Uken som gikk…

annonselenker

UKENS CRAVING

OK, dere vet jo allerede hvor glad jeg er i Fridays.. Det at Pierre presenterte lakseretten deres gjorde ikke saken noe bedre. Nå er jeg hooooked! Den er så ekstremt god, dere. Laksen serveres med potetmash, rotgrønnsaker og jackdaniels sausen. YUM! Dere må love meg å teste den – den er amazing.

UKENS ANTREKK

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bukser her (klippet hull selv) / topp her / sko utsolgt – lignende her / belte her

UKENS TANKE

Jeg kjenner på denne rastløsheten igjen.. Den forsvant en stund, men nå er den smått tilbake. Ikke helt på samme måte som tidligere kanskje, men jeg ønsker virkelig å reise på en aldri så liten ferie igjen. Sommeren her i Norge har jo ikke akkurat vist seg fra sin beste side… Og nå er den snart over. Blæh!

UKENS BILDE


Min fine, lille prinsesse. Fun fact: hun ser AKKURATT lik ut som jeg gjorde da jeg var på hennes alder. Next topblogger om noen år? 😉

UKENS OPPTUR

To ting! Først: vår nye serie “Hjemme hos Pierre og Isabel”. Se første episode her! Og så er jeg veldig happy over at vi har booket ny reise! Jeg kan ikke fortelle så veldig mye om det helt enda da det er en liten surprise inni bildet. Jeg gleder meg hvert fall veeeldig til å kjenne solen steke på kroppen igjen. Lengter!

UKENS IRRITASJONSMOMENT

Okei, dere. Hver eneste dag får jeg kommentarer på min rettskriving. Jeg blir så matt! Dette er ikke norsk eksamen, people! Det går heeelt fint om jeg har en liten skrivefeil her og der. Jeg synes i hvert fall det. Det er en blogg, og det vil ikke dermed si at den er nødt til å være skrevet akkurat som en skolebok, liksom. Med det sagt prøver jeg jo så klart så godt jeg kan. 🙂

UKENS NEDTUR

At kontakten med et familiemedlem har blitt brutt. Det kjennes både godt og vondt, på en og samme gang. Jeg vet at det er det rette akkurat nå, slik som situasjonen har blitt. Jeg tar ikke imot dritt, hverken fra familie eller fra fremmede, for den saks skyld. Jeg er lei av å bli tråkket på..

UKENS MEST LESTE INNLEGG

Dette innlegget: svar på spørsmålsrunden del 1. Jeg følte jeg ga fyldige og lange svar på spørsmålene dere stilte meg! Det var på tide med en spørsmålsrunde, synes jeg 🙂 Del to kommer ut i løpet av denne uken, og denne gangen blir det på video!

UKENS MÅLTID

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Laksen på Fridays…. Of course!

32 kommentarer
    1. Er det søsteren din eller moren din du har brutt kontakt med? Såpass kan du jo si etter du har gang på gang sagt hvor godt forhold du har til begge maaange ganger. Du trenger ikke si hva som er greia, men hvem kan vi jo vite. Det er jo hele greia med blogg. Vi spanderer din livsstil mot at du forteller oss om livet. Og klær og negler er ikke livet. 🙂

    2. Enig med det rettskrivingsmaset! Folk skjønner jo hva du mener, når de klarer å rette på deg har de forstått hva teksten handler om, så de fleste kan rett og slett holde kjeft 🙂 Tror jeg blir nesten like matt som deg! haha. Litt konstruktiv kritikk er jo alltid bare bra, men noen skal jo bare finne den minste ting for å hakke ned på deg. Jeg syns du gjør en veldig god jobb jeg <3

    3. Hei fine.. Jeg lurte på om du kunne snakke persisk, siden du er fra Iran.. Ble veldig glad om du kunne svare på spørsmålet mitt. Ha en fin da videre!

    4. Jobben din er å skrive, det er vi enig i? Og når du da ikke gjør jobben din ordentlig, er det vel lov å kritisere? Si at jeg som politibetjent gjør små feil her og der, skal ikke min sjef/mine kollegaer kunne rette på meg – uten at jeg skal bli irritert og matt?!
      Skjønner du hvor barnslig og lite seriøs du høres ut..?

    5. Hege: Min jobb er ikke bare å skrive, nei. Og igjen – det er min jobb, det er vi enig i? Min blogg som jeg kan velge å skrive uten både punktum og komma, om jeg vil 😉

    6. Men når du lever av blogging, så er rettskriving en viktig del av arbeidet ditt:) For oss lesere er det veldig slitsomt å lese innleggene dine med så mange skrivefeil. Er du ikke opptatt av å levere et bra produkt? Er ingen som krever at du skriver helt perfekt, men sånn du formulerer setninger og ord på til tider, det burde du tenke litt på:) Siden vi er her inne for å ikke bare se på bilder, men å lese:)

    7. Spiser aldri laks på restaurant, heller ikke kjøpt i butikken. Oppdrettslaks er noe dritt (bokstavelig talt) de spiser jo dopapir. I tillegg blir fisken fryst, tint og fryst igjen mange ganger. Så fersk er den heller ikke! Jeg er nazi når det kommer til fisk. Sikker pga Sunnmøre er heldig når det kommer til fiskeri og kan få den ganske fersk 🙂
      Men så lenge du syntes den er god, så fortsett med det! Håper jeg ikke ødelegger matlysten neste gang. (Sorry søt)

    8. Kommer du til å oppmuntre søsteren din til å operer nesa hvis dere er så like? Du må jo være et forferdelig dårlig forbilde som storesøster

    9. Hva har dere gjort med øyebrynnet til søstra di? Stakkar jenta, hun må sikkert blir mobbet nå pga det! Det er ingen som napper eller vokse øyebrynnet til en 10åring. Off glag jeg ikke er søstra di.
      Håpe det er storesøstra som har brytt kontakt etyer at hum ser av lille søstra på 10 har ødlagt ansiktet sitt. Tenker du med hodet isabel? Eller du tenker med pengene du, det har jo alle vi sett.

    10. Kjære Y: Hva i alle dager? Tenk at denne lille jenta er så heldig og har så perfekte bryn da, er da virkelig ikke noe man skal bli mobbet for! Slik som du skriver og dikter opp ting uten å vite sannheten, er hva som starter mobbing. Begynn med deg selv og se over hva du selv skriver til andre før du kommenterer dritt om noe du har NULL peiling på. Takk for meg

    11. Du er som en 4 åring.. ‘Det er MIN blogg og jeg gjør som JEG vil!!’ For all del, ikke hør på oss leserne som gidder å klikke oss inn flere ganger om dagen, slik at du får lønna di…

    12. Hei. Vil minne deg på at ingen i hele verden vil elske deg mer enn hva din egen familie vil. Ihvertfall mor, og henne skal du respektere og ikke omvendt. Kjærligheten til og fra Pierre kan ikke måles, ei heller hans familie.
      Livet er kort. Familie er viktig. Sett deg ned å reflekter over at imorgen han de alle være borte, og da skal jeg love deg du hadde gjort alt for å se “mamma” eller “storesøster”, ringer på mobilen. Når du selv blir mor, kommer det til å komme en “aha” opplevelse til deg. Hvertfall mor vil deg aldri vondt.
      Hilsen en som setter pris på familieverdier.

    13. Årh føler den med å bryte kontakt, støtter deg for fullt! De som bare bringer negativitet inn i livet ditt, fortjener heller ikke å være en del av det 🙂

    14. Hei! Jeg lurer på en ting. Du har jo skrevet at du har vokst opp i fosterhjem. men likevel så legger du ut bilder av mammaen din og søsknene dine en gang i blant. Kan du fortelle litt om hvordan du “gjenopptok” kontakten med moren din? eller generelt om du har hatt kontakt med de hele livet og hvorfor du var i fosterhjem? fin blogg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg