DE MEST IRRITERENDE PERSONENE JEG VET OM

Okei, dere vet jo hvor mye jeg reiser, da spesielt med fly. Vel, opp igjennom har jeg fått noen raserianfall mens jeg har ristet av irritasjon i flysetet mitt. Hva er greia med irriterende mennesker på fly??? Det skjer ALLTID, og jeg vet dere skjønner hva jeg prater om! Haha!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

· La meg introdusere de fire verste type personer jeg vet om på fly ·

1. Barn som skriker og gråter. Ja, jeg vet at det er barn og ja, jeg vet at ikke foreldre alltid kan hjelpe situasjonen, men det må være lov å påpeke hvor ekstreeeeemt irriterende det er å høre på. Hehe.

2. De som hopper opp av setet så fort vi har landet. Jeg mener… Hvor skal du? Hva tror du? Ser du ikke at dørene er skam lukket? Du kommer deg ikke ut? Slapp aaaav!

3. Han som snorker. Okei, dette punktet er kanskje også litt vanskelig å kunne kontrollere selv, men igjen – det er forbaska irriterende å høre på. Når jeg fløy sist satt en person ved siden av meg og herreguuud som hun dro på. Man kan jo ikke være uhøflig heller vet du, så jeg “knuffet lett” i siden på henne sånn at hun skvatt til 🙂 Og det var etter 2 timer! Da holdt jeg fanken ikke ut lenger, jeg ass. Og ja, øretelefonene hadde jeg selvsagt glemt hjemme.

4. Barn som driver å sparker i seteryggen på deg. ALTSÅ! Denne er den verste av dem alle. OG JA – her kan man som forelder be sin unge om å slutte, spesielt etter at du har snudd deg og blikket dem ca 155 ganger i håp om at de skal ta hintet.

95 kommentarer
    1. Jeg er enig i alle utenom punkt en, og kan forstå det er slitsomt med barn som skriker… Meeeen som mamma vil jeg bare si…. Tenk deg hvor slitsomt det er for foreldrene… For nan vet jo hvor slitsomt alle rundt synes det er, og fryktelig fortvilende når ikke noe man gjør hjelper. Så all sympati til disse foreldrene…

    2. Hahaha enig med alle du har nevnt her, men det er ganske irri med personer som bruker solbriller inne også

    3. Ja, enig i punktene! Men vil tilføye ett til: Folk som tar av seg skoene slik at det STINKER fotsvette i hele flyet/båten/bussen eller what so ever. Man får seg ikke til å si “eeh, unnskyld kan du ta på deg skoene igjen, du stinker”. Hehe..

    4. Gleder meg til dagen du får barn og ditt barn skriker og gråter på flyet, og ikke noe du gjør hjelper 🙂

    5. Folk som klager på andre er irriterende. Og deler det på en kjent blogg. Og presser ut leppene så det blir stygt.

    6. punkt nr 5:
      Når du sitter ytterst, og personen i midten eller med vinduet skal gå forbi hvert 10minutt, og du må ta av beltet og gå ut i midtgangen hver gang….
      punkt nr 6: når du er den som sitter innerst, og etter en stund virkelig må på do. men personen ved siden av sover. hva gjør man egentlig da?? du kommer deg jo ikke forbi uten å måtte vekke vedkommende…

    7. Det første punktet er jeg ikke enig i det er ikke så lett å gjøre noe får barnet når hun eller han har vondt i ørene av trykket på flyet.

    8. Utrolig stygt å kommentere leppene til Isabel, anonym over her ! Man sier ikke rett til en person hva man ikke liker ved denne personen, har du så dårlig folkeskikk?!? Har man ikke noe positivt å si så hold kjeft. Hvem vet hvor mye skade man lager ved akkurat en liten negativ kommentar!

    9. Ting som irritere meg er bloggere som ikke leser over det de skriver før de poster det. Du skriver helt elendig bokmål.
      Leser du ikke over det først? Og ser hvor mye “prate” språk du bruker? “Ser du ikke at dørene er skam lukket” Hva betyr det?

    10. Jeg er en av de i følge deg “irriterende menneskene” som hopper opp når flye har landet fordi jeg har jævli flyskrek og trenger å komme meg ut av flyet fortest mulig når det lander.. Takk for at du viser lite empati for det..

    11. Det med barn som gråter syns jeg er et ekstremt unødvendig punkt. Dette er noe man overhodet ikke kan kontrolle, og desverre så får ofte de små vondt i ørene underveis. Det er ekstremt stressende som mor og tenke på alle mennesker med ditt synspunkt som dette. De som har samme tanke gang som deg ødelegger ganske mye av samvittigheten/flyturen for de med barn som gråter uten at vi har mulighet til å stoppe det:)

    12. Til Anette, som skrev:
      “Ting som irritere meg er bloggere som ikke leser over det de skriver før de poster det. Du skriver helt elendig bokmål. Leser du ikke over det først? Og ser hvor mye “prate” språk du bruker? “Ser du ikke at dørene er skam lukket” Hva betyr det?”
      La meg rette litt på din “bokmål” også, i så fall:
      – Irriterer, ikke irritere.
      – “Prate”-språk, ikke “prate” språk.
      – Punktum mellom sitatet fra Isabel og “Hva betyr det?”.

    13. mange reiser seg også opp fordi de har sittet i flere timer og da er det godt å stå litt. Du er et ekkelt stressa menneske

    14. en ting jeg lurer på (som ikke har noe med dette å gjøre) er hvodan er det med deg og pierre når dere kysser? siden du ofte har på leppestift/lipliner/lipgloss. blir det grisete eller går det fint? vil ofte gå med leppegreier, men velger alltid å ikke gjøre det fordi jeg vil kunne kysse kjæresten “fritt”:( men er det egentlig så annerledes å kysse når man har noe på leppene? mener ikke bare et nuss på leppene, men ordentlig kyssing.
      heheheh dette ble en random og rar kommentar

    15. Helt enig, mange foreldre burde virkelig begynne å sette grenser for barna i slike situasjoner selv om de er barn!

    16. Hehe… Gled deg til du reiser med egne barn, og de aldri vil sitte stille….DET er irriterende det!! 😂😂

    17. Anonym til slutt her: Det er ikke alltid det handler om å ikke sette grenser for barna sine, da dem gjerne får trykk i ørene (som hverken vi som foreldre eller barna selv kan kontrollere) men det kan også handle om såååå mye annet. Vær forsiktig med å dømme barna eller foreldre for at “dem ikke setter grenser”. De gjør nok det, men det ligger nok mer bak enn hva omverdenen kan se 😉 jeg har en aktiv sønn på 2 år og vi har flydd 3 ganger nå, og det har gått veldig bra hvergang. Og han er igrunn AKTIV. Bør ikke de foreldrene med litt ekstra aktive barn på generelt basis, få lov til å fly? Fordi det kan irritere andre medpassasjerer med skriking og opp og ned i setet?
      Mvh en mamma 😊

    18. Når foreldrene vet at ungene får så trykk i ørene og vondt, hvorfor utsette dem for reisen da? Ikke dra til syden med småbarn så lenge de får vondt og derfor gråter, og hvertfall ikke på nattflyvninger på langdistanseflyginger osv. Hvorfor bidra til å påføre ungene vondt i ørene og ubehag bare fordi en selv vil dra til syden f eks? Barna har det like bra på en strand hjemme i Norge, så det er kun egoistisk av foreldrene. Og deretter klage på at vi som irriterer oss over barneskrik er lite forståelsesfulle? Ja.. Har liten forståelse for hvorfor foreldre sleper med seg barn på fly når man vet det påfører dem smerte! Enkelte ganger er man avhengig av å fly av ulike grunner, men mange reiser er unødvendige for barnas del, men noe foreldrene gjør fordi de vil det selv. Da er ikke barnets ve og vel så viktig plutselig når foreldrene vil ligge på en solseng i syden..

    19. Verste jeg vet er wannabe diva ( superstar) som tror de har enerett på og reise. Barn har som sagt over her kansje noe som oppstår plutselig, selv om man både har oppdragelse og grenser. Barn er barn, og du selv har vært der. Greit nok m de som svarer deg frekt og bokstavelig talt gjør alt på faen,men det er ikke sååå ofte du møter.. ( håper jeg). Mine barn er både høflige og som regel grei. Men en dritt dag har vi selv innimellom også😜 Så prøv heller og vær hyggelig og ikke minst behjelpelig om du ser noen slite m barna..

    20. Prøv 12 på fly til Thailand. Var en kid som hele forbanna veien nesten, som var helt bananas. Foreldrene? Ga F.. Haha. De kunne ha underholdt ungen sin med noe, og ikke bare strikke og holde på med sitt eget mens ungen forstyrra en annen kid i sete foran som faktisk ville prøve å sove.
      Kjipt med barn som gråter. Men sytete og energiske unger?! Foreldre bør kunne ta hensyn til andre mennesker på flyet og gjøre noe med det. Ta forholdsregler.

    21. Til dere som sier det ikke er lett for foreldre heller når ungen griner på fly; Ja, jeg skjønner det kan være slitsomt for foreldre og bla bla, men det ER irriterende å sitte å høre på grining i flere timer for andre.

    22. Du Sara? “Takk for at viser lite empati”, altså flyet har allerede landa, kan liksom ikke gå så gæli etter det så den synes jeg var dum xD hahahaha

    23. Er bare et godt råd å gi det.. reis på førsteklasse, det har vel du råd til 👌🏻 så slipper du å ta hensyn til folk rundt deg! Eventuelt bli hjemme da.. enkelt valg. Du er ikke alene her i verden vettu!

    24. Idiot! Se hvor enkelt det er selv når du går barn , selv om du kanskje aldri burde få det med din oppførsel og verdier ! Og punkt 4: det har ingenting med at foreldre ikke setter grenser for barna sine ! Det er vel en kjent ting at varm er barn uansett hvor god jobb foreldre gjør og at de ikke alltid hører på foreldrene sine uansett hva de sier! Og at man er dum som drar med små barn på sydentur : mange vil gi barna den gleden og kosen av 1-2 uker med familiekos og bading og tenker at en slitsom flytur på noen få timer kanskje er overkommelig for de neste ukene med kos . Noen er så utrolig egoistiske !

    25. Hun skriver jo at hun er klar over at foreldre ikke alltid kan gjøre noe når barna skriker? Det er jo jævlig irriterende å høre på uansett.

    26. Ta med deg ørepropper, eller lei privatfly.
      Reiser man med offentlig transport må man regne med lyder.
      Folk med barn har lik rett til å dra til syden, som svette mennesker som lukter så vondt at man nesten ikke holder ut ved siden av dem.

    27. Sist gang jeg reiste til Syden, så satt jeg med midtgangen. Da satt det et eldre par rett bak meg, og et foreldrepar to hakk lengre frem. De hadde med seg 2 barn på rundt 3-4 år, og dette eldre paret var nok besteforeldrene deres. Så disse ungene sprang frem og tilbake seriøst under HELE den 4 timers flyturen. Noe som innebærte å springe i veien for flyvertinnene som prøvde å gjøre jobben sin. I tillegg dunket de HARDT borti meg sikkert 20 ganger, mens de sprang frem å tilbake. Og verken foreldre eller besteforeldre sa et pip på hvordan de holdt på.. Jeg var så sint at det var rett før jeg skjelte både foreldre og barn ut. Snakk om å ha lite respekt for andre!

    28. Usj.. De leppene er helt grusomme! Du er så mye penere naturlig. Alle er mye penere naturlig. Ser jo ikke ut!

    29. haha! Du glemte de som lukter som om de ikke har dusjet på 14 dager! Tror de står øverst på listen min! 😛

    30. Dere som kommenterer hvor irriterende det er med unger på fly, dere har vel ikke barn selv. Ler litt, bare vent 😂

    31. Jeg har barn selv og irriterer meg like mye over de samme punktene 😀 Derfor gjør jeg også mitt aller ytterste for å holde de stille og i ro, dessuten handler det om folkeskikk og respekt for andre som har betlt for en tur som resulterer i barnehyl. Jeg flyr ikke med min minste før hun er stor nok til å forstå hvordan man holder seg rolig på et fly. Så de lange turene får rett og slett vente, ingen babyer/småbarn har dessuten glede av å dra noe som helst sted, hvertfall ikke på fly. Syden kan faenmen vente 😀

    32. Til alle dere som sier at det ikke kan gjøres noe med at barna skriker; jo det kan faktisk gjøres noe med. Mine foreldre var faktisk smarte nok til å gi meg aktiviteter å holde på med slik at jeg ikke skulle kjede meg og bli grinete. De har aldri hatt problem med at jeg skrek, så ikke kom og si at ikke noe kan gjøres. Det er i så fall bare latskap.

    33. Til alle dere som skriver at dere irriterer dere over barn som gjentatte ganger sparker/slår/løper osv, og dere ”hinter/var nesten så dere sa ifra” ER DET IKKE BARE Å SI IFRA DA!? Til både barn og foreldre. Hver gang jeg har en ramp av en skitunge bak meg i flyet som irriterer, har jeg ingen problemer med å først si ifra til ungen – og deretter foreldrene om ungen ikke skjerper seg. Er sjeldent at de fortsetter da 🙂 Problem løst

    34. Har en sønn selv å skjenner på følelsen. Da er det faktisk foreldre det er synd på..og tenk deg barn som får kjempe vondt i ørene sine av trykket oppi luften pluss at de kan være syke eller eventuelt redde. Tro meg barn gråter når de gråter, ikke altid det går ann å roe dem ned.

    35. Hei jeg synes du er intolerant. Du kan ikke forandre andre mennesker. Men du kan forandre din holdning til alle rundt deg. Og du kan bruke øreplugger eller hodetelefoner. Og å være blogger er vel også provosere til oppmerksomhet. Lipene dine er helt ok. Lykke til på neste flytur. Hilsen Hans Botnevik

    36. Folk som syter fordi ikke tåler og ha folk rundt seg.
      Og sosehuer som har glemt høretelefonene hjemme. De har seg selv å takke.

    37. Fly på første klasse eller businessklasse så har du ikke disse problemene. Flyr du Norwegian, Ryanair eller charter så må du bare tåle dette.

    38. Tror de fleste som argumenterer for at det er foreldrenes skyld her er barneløse selv. Som småbarnsmor selv vet jeg av erfaring at det kan være mange faktorer til at barnet er urolig, foreldrene trenger ikke nødvendigvis være innenforståtte med disse faktorene før avgang og kan ikke ta forhåndsregler ut i fra dét. Òg til de som mener at man ikke skal “drasse” med seg barna til syden/på ferie, hvem er dere til å bestemme dette? Jeg tipper de fleste barna storkoser seg på ferie med familien, uansett hvor i verden – tross en flytur på forhånd. Jeg slet selv mye med ørene da jeg var lita, men jeg elsket likevel å være med på turer og ferier! (Alder er selvfølgelig noe relevant i denne casen da).
      Og med det samme jeg er så godt i gang, dere som til nød MÅ være nedlatende her inne, skaff dere en annen hobby – mobbing er ute!

    39. Herrejesus sier jeg bare!
      Dere som ikke har barn, få dere det og ta dere en flytur så snakkes vi 🙂
      Jeg syntes det er kjempe koselig med unger på fly.
      Dere som ikke takler unger på fly, gi faen i å reis med fly!
      Skam dere, virkelig er det sånn samfunnet skal være i dag for at noen ikke liker unger?
      Ungene må få lov til å ha det gøy,grine hyle osv. Noen utforsker stemmen sin og noen er lei seg osv…
      Tenk over ting før dere snakker/skriver
      Mvh mamma til 3 🙂

    40. Jeg forstår at du ikke har barn selv, men det er ikke alltid like enkelt å reise med barn. Spessielt når dem er trøtte eller at det blir kjedelig å sitte i ro så lenge. Jeg synes at det mest irriterende på et fly er sånne som deg, som skriver på denne måten… du veit ikke hva du prater om! Hvis du har et problem med å reise med andre mennesker som ikke er like perfekte som deg, burde du holde deg unna offentlig transport.

    41. Tydelig at ikke du har barn selv. Eller opplevd det trykket enkelte får i fly? Det er veldig vanlig at barn får det og jeg har hatt det selv. Det er helt jævlig og jeg skjønte godt hvorfor mange barn skriker. Også, hvor mange barn har tålmodighet til å sitte rett opp og ned i timesvis? De blir trøtte og lei de som oss, men har ikke alle ordene som trengs og da blir frustrasjonen uttrykket i skrik og gråt. Foreldre blir slitne. Og ikke minst er det skikkelig kjipt for foreldrene når man ikke klarer å roe ned et slitent barn eller et barn med smerter. Og enda verre blir det når uvitende folk viser at de er irriterte. Hvor er forståelsen? Når folk kommer med sånne dumme uttalelser kjenner jeg på den at jeg gleder meg til den dagen det er du som er på ferie med et lite barn som slår seg vrang. Da er det du som sitter der uten all glam, og fortviler over blikk fra andre passasjerer. Tenk deg litt om før du skriver om personer og situasjoner du ikke vet noen ting om. Ha en fin dag videre.

    42. Helt enig med Isabel her. Man bør ikke ta med unger i den væerste hylealderen på fly. Syntes selv det er veldig irriterende med skriking, og på fly så blir det så intenst. Dette må folk få lov til å mene uten og bli kalt egoistiske,for det er ikke jeg. Har noen problemer med å forstå dette så er det dere som er egoister..ha ha

    43. Enig med at barn som som sparker i setet på fly er det værste
      Og når foreldra blir sure når man sier ifra

    44. Hva i all verden? Jeg foreslår at dere som ikke tåler barn på flyet bør bli hjemme! De har da LIKE mye rett på å dra på ferie som deg! Kjenner jeg blir så forbanna over sånne folk som ikke kan sette seg i andre sine situasjoner.. Tenk på de stakkars foreldrene! Skjønte ikke helt dette før jeg ble mamma selv, men tro meg kjære dere ungeløse duster der ute, den dag dere får barn – jeg gleder meg! Og – I told you so, bitch! Over og ut

    45. Alle dere som mener at alle burde syntes at det er helt greit med bråkete flyturer pga barne skriking:stopp..ikke ta alle under en kam. Det er da opp til folk selv hva de syntes selv er greit og hvordan man tar det. Jeg er snill gavemild person som ikke er egoistisk men jeg må si at jeg blir virkelig dårlig av å sitte å høre på barneskrik i timer.Blir kvalm og får veldig angst.Og sånne som meg fortjener også å ha det bra på fly.Og mener folk at jeg er egoist for det så er det de som er egoistiske selv. INGEN er perfekte

    46. Alle er IKKE interessert i å få barn..så det. Og man må kunne få ha sine egne meninger uten og bli kalt bitch.jeg kaller ikke folk stygge ting. Har mer vett enn som så,og ikke minst oppførsel. Dårlige holdninger ute og går,kalle folk med andre meninger for stygge ting…grow up

    47. Til alle som sitter foran, bak eller ved siden av barn som skriker; istedenfor å tenke dumme tanker, snu dere heller, og se medlidende bort på ungen og foreldrene. Få kontakt med ungen og prøv å underhold ungen litt. Få ungen på andre tanker.
      Av og til vil ungen/e protestere og hyle mer når mor eller far skal avlede de eller prøve å få de rolig.
      Vi flyr til besteforeldre 1 gang annenhver mnd ca. (Noe vi har gjort i 4 år). Vi har en på 4 og en på 2 år. Det har gått skrikefritt så og si alle gangene, men når de griner en time i skrekk så er det forferdelig å tenke på alle vi “plager”.
      Den beste opplevelsen hadde jeg for en stund siden. Det var en søt, godt voksen dame som satt tvers over oss, og hun søkte kontakt med en gang de ble utålmodig. Dette hjalp meg resten av flyturen. Jeg er så glad for at akkurat HENNE satt ved siden av oss<3.
      Så tips: snu deg, slutt med negative tanker, og heller hjelp dersom det går:-)

    48. Hahaha, kommentaren over her er latterlig.. “Snu deg og underhold ungen”?? Really? Er relativt sikker på at hylingen når øret ditt til tross for at man har snudd seg bort, haha. Folk må da få synes at hyling/gråting er forferdelig irriterende, uten at hele mamma-Norge blir bitter. Det at andre i flyet skal underholde ungen for å holde den rolig er også helt på trynet.Skjerp dereeee.

    49. Enig med deg over her,det er da ingen andres ansvar og underholde unger som skriker enn foreldrene selv.Det burde ingen foreldre forvente av andre passasjerer,ok noen gjør sikkert det men mange vil også ha fred på turen de har betalt for.Når man velger selv å få barn så må man respektere at andre ikke er interessert i å høre barna deres skrike.Ikke forvent at alle skal like å høre på vræl fra deres barn,mødre!!

    50. Innbilske mødre ute og går??Eller skal vi si flyr. Hva i all verden får dere til å tro at andre skal underholde barna deres??? Nei når jeg er ute og flyr så er jeg avhengi av å sove jeg. En gang jeg fløy med Norwegian var flyvertinnen meget behjelpelig med å la meg få et annet sete forde jeg ikke fikk et sekund fred fra en skrikeunge rett bak meg.Dette er en problemstilling mange mødre her til lands bare ser fra en side…deres egen.

    51. Satt på et fly til USA for noen uker siden.. Jeg blir veldig lett flysyk og ønsker derfor litt fred rundt meg! Men jeg endte opp med en grinete 7 åring foran meg.. Flyet gikk “midt på natten” så alle lysene var slukket og det var meningen man skulle sove om dere skjønner. Han satt bare å maste på moren sin foran i 3 timer. Alt hun sa var “hold kjeft du vekker alle på flyet” han svarte med “fyfaen jeg hater deg”.. Sånn holdt de på helt til han endelig sovnet! Da han hadde sovet noen timer våknet jeg av prating foran. Da stod moren hans å skjelte ut flyvertinnen fordi gutten lå nede på gulvet.. Dette fikk han ikke lov til av flyvertinnen og hun sa i fra til moren.. Hun klikket på flyvertinnen fordi hun endelig hadde fått han til å sove.. Moren mente hun var flyvertinne selv.. Sa masse stygge ord til flyvertinnen.. Da grep jeg inn, jeg gadd faen meg ikke sitte å høre på det tullet i 6 timer til, var så heldig at det var en ledig plass på buisness class der fikk jeg FRED!! Aldri opplevd verre:)) i tillegg til at jeg var kvalm/holdt på å spy flere ganger

    52. Mange kvalme foreldre og.Hvem er det de tror de er??? Har dem ikke bedre skikk på ungene så får de la være å drasse de med på fly,for slippe å oppholde andre rundt seg med tull og bråk!!!

    53. Herregud sier jeg bare..
      Det er bra dere uten unger tror dere eier verden, så kan vi med barn sitte hjemme vi. Fordi vi ikke skal være til bry for noen, og fordi så mange ikke tåler litt barneskrik. Det er offentlig transport, skal man reise må man faktisk tåle at det er andre mennesker der og TIL OG MED barn! Babyer til og med! Tenke seg til! Hvis dere blir så irriterte over barn foreslår jeg at dere leier privatfly eller velger et annet transportmiddel. At det går an.. Barna har en utrolig stor glede med å reise bort til andre omgivelser de også, der de kan bade og kose seg. Jeg syns ufattelig synd på de foreldrene som har en baby/et barn som ikke klarer å roe seg, og som i tillegg mottar stygge blikk fra medpassasjerer. Hvor ble empatien av? Man får faktisk ikke kontrollert alt en unge gjør, selv om dere uten barn tror det!

    54. Over her; IDIOT,lei privat fly selv.Alle skal ikke behøve å tåle alt forde noen sier det.Ps ingen eier verden, har ikke tenkt den tanken, det er det du som gjør. Noen syntes det er greit andre ikke,sånn er det.

    55. Det er ikke snakk om at noen eier verden her,men at alle som kan oppføre seg fredlig kan gå ombord i et fly.Småbarnsforeldre som har veldig små unger som griner og skriker har et ansvar for at dette ikke skal plage andre uønsket,man har som et eget mennesket krav på å få fred hvis man ønsker det, så respekter dette og, ikke bare tenk på småbarnsfamilienes ønsker. En ting er og bli irritert på skriking en annen ting er å bli irritert på de som ikke liker det,litt lite voksent,skjønner at dette er noe mødrene tror de er Gud over, ta dere sammen ingen er Gud.

    56. Hvorfor irritere dere over om hun skriver feil? Dere sjønner jo hva hun mener om hun har glemt en bokstav

    57. Selve innlegget her var ikke så spennende lesning. At en ung dame, uten barn og som lever av å mene mye om mangt uttaler seg, ja det er helt ok.
      Kommentarfeltet her derimot, det er jo en opplevelse av de få. Hva skjedde med god folkeskikk?
      Jeg er mor til to, ei på snart tretten og ei lita tulle på ett år. I tillegg er jeg gravid. Kjedelig for dere som reiser når vi er på tur, for jeg verken forventer eller forlanger at mine barn skal sitte stille i timesvis. Den eldste må nok sørge for å oppføre seg på en måte som ikke sjenerer de rundt, men minsten, hun får bevege seg i setet, bable, rope og gråte om hun trenger. En ting er at det er lite jeg kan gjøre der og da, hun er 11 kg med egen vilje den jenta. Noe helt annet er at jeg anser hennes behov for viktigere enn dine.. Sorry, men hun er ett år. Hun vet ikke at stemmen hennes irriterer deg, eller at når hun beveger seg i setet så påfører det deg ubehag. Hun er ikke slem, ikke er hun uoppdragen. Hun er ett lite barn!
      Jeg derimot irriterer meg over dem som ikke forstår rettningslinjene, som ikke skrur av all slags duppeditter, som senker seteryggen før flyet har lettet ( jeg sitter tross alt med den irriterende ungen på fanget og det er trangt!) og dem som drikker som om vett og folkeskikk ligger igjen i Norge. Men sier jeg noe.. nei, for jeg er voksen og har kontroll på min evnte til behovsutsettelse. Og jeg antar etter en god oppdragelse at ingen rundt meg gjør dette for å plage meg. Så jeg fokuserer på noe annet ( igjen denne irriterende babyen) og nyter turen på best mulig måte.

    58. Jeg er syk og tåler ikke barneskrik eller skikkelig bråk,så hvis du ser på barnet ditt som du ikke gidder å prøve å holde rolig som viktigere så er det din mening,andre for seg har sine meninger, sånne teite uttalelse som det du kommer med er helt på tryne,og selv om du liker barn så kan du ikke forlange at alle rundt omkring gjør det. Jeg liker ikke barn og kjenner mange som ikke gjør det og mange som liker dem. Men ikke kom her og fortell andre hva som er riktig,det får da fanken være opp til en hver det.

    59. til deg over 4 i farten:veldig nedlatene av deg og si sånt, skjønner med en gang at du er en av disse mødrene som ser ned på de som ikke har barn. Veldig 1845 av deg. Man skal liksom miste stemmerett foreksempel på et fly forde ingenting er viktigere enn ditt barn??? En ting er å være glad i barn altså,men respekter de som ikke er riktig så glad i dem som deg!!

    60. Jeg er selv mor, men syntes at det er viktig at andre mødre også kan respektere de som ikke er så glad i barn. Jeg ser tydelig her at mange mødre mener at passasjerer rundt skal syntes det er greit at barnet ditt er høylytt og skriker,men dette er ikke noe dere kan forvente av andre det blir frekt den andre veien. Alle liker ikke barn og mange syntes det er meget ubehagelig med hylende unger og dette må også respekteres på lik linje med deg og ditt barn. Vi tok bilferie i norge og danmark vi til gutten vår var stor nok til å skjønne hva flyturer gikk ut på og at man må sitte rolig av respekt for medmenneskene våres som ikke tåler så mye av våre barn som oss selv, og alle har vært fornøyd med det!

    61. Fire på farten over her: Jeg bled helt sjokka da jeg leste innlegget ditt. Du har med deg et barn på fly som ajererer i stetet forde hun ikke er gammel nok til å skjønne det. Og du kan ikke en gang prøve å holde henne rolig??! Og ikke nok med det men du forventer også av en eller annen egoistisk idiotisk grunn at ditt barns hensyn kommer først og andre skal liksom sitte å digge din hensynsløse egoisme!!! Nei nå har jeg hørt det og. Det er ikke alle kvinner som er barneprodusenter som deg skjønner du!!! Her må skjerpings til, håper du åpner deg for litt mer utvidet tankegang etterhvert.

    62. Du fire i farten over.Hvis du har så kontroll og er så voksen som du sier så burde du også være moden nok til forstå andres situasjoner litt og.Jeg ser det er flere over her som finner dette med skriking veldig ubehagelig,og dette er også mennesker med følelser og kanskje andre tanker og behov enn det du har.

    63. Hei. Jeg ser på dette kommentarfeltet at det er en del frustrerte mødre her. Noen av dere nevnte at Isabel er en barnløs jente, på en nedverdigene måte. Og da må jeg si til dere slitne småbarnsmødre at det er ikke så rart at dere føler smellpene,tynne,plettfrie og barnløse jenter som en trussel. Det kommer frem helt tydelig her:-)! Men den taktikken og prøve å sette disse barnløse skjønnhetene i dårlig posisjon for å mene at dere selv er ‘de som bidrar til samfunnet’, den er så oppbrukt og gjennomskubar. Så ro dere ned mødre dere er ingen helter, men bare mammaer som milliarder andre:-):-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg