store endringer i mitt liv

Nå skal det innføres drastiske endringer i livet mitt. Dette har gått for langt nå. Virkelig.. Jeg har som jeg allerede har nevnt for dere tidligere, jobbet døgnet rundt. Jeg logger aldri av – hjernen min er på jobb tjuefire timer i døgnet, uten unntak. Uansett hva jeg tar meg til eller hvor jeg er, tenker jeg jobb. Jeg får dårlig samvittighet om jeg koser meg, for da sløser jeg jo bort verdifull tid hvor jeg heller kunne jobbet enda mer. Og slik har jeg det heeele tiden, non stop. Kan dere tenke dere? Det er jo ikke greit.. Alle rundt meg påpeker det bestandig – at nå må jeg roe ned, før jeg går på en smell. Jeg har bare fnyst det bort, for det er jo nå jeg må stå på! Det er jo nå jeg må jobbe enda hardere for å nå enda høyere mål! 

Men nå har det tatt en helomvending i huet mitt. Når det har gått så langt at det går utover mitt forhold til de rundt meg, ja, da er det på tide å våkne opp. Når kjæresten min som jeg elsker over alt på jord føler seg lite prioritert, skjønner jeg at det jeg driver på med har gått til hodet på meg. Jeg ønsker å prestere på jobbfronten, men vil jeg virkelig la det gå på bekostning av mitt kjærlighetsliv? Mitt familiebånd? Mine vennskap? Aldri i livet. 

Heldigvis finnes det en løsning på alt – til og med dette problemet jeg sliter med nå. Jeg har funnet ut at jeg skal sette opp dagene mine som normale arbeidsdager. Jeg skal stå opp tidlig, jobbe og gjøre ferdig alt jeg behøver for resten av dagen, for å så ta fri når arbeidsdagen er over ett viss klokkeslett. På dette viset vil jeg både få jobbet så mye som jeg ønsker, men likevel balansere det med mitt sosiale liv. Jeg vil klare begge deler samtidig, og det eneste som trengs da er litt struktur i hverdagen og forhåndsregler. Verre er det ikke, endelig har jeg innsett det selv.

58 kommentarer
    1. “og det eneste som trengs da er litt struktur i hverdagen og forhåndsregler. Verre er det ikke, endelig har jeg innsett det selv.”
      Sykt store endringer as 🙂
      Men såå fin på bildet!!

    2. Kjempe bra plan! Alle trenger struktur i hverdagen 🙂 Tror nok det blir godt for deg og, la hjernen hvile litt på kveldstid! For ser jo at mange av innleggene dine er skrevet på kvelden/natta, så greit å kunne være ferdig tidligere 🙂 Selvom kanskje du kommer på noe som du kan skrive om etter arbeidstiden, skriv heller noen stikkord på en lapp og ikke bruk mer tid på det! Vi lesere forstår og støtter deg <3

    3. Ta vare på familien og kjærestn din <3 De er viktigere enn all verdens penger og jobb.. Uansett hvor godt du jobber, så vil du alltid kunne jobbe eenda mer og tjene enda mer. Men bra du har skjønt at livet ikke kun handler om det! Lykke til med forandringene!:-)

    4. Hva er det du jobber med egentlig som tar så mye tid?
      Skrive meningsløse innlegg?
      Fint hvis du kan forklare hva du gjør

    5. Første tanken jeg tenkte var at du skulle reise bort igjen😂😂 sorry altså!😂 Så klart du burde roe ned, slik som du jobber og skriver! Det er veldig beundringsverdig og jeg tror dette blir bra😊 Familie og helse først🖒🖒

    6. Hva du jobber med da?
      Får mer inntrykk av at du ikke gjøre noe annet enn å shoppe og reise på ferie ,virke ikke akkurat så stress ut det

    7. Hei!
      Hvor er toppen du hadde på deg i dag fra? Den hvite som er kuttet på skuldrene (sett på snapp storyen din) Den var så fin❤️

    8. Jeg hadde det sånn en stund jeg også, klarte ikke å skille jobb fra fritid. Men gikk på en smell og slutta å få dårlig samvittighet og jobba når jeg jobba. Det er en god plan! Vi er begge unge og må gripe hver dag som den siste.

    9. 07.08.2016 kl.23:06

      Ho jobbe me blogg og det tar drit mye tid, det veit æ alt om 🙂

      07.08.2016 kl.23:18

      Ho jobbe me blogg 🙂

    10. Det er definitivt det som skal til! Godt mulig det blir en slags overgangsfase der du tenker på jobb utenom arbeidstid også, men det vil sikkert gå seg til! Så får du se på det som inspo heller de tankene som måtte dette ned i hodet på deg! Og kanskje notere dem ned slik at du ikke føler de “går til spille”! Lykke til! U can do it!

    11. Latterlig. Sykt store endringer blir helt sjokka. Du jobber ikke så mye som du skal ha det til. Isåfall mye unødvendig jobb siden kvaliteten på bloggen er elendig

    12. Spørsmål: hvordan føles det å være så unyttig i samfunnet og ha en så unødvendig jobb? Føler du at du er unyttig? Og hvordan føles det å tjene så mye penger på noe så unødvendig når det er så mange andre som både trenger og fortjener mye mer penger enn deg? Kan du lage ett innlegg rundt dette?

    13. Lurt av deg Isabel! Bare sett regler og vær streng med deg selv. Tillat deg og senk skuldrene og slappe av! Vet hvor vanskelig det er, og spesielt for deg som har alle disse “meningene” og kommentarene fra andre å forholde deg til konstant. Vet du hva jeg tror? Jeg tror det hadde vært godt for deg å stenge kommentarfeltet! Da slipper du å hele tiden føle på at du “bare må sjekke” bloggen hele tiden, og får mer kontroll. Tror ikke du? Lykke til uansett, husk å pust med magen hehe

    14. Hei..
      Når du skriver at du må prioritere å ha en normal hverdag skjønner
      jeg det… MEN jeg kan fortsatt ikke forstå at du synes det er såå
      Slitsomt og at du må ha mer tid til din mann..
      Dere er på ferier hele tiden og koser dere gløgg..
      Men det er nå du er ung du skal jobbe hardt..
      Kjæresten min eks, han hadde 2 jobber og jobben fra kl 0630 til kl 00. 3 ganger i uka.. Vi er 25 år, Vi har en sønn på 1 år ,vi må opp kl 05 hver morgen begge jobber 100% jeg går på skole på kveldstid, er gravid OG skal ta lappen.. Det er slitsomt, men jeg kan ikke sette meg på rompa å tro jeg får ting gratis..
      Sånn er livet… Hadde jeg hatt din lønn, ditt liv så hadde
      Jeg vært takknemlig.. Men jeg er evig gla for han jeg har det livet jeg har, ikke misforstå.. Tenk over at du er privilegert enn så lenge, men alt varer ikke
      Evig, så du burde se etter ting som interesserer deg, hva som
      du kan gjøre videre 🙂 ikke klag , det finnes folk som sliter og står på hele døgnet
      for andre mennesker.. Du er sikkert en snill og søt jente, men
      du må tenke på hva du skriver, for folk kan bli irritert.. Hadde jeg lest dette på en dårlig dag så hadde jeg nok ikke lest din blogg mer for
      det du skriver provoserer litt i et slitent mammahjerte.. Men lykketil 👍🏻

    15. Tror du skal bruke den tiden du har nå og tjene mest mulig penger. Om ikke lenge er neste sesong med reality klar for TV og du er gammelt nytt.

    16. 08.08.2016 kl.00:47
      OMG, Kkis. Slik som du holder på i kommentarfeltene da! Det hele begynner å bli litt creepy ass.
      —-
      Da får du bare begynne og bli gal vettu, Isabel setter pris på det æ gjør 🙂 Så bare bli sint !

    17. 08.08.2016 kl.01:35
      Latterlig. Sykt store endringer blir helt sjokka. Du jobber ikke så mye som du skal ha det til. Isåfall mye unødvendig jobb siden kvaliteten på bloggen er elendig
      —-
      No må du gi dæ… hærrejesus !!!

    18. 08.08.2016 kl.01:38
      Spørsmål: hvordan føles det å være så unyttig i samfunnet og ha en så unødvendig jobb? Føler du at du er unyttig? Og hvordan føles det å tjene så mye penger på noe så unødvendig når det er så mange andre som både trenger og fortjener mye mer penger enn deg? Kan du lage ett innlegg rundt dette?

      Hærregud -.- !!

    19. venke
      08.08.2016 kl.08:30
      Tror du skal bruke den tiden du har nå og tjene mest mulig penger. Om ikke lenge er neste sesong med reality klar for TV og du er gammelt nytt.

      Frækt !!!

    20. Ida
      08.08.2016 kl.00:49
      Hahahah trodde du skulle slutte å blogg ble så glad

      Du må vær en av de raraste på dette kommentarfelte.. lol.

    21. Hoff folk som skriv så mye dritt og unødvendig.. æ fatta ikje at de klare.. æ hadde fått sååå dårlig samvittighet.. men det vise jo bare at de ikje har hjerne og tænke me.. stakkars dæm.. har ikke lært kordan man behandle folk me respækt.. det e fælt !!

    22. skjønner så godt hva du mener, viktig å sette grenser mellom jobb og fritid selv om det er vanskelig. Jobber selv 60 timer i uka som legevikar ved psykiatrisk avdeling, og tenker mye på om pasientene mine skader seg/tar livet sitt når jeg har fri. Skulle ønske jeg heller kunne bekymre meg over fotografering og sponsorinntekter, selv om det helt sikkert også er slitsomt.

    23. Høres fornuftig ut Isabel =)
      Du jobber ikke så mye skriver flere her – men når hjernen er på jobb 24/7 , så er det nok veldig energikrevende.
      Du er jo en av norges største bloggere -så det er vel ikke bare å skru av hjernen når du vil tenker jeg =/

    24. Du som skryter sånn av at du har så mye penger; hadde du virkelig ikke råd til å unne småsøskena dine noe mer enn all inclusive?
      Ser på drikkebegrene at det er det.

    25. Hei<3
      Veldig god ide, selvom alt det du gjør er helt fantastisk trenger alle pauser iblant. Du må gjør det du føler er riktig og lytte til kroppen din.
      Foresten hvor er den toppen din fra den du la ut på insta som er rosa/hvit uten skulder, den var så fin 🙂

    26. Dette er jo livet til en gjennomsnittlig student – man har aldri helt fri, du kan alltid lese mer – og i eksamensperioden leser man så mye at man begynner å grine bare man åpner boka. Stryker du, må du gå om igjen, og betale for det i tillegg. Fin stressfaktor å ha i livet 🙂 Er flere enn deg som føler stress!

    27. Selv i en vanlig jobb tenker man mye på jobben utenom – hva man ikke rakk, hvordan prioritere, dårlig samvittighet for tiden ikke strekker til etc.. Lite fri og lite ferie – helt fastlåst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg