SLUTT Å VÆRE SÅ BITTER

Pierre og jeg hadde en samtale om mennesker som har gjort oss ille. Mennesker som har behandlet oss dårlig, vært falske, onde og jeg vet ikke hva. Vi har alle opplevd mennesker som gjør oss vondt en eller annen gang i løpet av livet. Men vet dere? Nettopp det har fått meg til å tro på karma. Jeg er ingen religiøs person, men karma? Det tror jeg på. Det er jeg hundre prosent sikker på at finnes. For absolutt alle som har vært jævlige mot meg, har fått som fortjent. Karma har tatt dem, og det jævlig hardt. Det høres kanskje litt harsh ut, men det er sannheten. Jeg tror virkelig på det at dersom man er et godt menneske, får man også et godt liv. Er man et dårlig, bittert og ondskapsfullt menneske, får man et miserabelt liv. Hva passer bedre å nevne enn den gyldne regel? «Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg».

Jeg har gjort fæle ting jeg også, slik som alle andre. Jeg sitter ikke her å erklærer meg selv som tidenes engel – langt i fra. Men det finnes mennesker som gjør feil, og deretter innser feilen de gjorde, for å så be om unnskyldning. Forstår dere hva jeg mener? Det å gjøre feil er kun mennesklig, og det er noe vi ikke kan unngå her i livet. Det som faktisk er alfa og omega, er å faktisk innse sine feil og beklage seg. Ikke vær en “jeg-skal-ha-rett”-person! En bitter person. Slike mennesker har jeg lite til overs for. Jeg respekterer personen så vanvittig mye mer dersom han/hun faktisk har selvinnsikt nok til å forstå når han/hun selv er i feilen. Slike mennesker verdsetter jeg enormt høyt. Vi trenger flere slike!

Jeg får ofte høre om enkelte menneskene som har spilt en negativ rolle i livet mitt. Noen av dem har gjort livet mitt til et rent helvete som barn. Noen har gjort livet mitt vanskelig i tiden som voksen. Jeg får høre om alt som har skjedd dem i ettertid. Hvordan livet deres er i dag. Jeg har ikke annet å si enn at det er fortjent. «If you’re really a mean person you’re going to come back as a fly and eat poop».

37 kommentarer
    1. Hehe kunne ikkje varit mer enig her as. Men kofor har ikke pierre bil? Han har jo billappen, og i min mening hadde dere sluppet en good del penger på taxi hvis dere hadde hatt en egen bil (foruten om å snakke om bensing og bompenger)

    2. Åh Isabel!!!!! Takk for at det fortsatt finnes slike mennesker. Nettopp dette er hvorfor jeg er så glad i deg fordi du gjør feil men det er måten man velger å håndtere sine feil i etterkant som virkelig forteller noe om hva slags person man er. Amen til deg, du er rå<3

    3. Hei jeg synes du ligner litt på aylar lie…hva synes du om det? kanskje sånn håret og kroppen på en måte… Hun er jo babe

    4. Det er en deel flere kostnader enn bensin og bompenger, anonym.. Bla.a, forsikring, årsavgift, service, reparasjoner, vedlikehold, dekk og parkering når de bor i Oslo sentrum.. Men tja, er vel uansett en bedre investering enn taxi på lang sikt..

    5. ^ Å ha bil når du bor midt i Oslo er aldri lønnsomt uansett. Bare parkering er et tema for seg selv

    6. Inga: Jeg har bedd om unnskyldning og pratet ut, så jeg tror ikke det vil skje så mye. Som sagt – alle gjør feil, og så lenge man innser det selv og beklager seg (og faktisk mener det!), er det ikke så mye mer en kan gjøre. Den snappen jeg la ut var latterlig, og det forstod jeg selv også, og jeg ble kjempe flau over min egen oppførsel. Jeg har heldigvis lært av det 🙂 Samtidig var ikke den ene bedre enn den andre, bare at vi var stygge mot hverandre på ulike tidspunkt på sosiale medier. Heldigvis har vi begge forstått at det er barnslig og tåpelig, og det vil ikke skje igjen! Jeg er som sagt oppriktig flau ..

    7. Eg trodde på karma, men ser at karma ikke fungerer som “do bad things, and bad things happen to you” for eg har vært ilag med en som sa til venninnen min at han har aldri vært trofast mot noen av hans kjæreste og lo godt om det (inkludert meg) og jeg bare ventet på at karma skulle ta han for å lyge, og såre så mange jenter! Men han har det bedre enn noen gang… ryker opp i rank i jobben og reiser mye nesten hele tiden. Men igjen så har eg det så mye bedre uten han, så eg klager ikkje!

    8. Karma er det mest latterligste jeg har hørt om. Hva med de menneskene som opplever helt forferdelige ting? Blir voldtatt , slått eller må flykte fra krig? Har alle disse gjort onde ting? Eller sier du at karma bare gjelder noen få, eller av og til?
      Det blir for dumt. Det er tilfeldig hvor man blir født, deretter formes man av oppvekst/miljø. En rusmisbruker f.eks er ikke det pga han har gjort onde ting nødvendigvis , de aller fleste har hatt en tøff barndom. I tillegg sitter det mange personer på toppen I Norge som bader I luksus og penger, men som kanskje ikke bryr seg en damn shit om andre. Se på verden , så ser man at karma ikke eksisterer. Men er enig I at man ikke nødvendigvis vil ha det så godt dersom man behandler andre dårlig, men det er ikke noen absolutt sannhet I det, det er helt individuet.

    9. Karma er det mest latterligste jeg har hørt om. Hva med de menneskene som opplever helt forferdelige ting? Blir voldtatt , slått eller må flykte fra krig? Har alle disse gjort onde ting? Eller sier du at karma bare gjelder noen få, eller av og til?
      Det blir for dumt. Det er tilfeldig hvor man blir født, deretter formes man av oppvekst/miljø. En rusmisbruker f.eks er ikke det pga han har gjort onde ting nødvendigvis , de aller fleste har hatt en tøff barndom. I tillegg sitter det mange personer på toppen I Norge som bader I luksus og penger, men som kanskje ikke bryr seg en damn shit om andre. Se på verden , så ser man at karma ikke eksisterer. Men er enig I at man ikke nødvendigvis vil ha det så godt dersom man behandler andre dårlig, men det er ikke noen absolutt sannhet I det, det er helt individuelt

    10. Karma finnes selvfølgelig ikke. Uskyldige barn drepes hver dag i krig, barn dør av diaré og enkle infeksjoner i Afrika. Fortjener de dette? Nei. Hva om foreldrene var dårlige i sitt liv…da burde de fått såkalt karma og ikke deres barn. Å tro på karma er ganske idiotisk når man setter seg inn i det.
      Vi som er født i Norge er maks heldige. Kan love deg at 99% av verdens befolkning drømmer om å bo i ett land som Norge hvor man er garantert mat, drikke og tak over hode uansett om man er banksjef eller naver.
      Uansett, stå på med bloggen din. Du har fått til en bra business – imponerende!

    11. Skal du ut på byen i Stavanger idag?
      Hadde vært sååå kult å møtt deg😍😍 og hvilket utested pleier du å være på?

    12. Men.. Når du sier folk fortjener det vonde som har hendt dem, gjør ikke det deg bitter? Når du er så hevngjerrig, tror du ikke karma kommer til å ta deg?

    13. Jeg ser at du skriver at du har sagt unnskyld til Martine, men hva har du sagt unnskyld for? At du lå med Pierre da dere kom hjem fra Mexico, eller at du løy om det?

    14. Ok, takk for svar 🙂 Bra du sa unnskyld for at du holdt det skjult!
      En annen ting, er du ikke enig i at det er brudd på girlcode å ligge med gutter som venninner har hatt en greie med?

    15. Stine: Jo, egentlig. Men vårt tilfelle var så innviklet. Jeg og Pierre hadde en greie først inne på PH. Mye av det ble ikke vist for dere på tv-skjermen heller. Når hun lå med han der inne ble jeg nokså sjokkert selv. Men men, den ballen er lagt død for lengs. Hun er lykkelig med sin nåværende kjæreste, og det samme er Pierre og jeg! 🙂

    16. Hvorfor er du så feig at du ikke omtaler
      http://sophieelise.blogg.no/1484386941_n_er_det_faen_meg_nok.html
      Det sophie elise gjør er fantastisk, hadde du også gjort opp en mening om dette hadde du fått sykt mye respekt, jeg hadde digga deg, men du skuffer meg, husk du er også ikke helt etnisk norsk d er ikke pierre heller. Men det er sophie elise som står opp..
      Dere skuffer er lei meg:(
      HVis at du omtaler kjipe menneskeskjebner, enn at du henger deg opp i barnslige greier, viktigere ting i livet… Du ville fått så mye respekt..

    17. Andreas: Jeg synes det er helt fantastisk at Sophie tar opp noe så viktig! Selv gjør jeg det ikke på grunn av at jeg ikke er så innsatt i politikk.. Mamma kom selv som flyktig til Norge før jeg ble født, så sånn sett er det noe jeg brenner for! Kanskje jeg skal følge litt mer med 🙂 Klem!

    18. Anonym: Vi har alle vært bitch en eller annen gang, som jeg selv skriver i innlegget. Hvem vet, plutselig får jeg karma selv! Med det sagt har jeg lært meg å innse når jeg er fæl, og beklage meg.

    19. Anonym: Fordi han har kommet med mange uttalelser om mitt utseendet i media, uten at jeg i det hele tatt har utvekslet et eneste ord med han, foruten om da han ville ta bilde med meg på premierefesten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg