jeg savner å ha en “vanlig” jobb

Det merkeligste hendte meg i dag. Da jeg våknet i morges, så jeg gjennom vennene mine sine snapchat stories. Hun ene hadde lagt ut sin timeplan, hvor hennes jobbtider for helgen stod oppført. Av en eller annen merkelig grunn fikk jeg SÅ lyst til å bytte liv med henne i dag. Det er sinnsykt rart, men i dag kjenner jeg – for første gang siden jeg sluttet – at jeg savner å dra på en “vanlig” jobb. Jeg vet ikke hva det er jeg nødvendigvis savner, men jeg mistenker at det kanskje kan ha noe å gjøre med det at det hadde vært fint å hatt et sted å dra. Et sted hvor man MÅ være, og hvor man skal utføre bestemte oppgaver. Tidligere jobbet jeg på parfymeriet Fredrik & Louisa i to år, i tillegg til å jobbe som servitrise en gang i blant. Jobben på parfymeriet trivdes jeg kjempe godt i, jeg kunne leke meg med sminke dagen lang, i tillegg til å hjelpe kunder med å finne den perfekte hudpleie serien, leppestiften eller kanskje parfymen? Det der med å hjelpe andre var det mest givende i den stillingen. Nei, jeg vet ikke hva jeg har fått for meg i dag altså, men jeg kjenner virkelig på det der savnet i dag. Misforstå meg ikke, jeg kommer aldri til å slutte å blogge, for dette her er min store lidenskap. Og jeg bruker heller aldri å savne å ha en “normal” jobb (hva nå enn det er), men akkurat i dag gjør jeg det. Men bare litt.. Hehe!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nok tørrprat fra meg nå. Jeg skal mekke meg en deilig lunsj før jeg skal ut å treffe ei venninne på en kaffe. For en hyggelig lørdags formiddag, altså! Ønsker dere en fortreffelig dag videre. Kjærlighet fra meg! 

15 kommentarer
    1. Jeg skjønner deg godt. Det handler om å dra et sted, og føle på hvor hodt det er å komme hjem etter endt arbeidsdag. Samtidig som man har gode kollegaer rundt seg.
      Du lever nok et liv som mange vil misunne deg, et til tider glamorøst liv. Et liv i luksus vil nok mange si. Men jeg tror nok ikke dette livet vil passe for alle. Til syvende og sist tror jeg at det “vanlige, anonyme A4-livet” er det som passer de aller fleste best.
      Jeg skjønner at du elsker jobben din og det den medfører av både goder, popularitet og inntekt. Men jeg skjønner også at enkelte dager ville føles bedre om du var en i mengden som ikke alle vet hvem er.
      Til slutt, ære være deg for den jobben du gjør. Mange mener at det er galskap å få så mye betalt for å skrive “offentlig dagbok”. Jeg mener du fortjener hver en krone. -Du deler faktisk privatlivet ditt med oss. I tillegg må du takle all kritikk og onde ufortjente kommentarer. Jeg har stor respekt for deg, jobben din og det den medfører av både positivitet og negativitet. Det skal mye til for å komme dit du har kommet. Stå på, Isabel!
      Hilsen en 3-barnsmor som av og til sliter med å få endene til å møtes, men har det helt supert med mitt anonyme liv😊

    2. Jeg skjønner hva du mener. Jeg har friår fra vgs nå, og da mener jeg FRIÅR med store bokstaver altså. Jeg er hjemme hele dagen. Får litt sånn angst når jeg våkner og alle andre i huset er på jobb. Føler meg ganske ensom egentlig. Men på en annen side, det er jo sinnsykt chill å slippe å stå opp klokken 7, da.
      Klarer ikke å finne det lille ekstra snevet av motivasjon for å gjøre noe med livet mitt. Aner ikke hva jeg vil gjøre eller når jeg vil gjøre det..

    3. Du kan jo eventuelt få deg et kontor, så har du et sted å dra til. Da får du også skillet litt mellom ditt private hjem og når du er på jobb. Er kanskje ikke så lett som blogger, men hvert fall et forslag.

    4. Victoria: åh vet akkurat hvordan du har det, jeg er i samme situasjon :-/ 😛 sykt chill men samtidig dritt

    5. Klart det er fint og givende med “vanlig” jobb! Kolleger, rutiner, forpliktelser (som kan være kjedelig, men som trener den nærmest livsviktige vilje-muskelen!) og fridager og ferie!

    6. Dette føltes faktisk ut som et ektefølt innlegg, Isabel, som om du virkelig mente det du skrev. Jeg har skikkelig sansen for deg og din teft, men av og til kan jeg forstå at folk kan oppfatte deg som litt falsk og overfladisk. Men det er jeg sikker på at du ikke er, så litt mer ekthet og indre tanker og refleksjoner kan nok hjelpe deg å bli en litt mer respektert blogger. Leserne blir mer kjent med deg, og blir mer interesserte og du vil kanskje tiltrekke deg et nytt segment av lesere også?
      Ha en strålende kveld!:-)

    7. Åh nice 🙂
      Haha den dær følelsen kjenne æ ofte.. men når det kommer te alt, så gidd æ ikje.. haha ! 😊😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg