jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv

annonselenke

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wow, for en første natt vi har hatt her i Hammerfest. Den startet med at vi dro til klubben vi var innleid til, hvor vi drakk og koste oss. Hele kvelden var helt toppers med bra folk og god stemning. Det skulle derimot vise seg at natten skulle bli noe spesiell. Vi la oss rundt 3-tiden – trøtte og noe fulle (hvert fall Pierre som sovnet på et sekund..). Hva jeg ikke var forberedt på, var at han etter to timer skulle våkne, helt utav seg og typ besatt. Eller, besatt er kanskje den enkleste beskrivelsen jeg kan komme på. Han begynte å rope helt uforståelige greier til meg, før han etter litt reiste seg opp av sengen og hadde fullstendig panikk. Han stiller seg midt i hotellrommet, og begynner å tisse. Du tror kanskje jeg tuller, og det kan jeg love deg at jeg trodde han også gjorde i natt. Men neida, han pissa midt i rommet, han! Hele opplegget var veldig merkelig, og han oppførte seg helt annerledes enn jeg noensinne har sett han. Plutselig så han bare på meg, og da så jeg hvordan det plutselig “klikket” for han, og han kom tilbake til seg selv. Han forstod absolutt ingenting der han stod fremfor meg på badet, noe som selvsagt resulterte i tusen spørsmål og fortvilelse. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Genser her

Jeg vet ikke hva det var som utløste dette, men vi mistenker at det er en eller annen form for søvnparalyse. Vi endte opp med å booke enda et hotellrom, for han var veldig ukomfortabel med å sove her hvor alt dette skjedde. Altså, jeg vet ikke hva jeg skal si, annet enn at det var veldig ubehagelig å bevitne. Jeg fikk ingen kontakt med han mens det pågikk, og det var så vondt å se da jeg så hvilken panikk han hadde. Usch, skikkelig ekkelt.. Heldigvis gikk det bra til slutt, og han sovnet som en sten i det andre rommet etter noen timer. Som dere skjønner er vi noe reduserte i dag, etter å ha vært våkne til tidlig i morgen.. Lite søvn, men heldigvis finnes det koffein haha. I dag ler han hvertfall godt over det faktum at han faktisk tisset midt i rommet. HVEM gjør det??? Haha! Stakkaren var rimelig flau da vi gikk gjennom resepsjonen tidligere, da vaskedamen allerede hadde vært å vasket her før vi stod opp, og kom tilbake til rommet.

Har noen av dere opplevd noe lignende? Fortell meg isåfall om dere ønsker. Det hadde vært veldig interessant å høre. Klem!

55 kommentarer
    1. HHAHHAHAAH! åå bayb. ble litt lei meeg pga att du ikke postet nokon innlegg…. MEN dette altså! målte seg over all forventning:´)))) det var verd all tid å vennte på dette innlegget altså!! BRA INNLEGG! LOVEYOU BELLA<333

    2. JEG ER IKKE SINNSYK
      Fordi:
      – jeg stalker ikke andre
      – jeg klager ikke på andre anonymt
      – jeg sliter ikke med å gjøre mine arbeidsoppgaver
      -jeg sliter ikke med å gjøre andre oppgaver i livet
      .jeg har aldri vært deprimert
      -jeg har aldri hatt en psykisk lidelse
      -jeg hører ikke stemmer
      -jeg ser ikke syner
      -jeg har ingen tvangstanker
      -jeg har ingen tvungne handlinger
      -jeg har ikke masse tankespinn
      -jeg har en klar tankegang
      -jeg er ikke rastløs
      -jeg er ikke urolig
      -jeg har ikke overdrevne tanker om meg selv
      -jeg er rolig
      -jeg lyver ikke
      -jeg har empati med andre
      -jeg har et lett og lyst sinn
      -jeg tror ikke det verste om andre mennesker
      -jeg liker å jobbe
      -jeg liker å slite
      -jeg når mine mål og måltall i arbeidslivet
      -jeg lærer lett
      -jeg liker utfordringer
      -jeg liker kompliserte saker
      -jeg jobber svært selvstendig
      -jeg er effektiv
      .jeg tar raske beslutninger
      -jeg er ikke redd for å ta beslutninger
      -jeg liker å hjelpe folk
      -jeg liker å trene
      -jeg liker å danse
      -jeg liker å ta i litt
      -jeg liker å lage mat
      -jeg liker å pynte meg
      -jeg liker å være ute i naturen
      -jeg har aldri brukt dop
      -jeg misbruker ikke alkohol
      -jeg forholder meg til lover og regler

    3. Har ikke daniel hatt noe lignende opplevelser i søvne? Synes å huske at ariel skrev det i sin blogg. er nok ikke søvnparalyse, det skjer under remsøvn når musklene er paralysert (altså hallusinering ikke ekte bevegelse)

    4. Det er et søvnproblem ja, broren min hadde lignende episoder. Han tisset ikke men våknet og hylskrek men absolutt ingen fikk kontakt med han. Om jeg husker riktig så skal man ikke vekke personen men få den til å sove videre. Mulig å Google det litt. Selv har jeg hatt søvnparalyse, men det som skjer da er at jeg ser og hører ting på rommet mitt som egentlig ikke skje, i tillegg klarer man ikke bevege seg.

    5. På snappen din så det ut til at utestedet var nesten helt tomt? Håper det
      Kommwr flere i dag, det så så stusselig ut. Kjipt å reise så langt når ingen er der liksom

    6. Hei kjære dere
      Jeg har hatt lignende opplevelser da jeg var yngre. En episode husker jeg så godt pga jeg ble så redd. Jeg våknet av at jeg var livredd. Visste ikke hvor jeg var og hadde i hode mitt at jeg var stengt inne et sted. Jeg aner ikke hvorfor, om jeg hadde drømt. Men jeg stod inne på soverommet mitt , døren var ikke igjen , den var på gløtt. Alikevel hadde jeg for meg at jeg var fanger og stod og skrek og hamret løs på veggen og døra som ikke var lukket. Venninne min jeg bodde med kom løpende. Da hun åpnet døren bare hoppet jeg ut mot lyset i gangen og bare lå på gulvet i redsel mens det gikk opp for meg at jeg var hjemme.
      Skikkelig ekkel opplevelse. Jeg husker ikke hvorfor jeg trodde jeg var fanget heller.
      Jeg hadde to til episoder etter det men ikke så skumle.
      Så har jeg aldri hatt det igjen .
      Jeg prøvde heller aldri finne ut hva det var. Regnet med det bare var at jeg drømte og gikk i søvne.
      Forstår det var ekkel opplevelse for dere begge .
      Håper dere får et hyggelig opphold resten av tiden 💜

    7. Jeg opplevde det engang,med eksen.han var dritings den kvelden.gikk og la seg.jeg la meg ikke så lenge etterpå.våkner midt på natta av at noen står å styrer på kjøkkenet,skjønner først ikke hva det er,men så ser jeg at han prøver å tisse i vasken.han bommer totalt.ser at han ikke er mye våken,så sier ingenting.heldigvis går han og legger seg igjen.å passe på en mann i halvsøvne,var jeg ikke mye lysten på.men måtte tørke opp med engang,siden vi hadde katter inne og de begynte å bli nysgjerrig på dette.han fikk vite det neste dag,for han spurte selv.han lo det vekk.men jeg tror nok en blanding av slitenhet,alkohol og søvn,påvirker nok kroppen på en måte.ikke moro for den som opplever det,der og da.du får bare håpe at det var denne gangen.

    8. Dette heter natteskrekk. Google det så får du masse informasjon. Er mest vanlig blant barn og at de så vokser det fra seg. Har selv hatt dette i omtrent 8år så det er mulig å få i voksen alder også! Kryss fingrene for at det er et engangstilfelle!

    9. Oi så fryktelig ekkelt! Tror ikke dette var en koselig opplevelse nei 🙁 Bra han fikk sove igjen og håper det ikke skjer mer da! Om det gjør det, så kanskje kontakte legen? 🙂 Håper dere ellers hadde en fin kveld/natt og får en fin kveld i kveld også <3

    10. Dessuten så håper Eg att alt går fint med Pierre, och hans fremtidige kone😏😏 (deg)❤️❤️ I LOVE YOU❤️❤️❤️

    11. Eftersom ni var på en klubb och det dracks en del kan jag inte låta bli att misstänka att någon spetsat en drink med något slag av narkotiskt preparat. Kan ge mycket obehagliga upplevelser.
      Ha det!

    12. Hahahah hysterisk😂 Sikkert veldig ubehagelig for deg men må også ha vært veldig bisarr og komisk og se han stå og tisse midt i rommet da hahahaha!

    13. Samboeren har hatt flere lignende episoder, alle har skjedd etter han har vært på fylla. Er nok ikke noe farlig, bare en heads up om at han har drukket for mye;)

    14. Det skjedde med samboeren min for et par uker siden. Han var ikke hysterisk, men han hadde vaert ute og drukket, stod opp og tisset inn i garderoben. Han husket ingenting av det dagen etter da jeg fortalte han det.

    15. Alkoholinntak ødelegger nervesystemet og organene sakte men sikkert, altså alkohol er MINST like farlig som røyking/tobakk. Det er INGENTING som er sunt med alkohol. Det høres ut som alkoholen allerede har gjort stor skade i hodet hans (avbrutt søvn, null kontroll over egen kropp etc.), det er en god ide å gi seg tidlig med all alkoholinntak (og andre rusmidler), eller er jeg kjip? Eller kanskje det var en slem ånd som tok over han? Ganske skummelt å tenke på, men ville ikke ignorert farene med alkohol og likndende giftstoffer.

    16. Hvilken foundation bruker du?
      Huden din blir ganske ren, altså ikke sånn frekk ment kan hende du har ren hud liksom !

    17. Alkohol er jo ikke til å spøke med! Mye som kan skje i bakrus.. Viktig å være forsiktig med giften! Ofte lurer jeg på hvorfor alkohol i det hele tatt er lovlig, hvertfall den høyeste prosenten!

    18. Hahahahaha, dævver av deg som kommenterte at P. er halvt libanesere og burde skjønne dette er Jiin #arabproblems LOL

    19. Opplever noe lignende omtrent hver natt. Familien min har vært søvngåere så lenge jeg kan huske. Skjønner at det kan virke skremmende siden det var første gangen dere opplevde det, men det er ikke noe å være redd for. Han drømte rett og slett bare.

    20. Arabproblems? Nei mer #muslimproblems, så vidt jeg forstår er ikke Pierre det, men regner med at han har hørt litt om det :p

    21. Hei,
      Jeg jobber i helsevesenet, og vil tipse deg om å få kjæresten din utredet for epilepsi. Det kan være en form som ikke forbindes med typiske kramper, men en annen type (temporallappsepilepsi). Han bør ta døgnregistrering med EEG, hør med fastlegen.

    22. Hvis dette er det verste som du har opplevd Isabel, så er ikke det mye..dette er da ren bagatell i forhold til hva jeg har opplevd i mitt liv..så slutt å overdriv med alle overskriftene dine..

    23. Om han har drukket er det egentlig “normalt” at dette skjer. Ingenting alvorlig dette. Han har snakket i søvne og tisset på gulvet,fordi han har drømt han gjør alt dette.

    24. Hva har skjedd med ansiktet ditt, du er et elendig forbilde. Synes synd på deg som har så mange komplekser.

    25. Det var godt å se at Pierre var i fin form igjen igår! 🙂 Så ut som dere kosa dere, og at det var fullt hus!!

    26. Da lillebroren min var mindre hadde han er lignende tilfelle. Han hadde gått i søvnee lukket opp døren for å slippe ut hunden for så å tisse i gangen.
      Noe merkeliig med dette var at faren min også gjorde noe lignende da han var mindre

    27. Jeg tenker det samme som en ovenfor, jeg er sykepleierstudent og dette kan kanskje ligne på epilepsi, selvom det naturlig nok også kan være at han gikk i søvne eller at det var på grunn av alkoholen. Så er det verdt å sjekke! Men, skjønner at det var ekkelt!
      Håper dere har det bra nå! 😀

    28. Tror ikke det er søvnparalyse. Når man har søvnparalyse ligger man bare der og ikke får til å bevege seg. Tror Pierre bare gikk i søvne. 🙂

    29. Er bare ett tydelig tegn på at man burde droppe den siste drinken 😅
      Det skjer pga alkoholinntak ja, det er tross alt “gift”

    30. Jeg opplever noe lignende veldig ofte. Reiser meg opp i panikk, begynner å peke på “noe” jeg tror er i rommet og sier typ “se der” til typen som ikke skjønner noe. Den ene gangen begynte jeg å slå typen stakkar. Han prøvde å få kontakt og måtte til slutt bare presse meg ned i senga igjen. Aner ikke hva det er, men er ganske så vandt til det nå 🙂

    31. Har opplevd blitt kvalmt i søvnparalyse .. å det var min førte opplevelse med søvnparalyse … så var ikke et koselig første møte med det…

    32. Dette skjedde også på et nachspiel jeg var på 🙂 han som bodde der hadde lagt seg til å sove, og plutselig hører vi en sildrene lyd. Vi går ut i gangen og der står han og tisser over alle skoene. 🙂 (og ja det var tydelig at han gikk i søvne)

    33. det samme skjedde med meg, men jeg tisset ikke på meg. Jeg drømte mens jeg var våken på en måte. Hadde øynene åpne men klarte ikke å bevege på meg. Også hørte jeg plutselig død høyt musikk fra rommet ved siden av, det sprang liksom i ørene. Det var helt jævlig lå å skrek

    34. Jeg har vært i samme tilfelle,men det var jeg som tisset.Det jeg tror utløste mitt tilfelle var at jeg var ekstremt deprimert,å følte at ingen forstår meg,så da spiller det ingen rolle hva jeg gjør.Så jeg er tror det er et rop om hjelp,eller at han må lære å kjenne seg selv igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg