Jeg har vært en elendig kjæreste

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har ikke alltid vært den jenta som trives i et forhold. Jeg har fort gått lei av gutten jeg har holdt på med, eller så har jeg helt enkelt ikke vært en så veldig god kjæreste på enkelte arenaer. Jeg satt å pratet med en venninne om nettopp dette, om hvordan jeg har vært tidligere mot gutten jeg har vært forelsket i, forhold til hvordan jeg er nå. Forskjellen er stor! Før var jeg virkelig en elendig kjæreste, om man skal sammenligne med hvordan jeg er nå.

.   .   .

· SPEAK UP ·

Jeg viser mye følelser. Før har jeg vært redd for å vise for mye, for da har jeg vært redd for at det skal bli utnyttet, om dere skjønner? Nå er jeg helt motsatt. Det er jo ikke farlig å vise hva man kjenner for partneren sin. Jeg har ikke peiling på hvor mange ganger jeg forteller P at jeg elsker han, hver eneste dag. 

· KEEP IT UP ·

Jeg tar ikke lenger saker og ting for givet. Nei, det er ikke en selvfølge at forholdet vil vare dersom man ikke pleier kjærligheten, og begge gjør en innsats. Følelser kan dø ut – ikke bare fra min side, men også fra hans. 

· SEXY FOR YOU ·

Sexy undertøy, den røde leppestiften han elsker på meg, håret krøllet, stort og løst. Jeg smeller på med det lille ekstra! Jeg viser min mann at jeg pynter meg for han (og kun han), og at jeg vil se bra ut for han – selv om vi kanskje bare skal være hjemme. 

· LET GO OF THE PAST ·

Okei, det jeg har forandret meg mest på må være dette punktet her. Nettopp det med å forstå at det ikke er innafor å prate med andre gutter man kanskje har hatt en greie med tidligere, selv om man bare er venner nå. Jeg har ikke alltid tatt så stor hensyn til dette tidligere, men med Pierre har jeg virkelig blitt obs på dette. En gutt man har hatt noe med tidligere er jo ikke noe din kjæreste vil ha noe med å gjøre, naturligvis. Slik er jeg jo selv, også.

· THE PARTY PRINCESS ·

Dere som har følgt meg en stund, vet hvor glad jeg i utgangspunkter er i å feste. Jeg festet hele tiden tidligere – frem til det ble ordentlig seriøst mellom meg og P. Da syntes jeg ikke at det var like gøy lenger. Det fristet mye mer å dele en flaske vin på Tjuvholmen sammen, enn å dra ut på rave-fylla. Den ideelle kjæresten skal liksom ikke ut på fylla tre dager i uken. Haha.

· WE’RE IN THIS TOGETHER ·

Hans meninger betyr like mye som mine. Det kommer selvsagt veldig an på hva situasjonen er, men tidligere har jeg vært forferdelig dårlig på å høre på andres meninger. Så lenge jeg syntes noe var OK, så var det det – i mine øyner. Slik skal det jo ikke være når man er to stykk i et forhold.

 

31 kommentarer
    1. Dette viser at dere er blitt “voksne”, og jeg er glad på deres vegner 🙂 Måtte det vare evig <3

    2. Dere er så fine sammen <3 Og jeg må si jeg kjenner meg igjen i veldig mange av punktene dine over 🙂 Det viser bare at du endelig har funnet en du virkelig trives med!

    3. Du har gått fra partyjente til å oppføre deg som kjerring som har vært gift i flere år og gjøre kje en dritt med andre folk

    4. Skjønner ikke hvorfor folk tror dere er perfekte i forhold,når dere krangle annen hver dag og likevel høres det ut som fille ting ,dramaqueen much?:p
      Syns forholdet deres virke mer stress og kjedelig enn spennende og morsomt uansett dere reise mye ,dere får set til å høres kjedelig ut

    5. Du har nok kanskje forandret deg fordi at nå har du faktiskt kanskje funnet den rette? og du elsker han virkelig, og ting som å feste seg drita full eller snakke med andre gutter frister vell ikke lengre, fordi du er så forelsket i Pierre? det er jo en god ting, det virker ut som dere virkelig er forelska begge to..

    6. elsker bloggen din btw. du og pierre passer skikkelig og det virker ut som dere har det så fint sammen, man kan se på dere begge to på bilder/videoer at dere begge er forelska, og virkelig liker hverandre

    7. å fy faen og dere klager.. om det var dere så tror jeg dere ikke hadde vært så kule om noen hadde sagt sånt om dere… at det går ann og bli tragiske.. voks opp

    8. Helt enig med alle punktene bortsett fra det med å snakke med andre gutter. Altså en du har hatt en flørt med og vært venner etterpå en god stund før du fikk kjæreste er dumt å kaste ut av livet ditt bare fordi en annen gutt kommer inn. Tenk om din tidligere flørt nå er din bestevenn? Du burde kunne stole nok på deg selv, og partneren nok på deg til at du må kunne ha gutter som var i livet ditt FØR kjæresten kom 🙂

    9. Den ideelle kjæreste drar ikke ut tre ganger i uka? Hvordan kan du si noe sånn? Du har da absolutt ikke fasiten på hva den ideelle kjæreste er, ingen har det. Greit nok at du og Pierre er usikre på hverandre, men om man drar ut en gang i måneden eller fire ganger i uken har ingenting å si, kjære deg 🙂 Et forhold handler om trust og kjærlighet. Skjerp deg

    10. Enkelte mennesker altså, dere som skal ALLTID rette på hennes norsk. Hva er greia liksom? Hva får dere ut av at dere peker finger på andre. Litt irriterende å være blogger fordi det er alltid noe som kritiserer det minste du gjør. Jeg blir flau over dere som alltid må ta dere tid til å være negative.

    11. Syns du ser ut som den pærfækte kjæreste-jenta, fortsætt med det 😊❤ Se fræmmover, ikje bakover i live 😊

    12. 18.08.2016 kl.21:52
      Lær deg norsk, det heter “for gitt” og ikke for givet, haha er det i det hele tatt ett ord?
      —–
      Lær dæ og hold kjæft når du ser et ORD som e feil !!! -.- Hærre, det spælle ingen rolle kordan man skriv, så længe man får det tell på sin måte, man MÅ ikje skrive rætt bestandig.. Kæm har bestæmt det !? Nættopp… INGEN !

    13. 18.08.2016 kl.21:50
      Den ideelle kjæreste drar ikke ut tre ganger i uka? Hvordan kan du si noe sånn? Du har da absolutt ikke fasiten på hva den ideelle kjæreste er, ingen har det. Greit nok at du og Pierre er usikre på hverandre, men om man drar ut en gang i måneden eller fire ganger i uken har ingenting å si, kjære deg 🙂 Et forhold handler om trust og kjærlighet. Skjerp deg
      —-
      Samme gjell dæ, ka faen trur du at du e !? – Har du ikje hørt det, har du ikje no pent og si, så hold kjæft 🙂

    14. Mia
      18.08.2016 kl.21:44
      Det heter “for gitt” ikke for givet……..
      —-
      La ho no skriv kordan ho vil… hærrejesus, dåkker ska pirke i alt ho gjør… ka e vits !? -.- E dåkker så fette sjalu på ho, så væll og si det enn og høres ut som små idiota uten hode 🙂

    15. 18.08.2016 kl.20:22
      Du har gått fra partyjente til å oppføre deg som kjerring som har vært gift i flere år og gjøre kje en dritt med andre folk
      ——-
      Vær så snill og tænk før du skriv !!

    16. Jeg har alltid kommentert positive ting til deg tidligere. Men etter at jeg så snappen idag hvor du sa at martine er en pedo fordi hun dater en 19 åring. Mistet mye av respekten for deg. Du høres rett og slett ut som en bitch.

    17. Hei 🙂 syns de passer kjempegodt sammen 🙂 ta godt vare på kvarandre 🙂 er berre å ta tida til hjelp 🙂
      Klem Elisabeth

    18. Hvorfor gidder folk og lese bloggen til Isabel,når dere har så mye i mot henne? (Det er jo bare til å la ver) Det iriterer meg mest. Men me alle bør hver flinkere til å respektere hverandre. Jeg gir en stor F i hva folk gjør og ikke. Er derres valg. Ja enkelte har gullhår i ræva og andre ikke. Men livet er ikke perfekt for noen, alle har oppturer og nedturer. Selv trur jeg vi er på jorda for og lære. Alle har fått utlevert sitt liv. Kanskje en blir “heldigere ” i sitt neste liv. Stå på Isabel. Sånn er livet. Fred ut!!! Hahaha gjekk litt for langt:D

    19. Når dere SKJØNNER at ordet skal være “for gitt” så skjønte dere sammenhengen eller hva? Må da ikke være nødvendig og rette på hver eneste lille ting. Ser mange av dere “rettskrivere aka norsklærere” som også skriver feil, så bare gjør oss og dere selv en tjeneste og la vær 🙂

    20. Kan du være så snill å skrive mer om neseoperasjonen? Om det var vondt osv? Skal gjennomføre en slik operasjon selv og er livredd!

    21. —-
      18.08.2016 kl.22:10
      Samme gjell dæ, ka faen trur du at du e !? – Har du ikje hørt det, har du ikje no pent og si, så hold kjæft 🙂
      —-
      18.08.2016 kl.22:13
      La ho no skriv kordan ho vil… hærrejesus, dåkker ska pirke i alt ho gjør… ka e vits !? -.- E dåkker så fette sjalu på ho, så væll og si det enn og høres ut som små idiota uten hode 🙂
      ——-
      18.08.2016 kl.22:16
      Vær så snill og tænk før du skriv !!
      Kkis:-) :
      Har ikkje DU høyrt det før? Har du ikkje noko fint å sei, så ikkje sei noko i det heile tatt. Eg trur DU bør tenke litt før du skriver 🙂 for du er ikkje akkurat høflig i dine uttaler ser eg… Greit at folk kan spare seg for kjipe kommentarer, men det bør du òg dersom du absolutt skal svare på alle. Kanskje heller starte din eigen blogg enn å heile tida kommentere på ein annen, som om det skulle vore din eigen?
      Just sayin’… 😉

    22. Såg på snap storyen din at du mente at å være 24-åringen og date en 18-19-åring var pedofili. Det er det ikke. Jeg er selv 19 år og var sammen med en som nå er 26 år. Det er helt normalt

    23. Anonym: Pedofil var kanskje litt overdrevet fra min side, men jeg skal ærlig si at jeg synes det er ganske spesielt når jenta er 24 og sammen med en 18 åring. Kanskje fordi at min fosterbror er 18, og det derfor blir ganske ungt i mine øyner. 🙂

    24. Charlotte: Hei Charlotte! Desverre skriver jeg ikke mye om selveste operasjonene, men jeg råder deg til å ta en ekstra prat med din kirurg å få all informasjon du føler du trenger for å roe nervene 🙂 Det kommer til å gå helt fint! Klem, og lykke til <3

    25. helt enig med isabell på det med om en jente dater noen på 18 når man er 24 selv. Jeg er selv 24 og synes det høres helt utenkelig ut. Selvom det ikke er så mange år, så vokser man så utrolig mye bare fra 18års aldern til litt over 20. Har fortsatt tilgode å møte en 18åring som føles like “voksen” som folk i tidlig 20årene.. Jeg mener, kom igjen! Gutten har jo nettopp blitt myndig! Kunne ikke falt meg inn engang. Men i guess hvis du vil ha en GUTT å ikke en mann er det vel noe annet.. Jeg synes det høres litt sært ut selv iallefall. Så skjønner godt hva Isabell mener. Men nå blir jenter moden før gutter, så det er jo forskjell om man er ei 18år gammel jente og sammen med en eldre gutt, enn en jente på 24 som er sammen med en gutt på 18! 🙂

    26. jeg synes det er helt uproblematisk å være venn med mine ex-kjærester selvom jeg har ny kjæreste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg