fem tanker

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5 THOUGHTS

_____

1. Nå som fakkeltoget mot pelsindustrien har pågått, har jeg fått opp øynene enda litt mer. Jeg har lenge tenkt tanken på at jeg ikke skal kjøpe ekte pels, fordi at jeg har hørt mye forferdelig om produksjonen. Men mer enn det har jeg ikke satt meg inn i hele situasjonen, før nå. Jeg har lest på nettet og sett forferdelige videoer om hvordan alt går til. Jeg blir oppriktig kvalm. Tenk at så mange velger å støtte dette? Altså, jeg finner ikke ord.. Et eget innlegg kommer om dette, jeg klarer ikke få det ut av tankene..

2. I dag var jeg hos frisøren, og da kom jeg på å tenke hvordan ting har forandret seg. Før, da jeg akkurat hadde startet med å bli sponset, syntes jeg det var så spektakulært å sitte i frisørstolen og jeg følte meg SÅÅÅ viktig. Haha.. Nå derimot, har det blitt til en hverdags-greie. Det er merkelig å tenke på. Ting forandrer seg så fort man blir vandt til ulike saker.

3. Husker dere at jeg fortalte at jeg endelig har fått sansen for sushi? Kylling maki da, men still. Det er sushi!! Vi er nødt til å spise det igjen asap. Nå lengter jeg.

4. Etter gårdagens telefonsamtale med regnskapsføreren min Geir, fikk jeg litt angst. Jeg mener, jeg har sløst ekstreme summer dette året, og det gjør meg så irritert og ikke minst skuffet over meg selv. Men igjen; jeg har akkurat begynt å tjene gode penger og da er det ikke så unaturlig å leve litt i den der bobla hvor man spanderer på alle rundt seg, og ikke minst seg selv. Nå skal jeg bli ordentlig flink, med god hjelp av Geir. Vi har en plan, for det er ikke lenge til vi har lyst til å kjøpe hus. 

5. Jeg legger stadig merke til hvordan både min og Pierres psyke påvirkes av denne mørketiden og dette triste været. Vi er så avhengige av lyset og ikke minst at man kan gå ut å nyte livet. Men med dette regnet og dette mørket, blir man søren meg deprimert altså. Jeg tuller ikke.. Jeg tror vi må vurdere å investere i et feriehus etterhvert, slik at vi kan oppholde oss i utlandet så fort vinteren slår seg til ro her hjemme. 

58 kommentarer
    1. punkt 2: herregud, lol, flaut
      ja alle ser du sløser masse penger, “unner” deg alt mulig. Og det er HELT greit, bare litt irriterende å se på når jeg jobber rævva av meg, så jeg får spart 10000 i mnd og kjøper ingen ting.. Du er heldig som slipper å bli så utmattet, stå opp 0500 hver dag og stresse i 9 timer i strekk.

    2. KJEMPEBRA! Du må huske på at du har en stemme VELDIG mange hører på, og at du dermed er i en posisjon til å faktisk utrette en forskjell. Derfor synes jeg det er helt supert dersom du velger å gi pelsdyrene en stemme. Jo fler bloggere og kjendiser som åpenlyst tar avstand fra pelsindustrien jo bedre! Det handler ikke bare om at noen dyr får sår og smerter, det er også prinsippet med å sperre ville rovdyr inne i små bur som gjør meg så forbanna. Det er mye jeg er uenig med deg i, men her får du mange plusspoeng fra meg! 😀
      Sender en klem fra regnfulle Bergen 🙂

    3. Investere i feriehus i varmere strøk er virkelig ALT for oss fra kalde Norge!! Det er virkelig et MUST!!! Hehe ;))

    4. s: Been there, done that. Hadde til og med to jobber, samt studerte. Men nå har jeg bygget opp min egen hverdag og min egen business, noe du også har mulighet til. Det handler om hva man selv vil gjøre det til, vet du! 🙂

    5. Eg ble ikke mer opplyst av det fakkeltoget og talen til sophie sidne hun snakke mer enn å gjøre noe og det med å reise til afrika eller kor det var for å kose med løver i bur gjorde ikke akkurat at eg trodde mer på sophie om at hunsynes synd på dyr og vil hjelpe

    6. Får Pierre ukepenger av deg, eller hvordan funker det? han kan vel ikke tjene mer enn å ha råd til bare husleia ca, eller?

    7. Hvorfor skal du prøve å fremstå som så veldig rik? Hus der og feriehus der og kanskje en leilighet i Stockholm. Hadde du hatt så mye penger hadde du vel leid en mye større leilighet og fremdeles hatt råd til å spare til hus?

    8. Like du ikke julen da????? Lett å ikke tenke vinter og mørket i desember når jula kommer ☃️❄️🎅🏻

    9. Ang kommentaren om at du ikke jobber for pengene, hvordan kan noen være så snevertsynt? Livet blir hva man gjør det til, som du sier!
      Jeg kan når som helst melde meg på idol eller farmen og bli kjent, skrive en bok og tjene masse penger, eller starte en blogg hvor jeg bretter ut om livet mitt. Det er bare mitt eget hode som begrenser meg!
      Men jeg gjør det ikke. Og hva har jeg da å klage på? Da har jeg valgt A4-jobben. Så enkelt og så rettferdig! 🙂 Trives jeg ikke i jobben min så er det helt opp til meg å gjøre noe med det, jeg sitter ikke å syter for at andre får inn penger på andre vis!

    10. Altså Isabel hvordan mener du at denne jente som kommenterte skal “bygge sin egen business” og tjene like godt som deg?:) du hadde flaks med ph og alt dramaet etterpå som gjorde bloggen kjent. Dette hadde du jo ikke klart uten ph.

    11. Utrolig flott at du har fått opp øynene når det kommer til den grusomme pelsindustrien! <3 Men har du tenkt på at mye av kosmetikken du kjøper testes på dyr? Det er like ille, om ikke værre enn pelsindustrien. Hunder, katter, kaniner, hamster og flere typer dyr sitter i bur hele livet og lever smertefulle små liv som forsøksdyr. Nå skal det sies at dyretesting ikke et tillat i EU, men mye av kosmetikken vi kjøper her i norge er fremdeles testet på dyr. Oppfordrer deg til å undersøke! 🙂

    12. Helt enig i punkt 5. der altså!! Jeg gleder meg til 21/12 hvor sola snur og dagene blir lysere igjen. Og ang pinky 1. Vet det er noen som støtter dette, men er det mange? Jeg tror heller at det er mange som ikke vet helt og ikke har nok informasjon om det. Akkurat sånn som du (og alle andre) også har vært en gang. Helt til de også får øynene opp 😉

    13. Måler du din egen verdi opp mot likes/følgere? Likte sminken på bildet, kan du lage en sminkevideo etterhvert ?

    14. Veldig godt du har fått opp øynene angående pelsindustrien! Ser noen har nevnt det over, men du burde se litt inn i kosmetikk som ikke er testet på dyr. Det er ikke vanskelig å kjøpe sminke som ikke er dyretestet, verken på nett eller i vanlige butikker. F.eks er ikke anastasia, the balm og nyx testet på dyr, bare for å nevne noen! Du har en stor virkelig mulighet til å gjøre noe i kampen for urettferdig behandling mot dyr med denne platformen du har jobbet deg opp til.

    15. Punktet med å gå til frisøren. Å lol, enda en grunn til å le av alt her. Er helt vanlig å sitte i frsørstolen omg

    16. Du bør aldri klippe deg:-) Det lange håret er både nydelig på deg og det ser sunt ut. Det er absolutt veldig din stil.

    17. kan du væresåsnill å begynne med sminkevideor på youtube? <3 <3 Kan du også fortelle hva du har operert nylig? det er noe anderledes med deg på bilder, finner ikke ut av hva 😛 <3 Lurte også på hvorfor du fjerner bort babyhårene dine? Det er jo så fint!!

    18. Hei! Hva heter Kylie fargen du har på leppene i dette innlegget? Bruker du mange forskjellige og hva er din favoritt? 🙂

    19. Kjøp dere leilighet i varmere strøk – anbefales virkelig 😎
      Jeg bor selv i Spania og jeg har ikke angret ett sekund på at jeg flyttet hit. Livet er så mye enklere uten den kalde mørketia i Norge 👍

    20. Så bra at du har fått øynene opp for den forferdelig pelsindustrien, men håper du også vil vurdere å slutte med dyretestet sminke som er like fælt! selv om dette betyr at du må bytte ut mesteparten av merkene i sminkepungen din… som du sier så kan du ikke forstå hvordan folk støtter pelsindustrien 🙂

    21. Fantastisk at du endelig fremmer en viktig sak, nemlig dyrevelferd:) Hurra for deg!! Jeg håper du benytter deg av all oppmerksomheten du har rettet mot deg til å fremme masse om dette. Jeg er stolt av deg, jente! Stå på og lykke til! <3

    22. Hei, Isabel! Jeg har lest bloggen din veldig lenge nå og jeg lurte på om du kunne lage en sminkevideo? 😀

    23. Hei 🙂
      Fine punkter. Men hvorfor kjøper dere ikke leilighet nå?
      Tenker siden du tjener så godt som du legger det frem.
      Du har rå til å betjene et lån hvis du betaler den husleia du sier du gjør. Forstår ikke logikken deres 🙂 .

    24. Utrolig bra at du har fått øynene opp for den grusomme og uetiske pelsdyrindustrien. Du har en viktig stemme, og om du skriver mer om dette på bloggen, vil mange unge og eldre forhåpentligvis få øynene opp de også. You go girl!

    25. åå så bra du bruker stemmen din til noe bra! håper du skriver mere om dette og setter deg inn i det, pels.

    26. ”Been there, done that. Hadde til og med to jobber, samt studerte. Men nå har jeg bygget opp min egen hverdag og min egen business, noe du også har mulighet til. Det handler om hva man selv vil gjøre det til, vet du! :-)”
      Det er ikke barebare å starte sin egen business og tjene 100k i måneden, vet du. Det er det ikke alle som klarer. Ah, blir helt paff over hvor dum du kan virke. Du hadde bare flaks, og hadde aldri kommet på topplista om du ikke hadde vært med på paradise. Ofte handler det om flaks, de rette situasjonene, personene osv osv. Hvis ikke hadde alle vært businessfolk og tjent tusenvis i måneden!

    27. Du, Har de fjernet litt av håret helt opp med panna?
      Hvis du skjønner hva jeg mener,se på bildet. Så litt det på de “all black innlegget” 🙂 Eller har du bare ikke hår der og ikke viste det at det skulle bli sånn etter babyhårene?:)

    28. Blir utrolig glad for at du har fått opp øynene for hvordan pelsindustrien foregår!! Regner med du kanskje har noen jakker med pels, muligens den svarte du hadde på deg i Istanbul-videoen på slutten? Men det er vel bedre å være dobbelt moralsk enn å ikke ha moral! Kødder ikke, haha. Så lenge man får øynene opp for dette, er det utrolig bra, og man vil vel ikke støtte næringen med å kjøpe flere sånne jakker regner jeg med? Vil også si at det er like ille med skinn, men et steg av gangen 🙂 Det er bra! Flink!

    29. Dette ble jeg glad for å lese, at du har fått opp øynene for dette med stakkars pelsdyr. At du er tenkt å lage et innlegg om det også blir jeg veldig glad av å lese. Å bruke bloggen sin til det når det er mangen som leser bloggen din. Nå fikk jeg stor respekt for deg . Fortsett slik å bruk stemmen din til å hjelpe . Stor klem

    30. Burde kanskje ikke uttale deg om pelsindustrien når du faktisk bruker dyretestet sminke og spiser kjøtt nesten hele uken. I tillegg sover du vel i en dundyne/dynputer og har flere dunjakker. Kanskje vippene du har satt på deg også er mink? Mener bare at du kanskje må sette deg litt mer inn i det, for dette kan bli sett på som dobbeltmoralsk.

    31. Du kan jo lese litt om hvorfor man ikke spiser kjøtt, melk og egg heller. Den industrien er enda verre. Vanskelig å vite om man ikke har har infoen. Men når man har det kan man ikke forstå hvordan noen kan støtte en så fæl industri! Eller sjekk ut filmene cowspiracy (miljø) , forks over knives og how not to die (helse) og earthlings (produksjon).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg