“Liker du henne?”

– Liker du henne?

– Vet ikke.. Hun er lav, og jeg er lav.

I dag har jeg passet på søsknene mine, noe jeg i utgangspunktet tenkte ville bli ganske rolig og avslappende. Det endte opp med å bli veldig interessant og gøy istedenfor. Broren min og hans kompis fortalte meg om jente-drama, kjærligheten og alt som følger med det å starte på ny ungdomsskole. Jeg merket med en gang hvor gøy det er å høre deres tanker om saker og ting, og ikke minst om deres hverdagslige liv. Deres første forelskelse, karakterer og nye venner. Åh, den tiden savner jeg.

Jeg husker hvordan jeg på den tiden trodde jeg visste alt. Tretten år og allerede en bedreviter. Foreldre var dumme og kjedelige som kun hadde en hensikt – gjøre livet mitt så kjipt som overhodet mulig. Regler og konsekvenser? Pffft. Jeg husker at jeg syntes det var vanskelig å finne jentene i klassens drama interessant. Jeg husker hvordan jentene plaget guttene, når alt de egentlig ville var å flørte. Jeg husker da jeg fikk min første karakter, og da jeg fikk meg nye venner. Jeg husker da bestevenninnen min brått vendte meg ryggen da hennes store forelskelse, var forelsket i meg og ikke henne. 

Jeg savner å være 13. Da var bekymringene så små, og alt var spennende…

Take me back.

17 kommentarer
    1. ^ ehh, unødvendig kommentar? Hun ser da langt ifra ut dom en ape! Herregud så mye usaklig dritt folk får seg til å skrive, blir flau.. Du er fin Isabel!

    2. Husker den tiden selv, ble minnet på det da lillebroren min akkurat begynte i 8 klasse. utrolig å tenke på at vi har vært på samme måte. Ha en fin kveld videre, og får håpe på en fin uke <3

    3. Bare lurte, signerte ikke du og Pierre noe modellkontrakt? Ser du aldri skriver noe om noe modell greier 🙂
      Syns du er så fin og hadde passet SÅ godt som modell.

    4. Heii! Jeg lurer på om du kunne tipset om noen utesteder i Oslo som har ID 18 år… Vi er en jente gjeng som skal på konsert til helgen, og lurer derfor på hvor og hvilket nattklubb/disco som har 18-års grense .. Hørt det er svært få som har det, og da vi er veldig lite kjent og ikke har peiling, setter vi pris på din hjelp 😀 mvh

    5. Hvor blir det av flashback friday og hjemme hos p & i? Du må jo ha et system på ting, hater når folk er rotete i måten de jobber på/ lever på 😜 #ocd

    6. Oi.. Har du operert noe mer i fjeset? Du ser plutselig veldig mye eldre, å nei du ser ikke ut som en ape men jeg ser også at operasjoner legger på år, ikke tar de fra deg! Lurer bare siden jeg er fast følger, for her ser du ekstra “stiv ut” i maska, + du skrev noe tidligere om at du ville ta flere operasjoner!

    7. Ja, operasjoner/fiksing har en tendens til å få folk til å se eldre ut enn de er. :/ Men om en liker den looken, er det jo helt greit for den personen det gjelder såfremt en ikke fremmer operasjoner/fiksing i media.

    8. Det e stygt og kalle menneska før ape og ho isabel ser no faen ikje ut som ei ape.. ho e faen mæ finare enn det.. hærregud lol !!
      Hoff, nån menneska altså tænke ikje me haue… det e synd.. :-/

    9. Morsomme er at da var det store problemer og også bekymringer, akkurat som det du føler det er nå. Og om 10 år tenker du tilbake på de beskymringene du har nå og bare “haha jaja, jeg skulle bare vist hva som venta meg”.
      Morsomt hvordan sånne ting endrer seg og samtidig ikke 🙂 Likevel savner jeg den tiden også, det og hvertfall slippe ansvar og bare tenke på lek og hvem jeg skulle være med hjem fra skolen neste dag! Huff, føler jeg drar på åra når jeg tenker tilbake sånn selvom jeg bare er 24 år! Haha.
      Ha en fin kveld skjønne du <3

    10. Jeg husket godt i den tiden selv, jeg var veldig ei jente som levde “farlig”. 1 år etter på ende jeg opp gravid, nå er min sønn 13 år. Tenker han synes det er gøy å ha ei mamme som er ung, å han komme til meg når han har jenteproblemer eller andre problemer. Å det er ikke ofte gutter gjør det. Men han er veldig åpen om ting. Ikke alt han deler. Men jeg må nok følge med. 😂

    11. Til du som skriver stiv i ansikte: Kanskje du menermimikken i ansikte? Det forsvinner i vertfall når man sprøyter inn i kinnet, leppene, eller pannna. Det er derfor mimikkene forsvinner så det blir mer barbie enn naturlig varmt ansikt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg