flau over meg selv

affiliateslink

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er ingen hemmelighet at jeg er udugelig på kjøkkenet. Jeg bruker å stå for frokosten (koke egg, sette frem pålegg og kaffe på bordet), og P for middagen. Det er en veldig god løsning vi har kommet frem til, som funker ypperlig hjemme hos oss. Han er jo en masterchef, så dere kan jo tro jeg jubler hver gang jeg får servert middag disket frem av han. Og hey.. Er jeg den eneste som synes at menn på kjøkkenet er det mest sexy som finnes? Og helst i bar overkropp. Jeg dåner! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cardigan her / topp her

Jeg visste på forhånd at nå som jeg skulle bo alene denne uken, ville matbudsjettet øke betraktelig. Nettopp det viste seg å være korrekt. Hvem skulle trodd? Jo, alle! Jeg har bestilt mat fra Foodora hver eneste dag, i seks dager nå. Jeg blir faktisk ekstremt flau over meg selv. Jeg er jo tross alt en voksen dame på 22 år. Skulle jo tro at jeg hadde lært meg et triks eller to på kjøkkenet, men den gang ei. Det har nok noe med både latskap og ikke minst – manglende interesse å gjøre. I skrivende stund har jeg akkurat bestilt rett nummer to fra Foodora for dagen. De siste dagene har jeg prestert å tredoblet matbudsjettet for uken, liksom. Det er jo helt krise, vet du. Jeg har faktisk lyst til å bli flinkere til å lage mat. Kanskje jeg skal spørre P om han ønsker å lære meg litt? Det vet jeg jo allerede at han ønsker. Det er nok på tide å få fingen ut, og slutte å være lat på matfronten. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vel vel, det var dagens pep talk til meg selv. Håper så inderlig jeg ikke er alene om være sånn, haha. Please, si jeg ikke er alene! Jeg håper ikke det. Hvordan har deres dag vært? Min har vært veldig produktiv. Jeg har tilbrakt x antall timer bak pc-skjermen med forskjellig jobbrelaterte saker. Godt å få orden i alt. Nå skal jeg fortsette å se på Dr. Phil og vente på Foodora leveringen kommer. Jeg er så teit. KYSS!

61 kommentarer
    1. Tror vi to er tvillingsjeler når det kommer til matlaging. Jeg haater å lage mat, i den grad at jeg spiser ikke hvis ikke mannen kokkelerer. Han begynner å bli omtrent berømt for kokkekunstene sine, så hvorfor skal jeg gidde å spise noe selvlaget liksom? Vi er heldige som har menn som er flinke på kjøkkenet 🙂

    2. Du får tenke sånn:mote,sminke og blogg er dine interesser og lidenskap.pierre elsker å lage mat for det er hans interesse og lidenskapen😊jeg tenker man kan ikke like alt likt,men mat må man ha.hehe.elsker å lage mat,men pga dårlig helse,har det blitt veldig nedprioritert.men hvis du skulle begynne å kokkelere litt,begynn med favorittmaten din og la din kjære guide deg.gi det hvertfall noen forsøk.lykke til😊

    3. Har en asiatisk mor som har vært tidligere kokk i Norge i 20 år, ikke arvet noen kokkekunnskaper av henne nei! Jeg kan lage taco 🙂
      Digger deg, stå på<3

    4. Haha bra du ser det selv da, er jo et steg i riktig retning! Jeg personlig eeeelsker å stå på kjøkkenet og kokkelere, men jeg eier ikke kreativitet. Der kommer jo latskapen inn på meg og, orker ikke lese meg opp og lære noe nytt! Haha. Du er heldig som har en “kokk” i huset da, typen min klarer å koke vann liksom :p haha nei nå var jeg slem. Jaja, dere kompanserer hvertfall!

    5. Bayb, ikkje undervurder deg sjølv! Du har sikkert mange indre kunnskap om mat, men som sagt så er man for lat til å få dem ut;)) du e jo god nok i alt, men bare hvis du har lyst, så får du det til! GLEDER MEG TIL DIN KOKEBOK KOMMER UT;)) Hehe<33 Siden du motiverer og inspirerer oss lesere, så fortjener du det minst like mye<3333 i love you jentami<33

    6. Alle kan lage mat! Det handler kunn om
      latskap. Alle som kan lese klarer å følge en oppskrift med mindre man er retard. Trodde også jeg ikke kunne lage mat til jeg begynte å følge oppskriftene. Maten ble så god og jeg var så stolt over meg selv etter jeg smakte på hva jeg hadde lagd! Jeg synes det var så gøy at jeg som trodde jeg var elendig på kjøkkenet faktisk klarte å lage noe så godt:)

    7. Helt ærlig så forstår jeg meg ikke på hvordan du kan si at du får mer positive kommentarer enn negative???? Det gir rett å slett ikke mening.
      Helt ærlig isabell, tror alle er egentlig drittlei av deg, men trykker seg inn her for å le litt i hverdagen. Du har ingen mål eller mening med livet. Du lever i din egen rosa bobla, du tørr nesten ikke å vise deg ute med store publikum, du lever kun inne med maccen din. Jeg synes bokstavligtalt nesten synd på deg. Hva skjer når det er over med deg og Pierre. hva har du igjen?

    8. Æææh, jeg så akkurat at du skulle være med på “hata på nett” programmet! Jeg gleder meg sykt til å se 😀 Veit du kanskje ikke kan si så mye, men møter dere noen av haterne? For det er ganske mange på lista di i detta kommentarfeltet som jeg gjerne skulle banka på døra til selv altså..

    9. Skjønner deg godt! Tror jeg er minst like ubrukelig som deg på kjøkkenet, når jeg bodde alene levde jeg seriøst på pølser og potetmos eller pølsebiter og makaroni. Uten å tulle 😛 Så du skal være glad du har råd til å bestille mat hver dag i stedet for 😛 Ha en fin kveld <3

    10. Hvordan kan du forsvare “jeg møtte justin bieber!!” -overskriften din og si den ikke bar clickbait? Veldig nysgjerrig siden du i forrige kommentarfelt nekter for at du bruker clickbait-overskrifter. Lurer på om du svarer for jeg ser flere har spurt, men har ikke sett noen svar.

    11. Heei 🙂
      Må bare si at du e d kulaste som har skjedd blogg.no og nå vett eg ikkje kossen verden hadde våre uten deg! elske bloggen din 😀

    12. Du må begynne å
      Lese korrekturfeil i blogginnlegget ditt før du legger ting ut, for jeg leser alltid endel skrivefeil som du har..det heter blant annet: fingeren, og ikke fingen som du skrev..dette burde du klare når du er 22 år..min lærer sa alltid til meg at jeg skulle blitt en korrektur leser, og det hadde jeg likt tror jeg:P

    13. hvorfor skriver du så siiiiiinsykt dårlig norsk? får helt vondt i hode av å lesa innlegga dine, det er sååå sykt masse skrivefeil.

    14. Du over her, tror du har fått i deg noe rart? Ser ikke noen skrivefeil jeg! 🙂
      Anyway, bor ikke Raija hos deg lenger Isabel? Siden du ikke skriver om henne.

    15. FØR DU BEGYNNER Å KRITISERE ANDRE, SÅ BØR DU VÆRE HELT PERFEKT FØRST! FOR DU HAR IKKE NOE MINDRE SKRIVEFEIL ENN ISABEL SOM DU PÅSTÅR!!!!……. INGEN PRØVER JO SELVSAGT Å FÅ SKRIVEFEIL! DET ER NOE SOM KOMMER NÅR MAN STRESSER, OG I DETTE TILFELLE KOM DET SIKKERT FOR AT ISABEL VILLE GI OSS EN BRA UPDATE PÅ KORTEST MULIG TIDSPUNKT!

    16. Silje: Jøss, da vet du mer enn oss 😉 Jeg har ikke fått med meg at Isabel ska være med på det. Trodde det var “dama til” jeg.
      Jeg har nok ikke alltid vært like positiv til denne bloggen, gått litt opp og ned, men jeg har null problem med å si meningene mine til Isabel eller noen andre. Kanskje fordi jeg er ikke er norsk og oppdratt til å stå for det jeg sier😂

    17. Du er flau over deg selv? Overskriften drog meg inn her, for siste gang. Når jeg gjør flaue ting,holder jeg det for meg selv.Og dette var ikke flaut. Dette var overskriften som skal sikre deg et kvalitetsliv helt til du blir mormor…!!!

    18. Att laga mat är nåt man lär sig! En matlagning varje dag gör dig bara bättre och jätte och jag lovar , till slut kommer du inte kunna sluta laga mat för det är kul och för.att det smakar så gott att laga mat från botten!! Att köpa mat är verkligen inte så nyttigt för kroppen din!
      Matlagnings älskare!

    19. Hei! Jeg har utenlandsk bakgrunn, slik som deg, har jeg famile fra utlandet. Jeg vet ikke hvor familien din sin bakgrunn er, men syns det er trist at du ønsker å forandre/fjerne de utenlandske trekkene du har fått fra din familie. For meg som vokser opp, er det vanskelig å se at kjente mennesker forandrer på nesene f.eks. eller puter i linser fordi det skal være idealet. Er så ufattelig trist at de nesene vi er født med, og som er en del av arvematerialet vårt skal opereres fordi det ikke er pent nok. Føler meg verre enn noen gang og har fått bare flere komplekser med nesen min, fordi det er ikke idealet, eller den er ikke smal eller pen nok. Problemet er at det ikke kommer til å løse seg hvis jeg opereren den. Da har jeg skapt et mye større problem for de rundt meg, enn jeg har gjort godt mot meg selv. Hvilket signal sender jeg til moren min, søstrene mine? At den nesen vi er født med ikke er fin? Du har sikkert dine grunner, og jeg vet ikke om dette, men er trist for andre som bare får før og etter bildene.

    20. Haha har alltid lurt på en ting så slenger det bare inn i dette kommentar feltet, har du noen planer om å ta tatoveringer ? Sleeve elns . du hadde passa det
      :))

    21. dette var et tarvelig innlegg….det mest spennende er overskriften, men innholdet er jo sjukt dølt, som det pleier å være i de siste desverre

    22. You are not alone girl.. jeg klarte faktisk og lage grøt av nudler en gang! Pinlig.. men er sikker på at jeg til og med klarer og brenne vann om jeg må koke noe! Men med likhet med deg så har jeg en mann som er VELDIG god på kjøkkenet!;) og som du sier.. det er ikke mye som er mer sexy en en mann som står på kjøkkenet!

    23. Til ukens spørsmål:
      Har du noen gang handlet fra dmretro.no? Klikker meg stadig inn det og tenker “Dét hadde Isabel kledd! Hahah, ta det som et kompliment <3 Hadde vært gøy hvis du kunne variert litt på hvor du nettshopper - gøy for oss og gøy for deg! Spesielt her var det mye fint jeg følte var ganske deg :D http://www.dmretro.no/kvinne/klaer/jumpsuits-2
      Stor klem fra meg, jeg heier på deg!

    24. Jeg er av den gammeldagse typen selv jeg da 🙂
      Liker og være husmor, ta meg av barna og huset mens mannen er ute og jobber og forsørger familien sin 🙂
      Sikkert mange feminister som klikker nå, men sånn er jeg.
      Det er utrolig synd at denne likestillingen har ødelagt muligheten til oss kvinner ( for ja det er maaange av oss) som ønsker og være husmor. Når doen spør hva en driver med og en svarer at man er husmor blir man sett ned på som mindreverdig, men vet du. Ting var på mange måter bedre før syntest jeg 😀

    25. Nadia: Det er virkelig ikke alle utlendinger som er født med mindre pene neser! Du føler det kanskje slik, men det er ikke sant! Det er helt tilfeldig som alt annet!

    26. Jeg er verken glad i å lage mat eller særlig flink til det, så kjenner meg godt igjen! Du er ikke alene! Skulle gjerne bestilt take away hver eneste dag, men det tillater ikke økonomien for øyeblikket;( Så da må man trå til selv med enkle ting! 😉 Take away trenger absolutt ikke være usunt, nå er det jo mange som starter egen business hvor de lager hjemmelaget mat som de selger! 🙂

    27. Jeg lurer på hva du gjorde når du flyttet for deg selv i tidlig alder? da hadde du vel ikke økonomi til å bestille takeaway hver dag?
      Det finnes så mye mat en bare trenger å putte i en kjele med vann/melk og la koke opp, det klarer til og med du!

    28. Step it up, girls! Kan dere ikke lage mat selv har dere tydeligvis fått sydd puter under armene hele livet.

    29. Du må gå å kjøpe en kokebok 😀 så kan du lære deg selv , hehe 🙂 var ikke så flink selv , men når jeg kjøpte kokebok ble jeg veldig mat intr 🙂 ha en fin dag !!:) finnes mangen på bok butikker 🙂 ha en strålende dag !!:)

    30. Hva med å abonnere på en sånn matkasse? Da eksen min gjorde det slutt hadde jeg ikke matlyst og overhode ingen lyst til å stå på kjøkkenet. Etter et par uker med knekkebrød og yoghurt fikset jeg en matkasse. Da var hvertfall maten i hus og jeg slapp å handle. Om man tar de som ikke bruker så lang tid, så blir det ikke så tiltak heller 🙂

    31. er livet ditt så uintressant at du må skrive om pierre hele tiden? Lurer på om d er din eller pierres blogg.

    32. mat kan alle lage om de gidder.ferske gode råvarer,mat som er hjemmelaget fra bunn.smaker mye bedre enn knorr sin kjøpe lasagne som din kjære lager.slik mat er ikke noe en med matinteresse lager..mat laget fra bunnen av med sjelen i hjerte er enkelt og super godt.prøv det ,går sikkert fint

    33. Greit nok at du er for lat til å lage mat, men å få andre til å komme på døra med den er litt drøyt. Du bor da i Oslo, trenger ikke gå langt for å kjøpe seg noe mat

    34. Hei… Har kanskje ikke så mye med det innlegget handlet om, men jeg lurte på hvor de krukkene og skålene du har på badet/vasken din er ifra? Var utrolig fine, kan du kanskje ta et helt bilde av dem hvor man kan få se dem og?
      ps: duger heller ikke til på kjøkkenet så du er ikke alene…

    35. Jeg er selv 22 år, har laget lite mat selv. Men jeg har begynt og det går kjempefint å følge oppskrifter, feks trines matblogg eller noe. Bruker å lage mye mat med kjæresten min, det er en flott samarbeidsoppgave. Vi tester ut ulike smaker i ulike matretter som vi tror kan være godt. Det kan faktisk oppstå mange gøyale situasjoner, samt det kan være romantisk. Eksempelvis ta et glass vin mens man står og hakker opp grønnsaker. Det kan være ensomt å være alene om å lage mat:) du kan starte med å kutte grønnsaker til en wok da vettu, eller til fisk i form. Tror alle friske mennesker kan lage mat. Noen har kanskje dårlig selvtillit og da ikke tro at man kan det eller at det er kjedelig. Luksusproblem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg