mamma

affiliateslinker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

God kveld, fine lesere. Har dere hatt en fin dag? Det håper jeg virkelig ♥ Selv har jeg hatt en rimelig drit dag, som jeg egentlig skulle ønske jeg bare kunne slettet fra minne. Som dere kanskje skjønner utifra overskriften, befinner jeg meg faktisk hos mamma.. Det kommer nok som et sjokk etter at jeg har delt litt på den fronten, med at vi ikke hadde kontakt av ulike grunner, for ikke så lenge siden. Vi har vel pratet ut på et vis, og kommet overens om å akseptere at ting alltid vil være.. turbulent mellom oss. Vi har ingen vanlig mor og datter forhold, noe jeg synes er veldig trist, men igjen – slik har jeg hatt det hele mitt liv. For meg er dette ingenting nytt, om jeg kan si det sånn. Selvsagt er det jo kjedelig og trist likevel. I bunn og grunn er jeg selvsagt veldig glad i henne, og jeg ønsker for alt i verden å kunne ha et eksisterende forhold til hverandre. Det er tross alt min mamma.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg kom akkurat i tide til å få med meg solnedgangen (har dere sett så nydelig himmelen i Oslo var i kveld?!) og pizza! Det er lenge siden jeg har overnattet her – faktisk vil jeg tørre å påstå at det nesten er 6 måneder siden sist. I dag slår jeg til, og sover over. Sidra og Rami er hvert fall overlykkelige over å få tilbringe tid med storesøster, spesielt nå som de har høstferie og kan være oppe litt lenger enn vanlig på kveldene. Og enda lengre når jeg er her, hehe! 😉 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Topp her / jeans her

Jeg skal legge bort macen for kvelden, og kose meg med de andre. I morgen er det opp tidlig, for jeg skal nemlig sette meg på et fly til selveste Hammerfest for et event på fredag og et på lørdag. Så dere som er over 18 år, og bor i Hammerfest – get ready to party! Jeg forteller mer i morgen. God natt når den tid kommer. Klem!

36 kommentarer
    1. Wtf har dette med “clickbait” å gjøre? Slik jeg har forstått det er clickbait en overskrift som er ment for å tiltrekke seg mye lesere, men ikke har noe særlig med innholdet å gjøre. I dette tilfelle har jo overskriften alt å gjøre med teksten i dette innlegget. Men samme får det være. Uansett kjipt å høre at du ikke har hatt en så fin dag Isabell, håper at dette ikke har noe med kjærligheten å gjøre. Mulig jeg tar helt feil, men var bare det første som slo meg.. Jeg digger bloggen din og syntes du er en flott jente! Lykke til uansett hva det er som har skjedd, heier på deg!

    2. Trist å lese Isabel , sender deg mange gode klemmer og håper at det hjelper å være hos moren din ( selv om forholdet er som det er ) , men at kanskje det å være rundt søsknene dine hjelper litt osv! Klem <3

    3. Så fint at du sov over. Livet er for kort til og krangle om alt mellom himmel og jord. Er kanskje starten på et nytt godt vennskap mellom dere. Hun er tross av alt moren din. 🙂

    4. Så fint! Kanskje du og moren din hadde hatt nytte av en samtale på et familievernkontor for å forsøke å forstå hverandre bedre, og sammen finne ut hvordan relasjonen kan styrkes, stabiliseres og trygges? En slik samtale (eller flere) kan også hjelpe deg med å forsone deg mer med hvordan du hadde det i oppveksten. Du kan ringe direkte til et familievernkontor og be om en time. (Hvilket kontor du tilhører er avhengig av hvor du bor, men hvis du ringer et av dem, henviser de deg riktig)

    5. Jeg digger deg Isabel, du er kjempe kul person!
      Men jeg lurer på Hvorfor du opererer deg så mye, og ikke opererer navlen? Den ser veldig merkelig ut. Skjønner at det er et piercing arr, men det er noe av det første jeg ville tatt meg av tror jeg. Du er så fin i utseendet, og har helt perfekt kropp. Du er drømmesdama og du har personlighet.
      Når jeg ser bilder av deg fra PH, så er du myyye penere nå, neseoperasjonen var såå bra! Du var pen før også, og smile ditt gjorde meg nesten forelska 😂 men du vet virkelig hvordan du skal ha operasjonene dine.
      Kunne ønske du hadde klessalg i Oslo. Slik at vi kunne kommet. Kanskje neste gang? 🙂 i februar/mars? Har så lysst til å møte deg. Håper du svarer på spørsmålet om navleoperasjon 🙂

    6. Jeg vet selv av erfaring,hvordan det er å ha et kjipt forhold til sin mor.i mitt tilfelle,gir hun meg ikke noe positivt,så har minst mulig med henne å gjøre.men skal søke hjelp,for å få ryddet opp i kaoset,ho har skapt.få litt mer fred i kroppen.noen ganger holder det med å være enige om å være uenige,men noen ganger gjør det ikke det.for sårene er for vonde.

    7. Off jeg får virkelig vondt av deg skjønning! ;( Spesielt når jeg alltid har hatt så utrolig godt forhold til begge mine foreldre selv! Jeg kan faktisk snakke med dem om alt! Og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten deres støtte opp igjennom! Jeg hadde vært fortapt.. Men jeg føler pappan min er vel så viktig som mamman min, ofte forstår han meg bedre når det gjelder problemer som oppstår. Så da tenker jeg, er det helt uaktuelt å ha kontakt med din far for deg? Kanskje han ville forstått bedre? Og har du samme far som dine småsøsken?

    8. Hvor skal du bo når du er i Hammerfest? Er ikke over 18, men har skikkelig lyst til å møte deg…!❤️❤️😩

    9. Snap: Nei nei nei, ikke hvite sokker i svarte sko og til et ellers helsvart antrekk…. var du trøtt når du stod opp i dag eller??

    10. Hei Isabell!
      Ville bare fortelle deg at jeg synes du gjør en kjempejobb med denne bloggen. Jeg er ei jente på 23 år, som følger bloggen din på daglig basis. Du har har akkurat hva jeg ser etter i en blogg. Du har jevnlige oppdateringer, både om viktige og uviktige ting. Du har korte innlegg og lange innlegg. Det er en ryddighet og struktur som jeg elsker! Du er kanskje like kontrollfreak og opptatt av at ting skal se bra ut som meg. Designet er on point, og jeg synes du rett og slett er kjempeflink. Du skal være stolt av hva du får til. Jeg er heller ikke enig i at du burde ha gjort operasjonene dine, for du var flott før. Men vet du hva? Det er ikke min sak, og jeg digger deg og bloggen. Man dømmer ikke folk ut ifra deres handlinger, men ut ifra hvordan de er som person. Og vet du noe annet? Jeg er en av de få som kan si at jeg er DRITmisunnelig for at du tjener så fett og kan ta taxi hvor du vil. Kunne ønske det var meg. Og det er det alle andre også tenker, men de viser deg bare sterk bitterhet.
      Dette ble en lang kommentar. Ville vel bare vise at en oppegående jente på 23 år støtter deg og heier på deg, og synes du gjør masse bra. Håper du får en kjempefin helg <3

    11. La meg gjette; Du var en kverulerende liten jævelunge som helst ville spise og spy som hun ville, så derfor havna du i fosterfamilie slik at du kunne utfolde galskapen din slik du ville?
      Skjønner at moren din skammer seg over deg. Du driter på hele byggverket hennes som hu har kjempa for. Blir bare kvalm av hele deg ass..

    12. Kjenner meg igjen i det med at dere ikke har et typisk “mor-datter” forhold. Misunner vennene mine som er bestis med mammen sin, men har lært mer og mer å akseptere det.

    13. Oj…. du her oppe …?? Hva?? Er mye eg er uenig med Isabell hva hun skriver og gjør. Men den der fortjente hun ikke. Den var stygg! Æsj… du treng hjelp!!! Og det er fort så f….

    14. Forstår deg kjempegodt Isabel, har et sådan likt forhold til faren min. Han har aldri vært der for meg, og jeg kommer nok aldri til å kunne se på han som noe farsrolle eller ta noe kontakt. Det er en merkelig ekkel vibe mellom oss hvis vi tilfeldig møtes på slektstreff o.l.
      Er også enig i at det er trist at det er slik, at vi ikke kan ha et normalt forhold til en av foreldrene våre.. Men det er heller ikke noe vi kan se for oss.
      Heldigvis klarer vi oss bedre enn noen kan tenke seg <3
      Klem til deg Isabel

    15. Håper snart du kan fortelle hva som har skjedd, det begynner å bli rart at du “ikke vil prate om det” men allikevel skal nevne det rett som det er!

    16. Jeg får så vondt av og se at du har bodd i fosterhjem, og at du nå i voksen alder har kontakt med moren din, men at det ikke er bra. Jeg har dessverre en sønn selv i fosterhjem, jeg har Ikke valgt dette selv.
      Det jeg syns er forferdelig med noe av det du forteller er jo selve oppveksten uten biologisk mor/far ” familie ” jeg har også en datter nå som bor hjemme.
      Jeg vet ikke hvordan sønnen min kanskje vil reagere, men jeg har måttet flytte fra Norge for og beholde lillesøster i familien. Så fucka er barnevern systemet faktisk, noen foreldre gjør hva de kan, kjemper med
      Nepp og klør, men det er aldri godt nok!
      Jeg vet ikke hva jeg vil frem til med denne kommentaren, jeg bare syns det er forferdelig trist og lese om
      At du og din mor ikke har det spesielle forholdet, jeg håper virkelig jeg får det men sønnen min, og at han kanskje vil forstå at dette overhode ikke var mitt valg, det var ikke noe jeg ønsket eller ba om, det er ikke noe galt jeg har gjort heller.
      Jeg bare skulle ønske du kanskje kunne dele ett innlegg om hvorfor du og moren din ikke kan få det til! Jeg er kanskje livredd for hva sønnen min går
      Igjennom , hva som skjer og at jeg ikke er der. Jeg tror og er redd at når han blir stor vil han kanskje ikke engang ha noe med meg og gjøre, å det er så forbanna trist, at noen mennesker kan ødelegge livet til folk på den måten. Nå er det stor forskjell på og gi barna frivelig og ikke, det skal jeg bare si!

    17. Jeg forstår ikke helt hvorfor du måtte i fosterhjem, men småsøskna dine kan bo hos moren din? Selvfølgelig er det 100 forskjellige grunner til at folk kommer i fosterhjem, men gir jo ikke helt mening når det bare er deg? Er det du som var problemet eller moren din? Uansett håper det løser seg for dere etterhvert!

    18. Spesielt med alle som uttaler seg om barnevernet når de tilsynelatende vet lite om hvordan de jobber. Les bbarnevernloven. Det er ikke slik at barnevernet bare ttropper opp og stjeler barna. De er omfattende undersøkelser som må ligge til grunn før man sender et forslag på vedtak til fylkesnemnda. Reagerte på en over her som mente at det var din feil at barnevernet tok over omsorgen. Det er jo helt bak mål. Barnevernet arbeider kun etter barnets beste, noe annet er ikke lov. Om barnet er vanskelig eller utagerende må man vurdere om biologisk familie er i stand til å ivareta omsorgen og stå i utfordringene. Hvis ikke er det til barnets beste og forsøke tiltak og deretter ta omsorgen fra biologiske foreldre. Det er utrolig umodent å si at du var en drittunge, derfor plasseres du vekk. Man kan ikke ansvarliggjøre barn for handlinger på samme måte som voksne. Forøvrig så er ikke hjernen fullt utviklet før man er 25. Ser for meg at du kommer til å ha en ganske annen oppfatning av denne bloggen når du nærmer deg 25+

    19. Barnevernet gjør desverre også utrolig mye feil bare så det er sagt! De er langt ifra perfekte! Det norske barnevernet har til og med dårlig rykte på seg i utlandet! Sier ganske mye!

    20. Barnevernet gjør feil ja, fordi det er MENNESKER som jobber i barnevernet. Finnes det i det hele tatt en institusjon/selskap/arbeidsplass som er feilfri? de er hinsides overarbeidet, da de får bevilget alt for lite penger fra kommunene. Jeg har aldri vært så imponert som jeg ble da jeg jobbet i barnevernet. For noen fantastiske mennesker som står på og jobber overtid dag ut og dag inn for barna. Har merket med kritikken fra utlandet, og kan si så mye at den virker alt annet enn saklig, men debatten er viktig å ta. Barnevernet jobber etter barnevernloven, og skal man kritisere den, må man gå etter politikerne. Ny barnevernlov er på vei, noe jeg tror barnevernarbeidere, foreldre og barn er kjempeglad for.

    21. Silje: Jeg har en helt annen oppfatning enn deg av barnevernet! Men sånn vil det vel alltid være. Sett uskyldige foreldre bli fratatt barna sine helt uten mål og mening! Håper virkelig de kan forbedre seg! Det kan vi alle.

    22. Jeg har også ett veldig dårlig inntrykk av barnevernet, og ja det sier sitt når de til og med lager protesttog i utlandet… Skjerpings Norges barneven!

    23. Hvordan vurderer du at foreldre er helt uskyldige når de blir fratatt barna sine ? De kan være uskyldige ja, i form av at de ikke har utøvd vold eller overgrep mot barna. Men det finnes veldig mange andre aspekt man kan utøve omsorgssvikt på, feks mangel på emosjonell omsorg. Les deg opp på utviklingspsykologi, så forstår du kanskje hvor viktig dette er i de første leveårene til barn. Det er utrolig komplekst å være forelder til et barn. Det er mye som skal klaffe. Uansett , barnevernet jobber som sagt for barnets beste, og ikke for å straffe “uskyldige” foreldre. De må se forbi at foreldre blir triste når barna blir fratatt. Barnets beste er utrolig mye viktigere enn foreldres mening om den saken.

    24. Jeg er ikke interessert i å gå inn i noen diskusjon med deg om barnevernet! For all del, de hjelper mange, og det er kjempe flott! Barn trenger å bli hørt. Sier ikke noe på det. Men i flere tilfeller har de oppført seg direkte ugreit for å si det mildt, hvor det til og med har blitt tatt opp i media! (Kan sees blandt annet på Brennpunkt!) De har fått et dårlig lys på seg, sånn er det bare. Jeg vil ikke argumentere for det, for det er rene fakta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg