de andre bloggernes innlegg om meg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I denne bransjen finnes det mange sterke karakterer. Selv vil jeg tørre å påstå at jeg er en av dem som stikker seg mest ut. Jeg vet jo at det vil skape mye meninger rundt meg og mitt navn, og jeg vet også at mange vil dømme meg. Det er noe jeg har blitt mer og mer innforstått med det siste halvåret. Jeg husker så godt for noen måneder siden, da andre bloggere skrev brutale og mildt sagt hånende innlegg om meg, hvor de la ved bilder av meg og brukte hersketeknikker som for eksempel å kalle meg for “Iselin” gjentatte ganger i innlegget, når de vet veldig godt at mitt navn er Isabel. Dere skjønner tegninga. 

På den tiden tok jeg alt veldig personlig. Jeg ble lei meg og såret når jeg leste de lange tekstene om meg selv. Det var så spesielt for meg, at andre i samme bransje kunne sitte å nettmobbe en annen person på den måten. Naiv og godtroende som jeg var, skrev jeg mailer til de bloggerne det gjaldt, hvor jeg fortalte at jeg synes det var veldig tungt og leit at jeg skulle bli hengt ut på den måten. For vi er jo alle i samme båt, vi vet jo alle hvor vondt det gjør med netthat. Likevel kunne disse bloggerne gjøre det samme mot meg, samtidig som de preiket om hvor fælt og vondt det er med nett-troll. Den vondeste episoden var faktisk på min egen bursdag. Jeg husker så godt hvordan det dumme innlegget ødela hele min dag, og jeg endte opp med å hylgråte på min egen fødselsdag. Det var et stort slag i trynet, at jeg til og med på min egen bursdag, skal måtte bli plaget. 

Jeg kommer ikke over hvor naiv jeg var på den tiden. Jeg trodde at ved å si ifra om at jeg syntes det var vondt og hvordan det påvirket meg, skulle hjelpe. At de det gjaldt skulle vise forståelse, og kanskje til og med innse at det ikke er okei? Selvsagt tok jeg feil. Jeg tok veldig, veldig feil. Den dag i dag er jeg glad for at jeg sendte disse mailene, for det har fått meg til å forså at ved å si ifra, blir det ikke nødvendigvis alltid bedre. Det som derimot gjør ting bedre, er å stå opp for seg selv og vite hva som er sant og ikke. Andre må bare få publisere og prate så mye dem vil, blogger eller ei. Jeg har blitt ekstremt mye sterkere siden den gang, og nå når jeg kommer over slike innlegg som inndirekte er siktet til meg, kan jeg bare riste oppgitt på hodet og gå videre med livet mitt. Det er deilig, det!

27 kommentarer
    1. Du hadde ikke postet dette innlegget om du ikke hadde brydd deg.. men prøv å la være.
      Ikke bruk uttrykket “på min bursdag tre ganger på få setninger det fremstiller deg svak og umoden. Prøver bare hjelpe ♡♡

    2. Blir lei meg på dine venger, tragisk at en del godt voksne bloggere må skrive dritt om andre. Lavmål. Sier mer om dem enn deg. Stå på og vær deg selv, så lenge du er lykkelig. 🙂
      God jul. 🙂

    3. Men du gjør jo det samme egentlig. Åfte sett innlegg hvor det ikke nevnes navn. Men du hinter jo til spesifikke personer :p

    4. Synes ikke dette virker troverdig. Leser mange blogger og det eneste innlegget jeg husker bar det Kristin skrev og det var på ingen måte uthenging. Du får komme med noen eksempler kanskje? 🙂

    5. Kjære Isabel, kan du være så snill å fortelle hvorfor du valgte den klinikken du gjorde og din opplevelse av neseoperasjonen? Jeg skal nemlig ta en operasjon selv og skulle gjerne forhørt meg med noen som har gjennomført det. Jeg vet at du ikke vil blande deg inn i andres valg, men jeg trenger den informasjonen jeg kan få. Du er ei nydelig og oppegående jente, derfor spør jeg deg. Kan jeg eventuelt sende en mail? Håper du har hatt en fin helg og god kveld videre 🙂

    6. styleconnection og Kristina var vel de verste!
      Støtter deg 100% uansett Bella!❤ kos deg masse med P i kveld:*

    7. Sånn det e og vær menneske, e stein tøft.. men så fort man kommer over det, så bryr man sæ ikje længer 🙂 Mitt liv e mye mye værre enn ditt, men æ står forrsatt oppreist 😀

    8. Det har eg aldri sett ,mne hvorfor tar du deg nær av hva bloggere sier enn randoms i kommentarfeltet?

    9. Hei fine Isabel! Datteren min på 15 leser bloggen din og vil bare si at jeg også har fulgt med deg litt på veien pga det! Jeg spurte min datter hvorfor hun leser, og hun sa hun digger det åpne språket, og at hun kan kjenne seg igjen i mye. Selv om det er mye hun ikke kjenner seg igjen i også, da! Vi synes du deler utrolig mye fint, og vi leser bloggen din felles innimellom. Jeg som mamma synes du viser så mye viktig i det du deler om det å utvikle seg selv. Det er naturlige prosesser rett og slett. Hele livet tar vi valg, ut i fra der vi er. Det er sårt, nydelig og fint at du inspirerer ved en ekte tilnærmelse til dete. Vi digger deg!Klem fra I og N

    10. Isabel du har helt klart den beste bloggen jeg har sett! Du har veldig mange like interesser som meg, sikkert derfor den faller i smak. Fortsett sånn skjønne!

    11. Flott at du ikke tar deg nær av det lengre – det er jo bare stein spikka sjalusi det dreier seg om allikevel .
      Det første jeg så som var idiotisk – var bildet (bestevenninna di haha fra PH) la ut på snap – ang rumpeoperasjonen. Tenk at jeg har klart å fortrenge navnet hennes – søkk borte gitt – hehe :p Men – fint for meg at hun la det ut da – det var da jeg oppdaget bloggen din og begynte å følge deg <3

    12. Så ufattelig tragisk, at store bloggere synker ned på det nivået. Noen som vet hvilke innlegg/bloggere det er snakk om? Gjerne link 🙂
      Klem til deg, Isabel ❤️ Fortsett å være det selv, husk at mange heier på deg 😊

    13. Tenk at de faktisk skal være rollemodeller for andre.. Det er kun folk som er sjalu og har syke problemer med seg selv som holder på sånn. De er ikke verdig nok til å ha ansvar for en blogg, og vertfall ikke en av de største i Norge. Jeg bruker vertfall ikke tiden min for å gå inn på bloggen til de som rakker ned på andre. Jeg heier på deg, synes du en hærlig jente! Du fortjener så mye bedre fra andre! Keep up the good work :-* Klem fra meg <3

    14. Janita: Jeg mener selv at vi alle kan gjøre “feil”, men når jeg da sier ifra at jeg blir lei meg og at jeg synes at det er trist synes jeg det er umenneskelig og kunne ignorere det og svare ignorant tilbake. DET skjønner jeg ikke. Klem tilbake, og takk for tine ord! <3 Link vil jeg ikke legge ved da jeg ikke tenker å gi dem markedsføring haha. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg