SÅ MYE TJENTE JEG I 2015

God fredag, fininger! Beklager for sen oppdatering, men jeg har ikke hatt en grei start på dagen.. Nå er ting bedre i hvert fall, så jeg tenkte å skrive et innlegg til dere. Jeg har fått et par kommentarer angående skattelistene fra i fjor, altså 2015. Det står oppført at jeg har tjent i underkant av 50.000 kroner forrige året, og det er mange av dere som stiller spørsmålstegn ved det, med tanke på min livsstil. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det har seg slik at i 2015 var ikke jeg en flittig blogger, ei heller signert av Nettavisen/Side2 – som er et stort og vesentlig karrieresteg. I fjor var jeg kun en liten blogger som fikk utbetalt en liten sum hver måned av blogg.no. Den summen er veldig lav, derav min “årslønn” som står oppført i fjor. Jeg tjente altså ikke all verden det forrige året. Først og fremst var jeg på innspilling til Paradise Hotel i Mexico i to måneder, og etter at jeg kom hjem var det masse fest og styr, etterfulgt at en hel sommer i Rhodos. I løpet av den perioden jobbet jeg naturligvis ikke. Da jeg startet å blogge for fullt, levde jeg på min sparekonto hvor jeg nøt livet og levde en noe luksuriøs livsstil – men ikke på nært hold som det jeg gjør nå, da. Jeg ble signert av Side2/Nettavisen i januar i år, og dette året har jeg tjent store summer. Så dersom dere nysgjerrige vesner lurer på om jeg “lyver” om min lønn – sjekk skattelistene neste år. Det er det som er aktuelt, ikke fjorårets 🙂 Da tjente jeg som sagt ikke noe særlig da jeg jobbet minimalt og bloggen heller ikke var noe spesielt stor.

Vi alle starter et eller annet sted, og det å gå fra en årslønn på 50.000 til å ha et eget firma som omsetter millioner, er noe jeg er utrolig stolt og takknemlig over. Penger betyr ikke alt, men shit så deilig det er å kjenne at man har lykkes i en alder av 22 år.

60 kommentarer
    1. shit, har du blitt 22 år, før du i det hele tatt har begynt å tenke økonomisk, eller du har jo ikke det enda en gang. Men shiit, sykt at du tjente så lite i fjor. Frivillig kloakkrotte liksom. Bra du tjener mye nå da, men dersom summen er hva du sier bør du absolutt priodritere annerledes. Altså hus, bil og fornuftige ting =) Bare et tips:)

    2. Jeg syns det blir litt harry og snakke om hva du tjener. La suksessen din snakke for seg selv. Det er en privatsak uansett. Akkurat som sex, ja vi vet du har det, men er ikke vits og nevne det hele tiden, blir bare smakløst.

    3. Å være lykkelig er ikke ensbetydende med å tjene masse penger. Du sier at penger ikke betyr alt, men at det er deilig å kjenne at “du har lykkes”. Dersom det er slik du definerer “å lykkes”, har du et utrolig dårlig verdisyn. Det er mange som tjener “dårlig” eller har normal inntekt, men som har “lykkes” mye mer enn det du har. Du har kanskje tjent mye penger, men på veien dit har du måttet ofre både privatliv, utseende, ja u name it! Du lever av at folk kommenterer stygge ting i kommentarfeltet og å provosere frem debatter som ikke har særlig mening. Når man tjener mye penger, er det lett å bli blind. Man verdsetter ikke ting like mye som det man gjorde før. Den som har mye vil ha mer. Personlig ville jeg mye heller ha bidratt til samfunnet og hatt en “normal” inntekt, istedenfor å leve det livet du gjør 😉

    4. Isabel, du skal ikke bry deg så mye om hva andre tenker, tror og mener. Du vet hva du tjener, og når du har tjent de pengene, du trenger ikke bevise det for andre. God helg til deg og Pierre😊

    5. Som om ikke dere andre her inne hadde likt følelsen av å ha mye penger.
      Til dere som gir tips om hvordan hun skal bruke pengene og hva som er smart å gjøre med de, wtf??! Hun vet vel best hva som gjør henne lykkelig. Om hun vil kaste pengene i dass eller kjøpe hus med de. jeg synes det er mer smakløst at folk sier med stor selvtilitt at de vet mest hva som er smart å bruke penger på enn et menneske dere ikke kjenner enn at hun poster om pengene. Det er jo jobben hennes som blogger.

    6. hvilke firma er det du har?
      “og det å gå fra en årslønn på 50.000 til å ha et eget firma som omsetter millioner, er noe jeg er utrolig stolt og takknemlig over.”

    7. Til deg som skrev 18:18. Selvfølgelig skulle alle ønsket de hadde mer penger, men det er ikke det dette handler om. Du har misforstått. Det bare virker som at Isabell knytter lykke og det å lykkes til penger, og det er jo litt synd. Personlig syns jeg det virker som et veldig kjedelig og lite innholdsrikt liv selv om de kanskje bruker mye penger.Penger tilsvarer ikke lykke er det jeg tror folk prøver å si.

    8. du er kvalm as, haha. Jeg har jobbet siden jeg var 15 år gammel med normal lønn, og klarte å kjøpe ett hus allerede i en alder av 19 🙂
      Ikke føl deg spesiell 🙂 Du eier ikke selvrespekt engang.

    9. Kan ikke forstå at så mange tar helt på vei og går omtrent til angrep på Isabel for hvor mye hun tjener! Ro dere ned, dette er fra 2015! Uansett burde dette vært en privatsak!! Er bare i Norges land man ikke kan få ha noe i fred, helt latterlig! Andre land får jo sjokk at det er mulig og i det hele tatt offentliggjøre slike opplysninger! Skammelig!

    10. Selvfølgelig føle hu at hu har lykkes når hu har klart å fått igang en blogg, klare å hold den gående og tjene bra med peng på det! Definisjon av å lykkes: oppnå det en ønsker. Altså, hu har jo oppnådd my! Æ hadd vorre superstolt over mæ sjøl, hadd det vorre mæ! Heller hold derre unødvendige kommentaran for dokker sjøl, så bli verden så myyy likar 🙂
      Skulla ønska æ hadd oppnådd det samma som dæ, men sug desverre i å blogg ;p

    11. Hva slags firma har du egentlig? Har sett flere som har spurt om dette og du svarer ikke på hva slags firma du har. Bare at det er et “as”.

    12. Det er tydeligvis mange måter å se det på, men det må vel kunne sies at hun har lykkes, når hun på så kort tid har klart å opparbeide et firma til å omsette så mye at hun kan leve så godt av det, og i tillegg kan jobbe med det hun trives aller best med. Det synes nå ihvertfall jeg. Og hun har faktisk skapt seg en arbeidsplass, ikke alle som er heldige å ha en jobb å gå til i dag. Godt jobbet Isabel!

    13. Hahhahaahahaha!!
      Mange millioner. Takk for en god latter – vi fikk svaret på hva du faktisk tjener og ikke hva du later som du tjener. Moroklump 😉
      Herre som du DRITER deg ut! Bare slutt å lat som, slik at det ikke blir pinelig når tallene står skrevet svart på hvit. 😉

    14. Hva skjer med at du pleier å herme etter andre bloggere. Idag tidelig skrev mammatilmichelle det samme teamet som du har skrevet om nå, og for ikke lenge siden skrev stinablogg et innlegg om hvordan det ser ut når hun tar bilder og etter ikke så lenge kom du også med et slikt innlegg!

    15. Lina: Skattelistene kom ut i går, Lina. Media skriver om oss i dag, og da er det ikke så unaturlig at vi bloggere skriver om det? Både jeg, Sophie og Anna gjorde det og det er ikke å “herme”. Vi prater om noe som er aktuelt i dag. Og det du prater om angående et innlegg om hvordan det ser ut når jeg tar bilder skjønner jeg ikke. Et slikt innlegg har jeg aldri lagt ut 🙂

    16. Du har lykkes økonomisk. Å lykkes ellers, er helt ut i fra hvordan en definerer det. Man kan på papiret lykkes i mye forskjellig, men om en ikke opplever det som noe en vil og gjør “på ekte”- er det da å lykkes? Sier ikke noe om hvilken versjon av “å lykkes” du har Isabel, men syns du burde endre “å lykkes” til “lykkes økonomisk”- blant annet på grunn av innleggets tema. Ps: Herregud så misunnelig jeg er på pengedelen av det du gjør! Det skal jeg innrømme med én gang.

    17. Hva har du tenkt å gjøre i framtida, Isabel? Tenker på jobb osv? Man kan jo ikke blogge til man går av med pensjon 😂

    18. Selv om du har mye penger så må dere vel kjede dere helt enormt mye? Syns dere bare gjør det samme hele tiden jeg? Og mye bare dere to i leiligheten, tar bilde foran kjøleskapet og så en liten gåtur ute når det er blitt mørkt. Trenger du ikke mer stimulans i hverdagen? Det blir jo som å være arbeidsløs, bare med penger? Booooring

    19. Herregud folk, la nå henne få lov til å kunne skryte av at henne lykkes økonomisk i en så ung alder. Synes dere alle burde ta og roe dere ned. Er sikker at alle dere er drit sjalue på henne. At hu kan tørke rævva med penger, hadde jeg hatt så mye penger hadde jeg ikke lagt sjul på det? Man må kunne få lov å skryte litt 🙂
      Synes du er herlig, Isabelle! Stå på!!<3

    20. Hallo folkens, dokk såkalte “haters”. Synes det blir dumt av dere å blande dere inn i livet hennes! Jeg skjønner ikke.. har det vært opp til meg så hadde jeg unngått bloggen hennes! Ja, jeg synes helt ærlig at av å til så kan det virke som hun bare er ut etter PR! For noen innlegg så er overskriften litt PR relatert synes jeg da! Men jeg går ikke å rakker ned på henne! Hun er et helt vanlig mennekse som oss andre! Å hvis hun har lyst til å oppklare å fortelle dere om hva hun tjente.. hvorfor får hun ikke det uten at noen skal rakke ned eller skrive stygge kommentarer anonymt! Jeg bare føler det blir veldig feil over for isabell! Hun har jobbet sykt hardt for å få tjent penger hardt til å kunne “leve” av det! Bloggen er jo jobben hennes! Å hvis hun ikke hadde jobbet så hardt som hun gjør! Så har hun aldri kunnet “leve” av den drømmen som hun forklarer! Jeg bare sier greit, det er helt opp til deg å skrive “hat, negative ord og rakke ned på en person”! Men husk denne personen er et menneske, med et hjerte! Å mange er ganske følsomme når det kommer til akkurat dette med “Hat”! Jeg går hvertfall ikke anonym, det blir for teit ;)! Ha en fin kveld videre 🙂

    21. Men herregud da folkens, det er da hennes sak om hun har lyst til å uttale seg om temaet eller ikke. Hvem er dere til å fortelle hva som er rett og galt? Alt er liksom plutselig galt, uansett hva bloggere tar opp er det så mange mennesker som absolutt er nødt til å finne det verste i alt. Selvfølgelig trenger man ikke være enig i ulike saker, men bloggerne må jo få lov til å forklare ting som folk lurer på uten at dere skal lage et helsikes liv. Haha, hadde jeg oppnådd like mye som Isabell og de andre toppbloggerne så hadde jeg latt meg selv ha lov til å skryte litt, herre min!
      Isabell du er en supersøt jente, stå på!!

    22. Jeg orker ikke disse meningsløse haterne i kommentarfelt lenger.. Blir så forferdelig matt! Det er jo for faen ikke en ensbetydning for hva det å lykkes er?? For noen er det økonomisk, andre å finne drømmekjæresten, andre få A på eksamen og for noen alle disse tingene. Og Isabel skrev da aldri at roten til lykke er penger? Men man kommer jo kanskje langt på lykkebarometeret ved å ha en del på konto, ingen her kan nekte for at de kunne ønske de hadde litt mer penger. Det å slippe og tenke på økonomi og skrape sammen penger er no alle skulle ønske de kunne, så klapp igjen.
      YOU GO ISABEL <3

    23. Serr, så mange sjalue bitcher her!!! Fyfaen alle som kommenterer dritt her er så sykt sjalu at det er kvalmt. Herregud, ville dere virkelig takket nei til 200k i mnd på en jobb dere liker? Slik Isabell liker bloggingen. Latterlig!!!! Åhhh, blir så sinnt på dere alle. Kvalme dritt mennesker

    24. eg skjønner ikkje heilt greia folkens… 😊 Når dere syns ho e så tåpelig og alt det der… HVORFOR LESER DERE BLOGGEN DA???
      Norge er et fritt land .. ho kan skrive om d ho vil og DU KAN VELGE om du vil lese det ….så enkelt!!!
      Veit dere ka som e tåpelig… å sitte der som anonym og mobbe/rakke ned på noen!!!
      Skjerp dere!!!

    25. Åh som det oser av sjalusi her!!!! 😉 janteloven Norge på sitt beste!! Blir så kvalm atte fy!!! De som holder ut i dette lille sjalusiens land skjønner ikke jeg!!? Blir jo syk og ustabil av mindre..!! Slemme folk!!

    26. Når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg for meg selv “jeg ville nok ikke ha skrevet det på akkurat den måten”. Men jeg tenkte også; så bra for deg, Isabell. At du er fornøyd og stolt over deg selv, det gleder meg. Man gjør ingenting likt her i verden og mennesker uttrykker seg forskjellig. Det finnes ingen fasit på slike ting da det er veldig individuelt.
      Men jeg synes det folk skriver her i kommentarfeltet er ille. Dette er mennesker som skal lære andre om hvordan de skal være og hvordan de skal oppføre seg. Det snodige med disse bedreviterne er at de driver med nettmobbing. Men av en eller annen grunn så klarer ikke disse smartingene å forstå det. Jeg blir oppriktig lei meg over mennesker som har så dårlige holdninger som mange av de har.

    27. “Selv om du har mye penger så må dere vel kjede dere helt enormt mye? Syns dere bare gjør det samme hele tiden jeg? Og mye bare dere to i leiligheten, tar bilde foran kjøleskapet og så en liten gåtur ute når det er blitt mørkt. Trenger du ikke mer stimulans i hverdagen? Det blir jo som å være arbeidsløs, bare med penger? Booooring”
      Du virker veldig hjernevasket og indoktrinert til å følge den typiske norske hverdagen. Det finne mange måter å leve et liv på. Personlig synes jeg ikke en halvveis kjedelig jobb fra 8-16, en eventuell busstur hjem og fiskekaker til middag etterfulgt av en time med Farmen på TV høres bedre ut. Isabell bor sammen med en hun elsker og hun har all frihet i verden. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn det egentlig.

    28. Skjønner at det er dumt å få frekke kommentarer slengt etter seg. Men du må huske på at du har mange unge lesere på bloggen din som ikke alltid forstår konsekvensene av det som de skriver. Å kommentere “jeg håper DU driter deg ut” som et svar på en kommentar burde du heve deg over da det er godt mulig at det er du som er voksen i den situasjonen. Dessuten faller du ned på de som kommenterer fæle greier når du kommenteree fæle greier tilbake.

    29. andre bloggere hater å nevne hva de tjener osv. mens du elsker å si hvor mye du tjener for penger betyr jo alt for deg og jeg kan ikke se hva du har lykkes i.

    30. Penger er ingen lykke, what goes upp must come down. How hard will you take the fall…..This aint forever. Og 3-4 mill ekke stort😂😂😂

    31. Driter i økonomien din, men det som irriterer meg er at du klager over at du blir mobbet på daglig basis og får stygge kommentarer. Har du sett hvordan du svarer leserne dine som gir deg kritikk? Du svarer med samme mynt tilbake, og da spør jeg deg – synes du virkelig da at du er noe bedre selv da? Leser ofte i kommentarfeltet ditt, og du er ganske frekk selv.
      Ikke tåler du konstruktiv kritikk heller, så denne kommentaren er jeg ganske sikker på at du ikke godkjenner – da du aldri godkjenner mine kommentarer med konstruktiv kritikk.

    32. Man vil daglig møte på mennesker som konstant skal trykke deg ned, pga alt du sier/gjør. Dette er som oftest bedrevitende “eksperter”, eller mennesker med en stor trang til å stille deg i et dårlig lys.
      Så da kan du tenke deg selv, hvis du blir stengt inne i et hjørne, hvor folk fra alle kanter sender stygge,hatefulle kommentarer mot deg. Lar du de fortsette? Eller svarer du på en mest mulig voksen måte?
      Isabell vinner her, da hun verken går til personangrep, eller skader noen med ordene sine. Jeg ville også gitt en respons på så uhyggelige kommentarer man kan se over her, ta dere ei bolle!

    33. Sorry babe, du har ikke lyktes i livet selv om du tjene bra med peng.
      Sier bare hvor overfladisk du e …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg