et rent helv*te

I dag er det jo dagen hvor selveste Justin Bieber har konsert her i Oslo. Jeg har vært mye frem og tilbake, om jeg skal dra eller ikke. Biebs er jo helt rå, så selvsagt ønsker jeg jo i utgangspunktet se han opptre. Jeg tror at selve showet hadde vært døds gøy å fått med seg, men i mitt tilfelle er det andre faktorer som trekker det hele ned.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er en person som får ekstremt panikk så fort jeg er omringet av masse, masse folk når jeg ikke har mulighet til å ta meg selv bort derifra på sekundet, om jeg skulle hatt behov for det. Det kan minne litt om klaustrofobi, men samtidig ikke. Jeg vet ikke, jeg vet bare at jeg virkelig ikke ønsker å sette meg selv i en slik ubehagelig situasjon igjen, da jeg på forhånd er klar over hvordan jeg muligens vil føle meg. Jeg snakker av erfaring, da spesielt fra jeg var på Palmesus i år. Venninnene mine og jeg stod ganske langt fremme i publikum, og i starten var det ingen fare. Vi storkoste oss, sang og var super giret på konserten. Det snudde brått da flere og flere kjente meg igjen, og folk begynte å skrike og komme bort til meg mens jeg stod der – omringet av mennesker fra alle vinkler. Jeg mener, vi stod jo tross alt midt i folkemengden. Da merket jeg virkelig hvordan ubehaget spredte seg i kroppen, for ja.. Jeg vet ikke, jeg fikk bare panikk. Ekstrem panikk. Vi tok oss bort der i fra på sekundet, men det var ikke så enkelt da vi var nødt til å presse oss forbi typ 500 personer på vei ut. 

Det er veldig leit, for jeg har SÅ lyst til å gå på konserten i kveld, men jeg vet hvordan det vil ende opp… Åh, jeg vet ikke dere. Jeg er så delt, jeg har egentlig drit lyst å gå. Skal jeg bare trosse frykten?? Ehhhh! Jeg er misunnelig på alle dere som skal dit i kveld – lov meg å kos dere masse! 

25 kommentarer
    1. Hvis du har billetter, men ikke vil gå pga noe så latterlig- så gi de bort til noen som virkelig hadde satt pris på de.

    2. Æ ville ikke gjort det om æ va i din sitvasjon.. 🙂 Æ har det heilt likens.. det e kjipt.. men sånn e det bare :-/

    3. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært der samme faen. Har man det gøy og samtidig synger, så skal egentlig angsten gå bort av seg selv. Jeg har slitt med det samme selv, men da jeg er på konsert så er det så mye annet å konsentrere seg om. Dessuten blir det bedre og bedre for hver gang! Kom deg ut, Isabel. Overvinn frykten din <3

    4. Hei! Om eg va deg ville eg ha tatt sjansen å trossa frykta,
      Kor ofte e Bieber i Norge liksom!?
      Ikke det at eg e noe big Bieber fan, men vet litt om hva du snakker om.
      Om du har noen me deg som du kjenner godt og din situasjon, Så kan det hjelpe mye på om det oppstår noe me deg og kan støtte deg.
      Tror kanskje du hadde angra om du ikke reiser, Men e nå bare mitt syn og mi meining 🙂

    5. Noen ganger er det bedre å holde seg hjemme,men vet du at du takler det og vet hva du skal gjøre,så er det opp til deg.har funnet ut at det er ikke alle opplevelser man trenger å utsette seg for.da har man det bedre i sofaen.også handler det liv og helse.var på en pink konsert for mange år siden.publikumet er spik spenna gærne.står å røyker deg opp i fjeset og har ikke kontroll på seg selv i det hele tatt.enten sofaen eller betale for et sete lengre opp.har lyst å komme ut i live.hehe.

    6. Jeg er fra den generasjonen da Backstreet Boys var poppis hehe 😉 og jeg husker jeg var på konsert i Oslo spektrum helt framme ved scenen og aldri vært med på noe så grusomt før, aldri mer sa jeg da!!! Altså snakk om galne fans, de ødla jo hele opplevelsen min!! Husker jeg var der med lillesøstera mi og eneste jeg klarte tenke på var at vi måtte få oss ut i live!! Jeg har aldri vært den typen som blir helt gal rundt kjendiser, har truffet endel oppigjennom. Skulle starte fanclub for N Sync, den gruppa Justin Timberlake var med i før han ble kjent, så søstera mi og meg traff dem alle sammen. Var ikke noe stress det. Aldri forstått hylende skrikende fans!! Så jeg skjønner godt Isabel sin reaksjon! Folkemengder er det verste jeg veit!!

    7. Det du beskriver minner meg om sosial angst. Kan være du har en mild form for det. Det finnes mange former for det, og en av de er nettopp det å være blant mange folk uten mulighet for å dra med en gang man ønsker. Men om du vil bli bedre, er det dessverre ingenting annet du kan gjøre enn å eksponere deg for det, og kjenne på frykten – men også kjenne at den går over bare du står i situasjonen lenge nok. Lykke til om du bestemmer deg for å prøve!

    8. Jeg synes du skal gå og stå og sitte helt helt ved utgangen . Ta med noen du føler deg trygg med og som du kan si nå vil jeg gå hjem og personen du er med følger deg hjem med en gang du vil . Om det er bare en sang du har hørt . Det er en begynnelse og Når du mestrer det så får du iallefall med deg litt av opplevelsen . Kanskje du blir der flere sanger og men gå når du føler for ikke press deg og gå hjem før det er slutt så slipper du alle de store folkemengder . Du burde prøve . Du kan alltid snu . Så vent å gå til alle har gått inn . Håper for deg av hele mitt hjerte du får oppleve det . Og Pierre eller din bestevenninner vil nok gjøre dette sammen med deg med glede . Du er tøff og det er såå mange som har det som deg så fint du er åpen om det . Du hjelper mange med det . Og om du klarer en sang eller fler så er det en stor seier for deg til alle fremtidige konsertopplevelser . Ikke vær flau om du går midt i konserten hjem da har du allerede fått en opplevelse for livet . Ta små skritt og nyt og have fun . Mange av de store stjerner har det som deg innimellom og de og må av og til snu midt i konserter å slik for å ta en pause . Anbefaler deg og trene og spise sunt det og hjelper deg med dette . Kos deg uansett om du er på justin Bieber eller hjemme men prøv . Ta taxi til der han skal være og føl stemningen og går du ikke inn så har du iallefall fått føle på stemning og livet som du elsker . Og alle forstår . Kanskje de trenger gode ord og hjelp fra deg en dag hvordan du overvant med å gå på konsert . 🎶 have fun . Du vil elske å gå hå høre . Vær ei diva som du er og kom sist som stjerner gjør og vær stolt av det . Og vær Ikke flau for du ikke liker store folkemengder . Det er såå normalt for mange som føler akkurat det samme som deg . Bestill en taxi og gå når alle er gått inn . Da er det ingen trengsler og store folkemengder . Jeg og ei venninne gjorde det samme en gang og vi var faktisk hele konserten for når vi stolte på hverandre og visste vi kunne gå hjem når som helt hvis den ene ville og det var god plass der vi sto og vi holdt oss hele tiden i nærheten av utgangen så fikk vi en konsert opplevelse for livet . Wow så bra det var . Det var Roger waters som spilte i pink floyd . Så bare gjør deg klar og ikke vær redd . Du vil få det superopplevelse for livet om det bare er en sang . Da får du lyst på mer konserter og kan være der lenger og lenger for hver gang . Lykke til . Vet det er vanskelig med har du prøvd og du ikke føler for i dag så går du neste gang . Kos deg og om du går for å høre de to siste sanger og er det fint det og . Det er ingen regel som sier hva du skal gjøre har du Bilett så kan du være så lenge du vil . Du er tøff . Men det er såå viktig å ikke presse seg for mye . Men når du ser fine justin og hører hans stemme glemmer du alt . Han er en nydelig superflink gutt . 🎶💖

    9. “Det snudde brått da folk begynte å kjenne meg igjen, og folk kom bort til meg…” Sammenligne du Palmesus og Justin Bieber konsert? Tror du at folk komme bort te DEG på en JUSTIN BIEBER konsert? Altså jekk deg 10 hakk ner, eg ler meg i hel. Ingen bryr seg om Isabell Raad på JBkonsert.

    10. Dere som mener dette er latterlig og småtteri har virkelig aldri hatt et eneste angst-lignende frykt i livet sitt.. Det er faktisk ikke en filleting, man kan i noen sekunder på det værste tro at man fysisk skal dø! Så slutt å rakk ned på noe dere har NULL peiling på, psykiske lidelser skal man ikke spøke med.
      Så til deg Isabel: ser på snap at du dro likevel, håper du lytta til hva kroppen din sa <3 og at du ikke står midt i folkemengden, men kanskje mer på siden/ved utgangen 🙂 Nå sier jeg ikke du har angst, men generelle tegn eller psykiske lidelser er noe jeg virkelig brenner for og mener er det viktigste å støtte her i verden! Det står meg så nært at jeg blir så sint når noen rakker ned på det som en "filleting".
      Kos deg masse i kveld <3 klem!

    11. Du seriøst,tror du folk kommer til å fokusere på deg når selveste JUSTIN BIEBER er der?? Folk kommer ikke til å gidde å kaste bort tid på deg når han er der! Det er en skam om du ikke reiser!!

    12. Er du fornøyd med alle dine operasjoner?
      Tror du pierre er den du kommer til å være sammen med resten av ditt liv?
      Hvordan var det å få større rumpe? Jeg har planer om å gjøre det til neste år tenker jeg, gleder meg så mye men gruer meg også.
      Eg bare digger måten du gjør ting på å bloggen din er noe jeg faktisk er avhengig av å gå inn p hvertfall 5 ganger til dagen hvis ikke mer haha .

    13. Om du vil gå så går du. Du begynner riktig nok å bli et kjent fjes for noen på godt og ondt, men på en Bieberkonsert tror jeg ikke at folk er interesserte i en C-kjendis. Kanskje på palmesus og på gaten ja, men når Justin Bieber står på scenen tror jeg ikke noen hadde brydd seg om hverken du eller Jesus sto foran de. Sorry men Justin er nok noen hakk mer poppis enn deg og meg!

    14. Alle de stygge kommentarene at du må jekke deg ned 10 hakk og at ingen kommer til og bry seg om deg nå JB er der.. Så ekstremt bra at mange kom bort til deg og ville ta bilder med deg osv 🙂 🙂 🙂 haha der fikk de den 🙂 stå på <3

    15. Kan være du har noe som heter agorafobi?
      Folk kommenterer sosial angst, men du virker jo ganske glad i å bli kjent med nye mennesker og at du liker å være sosial 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg