jeg hater henne av hele mitt hjerte

Mitt største (og viktigste) nyttårsløfte er å bli kvitt den forbanna stemmen i hodet mitt. Den stemmen som tilhører den usikre og hatfulle Isabel. Den stemmen som støtt og stadig skal fortelle meg hvor udugelig jeg. Er hvor stygg jeg er. Hvilket dårlig menneske jeg er. Dårlig kjæreste. Dårlig venn. Dårlig søster. Kjære stemme, jeg hater deg. Jeg hater deg av hele mitt hjerte. Du gjør mine dager tunge. Vanskelige. Hvor kommer du fra? Jeg som alltid har vært så selvsikker.

I 2017 skal jeg ta kontrollen tilbake. På ekte.

21 kommentarer
    1. Bra skrevet, men er en skrivefeil her.
      Det er “ta tilbake kontrollen” og ikke “ta kontrollen tilbake”.

    2. Herregud, Sigrid! Er du norsklærer eller? Omg, bare slutt
      Bra skrevet, Isabel! Bloggen din er alltid like spennende og innholdsrik! Stå på videre<3

    3. Jeg føler med deg da jeg har det på samme måte selv. Jeg blir trist over at stemmen din forteller deg alt dette da du er så fuckings nydelig. Jeg heier på deg og håper du en dag ser selv hvor fantastisk dyktig og vakker du er.

    4. Hei, jeg bare lirte på noe og jeg håper du kan svare på det,neste gang du har sånn spørsmålsrunde. Ja og det kan virke litt rart men, er du en romjente(sigøyner)? Jeg har lest bloggen din siden ja sånn ca 1år, og jeg syns du ligner på en romjente. Jeg mener det ikke frekt eller noe, er bare nyskjerrig.

    5. Hvorfor har du ikke noe kontakt med fosterfamilien din? Er ikke det litt… utakknemlig på en måte? De har jo gjort så mye for deg og du sier selv at du blir så rørt av at de sender deg melding hver bursdag.. hvorfor ikke ta opp kontakten med dem? Kan hende du hadde hatt godt av å ha noen stabile voksenpersoner i livet ditt? 🙂

    6. Sliter med det samme Isabel.
      Og mitt råd til deg er å snakke tilbake til den stemmen. Det høres kanskje teit ut men det funker faktisk 🙂
      Sett opp en liste med alt det positive med deg selv og de rundt deg. Så hver gang de stemmen kommer ta opp lista og vær hard med deg selv:)
      Snakk tilbake, samme som man gjør ved røykeslutt eller når man skal kutte ut noe annet i livet .. om du skjønner . Stay strong .<3

    7. Det er ikke alltid så lett med en stemme i hodet som konstant skal minne deg på hvor dårlig du er, og trekker frem alt det negative. Det er så viktig at man gjør noe med det før det går over til at man “dyrker” det å ha det vondt. Du er nok en kjempeflott person, Isabel! Heier på deg og alle andre som sliter med denne stemmen 🙂

    8. Jeg håper Pierre leser min kommentar. Du har ei virkelig nydelig dame Pierre. Isabel er så vakker i mine øyner og ser helt nydelig ut! En av de fineste jeg vet om. Jeg driter i om jenter opererer seg, sminker seg eller hva det enn måtte vær. La damer være damer folkens. Du er en heldig mann!

    9. Tror det er noe feil hos side2 (eller kanskje min pc), får ikke opp innleggene dine på den oversikten lenger, som viser nye blogginnlegg fra side2 bloggerne..

    10. Begynn å sosialisere deg litt mer så kommer selvtilliten fort tilbake:-) hjelper ikke sitte inne i leiligheten din dag inn og dag ut. Er jo når man sitter inne at man overtenker, kom deg ut så ser du verden på en mer realistisk måte. Det beste er å ikke drikke alkohol hver gang du er utenfor døra. Da er du ikke degselv 100%

    11. Hei, må nesten si bloggen din begynner å bli litt kjedelig.. Håper du kommer med noe mer interessant snart !

    12. Kan du ikke elektrosjokke hjernen din litt?
      Virker som den svømmer i gift fra alt du sprøyter og putter i dæ :/

    13. du esså vakker!
      æ har lært at æ må godta uansett tanka som kommer og latt dem gå videre, aldri bare skyv dem bort! Lægg dæ ned i 5 min hver dag og latt alle tanka kom, uansett om dem e negativ eller positiv, bare godta dem og deretter send de bort!
      eventuelt skriv ned alle tankan du tenk og kast papiret eller brenn det! Og viktigst av alt, snakk ut om de til noen rundt dæ! Alle klar ting man slit med hvis man virkelig vil og hvis man klar å sett sæ inn i det ❤️ Lykke til!

    14. Ta kontakt med organisasjonen Hvite Ørn, og og Geir Fredriksen på sjukekuset i Molde. Hvite Ørn finnes på Østlandet, og tror Oslo. Ta også kontakt med Wso, og eller Pio. Alle kan hjelpe deg med stemmehøring. Lykke til. Og godt nytt år. :-)ps. Du finner dem på facebook også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg