en ny start

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

GOD mandag, babes! Håper alt står bra til?

Jeg har akkurat kommet hjem fra en avtale, og nå venter jeg på at calzonen skal bli varm. Jeg har fått ordentlig cravings på det, aner ikke hvorfor. Calzone, liksom. Hallo? Haha, vel vel. Men dere! Fra i dag av starter et nytt “kapittel” i livet til meg og Pierre. Vi har hatt en tendens til å stå opp litt for sent, ikke gjort så mye annet enn å jobbe og holde oss innendørs for det meste, og det er vi blitt veldig leie av.  Jeg tror på det at vi mennesker er vanedyr, og når man er vandt med en sak, blir det fort gjentagende. Slik har det også vært med vår livsstil. Det er liksom det samme gamle, hver eneste dag. Nå er det jo ganske ensidig å ha hjemmekontor hver dag, for da er det liksom ikke et sted man MÅ dra i løpet av en dag, med mindre jeg skal på møter som for så vidt er et par ganger i uken. Likevel er det veldig ensformig, og det har ført til at vi kjeder oss en del. Vi må komme oss ut, og være mer aktive!

Så, i dag hadde vi alarmen på 09:00 og hoppet ut av sengen! Altså, når man våkner tidlig, blir man SÅ mye mer motivert! Det er ikke tull en gang. Man får jo gjort så mye mer av dagen, enn hva man gjør når man står opp kl0kken 11. Det var på tide at vi fikk omstilt oss litt, og får endret litt på hverdagen. Det trengs! 🙂

38 kommentarer
    1. Synes ikke det er lenge siden du skrev et helt likt innlegg, at du skulle begynne å stå opp tidlig og få mer struktur i hverdagen. Det varte visst ikke så lenge det da haha, får håpe du klarer å stå opp tidligere denne gangen da, kl 09 er jo virkelig ikke ille 🙁

    2. Prøv å stå opp 06.30 og vær på jobb til 07/08 som folk flest.. og hold deg oppreist med kun 30 min pause helt til kl 16- 17.. før du kan dra hjem å slappe av før andre erender står på planen før sengetid. DA er du effektiv.

    3. Anonym: Jeg har hatt det A4 livet, jeg også 🙂 Vet akkurat hvordan det er. Heldigvis har jeg klart å gå min egen vei, og kan bestemme når på døgnet jeg ønsker å jobbe helt selv. DET er godt det! Hehe 🙂

    4. Anonym: Vi har absolutt ingen downfall 🙂 Vi har det helt fantastisk sammen, men det er jo klart ta man møter på motgang i blant, som i alle andre forhold. Vi er jo bare mennesker! 🙂

    5. Jeg har også jobbet A4 livet og slet meg helt ut, og vet alldeles for godt hvor hardt det er!! Nå er jeg så blessed at mannen min og meg jobber for oss selv og bestemmer over vår egen tid! Men det betyr heller ikke at det ikke er slitsomt og byr på utfordringer, og at man har lov å bli sliten og å klage selvom!! Føler Isabel får vel mye dritt fordi folk tror hun har det så lett, men man skal passe seg vel for å dømme andre sier jeg bare, for man vet bare en liten del om hvordan andre innerst inne egentlig har det!! Stor klem! <3

    6. Er du ikke busy med invitasjoner til fester, premierer og andre happenings da? Eller blir du ikke invitert?

    7. Jeg spurte deg for litt siden, Isabel.. om hva du tenker om framtida? Med tanke på jobb osv. For du kan jo ikke blogge til du blir pensjonist 😂 Hadde vært gøy å lese litt om tanker rundt dette. Hva brenner du for?
      Jeg jobber med døende mennesker hver dag, det å kunne gjøre en forskjell for noen hver eneste dag, det brenner jeg for. Tanker rundt dette?
      Ha en fin kveld 😊

    8. Hei, jeg har sykt lyst til å se sesongen dj var med på PH en gang til, så på din og P sin Snap at dere så på den i går, så derfor er mitt spørsmål, hvor fant dere den? Setter pris på om du svarer:)
      PS; jeg elsker at du står får dine meneninger, nok folk her i verden som bryr seg om hva alle andre syntes:) stå på videre. Har fulgt deg helt siden PH å har ikke tent til å stoppe med det heller<3 digger deg

    9. Haha elsker hvordan du svarer til anonym 17:11! Så sinnssykt ofte dere skal mene at andre har en viktigere/mer effektiv hverdag. Alle har jo hver sin hverdag man trives med, man MÅ ikke leve et A4 liv for å ha oppnådd noe her i livet liksom! Tror mange drømmer om å styre sin egen hverdag for å si det sånn 🙂
      Men så bra at du har funnet ut at dere skal prøve dette! Jeg selv står også opp 09, hvis ikke det er noe forelesning som starter tidligere osv! Jeg er ei nattugle så skulle gjerne hatt en mer selvstyrt hverdag for å si det sånn :p

    10. Anonym: Jeg synes du har en veldig viktig og betydningsfull jobb! All ære til deg <3 Hva jeg tenker om fremtiden? Vel.. Ikke godt å si, men jeg er en GOAL DIGGER, og jeg har alltid noe nytt å streve etter. Så lenge jeg fortsetter å jobbe hardt, tror jeg at fremtiden blir veldig lys. Spent er jeg uansett, hehe. Klem!

    11. Haha herregud jeg blir helt oppgitt av å lese hvordan dere bloggere “jobber”. Sove så lenge dere vil og sitte hjemme og skrive på dataen i sofaen med et pledd over seg liksom. Det høres sinnsykt kjedelig ut. Å ikke få noe innputt fra omverdenen i fysisk form, kun det dere sitter og sturer over på nettet. Jeg jobber fra 07.30-22.00 fire dager i uken, jeg savner kjæresten min på dagtid og da er det såå deilig å komme hjem til han på kvelden. Når jeg leser om hvordan du har det blir jeg faktisk glad for å ha det slik jeg har det. Jeg møter folk hver eneste dag, jeg møter på forskjellige utfordringer hver eneste dag og får mye innputt og opplevelser i løpet av en dag. Mens dere sover så lenge dere vil, sitter kun i sofaen under et pledd og skriver på dataen. Og du og Pierre går hjemme og soser oppå hverandre hele tiden. Det høres rett og slett kjedelig og deprimerende ut. Dere må jo bli helt sløve av det?

    12. To big lips! Du er en vakker jente uten alt det i munnen! Synes det er trist jeg må holde foran leppene dine for å se din skjønnhet, men ellers er du vakker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg