disse bloggerne ser jeg på som en trussel

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Blogg-Norge er blitt veldig utbredt. Vi har bloggere i alle forskjellige kategorier – alt fra treningsblogger til matblogger, til hverdagsblogger til moteblogger. Og jeg elsker det! Jeg elsker at vi alle er så forskjellige, som gjør at dere som finner interesse av å lese blogg kan klikke dere inn på en blogg som handler om noe som opptar deg og din tid. 

Selv har jeg lest blogg helt siden jeg var rundt 14 år. Da var ikke blogging en så stor bransje som det den er den dag i dag. På den tiden var det Piczo som gjaldt først og fremst, som var en side man laget til sin egen “hjemmeside”. Jeg opprettet selvsagt en, haha. Det gjorde forsåvidt ganske, ganske mange. Jeg husker vi alle jentene i klassen hadde hver vår. Etterhvert ble blogg.no stort og bloggene ble opprettet. Helt siden da har jeg vært en slavisk bloggleser. Jeg fant det interessant å lese om andres liv og det de hadde på hjertet. Spesielt likte jeg de personlige bloggene. Det er vel det jeg savner mest – det at blogg ikke var så pedant og forsiktig. På den tiden dreit man seg ut, skrev akkurat det som falt en inn uten å gå to ekstra runder med seg selv før det ble publisert. De bloggene elsket jeg, og det var kun de jeg leste. Det er nettopp det jeg prøver å få med meg videre på denne blogg-reisen. Jeg vil ikke at alt skal være tenkt ut til punkt og prikke. Jeg vil sette meg ned, skrive hva jeg har på hjertet og dele med meg om alt ved mitt liv. Ikke bare positive saker, men også negative. Jeg vil kunne fortelle dere pinlige historier som jeg selv rødmer av, og jeg vil kunne by på meg selv – selv om det kanskje er på min egen bekostning. Og alt dette? Det føler jeg at jeg har klart så langt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er noen få igjen av oss som driver våres blogger slik – åpent og ærlig. De ser jeg på som trusler, men også som noe fint. Trussel fordi at vi jobber likt og er like ærlige, som resulterer i en mer interessant blogg. Det skaper jo åpenbart litt konkurranse i vår kategori. Men samtidig er det fantastisk at man ikke er alene. Det er fint å fortsatt kunne klikke meg inn på enkelte blogger fordi at jeg selv synes at det er like spennende og interessant som det var å lese blogg for flere år siden. Av en eller annen grunn føler jeg at blogging har blitt som et perfekt speilbilde av et magasin. Det liker jeg ikke. Det blir så lite personlig. Jeg foretrekker mer at man skal skrive sin blogg på akkurat samme måte som man ville skrevet en dagbok. 

25 kommentarer
    1. Så enig med deg!! Det er så fint at det fortsatt finnes bloggere som er ærlig. Fantastisk at du også er det – det er derfor jeg har fulgt deg hele tiden:).
      Men, hvem er det du ser på som en trussel?
      Håper du har hatt en fin dag, og at kvelden blir likeså!

    2. så bra skrevet! Elsker å lese bloggen din! Du er mitt forbildet, og jeg setter utrolig mye pris på deg.

    3. Hej båda två!
      Du har säkert noterat att du fick mer än 130 kommentarer till gårdagens två inlägg. Det om något är ju ett bevis på ni två är väldigt omtyckta på bloggen. Därför tror jag det är rätt modell att driva din blogg som en personlig blogg.
      Jag är väldigt glad att ni åter är där ni skall vara, nämligen tillsammans. Bilderna från uppvaknandet i morse var härliga.
      Ha det bra tillsammans!
      Kram,
      Henrik

    4. Jeg elsker også at du har en så åpen og ærlig blogg! Man vil jo se litt inn i livet til bloggerne, og ingen tror på de som rosemaler alt. Alle har nedturer, og det er deilig å se at sånne som deg også bare er mennesker og feiler! Er derfor jeg elsker bloggen din best, for den er så ærlig, uansett hvor pinlig/privat/fælt det er!
      Fortsett akkurat som du gjør 🙂

    5. Du som skriver over her at Isabel er en av de som ikke lager overdramatiske overskrifter? Da må du ha gått glipp av noe! Isabel er jo like ille på overskriftene som mammantilmichelle.

    6. Isabell er jo den som overdramatiserer overskriftene mest. Og hun skirver at hun byr på seg selv? eh nei..

    7. Om du liker personlig blogg så MÅ du lese Lene Tønnessen sin blogg! Den er veldig åpen og ærlig. Elsker bloggene til dere begge 🙂

    8. Et “morsomt” spørsmål til ukens spørsmål:
      Dersom du fikk et ultimatum om å velge mellom Pierre (slå opp) eller bloggen, hva hadde svaret blitt?

    9. Om du liker personlige blogger vil jeg anbefale svenske bloggere og av de norske; Marta Alise (www.martaalise.com) og Sophie Elise (www.sophieelise.blogg.no). Rimer, haha! 2 forskjellige damer men de blogger ekstremt personlig og vakkert!
      Begynte også å lese din blogg for noen uker siden. Synes du blogger ærlig og morsomt! Personlige bloggere er uten tvil min fav!!!!

    10. Skulle ønske at du skrev et blogginnlegg som faktisk svarer til “overskriften”. Det ser jeg også at det er fler som ønsker, dere “Topp”bloggere (ikke alle) bruker overskrifter for å få mer klikk, og når man leser innlegget, så har det ingen ting med selve overskriften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg