svarer på kommentarer

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei kjære lesere! De siste to døgnene har det vært ekstremt travelt for min del. Egentlig kan jeg beskrive livet mitt som en real berg og dalbane for tiden, på både godt og vondt. Det kommer en dag hvor jeg kan fortelle dere alt, men det kan jeg ikke akkurat nå. Det er det kjipe med å ha en dagbok på nett, for man vil jo alltid holde leserne sine oppdatert på hva som skjer i livet til enhver tid. Men av og til går ikke det, og nå er jeg midt oppe i en slik situasjon hvor jeg ikke har noe annet til valg enn å holde tilbake. Jeg vet at dere vil få forståelse for det senere, men jeg tenkte at det er greit å gi dere en liten pekepinn på hvorfor jeg har vært mindre aktiv på både bloggen og i kommentarfeltet. Jeg hater når jeg ikke får oppdatert dere så mye som det jeg bruker å gjøre, jeg får så dårlig samvittighet. Jeg vil at dere skal vite at jeg gjør så godt jeg kan i denne perioden, og to-tre innlegg blir det hver dag uansett. Kanskje jeg ikke er like flink på å svare på kommentarer akkurat nå, men ha tålmodighet med meg. <3 Jeg har i det minste svart på det som har kommet inn på det seneste innlegget. Nå vet dere hvert fall litt om hvordan ting ligger an. Her er en kommentar som har gått igjen de siste dagene, som jeg tenker å svare på i plenum:

__________

Hvorfor kommer ikke kommentarene ut før midnatt for tiden? Veldig merkelig moderator du har. 🙁 Og hvorfor svarer du ikke oss lesere som følger deg i tykt og tynt lenger? Hva skjer?

– Hei! Kommentarene blir godkjendt i løpet av dagen, det er alt etter hvor travelt moderatoren min har det. De kommer ut så fort han er på saken hvert fall! 🙂 Beklager det, men slik har det blitt da jeg selv ikke vil gå gjennom kommentarene som kommer inn, da det har vært veldig psykisk påfristende for meg.. Jeg vet at jeg har vært dårlig på å svare, men det gjør jeg også så fort jeg har mulighet! Det er litt av hvert som skjer i livet mitt akkurat nå som gjør at jeg ikke har tilgang til nett heeele døgnet, det er i grunn forklaringen. Klem!

38 kommentarer
    1. Kära Isabel!
      Hurra du är nu uppe på fjärde plats.
      Njut av läget som det är. Jag tror att du gärna vill vara där du är och glöm inte att Pierre och du firar ettårsdagen på lämplig plats.
      Jag är övertygad om att dina trogna läsare inte överger dig så länge de hör ifrån dig även om det ibland inte blir så ofta som vanligt
      Dubbelklem till Dig och Pierre!

    2. Du sier du vil være åpen og ærlig med leserne dine, men nå har jo vi ventet i evigheter for og få vite hva du opererte i Istanbul? Skal du ikke fortelle om det? Eller var det kun en liten lokkebit, for og komme høyere opp på listen?

    3. Kan folk være så snille å slutte å mase på Isabel om operasjonen? Kan hende grunnen til at hun ikke sier noe om den er fordi den ble misslykket. Dessuten har ingen noe med det. Er heller ikke rart hun opererer seg etter alle drittkomentarene om hva som er “feil” med utseendet hennes. Gi denne stakkars jenta en break! Hun er bare et menneske akkurat som deg og meg. Enn om noen hadde kommentert hvor stor nese du har, små lepper, liten rumpe og alt det der til deg? Vær forståelsesfulle folkens! Dette er et levende menneske med følelser. Isabel er både vakker, smart, varm, humoristisk og unik!

    4. Hva gjorde du i Istanbul? Håper du er klar til å sidet snart, du er den ærligste bloggerernjeg vet om 🙂

    5. Psykisk påfristende hva betyr det?!
      Forresten slutt å skriv at du bryr deg om leserne dine og at de betyr mye for deg.. du deler ikke en shit med oss og er hemmelighetsfull hele tiden, dessuten har bloggen din blitt kjedeligere og kjedeligere. Vi vil ha gamle isabel tilbake <3

    6. Enig, slutt å mase om operasjon – det må være lov å ikke ville fortelle om den bare fordi man ikke vil, eller tenk om den ikke ble vellykket?

    7. Hei kjære du 🙂 Håper du leser denne kommentaren. Jeg ville bare si at selv om det kanskje føles slik, så skylder du ikke leserne dine noe du ikke er komfortabel med å dele. Ta det når DU er klar <3 Jeg har bare vært inne på bloggen din noen få ganger, men har skjønt at du har opplevd en del tøft som få på din alder må ha opplevd. Og jeg vil si at du er tøff som står i alt, og er i rampelyset i tillegg. Jeg ser at mange er her inne for å slenge dritt for å føle seg bedre selv, ikke bry deg om dem!:) Og håper at du skjønner at du var like nydelig utenpå som inno før alle operasjonene, og at det er selvtilliten og ikke utseendet som må jobbes med <3 Sender gode tanker i førjulstiden, og håper du tar vare på deg selv oppe i alt 🙂

    8. Bare fordi dere ikke har hørt ordet påfristende så betyr det at det ikke finnes?? etter noen google søk fant jeg ut at det er et ord som er brukt mye vanligere i Sverige og betyr anstrengende. Så vanskelig var det å finne det ut, idioter som skal påpeke alt!!!

    9. Ingen her som forstår at hun har hørt det fra sin kjære, påfrestande er svensk og betyr påkjenning – knehøner!
      Og meningen hennes kan oversettes fra svensk til psykisk påkjenning.
      Hvor vanskelig er det å forstå?

    10. Jeg prøvde også i går å få svar på hva påfristende betyr… Det er virkelig ikke et ord, men vil gjerne høre hva du mener det betyr?

    11. Du glemmer ofte å spise gitt, pass på deg selv kjære Isabel! Det er heller ikke et heldig signal å sende ut, så gjerne bare dropp å skriv det.. det trigger hvertfall noe i meg som har slitt med spiseforstyrrelser, bare så du er klar over det, for all del ikke vondt ment!

    12. Anonym: Ofte? Du har nok rett i at det kanskje er et uheldig signal å sende ut, tenkte virkelig ikke over det. Jeg spiser som en gris hele tiden, men akkurat i går hadde jeg det så travelt at jeg glemte det helt av..

    13. Janita: Åh, tusen takk for fin kommentar! Det føles nesten litt sånn, at jeg blir “tvunget” til å dele mer enn jeg selv er komfortabel med, men igjen – jeg har meg selv å skylde. Dersom jeg kunne gått tilbake i tid, hadde jeg ikke sagt et pip om min seneste operasjon. Jeg visste ikke da at jeg skulle bli så psykisk nedslitt, og når jeg allerede er langt nede, orker jeg ikke masse hat og dømming fra så mange mennesker.. Glad for at du viser forståelse! Tusen takk <3

    14. Anonym: Det var visst litt svensk som snek seg inn i teksten, men det er det samme som en påkjenning. Angående det du sier om at jeg skal slutte å si at jeg bryr meg om leserne mine fordi at jeg ikke deler så mye, synes jeg er veldig dumt å si. Jeg deler ekstremt mye med dere, men det betyr ikke at dere har retten til å vite absolutt alt. Dersom jeg ikke er komfortabel med å fortelle åpent om noe, er det ingen som kan bli sinte for det. Isåfall synes jeg ikke at man skal lese blogger, for vi er mennesker vi også. Ikke alt skal skrives på nett. Hemmelighetsfull er jeg nødt til å være akkurat nå, og som jeg skrev; det er ikke fordi jeg vil, men fordi jeg MÅ.

    15. Jeg forstår at du er et menneske og går gjennom ting som du ikke ønsker å dele offentlig, og du trenger absolutt ikke å fortelle noen noe som helst om du ikke er komfortabel.
      Men jeg synes også at du lar folk henge med vilje.
      Det at du går gjennom noe, eller har familie drama; du trenger ikke å si noe om det om du ikke vil at leserne dine skal bli ivrige og nysgjerrige. Leserne dine er faktisk mennesker de og, og når du skriver om “nå har jeg det så kjipt, jeg skulle ønske jeg kunne fortelle det. Det skjer så mye om dagen, men kan ikke si det” i flere innlegg så vil leserne dine bli automatisk nysgjerrig fordi det er det mennesker gjør.
      Fin måte å få flere lesere på, men jeg synes du kunne håndtert det litt bedre, både for deg og dine lesere.
      Ikke skriv litt om noe om du ikke er komfortabel.
      Håper at det går ellers bra med deg 🙂

    16. Anonym: slutt å legge ansvaret for din egen dårlige selvtillit over på Isabel. Vi får så mange puter sydd under armene på oss i dette politisk korrekte samfunnet, at vi snart ikke tåler noe som helst lenger. Vi skal til og med ta oss nær av ting på ANDRES vegne – kanskje til og med dem som faktisk ikke tar seg nær av det selv. Du kan ikke og skal ikke kontrollere hva andre mennesker gjør og sier om seg og sitt; du kan kun kontrollere din egen holdning og oppfatning av verden. Så fort du konsentrerer KUN om deg selv og dine egne holdninger, og opparbeider deg selvrespekt, så slutter du å bry deg om hva andre mener og tror om alt mulig. Du skal slippe det, så lenge ingen krenker deg personlig.
      Dette kommer fra en som har slitt med selvbildet og mat selv; tar du deg nær av ting som at noen glemmer å spise i en travel hverdag, er det DINE holdninger som er problemet. Det er ansvarsfraskrivelse og manipulativt å skylde på andre og skulle kontrollere alle andre slik at de ikke sier noe som KAN krenke deg. Det du liker å høre, kan faktisk krenke ANDRE mennesker igjen. Fordi vi snart ikke tåler noe som helst.
      Skjerp deg, og ty til fornuften.
      Dette sier jeg i aller beste mening. Jeg har lært at det verste er å bli dullet med – har man åpenbare selvtillittsproblemer, trenger man å få høre de harde fakta. Det er at du selv har ansvar for hvordan du velger å ta ting.
      For uansett hvor vanskelig det er, og uansett hvor mye man tror man ikke kan kontrollere sitt eget liv, så kan man det.
      Man har alltid et valg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg