så lenge jeg er Isabel

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Av og til tenker jeg på fremtiden. Nå lyver jeg, jeg tenker på fremtiden HELE tiden, ikke bare av og til. Gjør ikke vi alle det? Fantaserer og prøver å se for oss hvordan livet vil være om noen år? Vil vi fortsatt ha de samme meningene? Hvordan utvikler vi oss som mennesker? Hva gjør vi? Har vi samme jobb som vi har per dags dato? Mine tanker er mange, de snurrer titt og ofte oppi denne såkalte skallen min. 

Det største spørsmålet jeg stiller meg selv, må definitivt være om jeg blir å angre på ting jeg har delt her på bloggen. Vil jeg mene at det er like kult at så mange vet så mye om et stort omfang av mitt liv? Vil jeg bli flau over enkelte uttalelser? Bilder? Innlegg? Jeg tror faktisk det. Eller, jeg er helt sikker på det. Jeg håper det, også. Jeg er bare 22 år. I løpet av de neste årene vil jeg jo utvikle meg, både som person og det tror jeg at mine verdier og moraler også vil gjøre. Man bli jo eldre. Klokere. Vi lærer så lenge vi lever, er det ikke det de sier? Samtidig synes jeg det er veldig koselig å kunne bla tilbake i arkivet og faktisk lese hva mitt syn var på ulike saker tilbake i tid. Tenk da, når jeg er 30 år. Tenk om jeg plutselig sitter der med tre barn, og leser innlegget som jeg skrev som 22 åring, om at jeg ikke skal ha barn før jeg er 40? Haha, det er jo litt vittig å tenke på. Vi vet jo aldri hva vi har i vente, og shit som alt plutselig kan ta en total helomvending. Det vet jeg jo veeeldig godt allerede. 

Selv om jeg kanskje blir pinlig berørt av meg selv noen år frem i tid, vil jeg alltid sette pris på at jeg bare er meg selv. Jeg skriver mine meninger, på både godt og vondt. Det er sjeldent jeg holder tilbake, og nettopp det er Isabel. Jeg har ikke noen filter. Så, så lenge jeg er meg selv, har jeg ingenting å ta meg selv på senere. Så lenge jeg ikke spiller noen jeg ikke er, eller toner ned hvordan jeg er. På ekte. 

37 kommentarer
    1. Nå har det gått veldig lang tid siden operasjonen. Når har du tenkt å fortelle oss hva du har gjort?

    2. Åh for et vakkert innlegg! Jeg er så enig 🙂 vi kommer alle til å angre på noe, når vi er 25 ler vi av hva vi tenkte /gjorde som 15, når vi blir over 30 ler vi nok av hva vi gjorde og tenke som 25åring! Og sånn vil det fortsette til vi faller om tror jeg 🙂 Noe vakkert er det ved det og, man blir jo aldri utlært! Jeg ler (og gråter litt) hver gang disse minnene på facebook fra 2009 kommer opp, jeg hadde jo ingen filter for hva jeg skrev og la ut! Haha. Nei, jeg tror du aller mest vil smile og tenke at “jeg sto igjennom alt dritt folk slengte min vei i alle disse år, og her står jeg i dag, rakrygget og STOLT!” 🙂
      Ha en fin dag videre <3

    3. Så lenge du er ærlig. Jeg mener det at så lenge vi er ærlige, så skal vi ikke angre eller skamme oss over hva vi sa eller gjorde for noen år siden.
      Jeg har drømme mannen, drømme jobben og egen leilighet . I en alder av 20år sitter jeg her å skriver til deg, ikke fordi jeg må, for jeg må ikke. Men jeg bryr meg. Stå på, og fortsett med det du gjør! Fordi du er flink til det. Jeg misunner pågangsmotet ditt, livsgleden din og energien du har. Jeg kjenner deg ikke, men her sitter jeg å skulle ønske jeg fikk til like som det du klarer. Du har all grunn til å være stolt over deg selv og alt du har fått til oppigjennom årene :-).

    4. Så fint innlegg! Har selv tenkt mye på det samme. “Angrer” allerede på ting som skjedde i 16-17 års alderen og også senere. Er 25 nå 🙂 på en annen side har det som har skjedd før formet oss som person, så det er vel egentlig ikke så mye å angre på. Som du sier, så lenge man er seg selv! Uansett hva folk sier, du er en fantastisk person, Bella, og det er jo det som betyr mest <3 har sagt det før hvor sterk jeg synes du er, det er virkelig ikke så mange som hadde taklet all den (ufortjente) dritten du får. hugs&kisses

    5. Du har sååå tykt og fint hår, jeg har akkurat slikt hår jeg og, men vurderer og stripe det litt lysere. Så da lurer jeg på om det skada håret ditt den første av de sju gangene du lysnet det?

    6. Ingen filter? Du bruker jo filter på alt du legger ut av deg selv. Hær på bloggen, insta og snap, og ikke minst livet ditt.

    7. Så enig med deg. Selv blir jeg litt flau enkelte ganger når jeg ser tilbake på ting jeg har skrevet eller gjort, men det er noe jeg prøver å ta meg selv i å ikke gjøre. Man lærer så lenge man lever og utvikler seg stadig 🙂

    8. Hvorfor kommer ikke kommentarene ut før midnatt for tiden? Veldig merkelig moderator du har. 🙁
      Og hvorfor svarer du ikke oss lesere som følger deg i tykt og tynt lenger?
      Hva skjer?

    9. Anonym: Hei! Kommentarene blir godkjendt i løpet av dagen, det er alt etter hvor travelt moderatoren min har det. De kommer ut så fort han er på saken hvertfall! 🙂 Beklager det, men slik har det blitt da jeg selv ikke vil gå gjennom kommentarene som kommer inn, da det har vært veldig påfristende for meg.. Jeg vet at jeg har vært dårlig på å svare, men det gjør jeg også så fort jeg har mulighet! Det er litt som skjer i livet mitt akkurat nå som gjør at jeg ikke har tilgang til nett heeele døgnet, det er i grunn forklaringen. Klem!

    10. Karoline: Helt enig med deg, Karoline 🙂 Åh, men du rørte meg virkelig med denne kommentaren.. Tenk at jeg har så fine lesere. Tusen takk, jeg setter virkelig stor pris på det! Klem <3

    11. tror du må ansette ny moderator eller ta saken i dine egne hender, ser at du faller ned på topplista

    12. Hva betyr påfristende? Søkte det opp, men kommer ingen forklaring. Jeg lurer også på hvorfor moderatoren ikke godkjenner kommentarer som ikke er negative/frekke, men kun spørsmål til deg? Syns det blir litt dumt å utelukke det..?

    13. Noen som har hørt om autokorrektur her? Hun mente nok å skrive “psykisk påkjenning” men PC’n ville noe annet, gitt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg