kjendiser som spiller noe de ikke er

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Med en gang kamerablitzen går av, blir du en annen. Med en gang noen fra media er tilstede i samme rom, prater du brått annerledes. 

Det er merkelig det der. Merkelig og litt fascinerende. Det er mye bak fasaden som dere ikke vet om, og som jeg for så vidt heller ikke visste om, frem til jeg selv ble et kjent ansikt. For hvordan fungerer det egentlig i denne bransjen? Er kjendiser slik som de fremstår? Er de like selvsikre, morsomme og glade når den røde løperen ikke er rullet frem? Eller er det hele et spill for galleriet? Det vet du mest sannsynlig ikke, med mindre du kjenner personen.

Selv har jeg opplevd at offentlige personer som jeg kjenner, har en tendens til å sette på en maske så fort man vet at man enten skal bli filmet, eller for eksempel intervjuet. Så fort personen vet at det er “viktige” mennesker tilstede, er det som om det går av en lysbryter. Personen endrer seg totalt! Hvorfor er det egentlig sånn? Er det fordi at man er usikker på den man egentlig er som person? Eller er det kanskje fordi du vil ha et spesielt image? Når jeg kom på å tenke på dette, begynte jeg fort å stille spørsmålstegn ved min egen oppførsel på for eksempel eventer, eller ja.. Generelt hvor jeg vet at alt jeg gjør og sier, blir “dokumentert”. 

Så fort jeg begynte å gå litt inn i meg selv, forstod jeg kjapt at jeg kanskje blir litt annerledes, jeg også. Ikke fordi at jeg ikke vil være meg selv på et vis, men mer at jeg kanskje passer på hvordan jeg ordlegger meg, holdningen min og generelt hvordan jeg tar meg ut. Man vil jo naturligvis få frem det beste ved seg selv, og det er det jo egentlig ikke noe feil med. Personlig blir jeg kanskje litt nervøs og mer på vakt når jeg vet at jeg blir observert. Det kan kanskje oppfattes som merkelig for de som faktisk kjenner meg godt, og da eventuelt er tilstede når jeg “switcher”. Jeg blir brått litt mer seriøs, og tar plutselig ikke meg selv så lite høytidelig som jeg vanligvis bruker å gjøre. Det må jo egentlig være veldig rart for andre å være vitne til, tenker jeg.. Jeg kom på å tenke over det bare, da jeg og Pierre nylig hadde en samtale om en annen person, som virkelig blir en helt annen i slike tilfeller. Det er merkelig hvordan det hele fungerer, så fort man får litt press på seg.

74 kommentarer
    1. det er litt morsomt at du trur du er en “viktig” person, når du er helt random egentlig. kjære deg, ikke tro du er noe du ikke er..

    2. Skjønte ikke helt hva du prøvde å si med dette innlegget? At folk oppfører seg ulikt i ulike settinger? Eller at kjendiser spesielt mangler integritet?

    3. Var du tom for ideer til noe å skrive om nå eller? Dette innlegget virka tvingt frem som et desperat forsøk på og bare ha noe å skrive. Hva var hensikten i dette innlegget?

    4. Hadde nok gjort det selv, men mer i tanke på å beskytte meg selv hvis du skjønner hvajeg mener? På en måte der de ikke “kjenner” meg personlig

    5. Aldri tenkt på åssen du er og bryr meg heller ikke om hvordan du er med folk som er kjendiser og ikke er det

    6. hvem snakker du om spesifikt? kan du fortelle om det siden du nevnet det på snapchat, hvem dette er rettet mot?

    7. Unner deg all verdens glede og suksess! 🙂 skjønner virkelig ikke hvorfor du får så mange nedlatende kommentarer. Klem 🙂 (PS! Du er vakker)

    8. Eg bare lurer på noe…: ikke noe med innlegget eller jobben din å gjøre, for der har eg ingentingbå klage for. Jeg bare lurer på om du kjeder deg noen ganger, isåfall hva gjør du i den tiden DU KJEDER DEG

    9. Jeg har lest kommentarene dine på de siste innleggene.., og jeg må si jeg blir sjokkert om hvor mye du får gjennomgå! Dette er ikke greit!! Klarer du å mota så mye hat hver dag? Har du vurdert å stenge kommentarfelte? Jeg blir trist på din vegne av alle de stygge kommentarene.. Håper det går bra med deg selv om du motar så mye hver dag! ❤️ Du er nydelig, flink, og virker kjempe snill! Håper du klarer å veie de fine kommentarene opp imot de stygge! Stå på! 😘

    10. Du må ikke bry deg om hva alle andre mener om deg. Du er veldig vakker og virker veldig jordnær. Jeg tror vi kunne godt veldig overens med tanke på at vi er ganske like. Du ser sikkert på meg som en av dine fans men jeg er en person som aldri har kommentert eller lest bloggen din så mye. Bare en helt vanlig person som ikke er noe fan bare syns du er sterk og har en fin utstråling ❤️
      -T

    11. Jeg kjenner ofte at jeg må le litt når jeg leser kommentarene dine her. Herlighet så mye teit folk får seg til å kommentere. Det stinker sjalusi laaang vei her, og det er igrunnen bare latterlig å se på hvor desperate folk er etter å prøve å dra deg ned til deres nivå.
      Du er utrolig sterk som må sitte å ta imot så mye dritt fra alle kanter på daglig basis, det tror jeg er nok til å knekke hvem som helst. Men du gjør din greie, du er deg selv og du eier det. Du er ett godt forbilde for mange, på veldig mange måter. Embrace your individuality.
      Og alle dere tullinger som kommenterer nedlatende; Lyset ditt skinner ikke noe sterkere selvom du blåser ut noen andre sitt.

    12. De fleste som har vært med på paradise blir litt “kjent” du er ikke akkurat den eneste derfra som blir gjenkjent

    13. Okei, dette var et veldig rart innlegg? Du skriver så rotete, skjønner ikke helt hva du vil frem til. Men ut ifra det jeg skjønte; jeg tror de aller fleste forandrer seg forran kamera, det er overhode ikke unormalt. Og ikke noe rart heller…
      Og kjendis kan du faktisk ikke kalle deg. Kanskje en slags E kjendis, men ikke noe A kjendis ivertfall.

    14. Fint innlægg 🙂
      Men mye og sætt sæ inn i som æ ikje veste fra før av, hihi 🙂
      Æ bare lure, kan man reagere på det du har i leppen ? 😀 Takk.

    15. Hva er dette med at det er viktig for enkelte av dere å presisere at Isabel ikke er en kjendis? Sjalusi det også? Hun er ikke en av de mest kjente men litt kjent er hun jo. Ikke fordi hun var med på Paradise for det er det jo mange som har vært og har blitt “borte” etterpå, men fordi hun har en blogg som har blitt mer og mer kjent. Mange bloggere som er blitt kjendiser, og Isabel kan bli en av dem hvis hun vil.

    16. Wow, jeg blir helt sjokkert over de stygge kommentarene som renner inn, på et helt harmløst og vanlig innlegg. Jeg er nok uenig med deg i det meste, men jeg syns likevel det er helt forkastelig hvordan du er blitt en slags skyteskive for alle drittsekker med mindreverdighetskomplekser som må trykke andre ned for å få seg selv opp. Du er fantastisk som holder ut og tør å være den du er, stå på!

    17. Skjønte ikke helt hva du ville si med det innlegget her? At kjendiser endrer personlighet når de blir iakttatt? At du ikke visste dette før du ble med på Paradise/fikk deg blogg? Jeg skriver ikke dette for å være slem, men jeg personlig skjønte ikke hva du ville formidle eller hva du lurte på. Dette er et svært vanlig sosialt fenomen.
      Hvis du er oppriktig interessert i fenomenet (å innta ulike roller i ulike settinger, og å drive med inntrykksstyring), så anbefaler jeg deg å lese «Vårt rollespill til daglig» av Erwing Goffmann.

    18. Kan ikke tro kommentarer som blir lagt igjen her, det må være fjortiser som bare har behov for å trykke ned andre for å føle seg selv bedre, vi kan vel skylle på en blanding av puberteten, sjalusi og dårlig oppdragelse. Skulle gjerne sett trynet til foreldra deres når de hadde fått sett hva dere slenger i fra dere på nett bak anonyme brukere. Hvor var foreldrene deres i deres barndom? Makan mangel på oppdragelse skal man lete lenge etter. Dere nettroll burde stille spørsmålstegn ved deres oppdragelse og husk at deres handlinger gjenspeiler jobben deres foreldre har lagt i deres oppdragelse, så kanskje på tide å stille mamma og pappa noen spørsmål? Hvorfor dere er så forbanna hat fulle, fulle av sjalusi og ikke har evne til å unne andre noe godt?

    19. Kjære deg, hva som får deg til å tro at du er en kjendis egentlig? Du er på topplisten på blogg.no fordi folk synes det er gøy å se hvilket nytt latterlig innlegg som kommer ut hos deg (inkl. meg selv) men dette innlegget synes jeg var…surrete? de aller fleste forandrer seg jo når kamera er på, eller om man blir intervjuet. Vi er som mennesker flest: man ønsker å vise det beste av seg selv!

    20. Fy søren så mye usaklige kommentarer som blir skrevet på denne bloggen. Det viser kun en ting og det er sjalusi 😊 Stå på Isabel, du er fantastisk!

    21. Hun skrev at hun har ett kjent ansikt!!! Dere VET at det stemmer.. herregud.
      Isabel: der du godkjenner komentarer står ip adressen til de som skriver.. den kan du lett spore opp og finne ut hvilken adresse de sitter å skriver fra.. sånn som sophie elise fikk tak i dem på haterne programmet.. jeg anbefaler at du gjør det og tar en konfrontasjon med de værste mobberne i komemtarfeltet her.. regner med at ett par av dem selv har tenåringsbarn eller barn på vår alder.. mens den andre delen mest sansynlig er bittre ungdommer som har lært at mobbing er greit så lenge du kan skjule din identitet. Sett deg ned og samle ip adresser og søk dem opp. Påtide med en runde god gammeldags karma smell for disse menneskene.

    22. Og hva er konklusjonen og hensikten med hele innlegget? Forstår ikke en dritt..er det noe som burde fikses på bloggen din, så er det hva og hvordan du skriver og vil få frem ting på.
      Greit du er en av norges største bloggere, men du er ikke en dyktig blogger som man tar seriøs. Helt ærlig så ler folk og finner mye humor i denne bloggen, men kanskje også inspo? Idk, jeg gjør ihvertfall ikke det haha. Meeen kjendis er du nok ikke, du er kjent for å være med i PH akkurat som alle randome personer som er kjent for å være med i Masterchef, Jakten på kjærligheten ++. Du er faktisk helt random..
      Så deg på markedsdagen uten å tenke meg over at det var deg for du ble sett som en random person for meg. Alt jeg så var nesa di helt til venninna mi sa “Der er jo Isabel fra PH” og det slo meg ikke før etterpå at jeg faktisk innså at det var deg og din nese jeg hadde sett på lmao.

    23. Tror du burde formulere deg bedre, spesielt når du er på topplisten, ellers vil du nok miste lesere til slutt. Dette var bare surrete innlegg

    24. Maria: Det er trist at det er blitt sånn.. Heldigvis vet jeg jo at disse menneskene kun er ute etter å ta meg, og vet du? Jeg tror på karma 🙂 Hehe. Takk for støttende kommentar <3 Klem!

    25. Lene: Tusen takk for fine ord, Lene. Vel, jeg har jo vurdert å stenge det, men det vil jeg ikke. Jegg vil kunne kommunisere med mine fine lesere, og det skal ikke disse negative menneskene komme i veien for 🙂 Stor klem <3

    26. Til dere som tror at ALLE konstruktive eller negative kommentarer kommer ut av sjalusi, for en enkel og svarthvit verden dere lever i.

    27. Kjære dere som ikke kommer til å “gi dere” her inne før bloggeier legger seg langflat og innrømmer hvor dum hun er (?).. Hun kommer ikke til å gjøre det! Jovisst er hun kjendis, dere liker bare ikke det hun er kjent for. Ikke er hun dum heller, for hun klarer å holde liv i denne bloggen – og dere som klikker dere inn her og kommenterer stygge ting og sitter her og venter på at hun “mister alt”, det er dere som i prinsippet gir henne alt. Verden er gal! Det er DERE som gjør at hun kan fortsette å gjøre det DERE ikke liker. Øv inn litt selvkontroll og slutt å klikke inn her – da forsvinner bloggen som dere tydeligvis hater så hardt, og pengene til operasjoner og klær forsvinner også. Jeg er ikke nødvendigvis enig i livsstilen og pengebruken din jeg heller Isabel (og det vet jeg du ikke syns alle trenger å være heller.. ) men jeg respekterer deg og syns du er en fin person.

    28. Det er ikke alltid jeg er enig i det du skriver, men da skriver jeg enten noe konstruktivt eler så lar jeg være å kommentere. Det er utrolig synd at du får så mye dritt og mobbing Isabel. Du er tøff som står oppreist og fortsetter å være den du er. En viktig ting å huske på er at disse “nett trollene” har en real mangel på intelligens. Oppegående mennesker har dannelse nok til og ikke oppføre seg som uintelligente og hjerteløse tullinger. Man bare VET bedre! Heier på deg Isabel, samme hvor uenige du og jeg måtte være <3

    29. Dere som påstår dere kommer med konstruktiv kritikk bør finne ut betydningen av ordet. Her inne er det så mange frekke folk som skjuler seg feigt bakom et tastatur og anonymitet. Kan dere ikke begynne med idrett og få ut aggresjonen deres på den måten i stedet for å bruke mennesker som en levende punching ball. Og hva har Isabell gjort dere? Hvordan hadde dere likt å få sånne stygge kommentarer om øyenbryn, øyne, nese, lepper, panne, hår, legger, lår, pupper og sikkert enda flere kroppsdeler. Og alt det hun gjør, handler av mat, klær. Hvilke møter hun går på. Hvilke venner hun har. Hjelp, det er liksom ingenting som ikke blir kommentert. Nå måtte jeg le, for det er så ille altså at det blir tragikomisk. Ikke sant, Isabell? Du må da ha begynt å le av disse kommentarene du også?
      Jeg leser bloggen fordi jeg liker den, hadde jeg ikke likt Isabell hadde jeg ikke lest den. Så enkelt er det faktisk.Les og lær!!

    30. Skjønte ikke poenget med innlegget ? Hahaha for et rotete innlegg, forsto ikke hva konklusjonen din er ?

    31. Ikke ta klessalg før etter den 15-ende plis! (Om du skal ha i det hele tatt.) venter på lønn hehe:)

    32. Klart ho e kjendis !!
      Dåkker andre kan bare holde kjæft… sjalu/missunnelig faen e dåkker drittonga 😀 Håpe dåkker smile no av detta, det førtjæne dåkker 🙂 Hahahaha ♡

    33. Jeg tror du kan finne ut at mange av de negative som gir seg ut for å være flere, egentlig er noen ganske få 🙂 Sammenlign ip adressene og finn ut det, hehe.
      Ellers er det klart du er en kjendis, ikke av de største, men likevel en kjendis. Folk er bare så utrolig misunnelige 🙂
      Og man vet jo godt at mange store og små kjendiser driver med litt av hvert. Kam gjerne stå frem som engasjerte og ordentlige familiefedre utad, og være skikkelige rundbrennere på privaten. Mange er heldige at vi har en snill presse som ikke navngir eller røper hva som egentlig skjer bak perfekte fasader.

    34. Hei Isabel, jeg kommenterer aldri på blogger men tenkte jeg skulle skrive noe til deg i dag. Jeg får vondt i meg av å se hvor slemme folk kan være bak tastaturene. Jeg håper du når langt og lever godt av de folka som hater men fortsetter å klikke seg inn på bloggen, det er jo det bloggere tjener penger penger på :). Du har gitt meg litt inspirasjon når det kommer til klesavdelingen, takk for det og keep aiming higher 🙂

    35. hahaha, sorry ass, må bare le litt av alle de tåpelige kommentarene her. Isabel du ER en kjendis, for alle de som sier det motsatte, dere må legit begynne og vite hva de snakker om før dere uttaler dere på nett og bæsjer dere selv på leggen.
      “kjendis” definisjon: En kjendis er en levende person som er godt kjent i samtiden på grunn av omfattende omtale i massemedier som TV og radio, aviser og ukeblader.
      gjør meg en tjeneste, get your facts right.

    36. Tror alle mennesker blir litt sånn når de skal gjøre noe eller møte noen viktige, for å prestere best mulig. 🙂 Har merket det selv avogtil på meg selv i visse situasjoner at da oppfører jeg meg litt annerledes og snakker litt mer seriøst. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg