oppskrift på et perfekt hjemmespa!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

· MY SPA ROUTINE AT HOME ·

Jeg har en fast dag i uken (som regel søndager..) hvor jeg setter av tid til en omgang med hjemmespa. Da fresher jeg meg ordentlig opp, fra topp til tå. Vi snakker ansiktsbehandlinger, hårmaske, gode kremer.. Listen er lang. Jeg er en sucker for produkter, jeg mener.. Jeg har overdrevent mye liggende, men det skylder jeg på det faktum at jeg har jobbet i parfymeri i nærmere to år. Da blir man introdusert for en himmel av fantastiske produkter, og da er det fort gjort at skapet hjemmet fylles opp av både det ene og det andre. I dette innlegget tenkte jeg å vise dere mine favoritter for øyeblikket, de produktene jeg brukte nå på søndag da det var på tide med en ny oppfrisknings-dag. Jeg vil bare legge til at disse produktene kjøper jeg på parfymerier selv, så dette er ingen for for reklame. Bare sånn at dere vet.  Håper dere liker innlegget! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FOR MY BODY

Først ut – min favoritt bodylotion gjennom tidene. Denne inneholder ekte gull, gir rikelig med fuktighet (noe jeg virkelig behøver da jeg alltid er tørr), og det beste av alt – den gir en så fantastisk fin glød! Dere vet når en krem skal gi shimmer, men det fort blir overdrevet? Vel, det skjer ikke med denne! Det er nettopp derfor jeg sverger til den. Det blir så sinnsykt fint! Declare Caviar Perfection heter den.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FOR THE FACE

Dette steppet er det viktigste, nemlig ansiktsbehandlingen. Jeg må bare poengtere at dette gjør jeg hver eneste dag – morgen og kveld – og ikke bare en gang i uken. Først og fremst renser jeg ansiktet med favoritt rensen fra Dior, som er i mousse-form. Etter det følger jeg opp med skrubb fra Ole Henriksen. Denne lukter fantastisk godt, og utfører jobben utmerket – nemlig å fjerne alle døde hudceller og smuss som har lagt seg i porene. Når det er gjort, smører jeg inn ansiktet med enten dag eller nattkrem fra Clinique (kommer an på hvilken tid på døgnet det er). Til slutt avslutter jeg med øyekrem, også fra Clinique. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FOR MY HAIR

Håret mitt gjennomgår veldig mye i løpet av en uke, i form av både stylingprodukter og rettetang. Det sliter som kjent på hårets kvalitet, derfor er det viktig å pleie det ekstra godt innimellom. Jeg får alltid anbefalt produkter av min frisør når jeg er der, og jeg stoler alltid på hennes ord. Hun vet hva mitt hår behøver. Sist gang jeg var der fikk jeg streng beskjed om å gi håret mitt rikelig med fuktighet, for det behøvde jeg visstnok. Jeg bruker hårkuren «Intense Moisture Mask» fra Hempz to ganger i uken, den er helt fantastisk! Håret mitt er som silke etter en omgang med denne. Ellers liker jeg å kjøre over håret med «Color Mask» fra Graphite, som er en balsam som får bort oransjeskjær fra håret. 

47 kommentarer

Siste innlegg