den store nyheten

I dag er den store dagen hvor Bloggerne har gått ut med casten for i år. Tenk at i dag var egentlig dagen hvor jeg skulle slippe den store nyheten om at jeg var en av de dere skulle få følge i den nye sesongen av Bloggerne. Nå som det er en stund siden alt ble avklart og jeg ikke lenger var med, kjenner jeg at det er like så greit. Jeg mener, det hadde jo selvfølgelig vært gøy å vært med, og ikke minst fått delt enda mer av meg selv med dere lesere. Samtidig synes jeg ikke at man skal gi og gi, uten å få noe tilbake. Slik som i dette tilfellet, hvor betalingen man får er latterlig dårlig. Spesielt når man ser ting litt i perspektiv, og man skal filmes flere dager i uken i et helt halvt år. Det er lang tid, det. Jeg tjener mer på ett reklameinnlegg, enn det jeg hadde gjort på å spille inn en hel sesong med Bloggerne. Det hadde jo blitt som om at jeg skulle jobbet nærmere sagt gratis i seks måneder. Produsentene tjener jo enorme summer på serien, og det faktum at de personene som faktisk gjør hele serien for dem, ikke skal få det de er verdt, synes jeg blir for dårlig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nei, jeg er fortsatt stolt over meg selv som krevde en høyere sum. Så fikk det heller bli til at jeg ikke deltok, for man skal vite sin markedsverdi. Det er viktig å ikke la seg bli utnyttet. Det gjelder forøvrig i alle situasjoner i livet, ikke bare denne. 🙂 Med det sagt, var det veldig hyggelig å bli spurt om å delta, det er jo en fin anerkjennelse i seg selv som jeg setter pris på! 🙂

Uansett. Jeg vil jo alltid gi mer og mer av meg selv til dere, det er det ingen tvil om. Så akkurat den delen med å vise mer av meg selv, kompanserer vi heller gjennom YouTube. Der har vi begynt å bli mye mer aktive enn vi har vært noensinne, og for øyeblikket driver Pierre å klipper en prank og en video fra Istanbul. Dere kan se våres seneste videoer her.

47 kommentarer
    1. Åhh kjære vakre Isabell❤❤ da skal jeg for første gang begynne å se på serien på grunn deg og Pierr❤

    2. Skjønner deg godt med tanke på at du vil ha den lønnen du fortjener. Men kanskje du ikke har tenkt like mye på all den anerkjennelsen man får som følge av å være del av et slikt program som Bloggerne. Lønnen får du kanskje ikke direkte fra TV2, men indirekte ved at du kan få flere lesere som igjen fører til mer penger i kassa. Men dette er nå min mening 😉

    3. Etter ph fikk du naturligvis flere følgere på instagram. Har du fått bedre selvfølelse/selvtillit etter at du ble mer kjent? Måler du din egen verdi opp mot følgere/likes/blogglesere? hvor mange følgere hadde du før ph? Bare nysgjerrig! 🙂
      Kan du svare?!!!

    4. Ikke alt i livet handler om penger, Isabel. Du er ganske diva hvis du virkelig må kreve mere penger og si nei til noe som uansett hadde slått ut positivt for deg. Du setter ikke pris på hvor heldig du egentlig er

    5. Jeg forstår deg kjempe godt, hadde gjort akkurat det samme! <3 Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan det er de tenker... Men det er deres problem.

    6. Hva gjorde du deg teig før du var med på ph, og før bloggen din ble kjent? Kan ikke se for meg at du hadde samme livsstil da..
      Du ser bare på summen, ikke på alt fet andre du kunne oppnådd av å være med på serien. Synes det er trist at alt skal handle om penger!

    7. Anonym: Da hadde jeg naturligvis ikke samme livsstil, nei. Jeg studerte vernepleie, og hadde to jobber. 🙂 Det er kanskje vanskelig for deg å forstå, men dette er min jobb, på lik linje som at du kanskje er en lærer. Jeg vil selvsagt få betalt for arbeidet jeg gjør, på lik linje som du vil få betalt for de timene du er på jobb. 🙂

    8. Ganske frekt av deg å ikke svare når man spør deg..
      Etter ph fikk du naturligvis flere følgere på instagram. Har du fått bedre selvfølelse/selvtillit etter at du ble mer kjent? Måler du din egen verdi opp mot følgere/likes/blogglesere? hvor mange følgere hadde du før ph? Bare nysgjerrig! 🙂
      Hvor mange ganger må jeg skrive det? 🙂

    9. Bra innlegg Isabell! Modig og bra av deg å stille krav, du er tross alt ung, og ikke alle unge tør å stille krav. Det er en viktig egenskap å ta videre med i livet.

    10. Hvor leser du en spydig setning? Er ikke skrevet noen spydige setninger nei, da er det nok du som tolker det annerledes enn det som er ment.

    11. Hei, Isabel 🙂
      Jeg er helt enig i at man ikke skal trenge å jobbe uten å få lønn. Men jeg mener du kanskje tok et dumt valg da du trakk deg fra Bloggerne. Okei, så hadde du fått dårlig lønn, men den største lønnen din i dette tilfellet tror jeg hadde kommet i form av flere følgere. Folk som følger med fordi de er fan av de andre bloggerne som er med hadde kanskje fått øynene opp for deg, og de som følger med kun for å kunne latterliggjøre deg hadde kanskje innsett at de har tatt feil av deg. Slik jeg gjorde da jeg så Sophie Elise på Bloggerne.
      Men det er jo ditt valg, og om pengene er det viktigste for deg i denne settingen så har jo ingen rett til å kritisere deg for det. Jeg er bare redd for at du ikke har tenkt langt nok.

    12. Jeg synes du er flott og det er kjempe bra at du står hardt ved dine meninger!:) jeg elsker å lese bloggen din, er faktisk den eneste bloggen jeg er daglig inne å leser og for å se om du har lagt ut noe nytt. Det jeg liker best ved bloggen din er at du er ærlig og deler det meste med oss trofaste lesere. Jeg håper derfor du vil dele den siste operasjonen med oss. Jeg heier på deg Isabell! <3

    13. Kanskje du får overbetalt for å skrive et blogginnlegg, og at det å være med på bloggerne er mer som en normal betaling mtp. markedsverdien din..? All PR er god PR fikk jeg engang høre, og hadde sett for meg at det du “tapte” hadde fort blitt nedbetalt hvis du gjorde ett godt inntrykk på serien. Dette innlegget skrives ikke som et hatinnlegg, men som et tips.

    14. Kanskje du hadde fått mer betalt etterhvert? Herregud! Jeg har jobbet hver dag gratis (praksis) i butikk i ett år, for å vise at jeg duger. Mange må vise at de gjør en god jobb, så kanskje de får betalt etterhvert. Her sitter du å tjener over 100.000 i måneden, og du vil ikke være med fordi du ikke får godt nok betalt? Kom deg ned på jorda, princess

    15. Skjønner deg godt, hadde jeg gjort også. Er bra å gjøre det nå , for jeg angrer på at jeg lot meg jobbe nærmest gratis!

    16. Du hadde jo blitt eksponert til mange via ett slikt tv program som resulterer i flere følgre, pluss samarbeidespartnere… tror garatert du hadde blitt en større blogger/mediepersonlighet om du hadde vært med.

    17. Jeg personlig tror at du ville fått mye ut av et samarbeid med TV2. Slik jeg forstår deg er markedsverdien din en avgjørende faktor, og det kan jeg forstå. En synergieffekt som ville løftet denne, samt skaffet deg avgjørende kredibilitet (da deltakerne anses som ambassadører innen bloggverdenen, dog SE nå har sluttet/tatt pause, etter mange års samarbeid). Det er viktig å kunne skille mellom markedsverdi og kredibilitet. En markedsverdi vil aldri være konstant eller statisk, det er derimot kredibilitet i langt større grad, og dess mer kredibilitet du kan bygge opp, jo mer vil din markedsverdi stige, og holde seg mer moderat.
      Sophie Elise er allerede et varemerke i seg selv, og avgjørende er at hun har bygget opp kredibilitet – slik holder hun markedsverdien sin ved like – og slik er det også blitt ‘stuerent’ å være SE-fan. Derav har hun heller ikke behov for å delta i Bloggerne, men er som deg, sin markedsverdi bevisst, og hinter til at hun ønsker et program med fokus på henne alene.
      En slik type fanbase er ikke du i besittelse av… Ennå. Men den dagen håper jeg selvsagt at kommer! For jeg er fan, selv om dette ikke er noe jeg flagger ved første anledning.
      Jeg krysser fingrene for deg og fremtiden din – en dag er det forhåpentlig også stuerent å være Bella-fan.
      Ønsker deg en god uke!

    18. Hei,
      Er enig med Isabel, det er faktisk ikke verdt det når man tjener like mye på et reklameinnlegg. Tror heller ikke like mange ser på TV lenger, mer PR å få gjennom sosiale medier. Sophie Elise + flere valgte jo å droppe bloggerne i år også, så det viser jo at flere andre kanskje mener det samme :- )

    19. Jeg syns det er bra at du står opp for deg selv og ikke takker ja til hva som helst. Hvis det er høyere timelønn som skal til for deg, så syns jeg det er bra du ikke firer på det.
      Men det er kanskje litt rart å gjøre så mye ut av det faktum at du har takket nei til et tilbud? Du har jo allerede skrevet og snappet om dette før, og der er lenge siden du bestemte deg for å takke nei. Du takket vel sikkert nei til tilbud i forbindelse.med.jobb hele tiden, så hvorfor gir du så mye oppmerksomhet til akkurat dette TV-programet?
      Uansett, bra at du ikke takker ja til hva dom helst.

    20. Hei❤️ Dumt at jeg ikke får se deg på TV denne høsten, men kjønnet valget ditt, du er rå❤️❤️ Men over til spørsmålet, kan du laget et “jeg angrer” innlegg som Eileen har gjort? Hadde vært gøy å lese😊

    21. Og her sitter folk som er nødt til å jobbe gratis eller tjener 100 kr i timen. Og her er du, så bortskjemt,jeg kan gjerne overta rollen og tjene 100 tusen i måneden takk :))) snakk om rettferdighet i verden a

    22. Hva er dine beste tips når man føler seg helt knekt i hverdagen? Jeg orker ikke jobb lenger så jeg har sykemeldt meg for en måned, jeg trener ikke lenger, er ikke med venner og bruker store deler av dagen under dynen. Føler meg veldig liten i forhold til alle andre som lykkes og stygg på mange måter. Det handler ikke om at jeg ikke gidder, men jeg har nådd er punkt jeg vil gi opp. Selvtilliten har også gått helt ned. Håper du svarer. Klem fra en fast bloggleser!<3

    23. Du skriver at det er viktig å vite sin egen markedsverdi. Hva med annonseverdien av å være med på et program som bloggerne? Det er jo vinn-vinn for begge parter. Skulla du hatt penger for å være med på KUWTK også?

    24. Hei..Syns holdningen din er veldig bra, selv om den kan også tolkes som “diva”. Man skal ikke la seg utnytte, og du er flink til å sette foten ned og gå mot strømmen, og her viser du at du ikke vil være med på å la andre tjene på en jobb du gjør og offrer mye tid på “gratis”.(de gjør det meste av arbeidet da..filming,regi,redigering etc)
      På en måte tenker du lenger enn andre, men samtidig kanskje ikke lagt nok heller…det er ikke noe fasitsvar på dette, da du gjør det du vil selv..men folk må jo få si hva de mener uten at du blir provosert av det tenker jeg..(da dette er en offentlig blogg). Du hadde f.eks tjent mye mer PR. reklame innlegg i ettertid da deltakelsen hadde ført til flere følgere og kanskje mindre fordommer.Du hadde hatt nesten alt å tjene på det, du måtte bare svelgt en kamel, og av og til må man det for å komme opp og frem. Men skjønner at det er kjedelig at folk vil du skal angre på valget ditt. men du kan jo alltids bli med en annen sesong…

    25. Man kan se på det som å få nye lesere når man kommer med på bloggerene. Tror du kunne tjent på det

    26. Det blir feil å påstå at produsentene sitter igjen med masse. Produsenter tjener ikke så mye, tvert i mot så har de ganske normale lønninger. Kanskje 40 000 i mnd før skatt på et TV prosjekt. I tillegg så har det vært enorme nedskjæringer i TV 2, og TV bransjen går ikke så bra som den gjorde før da de kunne livnære seg på reklame.

    27. Jeg tror det ville vært smart på lengre sikt å vært med, for å bli mer kjent og for å vise flere sider av deg selv. Det kunne gitt deg flere oppdrag og flere samarbeidspartnere. Anna og andre kjente personer er med. Men det er jo opp til deg selvsagt. Men en slik mulighet kunne ført til mye bra og flere ben å stå på etterhvert. Sophie Elise er jo blitt både dj og en bestselgende forfatter etter å ha vært med så hun klarer seg godt også utenom bloggen. Synd du ikke er med, det hadde vært fint å se flere sider og mer av personligheten din 🙂

    28. Bare fortsett med det du gjør! Du er fantastisk og ikke hør på andre sin meninger. Følg det hjertet ditt sier. Du er en nydelig jente!! Jeg følger deg siden dag 1 på ph! Ønsker deg en fin kveld videre 😁

    29. Folk som tror at kjendiser er de som “gjør en hele serie”.. typisk tankegang av folk som har null peiling på hvor mye arbeid det ligger bak noe som skal produseres for film eller TV. For å sette det i perspektiv så tar det alt fra noen uker til et par mnd å filme til en stor Hollywood film eller en serie som Game of Thrones, mens post-production (klipping, redigering etc.) tar opp til et år, eller mer. Og da snakker man vanvittig lange dager, hvor du jobber timer på timer. Det er ikke slik at serier og filmer bare lager seg selv, de lages av folk, og det er ikke de foran kamera som skaper en serie.

    30. Handler det ikke litt om at du kanskje ikke vil blottlegge privatlivet ditt og? Er greit å innrømme det og. En utsetter jo ett sårbart privatliv med turbulent forhold til familie osv ekstremt i en sånn type produksjon

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg