ord blir fattige

Husker dere innlegget «Min hjertesak» som omhandlet krisen i Kulimaaroo? Om ikke, kan dere lese det her. Nå har det gått en liten stund siden jeg publiserte dette på bloggen, og ba dere om hjelp. Jeg tenkte å gi dere en liten oppdatering på hva denne innsamlingen har gjort! Og det er mye, dere. Jeg blir helt overveldet over hvor mange som har vist støtte, og strukket en hjelpende hånd.

Dette er som sagt i utgangspunktet et svensk opplegg, men grunnen for at jeg valgte å dele dette er fordi at svigermor er med i dette prosjektet. Da hun fortalte meg om det, var det ingen tvil om at jeg ville hjelpe med å bidra til dette selv, i tillegg til å skrive om det på min blogg. Nå har det seg slik at svenskene har samlet inn mange tusen, som har ført til at krisesenteret for voldutsatte barn og kvinner i Kulimaaroo, ikke må legges ned likevel! All denne hjelpen har virkelig satt spor, og snudd om på hele den forferdelige situasjonen som er, og var. 

· Noen bilder fra krisesenteret som vi har fått tilsendt nå, etter at de har fått hjelp ·




____

Takknemligheten fra både meg, svigermor og hele teamet som jobber med dette er ubeskrivelig. Tanken på at det finnes så mange kjærlighetsfulle og generøse mennesker gjør oss helt rørt. Det viser at emapti står sterkt, noe som er helt fantastisk. Pengene er nå på vei ned til Plattformen for kvinner og fred i Ziguinchor for videre distrubition til selve senteret. Gjennom min blogg har vi klart å samle inn litt penger, men jeg hadde håpet på at vi kunne klart mer. Jeg vet at ikke alle har så store muligheter med penger til overs, men husk at selv 10 kroner hjelper ufattelig mye på et slik akutt fond.

Jeg vil nok en gang takke alle som har deltatt og vist støtte – dere er helt fantastiske mennesker! Jeg blir stolt over å kalle dere mine lesere, det er søren meg sikkert og visst. GODTFOLK! <3

Det er fortsatt mulig å donere penger: vipps til 40487700.

21 kommentarer
    1. Flott at du tar det opp. Hadde jeg vært “rik” skulle jeg hjulpet, men akkurat nå har jeg mer enn nok med å betale min egen mat. Jeg er også nysgjerrig på hvor mye du har donert..
      btw jeg syns Sophie Elise hadde et bra poeng ang bloggerne og betaling: det å få filmet livet sitt er jo en gave i seg selv, og morsomt å se tilbake på senere. Det at barn og barnebarn kan se videoene senere er verdt mer enn penger. Syns du ikke?

    2. Nå vet jeg ikke hvor mye du har donert, men hvis det stemmer seg slik at du tjener opptil 200 000 kr i mnd: så tenk deg hvor enorm forandring du kunne gjort for disse menneska. Jeg tror du vet, i og med at du er opprinnelig fra et fattig land selv, at de virkelig trenger pengene til slike ting. Jeg får et inntrykk av at du gir kanskje 0,01% av pengene dine til veldedighet, mens 60% går til deg og hverdagen din. Jeg håper virkelig det er omvendt.

    3. Hva er sarkasmen i innlegget hennes? Tror det er deg hun er sarkastisk til. Finnes jo ikke noe sarkasme i det blogg innlegget.

    4. Håper du har gitt så det monner! En månedslønn er hva jeg kunne gitt til noe jeg brenner for, så håper du gir minst det 🙂 Ellers er det selvsagt helt opp til deg hva du valgte angående bloggerne. Du ville fått mange flere lesere, kanskje helt til topps på listen, men samtidig utleverer man jo ofte veldig mye. Som Anna gjorde, og som ikke var moro for henne å se i ettertid da ting hadde endret seg mye. Det hadde virkelig vært supert å sett dere, og dere ville nok vært de desidert mest populære. Så synd, men kanskje neste gang?

    5. Jeg har lyst til å donere penger, men føler ikke for å vippse til et random nummer jeg ikke vet noe om. Er det ikke mulighet til å vise dette mer troverdig? Ikke at jeg ikke tror på det du skriver asså for det gjør jeg 🙂 Men du skjønner sikkert hva jeg mener.

    6. Hadde du donert mye penger hadde du vært veldig kjapp med og fortelle oss det, så det lyser jo lang vei at det er minimalt du har gitt. Vist du i det hele tatt har donert noe.

    7. Åsa: Hei Åsa! Grunnen for at vi har satt opp vipps er fordi at det egentlig er et svensk kontonummer dette skal bli overført til, og slik at dere skal slippe å styre med SWIFT og IBAN da det er et utenlands konto, ble vi enige om at det ble lettere for dere på dette viset. Selvsagt blir hver eneste krone overført til fondet WAV senegal har opprettet i samarbeid med Acting for change. Jeg samarbeider med dem, og alt dette er godkjent og avtalt sammen med dem 🙂 Klem!

    8. Anonym: Jeg og Pierre donerer en del tusenlapper til dette selv, som jeg har skrevet i innlegget. Dette er ingen konkurranse om hvem som donerer mest, så jeg ser ikke poenget med å skrike ut hvor mye vi har donert. Det er en privatsak, akkurat på lik linje som det er med deg og ditt eventuelle bidrag. Hele poenget med denne saken er å hjelpe noen som virkelig trenger det, så la oss spare oss for spydige kommentarer. Det er latterlig, når dette faktisk handler om mennesker i en veldig sårbar situasjon.

    9. Tror jeg bare skal begynne med: Så utrolig bra!
      Jeg blir overasket over å se toppbloggere som deg promotere for slike verdens problemer og be folket om hjelp, det gjør meg så glad. Skjønner ikke hvorfor folk blir kritiske på slike ting, det mener jeg er unødvendig.
      Bidrar gjerne! Støtter saker som dette ofte, og vil heller ha en penge donasjon til en hjertesak enn en bursdags gave.
      Stå på Isabel! Du gjør mer enn du tror! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg