! vannpipe, alt, det er bare fantastisk.
      og for din familie som er araber/iraner, så dro vi på en iransk restaurant. det var vannpipe, kebab, alt sånn grill mat og det var skikkelig koselig. man satt på sånne tepper (man kunne også få stoler og bord da)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg