OPERERT ELLER GRAVID

affiliateslinker

God morgen! Jeg er SÅ glad for at jeg skrev det innlegget jeg slapp i går kveld, for shit. Jeg synes det er så utrolig viktig å sette lys på dette med bodyshaming, for det er ikke okei! Selv om jeg eller du er operert, gravid, tynn eller formfull – VI SKAL IKKE KRITISERE KROPP! Det er så forbanna sårt tema, folkens. Jeg blir så glad av å se at så mange av dere sier dere enig i dette, det gjør meg varm om hjertet. La oss få frem girlpoweren i oss, og høye hverandres selvtillit istedenfor å fortelle hverandre hva som er “galt” med den andres utseendet. We know better babes! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kjole her / caps utsolgt, lignende her

Nå har jeg akkurat stått opp. Det første jeg gjorde var å lese gjennom kommentarene deres, og nå skriver jeg dette innlegget. Jeg må svinge meg rundt å få disket frem frokost. Tenk at jeg som aldri spiste frokost før, elsker det nå? I alle år slet jeg skikkelig med matlysten frem til det var tid for sen lunsj, men det har visst snudd! Jeg aner ikke hvor mange krangler jeg har hatt med foreldrene mine før skolen, da jeg har nektet å spise frokosten.. Haha.

41 kommentarer
    1. La oss få frem girlpoweren i oss, og høye hverandres selvtillit istedenfor å fortelle hverandre hva som er “galt” med den andres utseendet.” Tenk om du hadde klart å ha den innstillingen til deg selv, i stedet for å operere alt som er “galt”. Tror dessverre du er din egen værste kritiker, og finner feil der andre ser noe vakkert

    2. Jeg skulle veldig gjerne hatt kroppen din.
      Lårene dine er det absolutt ikke noe galt med!
      Jeg er 1.80 høy, har en kropp uten former og skulle gjerne hatt litt mer feminine trekk. Men gjør jo bare det beste ut av den kroppen jeg har.
      Du er nydelig!

    3. Kjære Isabelle. Tror ikke alle mente noe direkte vondt med uttalelsene sine vedr. beina dine. Det har nok med operasjoenen som du tok sist. De som leser bloggen din venter på at du skal informere om hva du har operert, og i mellomtiden fantaserer alle når de får se et bilde av deg. Beina dine ser vanligvis ikke tynne ut, men på disse bildene så de tynne ut og derfor spekulerer dine lesere. Du kan jo sammenligne disse bildene med andre bilder du har lagt ut, så vil du se det selv.

    4. Kjære deg, jeg er helt enig – man skal ikke kritisere kropp! Kan vi ikke i det hele tatt la være å ha så mye fokus på kropp? Jeg vet ikke hvorfor du utviklet anorexi, hva ditt prosjekt var. Men uansett vet vi at det tar lang tid å bli frisk fra anorexi – som regel mange år. Særlig hvis man til stadighet får anerkjennelse ved å være tynn. Det er ikke klokt eller snilt å overøse en som har slitt med spiseforstyrrelser (eller andre, for den saks skyld) med kroppskritikk – hverken positiv eller negativ! Men jeg skal gi deg et annet kompliment: Jeg synes du har utviklet deg veldig positivt når det gjelder skriving og språk! Du har fått god flyt! Og så synes jeg du begynner å bli en habil fotograf. 🙂

    5. Ja men når skal du fortelle om operasjonen din? Er helt enig at bodyshaming er no-no, men tror også mange “studerer” deg for å finne ut hva du har gjort. Tror også det blir mindre spekulasjoner, og folk får vite det – så går alle videre med livene sine

    6. Enig. Mennnnnn syns det blir feil av deg å snakke om dette temaet da du har operert og endret det meste 🙂 shake what your doctor gave yaaa

    7. Oi, fyfaen! Jeg elsker stilen din men jeg håper virkelig ikke du har operert bena slik vi ser rumpa gjennom slik det var lenger nede 🙁 Du har ikke en stygg kropp, personlighet og du fortjener IKKE å bli mobbet eller hengt ut. Men hvis det er operert slik som det ser ut nedenfor så håper jeg heller du får igjen de penga å går tilbake, for det der så helt utrolig drøyt ut.Når noen forandrer seg så mye som deg Isabell så må du jo prøve å være litt åpen for hva andre faktisk ser, ikke bare deg. Ellers blir du i denne boblen for alltid?
      Hadde du gått rundt slik på gata hadde folk reagert tydelig, så de gjør det her inne også. Det er ikke verdens undergang men jeg er enig at folk ikke trenger å være direkte stygge. Det at folk sier dette er drøyt, er realistisk å viktig å få frem så ikke alle tror dette er normalt 🙁
      Hvis du faktisk har operert bena dine så skal vil jeg ikke lese bloggen din igjen, for dette er så drøyt å det er ikke ok å late som dette er normalt lenger!

    8. hva har du operert? bare si det å blir ferdig me det. steng kommentar feltet for alle taperne som ikke har et liv.verre er det ikke.. vi som støtter deg, støtter deg også å forstår deg om du stenger kommentarfeltet på innlegget du legger ut om hva du har operert.
      lots of love❤️

    9. Hei! Liker bloggen din og synes du er veldig flink til å skrive, men jeg synes du burde fortelle hva du har operert snart. Du har tidligere skrevet at du er ærlig og skaper et mindre kroppspress fordi du sier ifra hva som ikke er ekte med deg. Nå som du ikke gjør det synes jeg det blir litt teit, siden du har vært opptatt av å at man må si ifra tidligere:)

    10. Hei, er enig og synes synd på deg pga alle de fæle kommentarene du mottar. Samtidig tror jeg det kommer mye fordi folk studerer deg så nøye for å se om de kan finne ut hva du opererte sist. Tror kanskje det kunne vært lurt for din egen del å bare si det nå snart så slipper du maset. Ja det vil bli noen dager med mye oppstyr hvis du sier det, men er det ikke bedre å få det overstått?

    11. Når skal du fortelle hva du har opperert?
      Så slipper du jo alle spekulasjoner og (til dels) stygge kommentarer.

    12. Herregud, så nettop på snapstorien til deg og Pierre! Den middagen så bare HELT delicious ut, kan du legge ut oppskrift på det eller?😍
      Og du ser helt smashing ut, med sminke, uten sminke, i de daffeste klærne du har, uansett ser du bare søt ut,no matter what! 😊😊

    13. Overskriften er jo ikke i sammenheng med innholdet?
      Å body chaming er virkelig ikke greit! Spess med bakgrunnen din med spise forstyrrelser.

    14. Jeg vil ikke være slem på noen som helst måte, men begynner å lure litt når du sier det med selvtilitt og kropp, at vi må fokusere mindre på det som er galt. Jeg mener at det kommer litt feil ut når du ikke er med på å gjøre det “kroppspresset” vi jenter sliter så hardt med i dag noen bedre ved at du legger ut bilder av deg som tar operasjoner for å forandre utseendet ditt på flere måter. Du legger ut bilder av alle dine glamorøse sider, og jeg tipper flere jenter skulle ønske de så ut som deg. Vi burde lage et opprør mot det “perfekte”. Legge ut noen stygge bilder uten fasade. Slutte å forandre den vi ble født til å være. Det er ikke rart i at det er så mange jenter som sliter psykisk i dag! Det er brutalt!

    15. Jeg er Så enig med Nora. Så fint sagt. 🙂
      Kan du skrive et innlegg om hva som var avgjørende for alle inngrepene du har gjennomført?
      Du var jo helt nydelig før du begynte å operere deg, Isabel.
      Du trengte slettes ikke å forandre utseendet ditt.
      Hva er grunnen til din usikkerhet ved deg selv?
      Jeg er sikker på at mange lesere lurer på akkurat dette.

    16. Anonym: Haha, det er så merkelig for meg at dere faktisk krever at jeg skal dele det når jeg allerede får så forbanna mye piss slengt min vei. Det er ikke så rart at jeg ikke deler det, jeg synes ikke at jeg skylder disse kritikerne det lenger.

    17. Marthe: Hvorfor? Vi skal drite en lang faen i HVA som er grunnen til at vi ser ut som vi gjør. Om du så veier 100 kg, har operert deg eller er normal – INGEN HAR RETT TIL Å KRITISERE DIN KROPP!

    18. Syns ikke operasjoner kan sammenlignes med tynne folk ,formfull,tykke ,gravide osv for sånt skjer selv ,mens alle operasjonene er skamdyre ,ikke alle kan legge seg under kniven og fikse alt ,hvis det hadde vært mye billigere så hadde vel de fleste gjort det

    19. Ikke for å være en dritt men du opererer deg for å bli fin for å se bra ut for å se ut som alle andre, du står ikke opp mot kropspresset du lar kropps presset bryte deg ned, så tror ikke du er rett person til å komme med sterke meninger om å stå opp mot kroppspress

    20. Du fokuserer BARE på at de negative ikke skal få vite, men hva med de som faktisk følger bloggen din og ikke skriver dritt? /du holder ikke lenge om du ikke hører på de som faktisk bryr seg. Så får du ‘get over your self’ å fokusere på hva som er rett

    21. Vil gjøre deg oppmerksom på at du i dette innlegget diskriminerer kropp. Jeg er feit. Jeg er tjukk. Hvorfor kan du ikke skrive det og i tillegg til gravid, opperert, tynn og formfull. Hvorfor har det å si jeg er feit blitt negativt? Er man det så er man det. Jeg er feit, for jeg er ekstremt overvektig. Hvorfor må det være så tabubelagt at man ikke lan bli omtalt som det en gang?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg