hun ødela mitt liv

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er merkelig hvor fort “venner” kan snu ryggen til en, så fort man ikke bare gir og gir, uten å få tilbake. Jeg har opplevd det så mange ganger selv, og det er en av de store grunnene til at jeg kun holder meg til mine nærmeste venner. Jeg har blitt hugget i ryggen et par ganger for mye, og det føles virkelig ikke bra. Nå som jeg skriver dette vil nok mange tenke “men du gjorde jo det samme mot din bestevenninne”. Mitt svar til det er et klart og tydelig nei. Vi hadde kjent hverandre i knappe to måneder på innspilling i Mexico, P var singel og jeg var singel. Dessuten drev vi to på i Mexico lenge før alt dette startet, så i det tilfelle er det vel omvendt – at hun tok mine rester. Uansett! Det er ikke det jeg ville skrive om nå, men i og med at jeg vet hvilke kommentarer som strømmer inn så fort jeg nevner noe om vennskap, tenkte jeg å komme dere i forkjøpet. Haha. 

Jeg husker da jeg gikk på ungdomsskolen og fikk meg en bestevenninne. Vi var super close, og var så og si uadskillelige. Plutselig kom dagen hvor hun ikke lenger var den hun brukte å være. Plutselig snudde hun meg ryggen, uten at jeg skjønte hva jeg hadde gjort galt. Etter en stund viste det seg at det var på grunn av at gutten hun var forelsket i, var forelsket i meg. Dette skjedde i 8-ende klasse, og hun sluttet aldri å ignorere meg – ikke en gang da vi havnet på samme videregående, på samme linje. Jeg husker at jeg var veldig nervøs innenfor første skoledag, da jeg visste at flere av de jeg havnet i klasse med, var hennes venninner. Jeg merket kjapt at dette kom til å bli en fiasko, og at jeg kom til å bli utfryst. Faktisk ba hun dem om å ikke prate med meg, og ga klar beskjed om at de da måtte “velge”. 

Jeg blir helt kvalm av å tenke tilbake på denne perioden i livet mitt. Heldigvis ble jeg god venn med disse jentene, for de innså jo at jeg ikke var den fæle kjerringa hun hadde beskrevet meg som og advart dem mot. Hun klarte derimot å ødelegge mitt liv ganske greit en god periode, og gjorde min opplevelse med å starte på ny skole til et rent mareritt.

Mean girl. 

Jeg vet at det kan være vanskelig å komme inn i en ny vennegjeng, eller bare det å starte på videregående, med helt nye mennesker. Jeg vet at flere av mine lesere er i den posisjonen akkurat nå, og dere vil jeg skrive noen ord til. ALDRI føl at dere må anpasse dere etter andres krav eller forventninger. Vær dere selv, og om ikke den “kule” jenta vil være din venn? Ja, da er det hun som går glipp av noe. Jeg husker hvor usikker jeg var på meg selv da jeg var yngre, og jeg skulle så sårt ønsket at noen kunne fortelle meg nettopp dette. For du ER god nok som du er! De “kule” jentene er ikke så kule lenger, så fort dere er ferdige på videregående og ikke denne bitchy-attituden lenger er akseptert. For det er ikke annet enn kvalmende og latterlig.

DU ER GOD NOK SOM DU ER! Husk det. 

54 kommentarer
    1. Åh, Isabel! Går i vg2 nå og alt det er såå sant! Min “venninne” gjorde akkurat det samme i vg1. Vi kom i samme klasse, og jeg trodde det var greit mellom oss. Men så plutselig sier ho masse dritt om meg til andre i klassen slik at de skal tro at jeg er en bitch? Hvor feigt! De fant jo ut om dette senere og nå er jeg god venn med de mens ho fortsetter å baksnakke til den dag idag. Litt komisk egentlig!

    2. Opplevde akkurat det samme på ungdomsskolen, bare vi var venner fra 1.klasse, kom i samme klasse som hu på videregående, men hu fikk alle i klassa imot meg så fikk en dårlig start og et grusomt første år på vgs, måtte bytte linje og tilslutt skole, ble mye bedre å komme bort. Takk for at du skrev dette innlegget fint det gikk bra for deg 🙂

    3. Så fantastisk skrevet av deg, goding!! <3
      Jeg hatet skolen helt fra jeg begynte som 7 åring til jeg sluttet på vgs. Trivdes aldri. Var ganske sjenert. Men så snart jeg slutta, ble jeg en helt annen, kjempe utadvendt og sosial, mange hadde nok ikke kjent meg igjen en gang. Ofte jeg drømmer jeg tar et oppgjør med alle de som trodde de var så "kule"! At jeg skjeller dem ut! Hater det presset om å skulle bli likt og at alle må ta en utdannelse for å bety noe, jeg fulgte jo aldri det. Hatet de som måtte tøffe seg sånn hele tida. Sikkert enda verre nå.. Så dro jeg rundt om i verden og traff folk fra alle land, og det elsket jeg! Det var først da jeg forsto hvordan janteloven herjer i Norge spesielt!
      Så for de som sliter på skolen nå, husk det er bare en liten del av livet heldigvis! Stor klem!

    4. NEI NÅ MÅ DU SKJERPE DEG alvorlig talt ?
      en catfight på ungdomskolen, vel det er ganske mange som har opplevd det , visst kan det være tøfft nok da og mye dumt blir gjordt,MEN Å PÅSTÅ AT DET HAR ØDELAGT LIVET DITT? se på hva folk opplever og lever med i denne verden! get real. grow up.

    5. Janne:
      jeg syns det er så sykt dårlig gjort at du skal kommentere slikt! jeg skal ikke prate for Isabell her, men du har ingenting med hva hu gjør med kroppen sin! Hvis hu føler at hu får bedre selvtillit av å fikse på seg så skal hun få lov! og ja, man er god nok selvom man ikke tar operasjoner, men hun tar ikke de operasjonene for å tilfredsstille noen andre enn seg selv! så la de stygge kommentarene dine ligge igjen hos deg selv.

    6. Ærlig talt, til Janne over her, og alle som absolutt skal bringe opp plastikkoperasjonene til enhver tid: Begynner det ikke å bli bittelitt gammelt nå? Litt latterlig? 😛
      Blir liksom så dumt at noen, som alltid tror at NÅ ER JEG SÅ LUR OG INTELLIGENT bringe opp plastikkoperasjonenene til Isabel hver gang hun prøver å gi positiv oppmuntring eller skrive et oppløftene innlegg? Forestiller meg liksom alltid de som skriver slik tror de har kommet med en skikkelig hot burn!!1!1! og nå sitter alle som leser det og bare “ooohhhh der sa du det!! PREACH!”, og Isabel biter seg i underleppa på randen av tårer bare “Ånei! Jeg har blitt gjennomskuet :,(“.
      Isabel: Ikke føl dere mindre enn andre! Finn verdien i dere selv 🙂
      Kommentar: Åja vell DU HAR HATT PLASTIKKOPERASJONER!! >:D #busted #burn #roasted
      Sånn helt seriøst, det begynner nesten å bli latterlig nå. Jeg skjønner at man kan være mot plastikkoperasjon, det er helt ok. Men er det virkelig så vanskelig å bare akseptere at andre kan ha en annen mening? Og at de må få lov til å gjøre som de vil med sin kropp og sitt eget liv? Uten at folk skal sitte klar ved tastaturet for enhver sjanse til å bringe det opp, selv når det ikke har noe med saken å gjøre? For jeg syntes det var ganske tydelig at Isabel mente man er god nok som man er PÅ INNSIDEN, og ikke trenger å forandre personlighet for å passe inn med de “kule”. Hva har plastikkoperasjoner med det å gjøre? 😛
      Du, jeg er ingen diehard Sraad fan. Er mange ting jeg er personlig uenig i, eller ikke har likt/liker. Men det går fint ann å respektere selv om. Og uansett hvor mye man ikke liker plastikkoperasjoner, så må man akseptere at det KOMMER til å være folk som gjør det og er fornøyde, og det må de få lov til uten å få det slengt opp i fleisen hvert sekund. Det blir for dumt, altså.
      Til Isabel:
      Flott innlegg! Synes dette var veldig bra å komme med, spesielt med tanke på at mange av leserne dine er skoleelever og det sikkert er mange som trenger å høre/lese disse ordene nå. For veldig mange er skolehverdagen tung og tøff, og da er det fint å kunne lese noen oppmuntrende ord på bloggen man pleier å klikke seg inn på. Veldig fint 🙂
      Og til alle som har det tøft på skolen, eller ellers:
      Hold ut! Det er kanskje vondt og vanskelig nå, men det blir bedre. Lykke til! Måtte resten av dette året og det neste bli godt for dere alle <3

    7. utrolig bra innlegg!! kjenner at jeg virkelig trengte den nå 🙂 unødvendig kommentar Janne ^. det handler ikke om hva andre synes, men hva Isabelle synes om seg selv. hvem er du til å rakke ned på henne?

    8. For min del var det nesten omvendt. Når jeg kunne begynne på VGS kjente jeg heller bare en større frihet for å si det sånn. Den skolen jeg gikk på var ganske liten og på et lite tettsted som var så lite at alle kjente alle, og passet man ikke inn der, ja da var det ingen andre å gå til. Det var et ganske øde sted så man følte seg fort litt innestengt.
      Anyway, å begynne på VGS var helt fantastisk og jeg ble fort greit kjent med alle i klassen. Men merket kjapt at det var en person som av enn eller annen grunn mislikte meg og baksnakket meg til absolutt alle. Heldigvis var det ingen som trodde på henne og endte med å gå til meg med alt hun sa.
      Etter 10 veldig ensomme år på grunnskolen møtte jeg ihvertfall en som var min beste venninne på VGS…helt til hun snudde ryggen til meg momentant etter at jeg begynte å henge med en av hennes andre venninner. Hun skrev tilogmed innlegg om meg på bloggen sin om at jeg mobba henne (noe som overhodet ikke stemte, ville aldri ha mobbet noen etter å vært offer for det selv).
      Jeg kjenner meg ihvertfall igjen på en måte i det du skriver og vet hvor utrolig kjipt sånt er. Heldigvis er ting bedre nå da! 🙂

    9. Veit kordan det e før og si det sånn, dærfør æ ikje har vænna, æ klare ikje og ha det.. e bæst og være heilt aleina heile tia, slæpp og bli såra 🙂

    10. Greit at du er forelsket i Pierre og han er forelsket i deg, men jeg lurer på om du betaler for han? Det virker sånn.

    11. Veldig bra skrevet, helt fantastisk!!
      Har hele tiden tenkt samme tankegangen som du har, du og P hadde noe på gang langt før det skjedde noe mellom hun og P så når hun går rundt og sier bullshit om deg, gjør bare henne til en dum og umoden person som ikke vet hva et vennskap er.
      Du er fantastisk person, ikke bry deg om haters! <3

    12. begynte å følge deg på snap i dag. ble direkte kvalm av at du akuratt nå la ut bilde av mye kontanter. HVA er vitsen med det? bare for å vise at du har penger? Seriøst kvinne, skjerp deg, og skaff deg en ekte jobb.

    13. Fantastisk skrevet 🙂 Aldri opplevd noe sånt selv egentlig, men jeg går nå på universitetet og har faktisk ingen venner. Jeg kunne jo gjort en innsats, men de er så ikke min type jeg orker å henge med, og jeg har mange gode venner i hjembyen som holder lenge for meg! Litt ensomt til tider og være helt alene i en ny by, menmen.
      Dette hjelper nok mange i samme situasjon, i den alderen så er man jo ekstra skjør også. Nå er jeg såpass voksen at jeg vet hvem jeg vil ha i livet og ikke! Hvis det tilsier at jeg er alene her i en annen by, så får det nesten bare være :p hehe

    14. Flott skrevet isabell syns du er
      en flott jente med mye på hjerte.
      Syns det er synd at folk generelt
      skriver Ikke så fult så fine kommentarer
      Men stå på.. om du vil skrive noe som
      Påvirker live ditt når du va yngre
      så gjør det.ditt liv din blogg, føgler deg på
      Snap,insta😊
      Synes du har en flott blogg så ikke la Di
      Stygge kommentarene påvirke dæ 🙊🙉
      Æ e 23 å læs bloggen din før æ syns du e intersant
      Og en flott person med mye personlighet💪

    15. Hvordan kan du skrive til leserne dine at du er god nok som du er, mens du selv fikser og ordner på det meste du ble skapt med?

    16. Jeg og to “venninner” utgjorde en liten gjeng på ungdomsskolen, men som alle vet går jo ikke tre sammen. Så de kverulerte og rottet seg sammen, alt jeg sa og gjorde var feil. Når acne skjerfet ble populært hadde jeg kjøpt meg et slikt, og de svarte rett og slett med å snu ryggen til meg! På hjemveien husker jeg at hun ene klappet til meg, for hun var så sjalu.
      Det verste var at hun ene (“lederen”) av disse jentene egentlig ville være med i en annen jentegjeng. En gang hun hadde deltatt i en annen gymgruppe enn oss, kom hun rakrygget ut av gymsalen sammen med denne gjengen og enset oss ikke engang! Da hadde hun liksom blitt akseptert blant dem, og følte seg for stolt til å prate med oss som var hennes nærmeste venninner…
      Husker også hvordan de kule jentene “overtok” nye elever i klassen, før jeg rakk å bli kjent med dem. En og en var de feige, men sammen kom de gjennom med alt.
      Glad jeg er ferdig med skole og slikt piss 🙂

    17. Syns heller du burde gi dine bestetips om feks bedre selvtillit for dine yngre lesere, tror de fleste jenter har vært den som stenger, blir stengt ute eller begge deler. 🙂

    18. Det er som om du visste at jeg trengte å høre akkurat dette! Tusen takk for dette innlegget, det er et av de beste jeg _noen gang_ har lest! ❤️

    19. Det var et veldig fint innlegg!❤️
      Men hadde Martine gjort det samme som du gjorde mot henne, er jeg sikker på at du hadde reagert, blitt lei deg og følt at en venninne hadde sviktet deg du og…

    20. Kjenner meg veldig godt igjen her. Går nå andre året på vgs og sliter fortsatt med å komme inn i “gjengen”. Fantastisk bra skrevet!

    21. Nå får du skjerpe deg! Fordi noen ikke likte deg og snudde ryggen til deg og advarte andre om deg betyr faan ikke at hun har ødelagt livet ditt… Er det hun som har fått deg til å ødelegge ansiktet ditt med alle de operasjonene du har tatt!? Skjerp deg, jeg har gått igjennom 10år med fullstendig mobbing og utfrysning, hadde ikke en eneste venn.. De har faan ikke klart og ødelegge meg, bare gjort meg sterkere.. Voks opp kjerring!

    22. sofie
      07.09.2016 kl.20:23

      Skjærp dæ sjøll, man blande sæ ikje oppi andre sitt liv på den dær måten.. Ho har en ækte jobb, blogg e faktisk en stor jobb og drivr me, det tar mye tid 🙂 Så pass på ka du si før du slæng det ut 🙂

    23. Sorry, jeg har aldri skrevet til deg eller noe, MEN HAHAHAHA. Slutte og tro du er noe 🙂 Du er jo like falsk som knipsa jeg knipser -_-

    24. Må bare spør om en ting til alle dere som er så tøffe omi kjeften mot Isabell! Har dere det virkelig så jævelig med dere selv at dere må rakke ned på andre?! Om ho har tatt operasjoner so What ? Har det noe å si for dere nei?! Slutt å les bloggen hennes om dere skal rakke ned på henne!!! Gå videre i livet å slutt å vær små dritt unger! Har selv vært igjennom det meste som e jævli mista mora mi som 4åring men har ingen grunn til å rakke ned Isabell får det om!
      Stå på Isabell ❤️ Digger deg

    25. KAN DU LAGE ET INNLEGG AT DU SKRIVER HVA GUTTER LIKER MED JENTER Å HVA JENTER HATER MED GUTTER DU OG PIERRE? HADD VÆRT SYKT ARTIG…

    26. Hvorfor snudde hun ryggen til DEG når gutten hun likte begynte å like deg? det er jo ikke din feil at gutten ble forelsket i akkurat DEG.. men ble du sammen med han eller noe? det skrev du ikke noe om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg