Jeg har mistet meg selv

Jeg vet at jeg kommer til å få mye kritikk for å skrive dette innlegget, men av og til er det deilig å få utløp for tankene mine til tross for andres meninger. Den siste tiden har jeg for det meste brukt gamle bilder her på bloggen, og i grunn nektet å bli fotografert. Jeg har følt meg så forbanna stygg. Dere fatter kanskje hva jeg mener, for vi har vel alle disse periodene hvor vi føler oss mindre fine enn vi vanligvis gjør? I mitt tilfelle har det fått meg til å tenke mye over endringene jeg har utført på utseendet mitt det siste året. Har jeg virkelig gjort meg styggere? Hva faen er det jeg har gjort med meg selv? Har alle netttrollene rett, er jeg virkelig stygg og ekkel? Det har til og med gått utover forholdet vårt til en viss grad, da jeg virkelig ikke har kjent meg noe særlig tilpass i mitt eget skinn. Når P har fortalt meg at jeg er fin, har jeg bare fnyst det bort. Det er jo så utrolig ulikt til meg å være. Jeg er i grunn utrolig selvsikker, og selvtilliten min har det aldri vært noe feil på, haha. Jeg har alltid vært ekstremt komfortabel med meg selv, både når det kommer til utsiden og innsiden. Hva det var som gjorde at jeg plutselig gikk ned i kjelleren er fortsatt uvisst, men en ting er hvert fall sikkert – noe måtte gjøres! Slik som jeg følte meg var virkelig ikke noe godt..

Nå, etter kanskje en måned, er jeg endelig back in the game. Nå er den selvsikre Bella tilbake i full storm, haha. Kameraet er fisket frem igjen, og nå stiller jeg gledelig opp på bilder. Jeg føler meg fin når jeg ser meg selv i speilet igjen. Den dagen har jeg ventet lenge på.. Jeg trodde helt ærlig at jeg hadde mistet meg selv. Jeg vet ikke, men jeg mistenker at grunnen til at det ble som det ble har mye med den bransjen jeg er i å gjøre. Alle kommentarer som kommer inn om hvor fæl og stygg jeg er, alt fokuset som ligger på utseendet og generelt det å hele tiden måtte være på topp. Jeg tror at det gikk til hodet på meg en liten stund, og jeg klarte tydeligvis ikke innse det før jeg satt i dritten. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vet at jeg er over gjennomsnittet utseendefiksert, og det tror jeg faktisk at jeg har betalt litt for nå. Jeg må slutte å fokusere på hvordan jeg ser ut. Jeg må senke skuldrene. Jeg må begynne å gi litt mer faen. Det viktigste er å være et godt menneske, og behandle mennesker bra. Det er DER mitt fokus bør ligge, ikke på det ytre. 

60 kommentarer
    1. Vet du hva! Drit i de stygge netttrollene! Har de virkelig så lite å bruke tiden sin på at de må kommentere dritt og gnåle over hvor fæl du er, jeg blir så provosert!
      Jeg syns du er dritfin! Og det mener jeg!! Tror mange sier dritt til deg bare for å prøve å dra deg ned slik at du skal bli usikker, mye av grunnen er fordi de er så forbanna misunnelige , og egt innerst inne ville dødd for å vært som deg. Fyfader jeg blir provosert!
      Men du er nydelig , Isabel på både utsiden og innsiden !

    2. Ja man er nødt til å slutte å sammenligne seg selv med andre hele tiden, fordi det vil alltid finnes noen som er penere, smartere og som har et tilsynelatende bedre og mer spennende liv enn deg selv. Jeg merket selv hvordan dette påvirket meg å bli møtt av presset om å være så perfekt på instagram, facebook etc. Har sluttet å følge med på det nå og følger bare personer som jeg blir inspirert av og jeg føler meg så mye bedre og har fått mer troen på at jeg er god nok akkurat som jeg er.

    3. Vært i sånne perioder selv! Hvertfall nå som jeg er gravid, jeg var veldig interessert i sminke før, kunne sitte å sminke meg hele dagen lang! Og etterhvert fikk jeg jobb og jeg prioriterer å sove 30 min lengre enn å sminke full face 😂 Var da i en periode der jeg var kjempeusikker på utseende og følte meg ikke som den samme, men så tenkte jeg, altså jeg sitter jo med verdens beste kjæreste som synes jeg er like fin nå som han synes jeg var med full glam! Og etterhvert ble det bare til at jeg faktisk storkoser meg uten sminke, huden min er blitt kjempefin, å de gangene jeg har mascara på så ser det ut som vippe extensions 😂 Er viktig å gi faen til tider! Synes det er mye kjekkere å sminke meg ekstra når jeg å typen skal ut å spise eller noe sånn, så jeg ikke ser likens ut hver gang vi skal noe! Å han legger mye mer merke til at jeg har lagt litt innsats! Jeg er egentlig veldig uenig i ditt syn på operasjoner og synes du har gått litt langt i forholdt til hvor søt du var, men er viktig å kunne føle seg vel, og da skal du ikke bry deg om hva andre syns! Beklager litt rotete innlegg men synes det var veldig trist å høre at du ikke har hatt det noe særlig bra i det siste.. stor klem fra meg ❤️

    4. Jeg ble utrolig glad av dette innlegget jeg! Ikke av at du har følt deg stygg og nedenfor, men for at du selv innser at det finnes andre ting her i livet enn det ytre (ikke misforstå meg, du er et veldig godt menneske og man må jo også til en viss grad ta vare på utseende sitt!)
      Men man kommer så mye lenger på å være tvers igjennom et snilt og godt menneske, enn å bare være et pretty face 🙂 Håper du ikke faller ned i gruvene igjen og forblir den gode, morsomme og snille Bella som vi alle kjenner <3

    5. Utrolig bra innlegg Isabel! Ser virkelig opp til deg❤️ Du er fantastisk flink i det du gjør og jeg beundrer deg i massevis. Stå på Isabel💘 Heier på deg! Du er nydelig

    6. Første gang jeg legger igjen en kommentar her på bloggen, etter og ha lest den snart helt fra start av.Vil bare si at du er en utrolig pen jente, ikke la deg bli dratt ned av andre sinn usikkerhet.Selv om de har det kjipt, har de ingen grunn til og være nedlatende mot deg eller andre.Bare hev deg over andre som ikke vil deg noe godt, det er virkelig ikke vert og bruke energien på andre som ikke fortjener den.Bare vær deg selv, du er perfekt som du er.Det er altig noen som må hakke på andre desverre.

    7. Åh! Du har så rett 🙂 du ser helt amazing ut nå, og du såg helt amazing ut før operasjonene dine. Ble kjempe glad av dette innlegget da jeg ønsker deg alt godt.

    8. Jaaa! Prøv å bli mindre utseendefiksert! (Du ser bra ut, men det gidder jeg ikke utdype) Livet er kort, vi er ikke udødelige, og vi selv og andre får det best hvis vi er gode medmennesker fremfor å først og fremst tenke på oss selv og hvordan vi tar oss ut. Jeg håper du er ferdig med å operere deg nå, hvis ikke tror jeg at du kommer på villspor og mister både deg selv og nærhet til mennesker du er glad i. Altså: heller psykolog enn kirurg i fremtiden, håper jeg for deg.

    9. Du er så nydelig, Isabel! Dette er ikke noe jeg bare for å si det, jeg sier det fordi jeg virkleig mener dett. Du er utrolig vakker og det må du aldri glemme, aldri!
      Love you <3

    10. Jeg bare lurer på hvorfor du har operert deg hvis du alltid har vært så fornøyd med deg selv? 🙂

    11. Du er like fin nå som du var før. Men jeg syntes du ikke bør ta flere operasjoner,da tror jeg du kanskje kan komme til å se overoperert ut…men ditt valg:-) du er fin nå.m tenk du er unik,ingen ser ut akkurt som deg!
      Alle har drittdager!

    12. Syns det er tøft at du står frem og er ærlig med def selv og de rundt deg. Jeg ble veldig glad av å lese dette og håper du kommer deg på topp igjen. Vi lever så klart i et slikt samfunn i dag hvor presset er stort. Men vi trenger noen til å snu de “trendene”. Vi trenger noen som kan tørre å “skikke” deg ut, eller ikke direkte skikke seg ut men bare noen som kan begynne å gi litt mer faen. Samfunnet trenger det. Og denne “jobben” kan faktisk mange av dere bloggere klare å få start på da mange ser opp til dere på et vis og gjerne gjør mye eller kjøper mye av det dere kjøper, klipper seg der dere klipper dere, blir inspirert av hva dere kler dere i og lignende. ikke bare dere men også lesere av moteblader, kjente på andre sosiale medier. Dere har en stor stemme. Dere når ut til mange. Dere setter trender om dere vil eller ikke og nesten hele samfunnet følger etter dere. Hadde flere gått sammen om dette og bare snudd samfunnet på hodet snart så tror jeg vi alle kunne generelt følt oss bedre igjen og mer avslappet.
      Jeg syntes de tøffeste er de som ikke bryr seg så mye om alt og som er super komfortable og bare ikke gidder å ofre så mye tanker ang dette presset vi lever i. Vær en av dem! Bli en av dem! Noen må jo starte.

    13. Hei, ville bare si at jeg syntes du ser så mye friskere ut uten så mye sminke! Når du tar snap stories av deg uten sminke er du virkelig sinnsykt fin! men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke brukt så mye sminke, og heller. vurdert å ta en litt lysere farge på bryna grunnet at du ht svart hår og at du er brun i annsiktet. Du er herlig isabell.

    14. Jeg synes du er en helt nydelig jente, både før og etter operasjonene. Det viktigste er at man er fornøyd med seg selv og hvordan man behandler andre.
      Viktig å prioritere kjæreste og jobb. Og ikke tenke på nettrollene som er usikre på seg selv og må trekke ned andre.
      Stå på Isabel 🙂 Og god jul!

    15. Ååååå! Det var veldig fint at du innså det! For du er virkelig pen, ikke tvil på det, Men husk at det er viktigere hvordan du er på innsiden. Og jeg synes du er en fin person på innsiden❤️❤️

    16. Varför skall du få kritik för detta inlägg?
      Du skall ha applåder, kramar och lyckönskningar till att du kommit fram till vad det är som har plågat dig och gjort livet extremt jobbigt.
      Nu kan du se på livet med grönare glasögon och njuta av livet samt glädja dig åt att du har Pierre som älskar dig och småsyskon som har dig väldigt kär. Dessutom många vänner och läsare av din blogg som vill dig väl och uppskattar det du skriver, i synnerhet när du är mer personlig.
      Stor Klem och njut av livet tillsammans med Pierre.

    17. Jeg skjønner ikke, hvis du er så selvsikker på både utseendet og det indre, hvorfor har du da følt et så sterkt behov for å operere deg så mye? Dette er ikke ment som en stygg kommentar, bare ren nysgjerrighet. Fordi jeg tenker at man operer seg fordi man er tvert det motsatte av selvsikker

    18. Det er ikke operasjonene som fikk deg til å se annerledes og tvilsomt ut! Det folk alltid har sagt er at håret er med på å forme ansiktet, og at håret er med på å dømme en person sitt utseende. Og når du var med på å gjøre den laserfjerninggreia av de babyhårene, det var da vi/jeg begynte å tvile, og se annerledes på utseende ditt. Bare et tips; ikke ta laserfjerning igjen. Fordi når du hadde babyhårene var det en liten finish mellom håret/hodebunnen og ansiktet, mens nå ser det mer ut som parykk:(( no hate. Babyhårene så bedre ut fordi at det ga en form på håret, mens nå ser det bare ut som en halvmåne:((

    19. Ikke tvil på deg selv! Du er såå vakker, du er deg selv.. selv med litt nytt utseende! Du er akkurat den samme! Like vakker! Ikke glem det! Stå på videre❤️

    20. Som et par andre nevner her, skjønner jeg heller ikke hvordan du kan si at du er så selvsikker og har så god selvtillit når du har denne her eviggående trangen om å “fikse” på det ytre? Det viser jo det stikk motsatte.. Jeg synes et menneske som er opptatt av det indre, er så mye penere enn å være besatt av det ytre. Det er bra du har våknet opp! Du er bra nok som du er, det må du bare slå deg til ro med. Du trenger ikke å alltid se så forbanna bra. Det er helt greit å ikke orke og sminke seg en dag, gå rundt i joggeklær og ikke ha fikset bryna på en uke. Det viktigste er at du er fin på innsiden 🙂

    21. Jeg synes du er helt nydelig Isabell <3 Jeg synes du er vakker, og jeg elsker bloggen din! Glad for at du føler deg bedre <3 Stor klem 🙂

    22. Du e blitt såå fin i ansikte så må vær no dær du har opperert, så bli spennanes om du vil skrive om det eller om du lar helt være som e te og anbefale <3

    23. Du er fin 😊 det er vanskelig å glemme alle stygge kommentarer men prøv ihvertfall å se og høre de fine du får 😊 bloggen din er så bra

    24. Du var utrolig nydelig før, men enda vakrere vil jeg si du bare har blitt:) ikke bare på grunn av opperasjonene, men syns du har fått enda finere sminke og stil også:) Du er drit babe! ALDRI la deg lure av de netttrollene til å tro noe annet.
      Men ofc som du sier, utseendet er faktisk ikke så viktig som vi lurer oss selv til å tro. Stå på videre, elsker bloggen din! Skulle gjerne vært som deg.

    25. jeg skjønner hva du mener, sliter med veldig dårlig selvtillit selv. men hvordan kan du si at selvtilliten din alltid har vært enormt bra og ikke noe feil med når du også sier du har sliti med anorexi? jeg har også gjort det over flere år og selvom jeg nå er frisk og har lagt det kapittelet bak meg, sitter det fortsatt igjen når det gjelder selvtillit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg