isabel tipser

Med vårt kosthold, vet jeg at jeg ikke får i meg nok av hverken kalsium eller vitaminer. Jeg spiser så og si ingen grønnsaker da jeg er ekstremt selektiv i matveien, melk drikker jeg ikke og ja.. Det går som regel i de samme matrettene da jeg ikke er glad i så masse. Av den grunn dro vi til en Life-butikk for å hamstre inn både det ene og det andre. Jeg vil jo få i meg de viktige stoffene som jeg vet at jeg får minimalt av gjennom kosten her hjemme. Her er hva vi kjøpte med oss hjem!

· LET’S GET HEALTHY ·

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi endte opp med litt forskjellig. Magnesium skal minske tretthet og utmattelse, i tillegg til å opprettholde normal energiomsetning i kroppen. Dessuten er det bra for tenner og benbygning. Da jeg fikk øye på Pukka-te, lyste jeg opp. Jeg har hørt SÅ mye positivt om denne type te, som har gjort at jeg har hatt lyst til å teste ut selv. Jeg var ikke sen med å røske med meg to pakker – den ene som heter «Detox», og den andre som heter «Night Time». 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Multivitamin og kalsium kapsler fikk vi også med oss. Dessuten kjøpte jeg med meg en krukke med ren kokosolje også. Hvorfor, tenker du? Vel, den skal jeg bruke som hårmaske! Jeg har hørt om mange Youtube-gurus som har tipset om det, så da må jeg jo bare teste ut selv, og se hva all denne hypen kommer av. Kanskje det stemmer? Tenk om det virkelig er så bra? Jeg mener, mitt hår behøver all fuktighet og pleie det bare kan få, så det skader ikke å prøve.

34 kommentarer
    1. Det virket jo ikke så dumt! Melk skal jo ikke være så veldig sunt ifølge veganere 😉 Så det er vel ikke det verste du ikke kan få i deg. Allikevel synes jeg det er viktig å få i seg litt, så smart du kan ta de kalsium tablettene.
      Det at du ikke er glad i grønnsaker, har du tenkt på å blande de i en smoothie med frukt slik at du kanskje ikke kjenner smaken?
      Eller lage middagsretter hvor grønnsaker er kuttet opp smått, som kanskje en wok? Jeg synes ofte grønnsakene gjør selve retten, de setter en sånn god smak på den.
      Jeg er ikke noe spesielt glad i frukt, bare tropiske. Og bær er jeg veldig glad i.
      Men jeg liker ofte det enkleste, er nok ganske kjedelig og ensformig i matveien, så jeg kjenner meg litt igjen hos deg. Vet aldri hva jeg skal spise, haha! Og frister ofte å bestille take away 😉

    2. Jeg har slete med magnesium mangel veldig mye, og sliter fortsatt med det. Jeg brukte tabeltter, og sånne kapsler man tar i vann som har smak. Det kroppen gjør er at den tar ikke like mye magesium til seg ved det. Og det har vertfall ikke funket på meg.
      Men jeg kan tipse deg en magnesium olje som man smører på huden, som trekker rett inn i kroppen, som funker dobbelt så bra som det man tar gjennom mat og drikke. Det har vertfall jeg erfart. Og det kan jeg med hånden på hjertet si at den oljen er helt suveren.

    3. du burde jo egentlig dra til fastlegen og sjekke om du i det hele tatt har noen mangler før du kjøper inn masse kosttilskudd, det er heller ingen god ide å erstatte matvarer med vitaminer

    4. Det holder ikke å ta vitaminer for å være sunn, som det virker som du prøver å fremstå..
      Jeg har med mine egne øyne sett hvor usunt du spiser, og bare fordi du er “tynn” så betyr det ikke at du er sunn! For ut i fra det jeg har sett her inne og på snapchat, så har du en lang vei å gå. Ikke trener du heller, så det er bare et tidsspørsmål før du kommer til å merke at kroppen din sier i fra at den ikke trives.
      Du som har så mange lesere, ville kommet bedre ut av det hvis du fokuserte litt mer på å være sunn, i og med at du per i dag har halve Norge mot deg fordi du fremmer et usunt forhold til kropp mtp at du har opererert deg. Just sayin ‘..

    5. Bra og ta kosttilskudd da ja.Spiser selv ikke grønnsaker klarer rett og slett ikke.Hadde vært lurt å fått tatt blodprøve hos legen for å sjekke kan jo hende du har mangel på flere ting. Fikk selv svar her om dagen fra legen på blodprøvene at jeg har fått så lavt jernlager at må ta jern tabl annen hver dag. Et tips hvis du spiser havregryn får du i deg alt du trenger av næringsstoffer!

    6. Den kokosoljen du har kjøpt er til steking, den er varmebehandlet og uten smak. Du skulle ha kjøpt den som heter extra virgin, det er samme merke, men med grønn etikett.

    7. Hei, har du prøvd kokosoljen? Lurtet på om det om det funket. Hvor mange ganger i uka skal man isåfall bruke det?

    8. Fitness F : Poenget til Isabel var at hun kjøpte det for å få i seg viktige næringstoffer. Hun har vel ikke fremstått for å være så sunn. Å har du sett med egne øyne hva hun spiser ja så du tror du ekspert pga det LOl . Alle vet at det er bra å trene ,men so what om hun ikke gjør det hva har du med det å gjøre ?

    9. Jeg har det vanskelig sånn som Isabel, så gikk jeg og tok blodprøve, og alt var i sin fineste orden! Så det er noen som tydeligvis bare kan spise hva man vil. Men jeg er litt sunn og da. Spiser f.eks alltid havregryn til frokost. Det har jeg så og si gjort hele livet og aldri blitt lei! Er noe sunn mat jeg faktisk er glad i, så det balanserer seg vel ut på en måte. Men jeg ble temmelig satt ut av den blodprøven for å si det sånn! Ingenting bedre enn når det går den veien da! 😉

    10. Den kokosoljen er helt amazing! Ikke bare for håret, men for huden også faktisk. Før pleide jeg å bruke dyre ansiktskremer, Ole Henriksen osv. Men nå har jeg kun brukt den oljen på huden (hele kroppen) i et år, og jeg har seriøst aldri hatt finere eller mykere hud. Evt. kan du starte med å påføre den om kvelden før du legger deg, da våkner du med babyhud. Ikke veldig glad i lukten av kokos da – men det er kjæresten min, heheh!

    11. Enig med Finess F. Lytt til henne . hun bruker sin tid på å fortelle deg dette for hun bryr seg om deg og alle dine fine blogg lesere . Bli mer sunn for din egen del . du er ei nydelig jente

    12. FitnessF, Isabel sier jo klart at hun IKKE er sunn i matveien, spiser lite grønt og ikke variert? Hvor harr du det fra at hun prøver å fremstå som sunn? Det beste reklameinnlegget jeg har lest så langt (om det er reklame da). En ærlig tekst, og ikke en blogger som prøver å framstå som perfekt som tar vitaminene sine fordi de ER så sunne fra før. Men en som faktisk tar vitaminer fordi hun selv mener hun ikke spiser så sunt! Stå på😁

    13. Dra til legen først å sjekk om du har mangel på noen vitaminer eller mineraler. Om du ikke har det så er det helt bortkastet å spise masse vitamin/mineraltabletter, da kroppen skyller ut det den ikke trenger. Bare et tips 🙂

    14. Kokosolje er heelt fantastisk og kan brukes til så mye at du aner ikke! Den kan brukes som hårkur, bodylotion, mot soppinfeksjoner, mange bruker den på skinnsofaene sine for å ta vare på skinnet, det er en kilde til sunne fettkilder og så sinnsykt mye mer!
      Men håper du er klar over at slike kosttilskudd ikke er så effektive om kroppen din IKKE mangler det. Kroppen vil da ta opp kun 10% ca av tilskuddene, og du får mye mer i deg om du spiser mat som inneholder disse forskjellige kildene.

    15. Tror Fitness F prøvde å hjelpe/ opplyse. Det er vel få som med vilje gjør en innsats for å ta ernæringsmessige feilvalg. Forskningen er jo usikker på virkningen av vitamintilskudd. Et google-søk hvor en leser ordentlige kilder er ofte til enorm hjelp. Feks. norsk helseinformatikk, forskning.no, Helsenorge.no kan være gode kilder for den som ikke har inngående kunnskap fra før.

    16. Kokosoljen med grønn etikett i samme merke etc er til hår etc., den du har kjøpt er til matlaging.
      🙂

    17. Åå nice 😀
      Førræsten har du prøvd olivenolje og ha i håre ditt ætter at du har vaska håre me shampoo og balsam og ætterpå tar du i olivenolje og lar det luft-tørke og ætter det så har du et friskt hår som værken floke sæ eller blir slitt 🙂 Anbefale det virkelig ♡

    18. Du kjøpte feil kokosolje, den du har er til matlaging. Den andre med grønn “extra virgin” er den du kan bruke til hår, kropp osv 🙂

    19. Hva skjedde med at du ønsket å kutte ned på kjøttet?:( Det er så mye god vegetarmat der ute, og mange blogger som har utrolig gode oppskrifter! Mener ikke å presse deg å bli vegetarianer, men siden Pierre tydeligvis er så flink til å lage mat anbefaler jeg det virkelig! Det krever ikke mye å bytte ut kjøtt i en rett med noe annet godt som både er bedre for miljøet og bedre for helsen og skjønnheten din!

    20. Til “M”: jeg jobber som kostholdsveileder og PT, gjør du også det? Nei, så vær forsiktig med å uttale deg så raskt! Vi alle har våre “spesial områder” her i livet. So what om hun er “ærlig” om det, det betyr ikke at det er mindre skadelig av den grunn. Hun er også ærlig om operasjonene sine, det gjør det betyr ikke at hun anbefaler andre det samme!
      Selv har jeg hjulpet mange mennesker i forskjellige situasjoner, blant annet å få et bedre kosthold og forhold til mat. Føler jeg kan mye innenfor dette.
      Og selv om hun har kjøpt vitaminer så betyr ikke dette at de kan erstatte vanlig kost, og i så tilfelle – så er jeg enig i det flere skriver her at det å ta seg en tur til legen for å sjekke status på samtlige eventuelle vitamin -mangler, kan være lurt.

    21. Fitness F : LOl du må være helt på trynet fjern for du vet f ikke hva jeg jobber med så rart av deg og uttale deg om meg. Problemet ditt er at du tror du er noe fortsett å vær sur og slit videre fitness f….

    22. Det er så viktig og godt og spise sunt, og grønnsaker foreksempel er også noe man kan venne seg til og like. Det er ganske barnselig å si at man ikke liker noen grønnsaker i det hele tatt. Det finnes tusenvis av grønnsaker og alle har sin egen smak, så hadde dere som sier dere aldri spiser grønt prøvd forskjellige grønnsaker med god tilbredning og godt krydder så hadde dere nok klart og få i dere det innimellom. Grønnsaker er en stor del av min hverdag og jeg har aldri følt meg så bra og sett så bra ut før jeg begynte å få i meg masse av disse herlige godene.

    23. Til M: ta deg en bolle.
      Fitness F skriver bare relevante ting mens du skriver lol i annenhver setning og fremstår som både umoden og lite voksen. Hvem har sagt hun er sur? Du som virker helt ustabil her. Det er du som er helt fjern, og JA: hun er bedre enn deg, de fleste oppegående mennesker er jo det hallo!

    24. Tungvint med folk som kommenterer på andre sin blogg for å være en bedreviter. Uansett hva Isabel skriver om må noen framstå som bedre enn henne og belære henne. Anbefaler deg å bruke fitnessutdanningen din til noen som ønsker kunnskapen din.

    25. Syns det er fint av deg at du har valgt å prøve å gi kroppen din det den trenger av vitaminer og mineraler gjennom helsekost. Det er viktig, og for de som ikke får det i seg gjennom kosten, bør få i seg kosttilskudd. Jeg er likevel enig i at du burde tatt en blodprøve hos legen først for å se hva du evt. mangler og ikke, men det er det selvfølgelig mye mulig du har gjort allerede, det vet jo ikke vi. Også ville jeg anbefale deg, som nevnt i tidligere kommentarer her, å bruke dem andre kokosoljen fra Cocosa til hår og hud, den du har kjøpt egner seg absolutt best til matlaging, MEN du kan bruke den der også. Jeg jobber i Life selv, og vet at mange butikker er utsolgt for Extra Virgin om dagen 🙂

    26. Til anonym 02:48:
      Hvem har sagt at hun tror hun er bedre enn henne?
      Du følger sikkert janteloven 100%.
      Jeg selv og flere andre her inne føler ikke hun prøvde å være belærende, men derimot bare gi råd til Isabel på en helt ok måte. De fleste her inne sier bare “love you Isabel” uten å gi noen som helst form for konstruktiv kritikk (som oftest er velment) ellers så sier folk dritt!
      Så endelig en som har litt peiling og kommenterer konstruktivt, men såklart kommer jo det er par janteloven- tilhengere og kommenterer på det også.. Skam dere, dere kan ikke ha det så greit med dere selv!

    27. Håper du har sjekket hos legen din at du trenger dette?:) kanskje du burde skrevet det i teksten også slik at du ikke påvirker noen til å kjøpe dette. Feks for mye kalsium er ikke bra.. Kan gi nyresteim osv 🙂

    28. Hei!
      Tenkte bare tipse deg om at den kokosoljen du har valgt å kjøpe inn ær en steke olje. Denne oljen egner seg fint til oppvarming og andre matlaging der du vil bytte ut ditt vanlige olje/smør du bruker til å steke i. Jeg hadde derfor ikke velat bruke denne til håret, ansiktet eller på kropppen. Denne oljen er de tatt bort masse ting for å gjøre den ren og uten smak/duft.
      Du skulle ha kjøpt oljen som er extra Virgin, den er mer ren og der har de også beholdt næringstofferne som er i fra kokos 🙂 den kan du bruke til hår,kropp og ansikt, bodybutter, scrub osv, :)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg